Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2020

Έγγραφο του Ο.Α.Ε.δ. Αφορά : Διεκπεραίωση των αιτήσεων για την τακτική επιδότηση ανεργίας - Χρέη λόγω παράλληλης χορήγησης τακτικής επιδότησης ανεργίας και αποζημίωσης ειδικού σκοπού

Έγγραφο του Ο.Α.Ε.δ. Αφορά : Διεκπεραίωση των αιτήσεων για την τακτική επιδότηση ανεργίας - Χρέη λόγω παράλληλης χορήγησης τακτικής επιδότησης ανεργίας και αποζημίωσης ειδικού σκοπού                            

 

76871/2020 Απάντηση στο υπ' αριθμ. 949/14.12.2020 έγγραφό σας

Δημοσιεύθηκε στις : [ 23-12-2020 ]                            

Αφορά : Διεκπεραίωση των αιτήσεων για την τακτική επιδότηση ανεργίας - Χρέη λόγω παράλληλης χορήγησης τακτικής επιδότησης ανεργίας και αποζημίωσης ειδικού σκοπού                            

 

76871/2020                                                            

 Απάντηση στο υπ' αριθμ. 949/14.12.2020 έγγραφό σας

Ημ/νια: 22/12/2020

Αρ. Πρωτ.: 76871

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΑΕΔ

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (Α6)

 

ΘΕΜΑ: «Απάντηση στο υπ' αριθμ. 949/14.12.2020 έγγραφό σας

 

Σε απάντηση του εν θέματι εγγράφου σας, σας γνωρίζουμε τα εξής:

 

Ως προς τα χρέη λόγω παράλληλης χορήγησης τακτικής επιδότησης ανεργίας και αποζημίωσης ειδικού σκοπού:

 

Με βάση τις κείμενες διατάξεις για την αποζημίωση ειδικού σκοπού του άρθρ. 32 του ν.  4690/2020, το καθεστώς αναστολής στο οποίο εντάχθηκαν οι δικαιούχοι της παρ. 3 του ως άνω άρθρου με τη χορήγηση αυτής εξομοιώθηκε πλήρως με καθεστώς απασχόλησης. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια χορήγησης της αποζημίωσης προβλέπεται ασφαλιστική κάλυψη (παρ. 5 του άρθρ, 32 του ν. 4690/2020, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 4 του αρθρ.21 του ν. 4722/2020), η δε λήξη χορήγησης αυτής θεωρείται ως αυτοδίκαια απόλυση (nop, 5 του αρθρ. 32 του ν. 4690/2020, όπως συμπληρώθηκε με το αρθρ. 21 του ν. 4722/2020, και υπ' αριθμ. oik-23102-477-12-6-2020οικ. 23102/477/12.6.2020 ΚΥΑ για εκλαμβανόμενη ημερομηνία απόλυσης την 30.09.2020 σε χορηγούμενες έως τον Σεπτέμβριο του 2020 αποζημιώσεις -αρθρ. 66 του ν.4745/2020 και υπ' αριθμ. οικ. 47167-1181-16-11-202047167/1181/16-11-2020 ΚΥΑ για ημερομηνία απόλυσης την 31.10.2020 σε χορηγούμενες έως τον Οκτώβριο του 2020 αποζημιώσεις).

 

Σύμφωνα, ωστόσο, με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρ. 22 του νδ 2961/1954 στην περίπτωση απασχόλησης η τακτική επιδότηση-ανεργίας αναστέλλεται, ενώ σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρ. 23 του νδ 2961/1954 τυχόν καταβληθέντα παράλληλα με την απασχόληση επιδόματα καταλογίζονται ως χρέος στους ασφαλισμένους, το οποίο είναι δυνατόν να συμψηφισθεί με μεταγενέστερη επιδότηση ή να διακανονισθεί με απόφαση του ΔΣ του Οργανισμού, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρ. 21 του νδ 2961/1954 ως ισχύει.

 

Ως προς την συνδυαστική εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων περί χορήγησης αποζημιώσεων ειδικού σκοπού και τακτικής επιδότησης ανεργίας εκδόθηκαν οι οι υπ' αριθμ.45345/28.07.2020, 64389/21.10.2020, 69381/09.11.2020 και 71458-18-11-202071458/18.11.2020 εγκύκλιοι της Δ/νσής μας σύμφωνα με τις οποίες:

 

• Ανεστάλησαν οι τακτικές επιδοτήσεις των ασφαλισμένων από την έναρξη χορήγησης της αποζημίωσης ειδικού σκοπού

• Καταλογίστηκαν ως χρέη τα ημερήσια επιδόματα που καταβλήθηκαν παράλληλα με την αποζημίωση αποζημίωση ειδικού σκοπού

• Υποβλήθηκαν ενστάσεις από τους ασφαλισμένους για τη διευθέτηση των χρεών τους, οι οποίες διαβιβάστηκαν στη Διοίκηση του Οργανισμού, εφόσον τα χρέη υπερέβαιναν τα 300,00€

• Υποβλήθηκαν από τους ασφαλισμένους αιτήσεις συνέχισης των επιδοτήσεών τους. Σημειώνεται ότι έως σήμερα έχει εξετασθεί από το ΔΣ του Οργανισμού μας σχεδόν το σύνολο των ενστάσεων που περιήλθαν στη Διοίκηση του Οργανισμού.

 

Οποιαδήποτε διαφοροποίηση ως προς τα παραπάνω σχετικά με τον καταλογισμό και την αναζήτηση χρέους προϋποθέτει νέα νομοθετική ρύθμιση.

 

Ως προς τον χρόνο διεκπεραίωσης των αιτήσεων για την τακτική επιδότηση ανεργίας

 

Οι υποβληθείσες αιτήσεις τακτικής επιδότησης λόγω ανεργίας παραμένουν σε εκκρεμότητα μέχρι να διαπιστωθεί η πλήρωση συγκεκριμένων προϋποθέσεων σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Η διαδικασία ελέγχου πλήρωσης των προϋποθέσεων αυτών και χορήγησης της τακτικής επιδότησης ανεργίας ρυθμίζεται με την εκδοθείσα κατ' εξουσιοδότηση των παρ. 2 και 3 του άρθρ. 71 του ν. 3473996/2011 υπ' αριθ. 3701-55-20113701/55/22-11-2011 απόφαση του ΔΣ, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την υπ' αριθμ. 1850-30-20201850/30/15-03-2020 απόφαση του Δ.Σ (911/β'/17.03.2020). Συγκεκριμένα σύμφωνα.με:

 

α. την παρ. 1 του αρθρ. 4:

 

"Για την εγγραφή ή/και τη χορήγηση παροχών ανεργίας απαιτούνται κατά περίπτωση τα εξής:

• Προσωπικά Στοιχεία (Ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, Οικογενειακή Κατάσταση, Υπηκοότητα)

• Στοιχεία Μόνιμης Κατοικίας/Διαμονής

• Στοιχεία μη μισθωτής εργασίας

• Στοιχεία Λύσης Εργασιακής σχέσης και στοιχεία προηγούμενου εργοδότη

• Ασφαλιστική ιστορία και ασφαλιστική κατάσταση

• Στοιχεία συζύγου & προστατευομένων μελών

• Απόφαση Πρωτοβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής ΙΚΑ του Ν. 8982643/1998 ή Γνωμάτευση ΚΕΠΑ του Ν. 2273863/2010 (ΦΕΚ 115/τεύχος Πρώτο/15-07-2010) σε ισχύ με την οποία να πιστοποιείται το ποσοστό αναπηρίας, το οποίο θα πρέπει απαραίτητα να είναι 50% και άνω σύμφωνα με τον Ν. 8982643/1998 (ΦΕΚ 220/18-09-1998, τεύχος Α').

"Τα παραπάνω στοιχεία εξακριβώνονται είτε μέσω της καθ' οιονδήποτε τρόπο αυτεπάγγελτης αναζήτησης από τους αρμόδιους Φορείς είτε με την κατά περίπτωση επίδειξη ή προσκόμιση των σχετικών δικαιολογητικών από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο".

 

β. την παρ. 1.3. του άρθρ. 5:

 

"Για την έγκριση υπαγωγής στην τακτική επιδότηση λόγω ανεργίας απαιτείται η εξακρίβωση της πλήρωσης των προϋποθέσεων του ισχύοντος νομικού πλαισίου περί τακτικής επιδότησης ανεργίας μέσω της αναζήτησης πληροφοριών της παρ, 1 του άρθρ. 4 της παρούσας, οι οποίες αντλούνται είτε αυτεπαγγέλτως καθ' οιονδήποτε τρόπο από τους αρμόδιους φορείς είτε με την προσκόμιση όσων δικαιολογητικών δεν είναι δυνατόν να αναζητηθούν αυτεπαγγέλτως από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο. Στην περίπτωση δικαιολογητικών για τη συλλογή των οποίων απόκειται η συνδρομή των ασφαλισμένων, η προσκόμιση αυτών μπορεί να γίνει εντός τασσομένης προθεσμίας 20 ημερών από την επομένη της σχετικής ενημέρωσης τους από την Υπηρεσία και οπωσδήποτε πριν από την παρέλευση 3μήνου από αυτήν".

 

γ. την παρ. 4 του άρθρ. 5:

 

• "Κατόπιν του ελέγχου των απαιτούμενων από τις σχετικές εγκυκλίους δικαιολογητικών του παρόντος άρθρου και της διασταύρωσης αυτών με τα αναγραφόμενα στις αιτήσεις των παραγράφων 1 & 2, οι αρμόδιες Υπηρεσίες προβαίνουν στην έκδοση σχετικής διοικητικής πράξης σύμφωνα με τον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας υπό την προϋπόθεση της προσκόμισης/αυτεπάγγελτης άντλησης όλων των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Η διαδικασία έκδοσης των ατομικών διοικητικών πράξεων και της καταβολής των πληρωμών διέπεται από το ισχύον Θεσμικό πλαίσιο".

 

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την υπ' αριθμ. k-y-a-ario-80016-24-2-200580016/24.2.2005 (Β' 280) ΚΥΑ ο χρόνος διεκπεραίωσης των υποθέσεων των πολιτών με τον ΟΑΕΔ σε θέματα που αφορούν σε επιδόματα ανεργίας και εποχικά βοηθήματα ανέρχεται στις 90 ημέρες.

 

Παραμένουμε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση.

 

 

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

 

Η ΑΝ. ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ TΟY ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΚ/ΣΗΣ