Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2020

«Τρέχει» η νέα πλατφόρμα του ΟΑΣΑ, το oasa.gr και… λύνει προβλήματα

«Τρέχει» η νέα πλατφόρμα του ΟΑΣΑ, το oasa.gr και… λύνει προβλήματα

Στην εξυπηρέτηση πελατών, υπάρχει η ενότητα ΑμεΑ, όπου μπορούν να μπαίνουν οι επιβάτες και να βλέπουν ποιες στάσεις έχουν προεξοχές έτσι ώστε να είναι ευκολότερη πρόσβασή τους στα οχήματα (λεωφορεία και τρόλεϊ).

«Για την άμεση και αποκλειστική εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρία ο ΟΑΣΑ έχει θέση σε λειτουργία τηλεφωνική γραμμή 2108200887, που λειτουργεί από 06:30 έως 22:30 τις καθημερινές και από 07:30 έως 22:30 τα Σ/Κ», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο site. 

«Τρέχει» η νέα πλατφόρμα του ΟΑΣΑ, το oasa.gr και… λύνει προβλήματα


ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ


Με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να κατέχουν τη μεγαλύτερη συγκέντρωση του πληθυσμού, σε μια περίοδο, μάλιστα, που η χώρα μάχεται την πανδημία, η πληροφόρηση προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός κρίνεται πιο αναγκαία από ποτέ.


Eτσι, στον… αέρα βρίσκεται εδώ και μερικές ημέρες η νέα ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ, μέσω της οποίας οι επιβάτες μπορούν να έχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες προκειμένου οι μετακινήσεις τους να είναι πιο ασφαλείς. Συγκεκριμένα, ενσωματώνει όλα τα διαθέσιμα εργαλεία και τις εφαρμογές για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.


Από τη νέα ιστοσελίδα (oasa.gr) οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται για όλες τις υπηρεσίες που αφορούν στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, όπως τα σημεία πώλησης εισιτηρίων, πληροφορίες για τα δρομολόγια, αγορά προϊόντων ηλεκτρονικού εισιτηρίου online και διαδραστικούς χάρτες.


Ειδικότερα, οι επιβάτες μπορούν να εισέρχονται στην ιστοσελίδα, να επιλέγουν την ενότητα «ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ», να κλικάρουν την «ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗ» και έπειτα την «ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ», όπου θα τους εμφανίζει την επιλογή λεωφορειακής γραμμής ή διεύθυνσης στάσης προκειμένου να βλέπουν τον πίνακα δρομολογίων από αφετηρία και τέρμα σε όλα τα προγράμματα (ημερήσιο, χειμερινό, Σ/Κ), αλλά και την αλληλουχία των στάσεων.


Παράλληλα, υπάρχει η επιλογή να τσεκάρουν σε πόση ώρα θα φτάσει το λεωφορείο ή το τρόλεϊ στη στάση που επιθυμούν, καθώς και πόσα ακόμα οχήματα έπονται μέχρι τη λήξη της βάρδιας.


Ταυτόχρονα, υπάρχουν πληροφορίες για τους σταθμούς μεταβίβασης (αεροδρόμιο, ΚΤΕΛ Κηφισού και Λιοσίων, Σταθμός Λαρίσης και λιμάνι Πειραιά) αλλά και τις ειδικές γραμμές (24ωρης λειτουργίας, express και λεωφορειολωρίδες).


Στην εξυπηρέτηση πελατών, υπάρχει η ενότητα ΑμεΑ, όπου μπορούν να μπαίνουν οι επιβάτες και να βλέπουν ποιες στάσεις έχουν προεξοχές έτσι ώστε να είναι ευκολότερη πρόσβασή τους στα οχήματα (λεωφορεία και τρόλεϊ).


«Για την άμεση και αποκλειστική εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρία ο ΟΑΣΑ έχει θέση σε λειτουργία τηλεφωνική γραμμή 2108200887, που λειτουργεί από 06:30 έως 22:30 τις καθημερινές και από 07:30 έως 22:30 τα Σ/Κ», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο site.


Σύστημα ΟΣΠΕ

Εκτός από τη νέα ιστοσελίδα, ο ΟΑΣΑ σχεδιάζει και Ολοκληρωμένο Σύστημα Πληροφόρησης Επιβατών (ΟΣΠΕ), στο πλαίσιο της ψηφιακής μετάβασης των υπηρεσιών που προσφέρει στους πολίτες.

Οταν θα τεθεί σε λειτουργία, θα παρέχει πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο στους πολίτες όχι μόνο για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας αλλά και για όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες διαμετακόμισης επιβατών, συμπεριλαμβανομένων σιδηροδρομικών, ακτοπλοϊκών και αεροπορικών δρομολογίων.

Το ΟΣΠΕ θα συγκεντρώσει όλα τα δεδομένα που είναι διαθέσιμα από τις εφαρμογές και τα συστήματα που λειτουργούν τώρα στον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του εταιρίες (ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ), όπως το σύστημα τηλεματικής, το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, την εφαρμογή επιτήρησης κυκλοφορίας συρμών κ.λπ.


Το νέο σύστημα, το οποίο θα μπορούν να εγκαθιστούν οι πολίτες στα κινητά τους τηλέφωνα και στον υπολογιστή τους, θα αποτελέσει σημαντική αναβάθμιση συγκριτικά με την υφιστάμενη εφαρμογή OASA Telematics, η οποία προσφέρει πληροφορίες μόνο για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.


Οταν τεθεί σε λειτουργία, το ΟΣΠΕ θα παρέχει ακριβή πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο στους πολίτες και για τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς εκτός από τις αστικές συγκοινωνίες, δίνοντας για πρώτη φορά τη δυνατότητα στο επιβατικό κοινό να έχει συνολική εικόνα σε ό,τι αφορά στις μεταφορές.


Ειδική ενότητα

Στη νέα ιστοσελίδα έχει δημιουργηθεί ειδική ενότητα με όλη την πληροφόρηση που θα χρειαστούν όσοι θα επισκέπτονται την Αθήνα, προκειμένου να σχεδιάσουν τις μετακινήσεις τους με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.


Παράλληλα, υπάρχει ενότητα που επεξηγεί ποιο κόμιστρο και γιατί είναι ιδανικό για τον εκάστοτε επιβάτη αλλά και όσα πρέπει να γνωρίζουν κατά τις μετακινήσεις τους.


Οι πολίτες θα μπορούν, επίσης, να λαμβάνουν χρηστικές πληροφορίες για όλα τα θέματα που άπτονται της λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών, όπως τη χρήση mobile apps και συχνά ερωτήματα.

Η σχεδίαση του νέου site του Οργανισμού είναι σύγχρονη και φιλική σε όλους τους χρήστες, ανεξάρτητα από τη συσκευή την οποία χρησιμοποιούν (υπολογιστής, κινητό, tablet), ενώ περιλαμβάνει χρήσιμες πληροφορίες και για την εξυπηρέτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΑμεΑ).


Πηγή: www.eleftherostypos.gr