Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2023

Επιστολή της Ε.Σ.Α.μεΑ. προς τον Πρόεδρο και τα Μέλη Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής με θέμα: «Η Ε.Σ.Α.μεΑ. καταθέτει τις προτάσεις – παρατηρήσεις της στο σχέδιο νόμου: “Αναδιάρθρωση Πολιτικής Προστασίας – Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών και άλλες επείγουσες διατάξεις”»

 

Επιστολή της Ε.Σ.Α.μεΑ. προς τον Πρόεδρο και τα Μέλη Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής με θέμα: «Η Ε.Σ.Α.μεΑ. καταθέτει τις προτάσεις – παρατηρήσεις της στο σχέδιο νόμου: “Αναδιάρθρωση Πολιτικής Προστασίας – Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών και άλλες επείγουσες διατάξεις”»

Πληροφορίες: Χριστίνα Σαμαρά

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ

Αθήνα: 07.12.2023

Αρ. Πρωτ.:       2076

ΠΡΟΣ:   Πρόεδρο και Μέλη Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής

ΚΟΙΝ:    «Πίνακας Αποδεκτών»

ΘΕΜΑ:  «Η Ε.Σ.Α.μεΑ. καταθέτει τις προτάσεις – παρατηρήσεις της στο σχέδιο νόμου: “Αναδιάρθρωση Πολιτικής Προστασίας – Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών και άλλες επείγουσες διατάξεις”»

Κύριε Πρόεδρε,

Κυρίες και Κύριοι Μέλη,

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) όπως γνωρίζετε, αποτελεί τον τριτοβάθμιο κοινωνικό και συνδικαλιστικό φορέα των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους στη χώρα, επίσημα αναγνωρισμένο Κοινωνικό Εταίρο της ελληνικής Πολιτείας σε ζητήματα αναπηρίας.

Με το παρόν έγγραφό μας και με αφορμή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τίτλο: «Αναδιάρθρωση Πολιτικής Προστασίας – Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών και άλλες επείγουσες διατάξεις» που έχει κατατεθεί στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση, σας καταθέτουμε τις προτάσεις μας και ζητάμε να κληθεί εκπρόσωπος της Ε.Σ.Α.μεΑ κατά τη συζήτησή του στην Επιτροπή, προκειμένου να σας αναπτύξουμε πιο διεξοδικά τις θέσεις της Συνομοσπονδίας.

Λαμβάνοντας υπόψη:

• την παρ. 6 του Άρθρου 21 του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με την οποία «τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας», συνταγματικές επιταγές και απαιτήσεις της εθνικής μας νομοθεσίας, όπως :

• τον ν.4488/2017, ο οποίος αναφέρει στο άρθρο 68 «Νομοπαραγωγική διαδικασία, ανάλυση συνεπειών ρυθμίσεων και παραγωγή επίσημων στατιστικών για τα ΑμεΑ» τα εξής: «1. Κατά το στάδιο της νομοπαραγωγικής διαδικασίας τα αρμόδια όργανα συνεκτιμούν τα δικαιώματα των ΑμεΑ, όπως αυτά περιγράφονται στη Σύμβαση και κατά τη διάρκεια της κατάρτισης σχεδίων νόμου, συνεργάζονται με το Συντονιστικό Μηχανισμό του άρθρου 69 και με το Κεντρικό Σημείο Αναφοράς του άρθρου 70 και τελούν σε διαβούλευση με αναγνωρισμένες αντιπροσωπευτικές οργανώσεις του αναπηρικού κινήματος, με άτομα και με ομάδες ατόμων που έχουν εύλογο ενδιαφέρον για τα δικαιώματα των ΑμεΑ […]»

• τον ν.4074/2012 (ΦΕΚ 88 Α΄/11.04.2012), με τον οποίο η χώρα μας κύρωσε τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία μαζί με το προαιρετικό πρωτόκολλο που τη συνοδεύει, γεγονός που συνεπάγεται την εφαρμογή της σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο,

η Ε.Σ.Α.μεΑ. προτείνει και αιτείται ανά άρθρο του παρόντος σχεδίου νόμου τις ακόλουθες τροποποιήσεις και συμπληρώσεις: 

Άρθρο 10  Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 4662/2020

Προτείνουμε τη συμπλήρωση της παρ. 1γ ως εξής (βλ. έντονη γραμματοσειρά):

«γ. Την ενημέρωση των πολιτών για τα ζητήματα αυτά, συμπεριλαμβανομένης της προσβάσιμης ενημέρωσης για τα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις, τον συντονισμό των δράσεων και μέτρων αποκατάστασης και τον έλεγχο εφαρμογής τους.»

Άρθρο 11 Περιφερειακά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας – Τροποποίηση παρ. 1 και 4 άρθρου 13 ν. 4662/2020

Προτείνουμε τη συμπλήρωση του άρθρου ως εξής (βλ. έντονη γραμματοσειρά):

«Στο άρθρο 13 του ν. 4662/2020 (Α’ 27), περί Περιφερειακών Επιχειρησιακών Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας, επέρχονται οι εξής αλλαγές: α) καταργούνται οι περ. β, γ και στ της παρ. 1, ως προς τα συμμετέχοντα μέλη, β) η εξουσιοδοτική της παρ. 4 τροποποιείται ώστε να λαμβάνεται απόφαση από τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, μετά από εισήγηση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, και το άρθρο 13 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 13

Περιφερειακά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.Σ.Ο.Π.Π.)

1. Συστήνονται για τους σκοπούς εκπλήρωσης της επιχειρησιακής αποστολής του Σ.Ο.Π.Π., Περιφερειακά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.Σ.Ο.Π.Π.), τα οποία λειτουργούν σε συνεχή και αδιάλειπτη βάση και συγκροτούνται σε επίπεδο Περιφέρειας ή Περιφερειακής Ενότητας, με απόφαση του Περιφερειάρχη. Τα Π.Ε.Σ.Ο.Π.Π. αποτελούνται από τα εξής μέλη:

α. Τον Περιφερειάρχη, ως Πρόεδρο.

β. Καταργείται.

γ. Καταργείται.

δ. […]

ιγ. Τον Πρόεδρο της Περιφερειακής Επιτροπής Προσβασιμότητας

2. Με απόφαση του Περιφερειάρχη δύναται να καλούνται στις συνεδριάσεις των Π.Ε.Σ.Ο.Π.Π. στελέχη όλων των κυβερνητικών, δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) και των Περιφερειακών Ομοσπονδιών Ατόμων με Αναπηρία, εταιρειών κοινής ωφέλειας, παραχώρησης έργων υποδομής, εποπτευόμενων φορέων του Δημοσίου, ή στελέχη λοιπών φορέων της χωρικής του αρμοδιότητας.»

Άρθρο 12 Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας – Τροποποίηση παρ. 1 και 3 άρθρου 15 ν. 4662/2020

Προτείνουμε τη συμπλήρωση της παρ. 2 ως εξής (βλ. έντονη γραμματοσειρά):

«2. Με απόφαση του Δημάρχου δύναται να καλούνται στις συνεδριάσεις των Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π., στελέχη όλων των κυβερνητικών, δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, αντιπροσωπευτικών οργανώσεων ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και των οικογενειών τους, εταιρειών κοινής ωφέλειας, παραχώρησης έργων υποδομής, εποπτευόμενων φορέων του Δημοσίου, ή στελέχη λοιπών φορέων της χωρικής του αρμοδιότητας.»

Άρθρο 14 Οργάνωση και λειτουργία των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας – Τροποποίηση άρθρου 18 ν. 4662/2020

Προτείνουμε τη συμπλήρωση των παρ. 2 και 3 ως εξής (βλ. έντονη γραμματοσειρά):

«2. Για τη λειτουργία των ΠΕ.ΚΕ.Π.Π. διατίθενται κατάλληλοι, προσβάσιμοι χώροι που διαθέτουν την απαιτούμενη τηλεπικοινωνιακή και υλικοτεχνική υποδομή, ώστε να διασφαλίζεται η επικοινωνία με την πληγείσα περιοχή, τους επιχειρησιακούς φορείς, τα κατά τόπους Συντονιστικά Όργανα και το Σ.Ο.Π.Π..

3. Τα ΠΕ.ΚΕ.Π.Π. συντονίζουν προσβάσιμες δράσεις ενημέρωσης και ειδοποίησης των πολιτών, τηρούν ενημερωμένους καταλόγους ανθρώπινου δυναμικού, διαθέσιμων μέσων και πόρων και υποβάλλουν στο Σ.Ο.Π.Π. και στους κατά περίπτωση εμπλεκόμενους φορείς, σχετικές αναφορές και εισηγήσεις.»

Άρθρο 15 Υποστηρικτικές υπηρεσίες Εθνικού Μηχανισμού – Αντικατάσταση άρθρου 20 ν. 4662/2020

Προτείνουμε τη συμπλήρωση της παρ. 3 ως εξής (βλ. έντονη γραμματοσειρά):

«3. Η Αυτοτελής Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α. συντονίζει, κατά χωρική αρμοδιότητα, το έργο της πολιτικής προστασίας σχετικά με την πρόληψη, την ετοιμότητα, την αντιμετώπιση και την αποκατάσταση των καταστροφών, σύμφωνα με τις μεθόδους οργάνωσης, τα όργανα και την κατανομή αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στις διατάξεις του παρόντος,

β. συμβάλλει στη λειτουργία του Π.Ε.Σ.Ο.Π.Π.,

γ. προγραμματίζει και υλοποιεί δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για ζητήματα πολιτικής προστασίας, με ιδιαίτερη μέριμνα στην υλοποίηση δράσεων σε προσβάσιμες μορφές για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών με αναπηρία,

δ. αναλαμβάνει κάθε αναγκαία πρωτοβουλία, ενέργεια και δράση για τη συνδρομή του Π.Ε.Σ.Ο.Π.Π. και των λοιπών εμπλεκόμενων φορέων σε επίπεδο αναγνώρισης, εκτίμησης και ανάλυσης της επικινδυνότητας εκδήλωσης καταστροφών,

ε. επιμελείται, με ευθύνη του οικείου Περιφερειάρχη τη σύνταξη, εντός δεκαοκτώ (18) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, Περιφερειακού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών για φυσικές, τεχνολογικές καταστροφές και λοιπές απειλές εντός της χωρικής Επικράτειας της Περιφέρειας, το οποίο επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Στο Περιφερειακό Σχέδιο περιγράφεται η οργάνωση της αντιμετώπισης και βραχείας αποκατάστασης των φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών και λοιπών απειλών και προσδιορίζεται το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού, των υλικών και των μέσων Πολιτικής Προστασίας, που μπορούν να διατεθούν για την υλοποίηση των σκοπών του Περιφερειακού Σχεδίου. Το Περιφερειακό Σχέδιο περιλαμβάνει Γενικό Μέρος με διατάξεις που έχουν εφαρμογή σε κάθε καταστροφή και Παραρτήματα, τα οποία εξειδικεύουν τις διατάξεις του Γενικού Μέρους για καταστροφές που σχετίζονται με ειδικούς κινδύνους και με ειδικές ομάδες πληθυσμού όπως είναι τα άτομα με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις κ.λπ. […]»

Άρθρο 16 Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας – Αντικατάσταση άρθρου 21 ν. 4662/2020

Προτείνουμε τη συμπλήρωση της παρ. 3 ως εξής (βλ. έντονη γραμματοσειρά):

«3. Το Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α. συντονίζει κατά χωρική αρμοδιότητα το έργο της πολιτικής προστασίας για την πρόληψη, την ετοιμότητα, την αντιμετώπιση και την αποκατάσταση των καταστροφών, σύμφωνα με τις μεθόδους οργάνωσης, τα όργανα και την κατανομή αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στις διατάξεις του παρόντος,

β. παρέχει την αναγκαία συνδρομή στη δράση των Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.,

γ. προγραμματίζει και υλοποιεί δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για ζητήματα πολιτικής προστασίας, με ιδιαίτερη μέριμνα στην υλοποίηση δράσεων σε προσβάσιμες μορφές για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών με αναπηρία,

δ. […]

ε. επιμελείται, με ευθύνη του οικείου Δημάρχου, εντός δεκαοκτώ (18) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, τη σύνταξη Τοπικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών για φυσικές, τεχνολογικές καταστροφές και λοιπές απειλές εντός της χωρικής Επικράτειας του Δήμου, το οποίο επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Στο Τοπικό Σχέδιο περιγράφεται η οργάνωση της αντιμετώπισης και της βραχείας αποκατάστασης των φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών και λοιπών απειλών και προσδιορίζεται το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού, των υλικών και των μέσων πολιτικής προστασίας, που μπορούν να διατεθούν. Το Τοπικό Σχέδιο περιλαμβάνει Γενικό Μέρος με διατάξεις που έχουν εφαρμογή σε κάθε καταστροφή και Παραρτήματα, τα οποία εξειδικεύουν τις διατάξεις του Γενικού Μέρους για καταστροφές που σχετίζονται με ειδικούς κινδύνους και με ειδικές ομάδες του πληθυσμού όπως είναι τα άτομα με αναπηρίες, χρόνιες παθήσεις κ.τ.λ. […].

ι. συνάπτει μνημόνια συνεργασίας για την παροχή υπηρεσιών, υλικών και μέσων με ιδιωτικούς φορείς.

ια. Καταρτίζει μητρώο με στοιχεία επικοινωνίας των ατόμων με αναπηρία που κατοικούν εντός των ορίων αρμοδιότητας του δήμου, με προηγούμενη ρητή συναίνεση αυτών, για τη στοχευμένη δρομολόγηση δράσεων προστασίας, λαμβάνοντας υπόψη και το είδος της αναπηρίας (κινητική αναπηρία, αναπηρία οπτική, ακουστική, ομιλίας, νοητική, γνωστική και ψυχική, μη ορατή αναπηρία ή χρόνια πάθηση, όπως αναπνευστικές διαταραχές, κατάθλιψη, διαβήτης, σχιζοφρένεια).

ιβ. Δημιουργεί χάρτες με εν δυνάμει προσβάσιμους χώρους περίθαλψης, υπαίθριων υγειονομικών δομών για όλους, συγκέντρωσης τροφίμων, φαρμάκων και άλλων αγαθών.

ιγ. Μεριμνά για την προσβάσιμη αναμετάδοση πληροφορίας και αναγγελίας ενός κινδύνου τόσο για τα άτομα με άναπηρία όσο και για τα εμποδιζόμενα άτομα».

Άρθρο 17 Γενικά Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών – Ανάρτηση και γνωστοποίηση των σχεδίων μέσω διαδικτύου – Εκπαίδευση πολιτών και φορέων -Τροποποίηση άρθρου 23 ν. 4662/2020

Προτείνουμε τη συμπλήρωση του άρθρου ως εξής (βλ. έντονη γραμματοσειρά):

«Το άρθρο 23 του ν. 4662/2020 (Α’ 27), περί Σχεδίων Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών, αντικαθίσταται, πλην της παρ. 3, και το άρθρο 23 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 23

Γενικά Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών – Ανάρτηση και γνωστοποίηση των σχεδίων μέσω διαδικτύου – Εκπαίδευση πολιτών και φορέων

1. […]

2. Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας εκπονεί ετησίως πρόγραμμα εκπαίδευσης και ασκήσεις ανά είδος κινδύνου με τη συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων και δυνητικά πολιτών, συμπεριλαμβανομένων πολιτών με αναπηρία από κάθε κατηγορία μέσω της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) και των αντιπροσωπευτικών τους οργανώσεων.

3. […]

4. Στα περιφερειακά και τοπικά σχέδια των περιφερειών και των δήμων, όπως αυτά ορίζονται στην περ. ε` της παρ. 1 των άρθρων 20 και 21, αντίστοιχα, συμπεριλαμβάνονται ειδικά σχέδια για την προληπτική οργανωμένη απομάκρυνση των πολιτών, τα οποία καταρτίζονται με τη συνδρομή των κατά τόπους αρμόδιων αστυνομικών, πυροσβεστικών, υγειονομικών και λιμενικών αρχών σε συνεργασία με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) και των Περιφερειακών Ομοσπονδιών Ατόμων με Αναπηρία, προκειμένου για τις ιδιαίτερες ανάγκες των ατόμων από κάθε κατηγορία αναπηρίας. Ειδικότερα, τα ανωτέρω σχέδια περιλαμβάνουν, ιδίως:

α. διαδικασίες για τη λήψη απόφασης οργανωμένης απομάκρυνσης πολιτών για λόγους προστασίας της ζωής ή της υγείας τους, από εν εξελίξει ή από επαπειλούμενο κίνδυνο ή απειλή,

β. εναλλακτικές οδεύσεις ασφαλούς απομάκρυνσης από εξελισσόμενο κίνδυνο και μέτρα εξασφάλισής της, όπως την προσωρινή μονοδρόμηση οδών διπλής κατεύθυνσης,

γ. εναλλακτικούς τρόπους και δυνατότητες μεταφοράς πολιτών, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς και ιδιωτικών μέσων, που θα ικανοποιούν και τις ανάγκες πολιτών με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις

δ. διαδικασίες για την ενημέρωση και την οργάνωση της απομάκρυνσης του κοινού, πριν και κατά τη διάρκειά της, συμπεριλαμβανομένων και των ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις ή κινητικές δυσκολίες των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα 

ε. τον ορισμό τοπικών σημείων συγκέντρωσης σε περίπτωση κινδύνου, κατάλληλων και προσβάσιμων χώρων υποδοχής, προσωρινής καταφυγής, στέγασης και παροχής διοικητικής μέριμνας,

στ. μέριμνα για επαρκή αποθέματα ή γραμμή άμεσης τροφοδοσίας, προς κάλυψη των πρώτων αναγκών των πολιτών στα τοπικά σημεία συγκέντρωσης, σε είδη πρώτης ανάγκης, ρουχισμό, υποστηρικτικό εξοπλισμό ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις και φάρμακα.

5. Τα Γενικά Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, υπό τη μορφή πρακτικού οδηγού, ανά είδος κινδύνου. Τα περιφερειακά και τοπικά σχέδια των περιφερειών και των δήμων της περ. ε` της παρ. 1 των άρθρων 20 και 21 αναρτώνται αντίστοιχα στην ιστοσελίδα της αντίστοιχης περιφέρειας και του αντίστοιχου δήμου. Όλα τα σχέδια, γενικά, περιφερειακά και τοπικά αναρτώνται και σε προσβάσιμες μορφές.

6. Η επικαιροποίηση των οδηγιών και του σχεδιασμού της πολιτικής προστασίας, όπως περιέχεται στα Γενικά Σχέδια Αντιμετώπισης Έκτακτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών, διενεργείται μέσω του ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης «112», η προσβασιμότητα του οποίου στα άτομα με αναπηρία διασφαλίζεται, σε κάθε εξελισσόμενη κρίση ή κίνδυνο με μήνυμα προς το σύνολο των πληττόμενων πολιτών σε μορφή προσβάσιμη σε αυτούς».

Άρθρο 26 Προσωρινά μέτρα ρύθμισης κατάστασης έκτακτης ανάγκης – Προσθήκη άρθρου 25Γ στον ν. 4662/2020

Προτείνουμε τη συμπλήρωση της παρ. 1 ως εξής (βλ. έντονη γραμματοσειρά):

Στον ν. 4662/2020 (Α’ 27) προστίθεται άρθρο 25Γ ως εξής:

«Άρθρο 25Γ

Προσωρινά μέτρα ρύθμισης κατάστασης έκτακτης ανάγκης

1. Για όσο υφίσταται η κατάσταση έκτακτης ανάγκης του άρθρου 25Β με κοινή απόφαση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και των συναρμόδιων Υπουργών, μετά από προηγούμενη αιτιολογημένη εισήγηση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας δύνανται να λαμβάνονται τα αναγκαία μέτρα για την αντιμετώπιση της έκτακτης ανάγκης επί των ακόλουθων θεμάτων:

α) […]

γ) εκκένωσης προσώπων και απομάκρυνσής τους από οποιαδήποτε περιοχή σε συνδυασμό με τη λήψη μέτρων για την επαρκή στέγαση, φροντίδα και προστασία τους, στον τόπο προσωρινής μετοίκησης, με ιδιαίτερη μέριμνα για τη στέγαση πολιτών με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις ώστε να ικανοποιούνται οι ανάγκες τους,

δ) […]

θ) δημιουργίας προσωρινών καταλυμάτων, καταφυγίων και νοσοκομείων έκτακτης ανάγκης προς κάλυψη των άμεσων και επιτακτικών αναγκών των πληττομένων, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις,

ι) […]»

Ευελπιστώντας ότι θα ανταποκριθείτε θετικά στις προτάσεις μας, σας ευχαριστούμε θερμά εκ των προτέρων.

Με εκτίμηση

Ο Πρόεδρος

Ι. Βαρδακαστάνης

Ο Γεν. Γραμματέας

Β. Κούτσιανος

Πηγή: Ε.Σ.Α.μεΑ.