Καταγγελία: Παρανόμως ο ΟΠΕΚΑ δεν εγκρίνει την καταβολή προνοιακών επιδομάτων
Συγκεκριμένα έπειτα από την τρίμηνη περίοδος εντός της οποίας υποχρεούται ν’ απαντήσει ο ΟΠΕΚΑ στον πολίτη, τεκμηριώνοντας τη θετική ή την αρνητική απάντησή του στο αίτημα που του έχει καταθέσει, ο νομικός εκπρόσωπος σε επικοινωνία που είχε με τον ΟΠΕΚΑ έλαβε την απάντηση πως η αίτηση του βρίσκεται ακόμη σε αναμονή εξέτασης από την αρμόδια υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ, γιατί το πιστοποιητικό αναπηρίας που συνοδεύει την αίτηση είναι της Ανώτατης Στρατιωτικής Υγειονομικής Επιτροπής και όχι του ΚΕΠΑ.
Σύμφωνα με καταγγελία που έφτασε στην aftodioikisi.gr από νομικό εκπρόσωπο που έχει αναλάβει την αίτηση πολίτη με αναπηρία για το προνοιακό επίδομα από τον ΟΠΕΚΑ, παρανόμως δεν του έχει καταβληθεί το επίδομα. Συγκεκριμένα έπειτα από την τρίμηνη περίοδος εντός της οποίας υποχρεούται ν’ απαντήσει ο ΟΠΕΚΑ στον πολίτη, τεκμηριώνοντας τη θετική ή την αρνητική απάντησή του στο αίτημα που του έχει καταθέσει, ο νομικός εκπρόσωπος σε επικοινωνία που είχε με τον ΟΠΕΚΑ έλαβε την απάντηση πως η αίτηση του βρίσκεται ακόμη σε αναμονή εξέτασης από την αρμόδια υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ, γιατί το πιστοποιητικό αναπηρίας που συνοδεύει την αίτηση είναι της Ανώτατης Στρατιωτικής Υγειονομικής Επιτροπής και όχι του ΚΕΠΑ. Δείτε αναλυτικά την καταγγελία του νομικού εκπροσώπου:
«Αφήνοντας να εκπνεύσει η τρίμηνη περίοδος εντός της οποίας υποχρεούται ν’ απαντήσει ο ΟΠΕΚΑ στον πολίτη, τεκμηριώνοντας τη θετική ή την αρνητική απάντησή του στο αίτημα που του έχει καταθέσει, επικοινώνησα τηλεφωνικά στο 2131519300 εσωτερικό 4 και ρώτησα μια ευγενική και εξυπηρετική υπάλληλο γιατί δεν έχει αποδοθεί έως σήμερα, το προνοιακό επίδομα σ’ έναν άνθρωπο με αναπηρία, από τους πολλούς που υποστηρίζω.
Σημειώνω πως είχα καταθέσει ως νόμιμος εκπρόσωπός του τη σχετική αίτηση στο Κέντρο Κοινότητας στις αρχές Φεβρουαρίου 2019. Μου ζήτησε να της δώσω λίγο χρόνο να το ελέγξει και πράγματι, μερικά μόνο λεπτά αργότερα με κάλεσε. Απόρησα όταν μου είπε πως η αίτησή του βρίσκεται ακόμη σε αναμονή εξέτασης από την αρμόδια υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ, γιατί το πιστοποιητικό αναπηρίας που συνοδεύει την αίτηση είναι της Ανώτατης Στρατιωτικής Υγειονομικής Επιτροπής και όχι του ΚΕΠΑ. Επέμεινα για να μάθω περισσότερα κι άκουσα εμβρόντητος την υπάλληλο να μου λέει, ότι γι’ αυτή και για πολλές άλλες περιπτώσεις που διαθέτουν πιστοποιητικό αναπηρίας Ανώτατης Στρατιωτικής Υγειονομικής Επιτροπής, πρόκειται να συνεδριάσει ειδική επιτροπή και ν’ αποφασίσει αν θα προχωρήσουν ή θα ζητήσουν επανεξέτασή τους από το ΚΕΠΑ. Αντέδρασα άμεσα και τόνισα πως το θέμα αυτό έχει λυθεί ήδη από το νόμο 3863/2010), που όρισε και τα της υγειονομικής επιτροπής ΚΕΠΑ, στον οποίο αναφέρεται πως θα συνεχίσουν να λειτουργούν και οι υγειονομικές επιτροπές Α.Σ.Υ.Ε., Α.Ν.Υ.Ε., Α.Α.Υ.Ε., της Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής της Ελληνικής Αστυνομίας και της Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής του Πυροσβεστικού Σώματος. Η υπάλληλος που συνομιλούσα, έπειτα από μια σύντομη αμηχανία, με παρέπεμψε να μιλήσω με τον προϊστάμενό της, κ. Χατζή στο 213151227, το οποίο φυσικά δεν απάντησε ποτέ.
Για του… νόμου το αληθές παραθέτω τα ακόλουθα: Πριν την ίδρυση των ΚΕ.Π.Α. (ν. 3863/2010), προκειμένου κάποιος/α να ενταχθεί σε Πρόγραμμα Οικονομικής Ενίσχυσης ΑμεΑ, έπρεπε να προσκομίσει γνωμάτευση από Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή της Νομαρχίας του τόπου κατοικίας του/της ή της Περιφέρειας. Επίσης γίνονταν δεκτές και γνωματεύσεις από Α.Σ.Υ.Ε., Α.Ν.Υ.Ε., Α.Α.Υ.Ε., Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή της Ελληνικής Αστυνομίας και Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή του Πυροσβεστικού Σώματος. Μετά την ίδρυση των ΚΕ.Π.Α., οι ανωτέρω γνωματεύσεις διατηρούν την ισχύ τους έως τη λήξη τους, ενώ αυτές των οποίων η κρίση είναι εφ’ όρου ζωής, μπορούν να χρησιμοποιούνται επ’ αόριστον. Περαιτέρω στο άρθρο 1 παρ. 1 του ν. 4331/2015 ορίζεται ότι
«Όσοι ενδιαφέρονται να ενταχθούν στα προνοιακά προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης Ατόμων με Αναπηρία, καθώς και οι δικαιούχοι των οποίων η ισχύς των γνωματεύσεων ή πιστοποιητικών αναπηρίας έχει λήξει, εξετάζονται υποχρεωτικά από 01-09-2011 για την πιστοποίηση του βαθμού αναπηρίας τους από τις Υγειονομικές Επιτροπές ΚΕ.Π.Α. για τη χορήγηση ή την παράταση οικονομικής ενίσχυσης ή άλλης προνοιακής παροχής. Η εξέταση αποτελεί προϋπόθεση για τη χορήγηση ή την παράταση οικονομικής ενίσχυσης ή άλλης προνοιακής παροχής. Για την ένταξη στα προνοιακά προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης Ατόμων με Αναπηρία γίνονται δεκτές κι οι γνωματεύσεις της Α.Σ.Υ.Ε. ή της Α.Ν.Υ.Ε. ή της Α.Α.Υ.Ε. ή της Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής της Ελληνικής Αστυνομίας ή της Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής του Πυροσβεστικού Σώματος.
Χωρίς να ενδιαφέρονται αν ζει ή αν πεθαίνει κάποιος που περιμένει αυτό το προνοιακό επίδομα για να επιβιώσει, το οποίο το δικαιούται νόμιμα όπως ορίζει ο (ν. 3863/2010) και το άρθρο 1 παρ. 1 του ν. 4331/2015, καθυστερούν παράνομα να καταβάλουν τα χρήματα στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων, προς όφελος του «πλεονάσματος». Άμεσα θα πρέπει κάθε ένας αιτούμενος να υποβάλει παράπονο στο Συνήγορο του Πολίτη, ώστε να πιέσει τον ΟΠΕΚΑ να επανέλθει στη νομιμότητα.»
Πηγή: Αυτοδιοίκηση
Συγκεκριμένα έπειτα από την τρίμηνη περίοδος εντός της οποίας υποχρεούται ν’ απαντήσει ο ΟΠΕΚΑ στον πολίτη, τεκμηριώνοντας τη θετική ή την αρνητική απάντησή του στο αίτημα που του έχει καταθέσει, ο νομικός εκπρόσωπος σε επικοινωνία που είχε με τον ΟΠΕΚΑ έλαβε την απάντηση πως η αίτηση του βρίσκεται ακόμη σε αναμονή εξέτασης από την αρμόδια υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ, γιατί το πιστοποιητικό αναπηρίας που συνοδεύει την αίτηση είναι της Ανώτατης Στρατιωτικής Υγειονομικής Επιτροπής και όχι του ΚΕΠΑ.
Σύμφωνα με καταγγελία που έφτασε στην aftodioikisi.gr από νομικό εκπρόσωπο που έχει αναλάβει την αίτηση πολίτη με αναπηρία για το προνοιακό επίδομα από τον ΟΠΕΚΑ, παρανόμως δεν του έχει καταβληθεί το επίδομα. Συγκεκριμένα έπειτα από την τρίμηνη περίοδος εντός της οποίας υποχρεούται ν’ απαντήσει ο ΟΠΕΚΑ στον πολίτη, τεκμηριώνοντας τη θετική ή την αρνητική απάντησή του στο αίτημα που του έχει καταθέσει, ο νομικός εκπρόσωπος σε επικοινωνία που είχε με τον ΟΠΕΚΑ έλαβε την απάντηση πως η αίτηση του βρίσκεται ακόμη σε αναμονή εξέτασης από την αρμόδια υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ, γιατί το πιστοποιητικό αναπηρίας που συνοδεύει την αίτηση είναι της Ανώτατης Στρατιωτικής Υγειονομικής Επιτροπής και όχι του ΚΕΠΑ. Δείτε αναλυτικά την καταγγελία του νομικού εκπροσώπου:
«Αφήνοντας να εκπνεύσει η τρίμηνη περίοδος εντός της οποίας υποχρεούται ν’ απαντήσει ο ΟΠΕΚΑ στον πολίτη, τεκμηριώνοντας τη θετική ή την αρνητική απάντησή του στο αίτημα που του έχει καταθέσει, επικοινώνησα τηλεφωνικά στο 2131519300 εσωτερικό 4 και ρώτησα μια ευγενική και εξυπηρετική υπάλληλο γιατί δεν έχει αποδοθεί έως σήμερα, το προνοιακό επίδομα σ’ έναν άνθρωπο με αναπηρία, από τους πολλούς που υποστηρίζω.
Σημειώνω πως είχα καταθέσει ως νόμιμος εκπρόσωπός του τη σχετική αίτηση στο Κέντρο Κοινότητας στις αρχές Φεβρουαρίου 2019. Μου ζήτησε να της δώσω λίγο χρόνο να το ελέγξει και πράγματι, μερικά μόνο λεπτά αργότερα με κάλεσε. Απόρησα όταν μου είπε πως η αίτησή του βρίσκεται ακόμη σε αναμονή εξέτασης από την αρμόδια υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ, γιατί το πιστοποιητικό αναπηρίας που συνοδεύει την αίτηση είναι της Ανώτατης Στρατιωτικής Υγειονομικής Επιτροπής και όχι του ΚΕΠΑ. Επέμεινα για να μάθω περισσότερα κι άκουσα εμβρόντητος την υπάλληλο να μου λέει, ότι γι’ αυτή και για πολλές άλλες περιπτώσεις που διαθέτουν πιστοποιητικό αναπηρίας Ανώτατης Στρατιωτικής Υγειονομικής Επιτροπής, πρόκειται να συνεδριάσει ειδική επιτροπή και ν’ αποφασίσει αν θα προχωρήσουν ή θα ζητήσουν επανεξέτασή τους από το ΚΕΠΑ. Αντέδρασα άμεσα και τόνισα πως το θέμα αυτό έχει λυθεί ήδη από το νόμο 3863/2010), που όρισε και τα της υγειονομικής επιτροπής ΚΕΠΑ, στον οποίο αναφέρεται πως θα συνεχίσουν να λειτουργούν και οι υγειονομικές επιτροπές Α.Σ.Υ.Ε., Α.Ν.Υ.Ε., Α.Α.Υ.Ε., της Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής της Ελληνικής Αστυνομίας και της Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής του Πυροσβεστικού Σώματος. Η υπάλληλος που συνομιλούσα, έπειτα από μια σύντομη αμηχανία, με παρέπεμψε να μιλήσω με τον προϊστάμενό της, κ. Χατζή στο 213151227, το οποίο φυσικά δεν απάντησε ποτέ.
Για του… νόμου το αληθές παραθέτω τα ακόλουθα: Πριν την ίδρυση των ΚΕ.Π.Α. (ν. 3863/2010), προκειμένου κάποιος/α να ενταχθεί σε Πρόγραμμα Οικονομικής Ενίσχυσης ΑμεΑ, έπρεπε να προσκομίσει γνωμάτευση από Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή της Νομαρχίας του τόπου κατοικίας του/της ή της Περιφέρειας. Επίσης γίνονταν δεκτές και γνωματεύσεις από Α.Σ.Υ.Ε., Α.Ν.Υ.Ε., Α.Α.Υ.Ε., Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή της Ελληνικής Αστυνομίας και Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή του Πυροσβεστικού Σώματος. Μετά την ίδρυση των ΚΕ.Π.Α., οι ανωτέρω γνωματεύσεις διατηρούν την ισχύ τους έως τη λήξη τους, ενώ αυτές των οποίων η κρίση είναι εφ’ όρου ζωής, μπορούν να χρησιμοποιούνται επ’ αόριστον. Περαιτέρω στο άρθρο 1 παρ. 1 του ν. 4331/2015 ορίζεται ότι
«Όσοι ενδιαφέρονται να ενταχθούν στα προνοιακά προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης Ατόμων με Αναπηρία, καθώς και οι δικαιούχοι των οποίων η ισχύς των γνωματεύσεων ή πιστοποιητικών αναπηρίας έχει λήξει, εξετάζονται υποχρεωτικά από 01-09-2011 για την πιστοποίηση του βαθμού αναπηρίας τους από τις Υγειονομικές Επιτροπές ΚΕ.Π.Α. για τη χορήγηση ή την παράταση οικονομικής ενίσχυσης ή άλλης προνοιακής παροχής. Η εξέταση αποτελεί προϋπόθεση για τη χορήγηση ή την παράταση οικονομικής ενίσχυσης ή άλλης προνοιακής παροχής. Για την ένταξη στα προνοιακά προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης Ατόμων με Αναπηρία γίνονται δεκτές κι οι γνωματεύσεις της Α.Σ.Υ.Ε. ή της Α.Ν.Υ.Ε. ή της Α.Α.Υ.Ε. ή της Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής της Ελληνικής Αστυνομίας ή της Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής του Πυροσβεστικού Σώματος.
Χωρίς να ενδιαφέρονται αν ζει ή αν πεθαίνει κάποιος που περιμένει αυτό το προνοιακό επίδομα για να επιβιώσει, το οποίο το δικαιούται νόμιμα όπως ορίζει ο (ν. 3863/2010) και το άρθρο 1 παρ. 1 του ν. 4331/2015, καθυστερούν παράνομα να καταβάλουν τα χρήματα στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων, προς όφελος του «πλεονάσματος». Άμεσα θα πρέπει κάθε ένας αιτούμενος να υποβάλει παράπονο στο Συνήγορο του Πολίτη, ώστε να πιέσει τον ΟΠΕΚΑ να επανέλθει στη νομιμότητα.»
Πηγή: Αυτοδιοίκηση