Σάββατο 26 Αυγούστου 2023

e-ΕΦΚΑ: Μετακινούνται υπηρεσίες σε νέες διευθύνσεις

 

 

 

cnn.gr

e-ΕΦΚΑ: Μετακινούνται υπηρεσίες σε νέες διευθύνσεις

 

 

Στο πλαίσιο της καλύτερης οργάνωσης και λειτουργίας των υπηρεσιών του e–ΕΦΚΑ, ο φορέας ανακοινώνει ότι, από την Παρασκευή 1η Σεπτεμβρίου, το Τμήμα Γραμματείας–Πρωτοκόλλου της ΣΤ΄ Διεύθυνσης Συντάξεων Αναπηρίας Ατυχημάτων θα λειτουργεί επί της οδού Πειραιώς 46–48, Τ.Κ. 10436.

Επίσης, από την 1η Σεπτεμβρίου 2023, θα μεταφερθεί στο ίδιο κτήριο (Πειραιώς 46-48) το Τμήμα Γραμματείας–Πρωτοκόλλου της Α’ Διεύθυνσης Απονομής Συντάξεων, που λειτουργεί σήμερα επί της οδού Πατησίων 5.

Συνεπώς, οι συναλλασσόμενοι οι οποίοι επιθυμούν να καταθέσουν οποιαδήποτε αίτηση ή δικαιολογητικό, που απευθύνεται προς την Α’ Διεύθυνση Απονομής Συντάξεων ή προς τη ΣΤ΄ Διεύθυνση Συντάξεων Αναπηρίας Ατυχημάτων και Αποκατάστασης, θα πρέπει να απευθύνονται στην ανωτέρω δομή, από την 1η Σεπτεμβρίου 2023 και μετά.

 

  

ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ: Ο «χάρτης» των πληρωμών για την εβδομάδα 28 Αυγούστου-1η Σεπτεμβρίου

ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ: Ο «χάρτης» των πληρωμών για την εβδομάδα 28 Αυγούστου-1η Σεπτεμβρίου

Αλεξάνδρα Κλειδαρά

26/08

2023

15:51

 

Κατά την περίοδο 28 Αυγούστου εως 1η Σεπτεμβρίου θα καταβληθούν 2,2 δις. ευρώ σε 4.119.028 δικαιούχους, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του e-ΕΦΚΑ και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης.                                

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον προγραμματισμό:                                    

1.Από τον e-ΕΦΚΑ θα γίνουν την περίοδο 28 Αυγούστου εως 1η Σεπτεμβρίου οι εξής καταβολές, στο πλαίσιο των τακτικών πληρωμών του Φορέα:                                    

• Από τις 28 Aυγούστου έως την 1η Σεπτεμβρίου θα καταβληθούν 19,3 εκατ. ευρώ σε 950 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων για εφάπαξ                                        

• Στις 31 Αυγούστου θα καταβληθούν 5,6 εκατ. ευρώ για πληρωμή προκαταβολών συντάξεων (του ν.4778/21) μηνός Σεπτεμβρίου 2023 σε 15.000 συνταξιούχους                                        

• Από τις 28 Αυγούστου έως τις 30 Αυγούστου θα καταβληθούν 2.178.842.961 ευρώ για 4.063.878 κύριες και επικουρικές συντάξεις.                                        

2. Από τη ΔΥΠΑ θα γίνουν οι εξής καταβολές:                                    

• 14 εκατ. ευρώ σε 22.000 δικαιούχους για καταβολή επιδομάτων ανεργίας και λοιπών επιδομάτων                                        

• 15 εκατ. ευρώ σε 16.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης                                        

• 6,5 εκατ. ευρώ σε 1.000 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας                                         

• 4 εκατ. ευρώ σε 200 δικαιούχους για Προγράμματα Κοινωφελούς Χαρακτήρα                                        

Παρασκευή 25 Αυγούστου 2023

Συντάξεις χηρείας: Νέα ρύθμιση φέρνει κερδισμένους, πόσο και ποιες θα μειώνονται

                               

Συντάξεις χηρείας: Νέα ρύθμιση φέρνει κερδισμένους, πόσο και ποιες θα μειώνονται

Αλεξάνδρα Κλειδαρά

25/08

2023

06:34


Μικρότερες περικοπές στις συντάξεις χηρείας προωθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Εργασίας.                                 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ρύθμιση θα προβλέπει διπλό υπολογισμό στις συντάξεις χηρείας μετά την πρώτη 3ετία, ώστε στην περίπτωση που υπάρχει και δεύτερη σύνταξη να επιλέγουν οι ίδιοι οι συνταξιούχοι ποια από τις δύο θα μειωθεί κατά 50%.                                     

Ουσιαστικά επεκτείνεται και στον ιδιωτικό τομέα η περικοπή της σύνταξης χηρείας στο μισό στην περίπτωση απασχόλησης ή συνταξιοδότησης εξ ιδίου δικαιώματος του έμμεσα ασφαλισμένου.                                     

Ειδικότερα εξετάζεται να επιλέγεται το συμφερότερο ποσό που θα λαμβάνουν οι συνταξιούχοι μετά την πρώτη τριετία αντί της υποχρεωτικής περικοπής της σύνταξης χηρείας στο μισό, όπως ισχύει μετά το νόμο Κατρούγκαλου για δικαιούχους συντάξεων χηρείας από 13/5/2016 και μετά.                                     

Έτσι αν ένας συνταξιούχος έχει 500 ευρώ από τη δική του σύνταξη και 800 ευρώ από τη σύνταξη χηρείας θα μπορεί να επιλέγει μετά την πρώτη τριετία από την καταβολή της σύνταξης χηρείας η μείωση κατά 50% να μη γίνει στα 800 ευρώ, αλλά στα 500 ευρώ. Με την επιλογή αυτή θα λαμβάνει 800 ευρώ από χηρεία και 250 ευρώ από τη δική του σύνταξη, δηλαδή συνολικά 1.050 ευρώ.                                     

Με το ισχύον καθεστώς (νόμος Κατρούγκαλου) η σύνταξη που θα κοπεί μετά την τριετία είναι υποχρεωτικά αυτή της χηρείας, που σημαίνει ότι τα 800 ευρώ γίνονται 400 ευρώ και ο συνταξιούχος μαζί με τη δική του σύνταξη (500 ευρώ) θα παίρνει συνολικά 900 ευρώ. Η διαφορά με την επιλογή του συμφερότερου ποσού είναι πως κερδίζει 150 ευρώ επιπλέον και συνολικά θα λαμβάνει 1.050 ευρώ αντί 900 ευρώ.                                     

Παράλληλα χιλιάδες συνταξιούχοι θα βγουν κερδισμένοι οι οποίοι για την πρώτη τριετία λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, ενώ μετά την τριετία το ποσό της χηρείας μειώνεται κατά 50% και η σύνταξη χηρείας περιορίζεται από το 70% στο 35% της σύνταξης του θανόντος.                                     

Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, όπως όταν πρόκειται για συνταξιούχους ΟΓΑ, η μείωση δεν είναι μόνον ότι το 70% της χηρείας θα γίνει 35% μετά την πρώτη τριετία, αλλά ότι λόγω του ειδικού καθεστώτος του ΟΓΑ οι εν λόγω συνταξιούχοι άπαξ και επιλέξουν να πάρουν τη σύναξη χηρείας θα χάσουν και ένα ποσό από τη δική τους σύνταξη, που είναι η βασική σύνταξη των 360 ευρώ που έδινε ο ΟΓΑ και άρχισε να μειώνεται κατά 4% το χρόνο από το 2003 και μετά. Αυτό το κομμάτι σύνταξης «φεύγει» με το που θα ζητήσει ο συνταξιούχος τη σύνταξη χηρείας και πολλές φορές καταλήγει με λιγότερα απ’ ό,τι αν δεν έπαιρνε τη σύνταξη χηρείας.                                     

Προϋποθέσεις συνταξιοδότησης λόγω θανάτου                                     

Α) Σύνταξη λόγω θανάτου συνταξιούχου ή ασφαλισμένου (ο οποίος έχει πραγματοποιήσει το χρόνο ασφάλισης που απαιτείται για τη συνταξιοδότησή του εξ' ιδίου δικαιώματος ή ανικανότητας) καταβάλλεται πλέον σε αυτούς τους δικαιούχους επιζώντες συζύγους/ετέρους μέρη του συμφώνου συμβίωσης και διαζευγμένους ανεξάρτητα από την ηλικία τους. Η διάταξη αυτή καθορίζει πλέον τα τρία (3) έτη ελάχιστης διάρκειας γάμου/συμφώνου συμβίωσης από τη σύναψή τους μέχρι την ημερομηνία θανάτου, ως προϋπόθεση για την αναγνώριση δικαιώματος συνταξιοδότησης σε επιζώντα σύζυγο ή στο έτερο μέρος του συμφώνου συμβίωσης.                                     

Η εν λόγω προϋπόθεση εξακολουθεί να μην ελέγχεται στις ακόλουθες περιπτώσεις:

i. Ο θάνατος οφείλεται σε ατύχημα που προήλθε πρόδηλα και αναμφισβήτητα εξαιτίας της υπηρεσίας (κατά τις διατάξεις που ισχύουν για τους ασφαλισμένους στους τ. φορείς κοινωνικής ασφάλισης που εντάχθηκαν στον Ε.Φ.Κ.Α., πρόκειται για τις περιπτώσεις ατυχήματος που χαρακτηρίζεται εργατικό) ή σε ανθρωποκτονία.                                     

ii. Κατά τη διάρκεια του γάμου γεννήθηκε ή με το γάμο νομιμοποιήθηκε, αναγνωρίστηκε ή υιοθετήθηκε τέκνο. Σύμφωνα με το όλο πνεύμα των διατάξεων του άρθρου 1463 του Α.Κ. και επ., πλήρης εξομοίωση του γεννημένου χωρίς γάμο τέκνου με τέκνο γεννημένο σε γάμο επιτυγχάνεται όταν παράλληλα με την αναγνώριση (εκούσια ή δικαστική) συναφθεί και γάμος των γονέων.                                     

iii. Η χήρα κατά το χρόνο του θανάτου τελούσε σε κατάσταση εγκυμοσύνης, η οποία δεν διεκόπη και γεννήθηκε ζων τέκνο.                                     

iv. Συντρέχει η περίπτωση ανασύστασης προϋπάρξαντος γάμου. Ο αρχικός και ο εξ' ανασυστάσεως γάμος, κατά τη διάρκεια του οποίου απεβίωσε ο σύζυγος, πρέπει να έχουν διαρκέσει συνολικά τουλάχιστον πέντε έτη, ο δε εξ ανασυστάσεως πρέπει να είχε διάρκεια τουλάχιστον έξι μηνών. Εξυπακούεται ότι, και σε αυτή την περίπτωση, η συνολική διάρκεια του αρχικού και εξ ανασυστάσεως γάμου θα πρέπει να είναι τρία έτη.                                     

Β) Η σύνταξη λόγω θανάτου χορηγείται σε τέκνα θανόντος ασφαλισμένου (ο οποίος έχει πραγματοποιήσει το χρόνο ασφάλισης που απαιτείται για τη συνταξιοδότησή του εξ ιδίου δικαιώματος ή ανικανότητας) ή συνταξιούχου (νόμιμα, τα νομιμοποιηθέντα, αναγνωρισθέντα, υιοθετηθέντα και όσα εξομοιώνονται με αυτά), υπό τους όρους να είναι άγαμα και να μην έχουν συμπληρώσει το 24ο έτος της ηλικίας τους.                                     

Ποσοστά των δικαιούχων σύνταξης λόγω θανάτου από 13.5.2016 και μετά                                     

Α) Για τον επιζώντα σύζυγο/έτερο μέρος του συμφώνου συμβίωσης το ποσοστό της σύνταξης που δικαιούται καθορίζεται πλέον στο 70% επί του ποσού της σύνταξης το οποίο δικαιούτο ή είχε χορηγηθεί σε σύζυγο που απεβίωσε.                                     

Το ποσό της σύνταξης των ανωτέρω δικαιούχων υπολογίζεται επί του ποσού της σύνταξης που δικαιούται ή που έχει δικαιωθεί ο θανών σύζυγος και επιμερίζεται ως εξής:                                     

α) Για τον επιζώντα σύζυγο ποσοστό 50% της σύνταξης. Εάν ο γάμος έλαβε χώρα μετά την απονομή της σύνταξης γήρατος του θανόντος, αυτή περιορίζεται ως ακολούθως:                                     

Αν η διαφορά ηλικίας μεταξύ του αποβιώσαντος και του συζύγου του, αφαιρουμένου του διαστήματος του γάμου τους, είναι μεγαλύτερη από δέκα έτη, η σύνταξη του επιζώντος συζύγου, υφίσταται, για κάθε πλήρες έτος διαφοράς, μείωση που καθορίζεται σε:                                     

i) 1% για τα έτη από το 10ο έως και το 20ό έτος.                                         

                                         ii) 2% για τα έτη από το 21ο έως και το 25ο έτος.                                         

                                         ii) 3% για τα έτη από το 26ο έως και το 30ό έτος.                                         

                                         iv) 4% για τα έτη από το 31ο έως και το 35ο έτος.                                         

                                         v) 5% για τα έτη από το 36ο και άνω.                                     

Β) Τα ποσοστά των τέκνων δεν μπορεί να υπερβαίνουν το 30% της σύνταξης που δικαιούτο ή που είχε χορηγηθεί σε σύζυγο που απεβίωσε.                                     

Γ) Μετά τη συμπλήρωση τριών (3) ετών, αν ο επιζών σύζυγος/έτερο μέρος του συμφώνου συμβίωσης/διαζευγμένος εργάζονται ή αυτοαπασχολούνται ή λαμβάνουν σύνταξη από οποιαδήποτε πηγή, χορηγείται το πενήντα τοις εκατό (50%) της σύνταξής τους λόγω θανάτου. Κριτήριο για την εφαρμογή της κατά τα ανωτέρω μείωσης τη χρονική διάρκεια της εργασίας ή αυτοαπασχόλησης. Συγκεκριμένα: το ποσό της σύνταξης λόγω θανάτου που δικαιούται ο επιζών σύζυγος/έτερο μέρος του συμφώνου συμβίωσης/διαζευγμένος θα πρέπει να μειώνεται κατά 50% μόνο για τις συγκεκριμένες ημέρες που εργάζεται/αυτοαπασχολείται                                     

Στην περίπτωση άσκησης ελεύθερου επαγγέλματος (υπαγωγή στην ασφάλιση βάσει των σχετικών διατάξεων του πρώην ΟΑΕΕ) ή αυτοαπασχόλησης (υπαγωγή στην ασφάλιση βάσει των σχετικών διατάξεων του πρώην ΕΤΑΑ), όπου η ασφάλιση γίνεται με βάση τον μήνα, η σύνταξη λόγω θανάτου που δικαιούται ο επιζών σύζυγος/έτερο μέρος του συμφώνου συμβίωσης/διαζευγμένος θα μειώνεται κατά 50% για το σύνολο του μήνα που ασκείται επαγγελματική δραστηριότητα.                                     

 

Πέμπτη 24 Αυγούστου 2023

Και θα συνεχίσουν τα ίδια και τα ίδια για χρόνια ακόμα. Αυτός ο κόσμος δεν θα αλλάξει ποτέ.

Ioanna Papadopoulou

Και θα συνεχίσουν τα ίδια και τα ίδια για χρόνια ακόμα. Αυτός ο κόσμος δεν θα αλλάξει ποτέ.

Παντού τα ίδια. Στην Αθήνα, στην επαρχία παντού.

Τις ημέρες των διακοπών μας, ξεκινάει ο άντρας μου να πάει στην παραλία με τον τετράχρονο γιο μας κι εγώ θα Ακολουθούσα μετά.

Ξεκινάει λοιπόν με το μπαστούνι από το ένα χέρι και το παιδί από το άλλο. Για να κατέβεις στην παραλία, πρέπει να περπατήσεις σε ένα τπεζοδρόμιο μια σταλιά Που ίςα χωράνε δύο άτομα. Το πεζοδρόμιο κάποια στιγμή ανοίγει γιατί έχει ένα καφέ και εκεί πάνω στο πεζοδρόμιο, κάθετα παρκαρισμένο αυτοκίνητο! Ο άντρας μου λοιπόν δύο πράγματα έπρεπε να κάνει. Ή να βγάλει φτερά και να πετάξει πάνω από το αμάξι, ή να κατέβει μαζί με το παιδί στην εθνική Κορίνθου Επιδαύρου. Ο οδηγός προφανώς η ακόμα δεν είχε προλάβει να βγει απ’ το αμάξι, η είχε μπει για να φύγει και ήταν μέσα στο αυτοκίνητο. Ο άντρας μου του φώναξε. Του μίλησε και ο οδηγός είχε άμεση αντίδραση. Έκλεισε το παράθυρο για να μην ακούει. Δε μπήκε καν στον κόπο να δικαιολογηθεί. Τον ζάλισε κιόλας και έκλεισε το παράθυρό να μην τον ακούει πρωί πρωί.

Έτσι λοιπόν έχουν τα πράγματα. #ΑμεΑεφημεριδα

 

Γράφει η Λίζα Δράκου

Το χρονικό ενός προδιαγεγραμμένου θανάτου.

ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΩ;

Πριν μερικά χρόνια στην Σόλωνος, απέναντι από τη νομική, ένα ΑμεΑ με κινητική αναπηρία, κινήθηκε ξαφνικά στον μέσον του δρόμου με το ηλεκτρικό του αμαξίδιο. . Από καθαρή τύχη δεν χτυπήθηκε από το λεωφορείο της γραμμής που ερχόταν πίσω του. Ήμουν μπροστά στο περιστατικό και μιας και διέθετα κάποιες λίγες σχετικές γνώσεις, γνώριζα ότι με το ηλεκτρικό αμαξιδιο, δεν έπρεπε να κινηθεί σε αυτόν τον δρόμο.

-Μα τι κάνεις του ούρλιαξα; Θες να σκοτωθείς;

Ήταν ένα νέο παιδί θυμάμαι, που γύρισε, με κοίταξε και μου είπε χωρίς παράπονο, χωρίς ένταση, με το σβησμένο βλέμμα αυτού που έχει αποδεχτεί τη μοίρα του.

-Πού να πάω; Εγώ, πού να πάω;

Γύρισα γύρω και είδα ότι το πεζοδρόμιο από τη μια πλευρά ήταν κατειλημμένο από τραπεζοκαθίσματα, από την άλλη τόσο στενό που μετά βίας χωρούσε πεζός. Και δίπλα ακριβώς από το πεζοδρόμιο,όπου επίσης θα μπορούσε να κινηθεί νομίμως , ήταν παρκαρισμένα (παρανόμως) δεκάδες μηχανάκια.

Αυτό το ΕΓΩ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΩ με χτύπησε σαν εκκένωση.

Δεν υπήρχε χώρος για αυτόν, κυριολεκτικά και μεταφορικά, σε αυτήν την πόλη. Δεν του είχαμε αφήσει χώρο. Τον πετάξαμε στη μέση του δρόμου, απροστάτευτο. Η Προσβασιμότητα είναι ένα από τα μεγάλα προβλήματα στη χώρα μας.

Μπορεί για το πρόσφατο περιστατικό στη Βάρκιζα να πει κανείς ότι φέρει ευθύνη ο ΑμεΑ; Ναι, τυπικά κακώς βρέθηκε σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Το ερώτημα όμως είναι, του είχαμε επιτρέψει να μην βρεθεί; Γιατί η σωστή έκφραση εν προκειμένω, δεν είναι βρέθηκε. Είναι τον πετάξαμε. Δεν του αφήσαμε κανένα περιθώριο να κυκλοφορήσει, να πάει βόλτα τα σκυλάκια του, να υπάρξει.

Είναι σπαρακτική η εικόνα που κυκλοφορεί, με τον άνθρωπο μπροστά και τα δύο ζωάκια να ακολουθούν. Αλλά και που κλάψαμε, τι έγινε; Αύριο πάλι στο πεζοδρόμιο θα παρκάρουμε, πάλι θα αφήσουμε το αυτοκίνητο σε θέση ΑμεΑ γιατί "1 λεπτό κι επιστρέφω, πώς κάνεις έτσι;" Αύριο πάλι θα κάνουμε ηλιοθεραπεία πάνω σε κάποιο seatrac ή τσουλήθρα με το βλαστάρι μας, γιατί παιδί είναι μωρέ. Αύριο θα ξανακατεβάσουμε την Μαρία-Ιωάννα από το λεωφορείο, το ταξί κλπ γιατί μας ενοχλεί ο σκύλος-οδηγός της.

Δεν σας θέλουμε στον κόσμο μας.Δεν υπάρχει χώρος για σας Η ευαισθησία μας, σταματά σε μερικά λάικ. Αύριο θα σας κλέψουμε τη θέση στάθμευσης, θα σας κλείσουμε την διάβαση, θα σας πούμε να πάρετε το αυτιστικό παιδί σας και να πάτε σπίτι, θα σας αποκλείσουμε απ'όπου μπορούμε.

Ενοχλείτε.

Περισσεύετε

Την ίδια ώρα θα χειροκροτήσουμε τον τάδε αρμόδιο που θα βγάζει λογύδρια περί συμπερίληψης .

Αυτοί είμαστε. Τον άνθρωπο στη Βάρκιζα όλοι μαζί τον δολοφονήσαμε Έγκλημα εκ προμελέτης.... Με την συνεργία όλων μας και με την ευγενική(!) χορηγία των ελεγκτικών και συμβουλευτικών μηχανισμών της πολιτείας. #ΑμεΑεφημεριδα 

Λουκία Κασαμάκη ένα παιδί – θαύμα που μιλά 3 ξένες γλώσσες και θέλει να γίνει ψυχίατρος για να βοηθάει τον κόσμο

Λουκία Κασαμάκη ένα παιδί – θαύμα που μιλά 3 ξένες γλώσσες και θέλει να γίνει ψυχίατρος για να βοηθάει τον κόσμο

Ο Μάνος Σταραμόπουλος μίλησε με την 10χρονη Λουκία Κασαμάκη, το παιδί- φαινόμενο , που όλοι μας θαυμάσαμε στον τελικό του Σούπερ καπ , που διεξήχθη στο «Γεώργιος Καραισκάκης» και μας δίνει μαθήματα ζωής και συμπεριφοράς.

Είναι γεγονός ότι το βράδυ της Τετάρτης 16 Αυγούστου, ζήσαμε άλλοι δια ζώσης κι άλλοι από την τηλεόραση, ένα ποδοσφαιρικό θέαμα, στο γήπεδο «Γεώργιος Καραισκάκης» αντάξιο δύο σπουδαίων ομάδων όπως είναι η κάτοχος του Τσάμπιονς Λιγκ, Μάντσεστερ Σίτι (και υπερπρωταθλήτρια πλέον Ευρώπης) και η κάτοχος του Γιουρόπα Λίγκ, Σεβίγια.

Όμως πέραν του αγωνιστικού μέρος το οποίο αποτέλεσε διαφήμιση για την χώρα μας, υπήρξε κι ένα άλλο γεγονός το οποίο θα πρέπει να μας προβληματίσει και να δείξει σε όλους μας ανεξαιρέτως οπαδικών διακρίσεων ότι το ποδόσφαιρο ενώνει. Και όχι μόνο αυτό: Δίνει την δυνατότητα σε παιδιά με οπτική αναπηρία να το αγαπήσουν, να παίξουν μαζί του και να αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση με την εν γένει συμπεριφορά και ήθος τους.

Κι αναφέρομαι συγκεκριμένα σε δύο παιδιά την 10χρονη Λουκία Κασαμάκη από τη Βέροια και τον 11χρονο Λέανδρο από την Θεσσαλονίκη. Δύο παιδιά, δικά μας «της διπλανής μας πόρτας», που ήταν μέρος της καμπάνιας «A ball for all» που η UEFA Foundation for Children επέλεξε να συμμετέχουν στον τελικό, καθώς και σε συμπεριληπτικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν την παραμονή και ανήμερα του αγώνα.

Η Λουκία η οποία και επιλέχθηκε τελικά ανάμεσα σε πολλά παιδιά για να συνοδεύσει τον Πρόεδρο της ΟΥΕΦΑ, Αλεκσάντερ Τσεφερίν μέσα στον αγωνιστικό χώρο και μετά στην απονομή των μεταλλίων (της έδωσε κι αυτής ένα- και σωστά έπραξε ο κορυφαίος διοικητικός ηγέτης του Ευρωπαικού ποδοσφαίρου). Μπορώ να τολμήσω να πως ότι πρόκειται για παιδί φαινόμενο! Μιλάει 3 ξένες γλώσσες (πέραν φυσικά των Ελληνικών, παίζει πιάνο και θέλει να γίνει ψυχίατρος για να βοηθάει νέους ανθρώπους που έχουν την ίδια αναπηρία αλλά και άλλα προβλήματα.

Μίλησα με την 10χρονη Λουκία, η οποία ομολογουμένως με εντυπωσίασε με τις απαντήσεις της.

Κυρίες και κύριοι η Λουκία Κασαμάκη

-Λουκία γειά σου, χαίρομαι ιδιαιτέρως που μιλώ μαζί σου. Πές μας κατ αρχάς το πρόβλημα σου πως εμφανίσθηκε;

«Γεννήθηκα με ολική τύφλωση και αυτό ήταν ένα σοκ για τους γονείς μου (ΣΣ: Η Λουκία ποτέ δε το βίωσε σαν σοκ).Καθώς μεγάλωνα όμως τους βοήθησα να το ξεπεράσουν και να καταλάβουν ότι είναι πολύ εύκολο να μεγαλώνεις ένα παιδί με τύφλωση. . Ήταν το β΄περιστατικό σε μία σπάνια ασθένεια παγκοσμίως. Μετά πήγα σχολείο και εκεί με δράσεις, με μία ειδική μπάλα με κουδουνάκια , που μας έφεραν άρχισε να μου αρέσει το ποδόσφαιρο .Και να παίζω μαζί με τους συμμαθητές και συμμαθήτριες μου…»

– Είσαι φίλαθλος κάποιας ομάδας;

«Ναι, είμαι ΠΑΟΚ »

– Ποια η γνώμη σου για την οπαδική βία που τόσο έχει πλήξει την χώρα μας τα τελευταία χρόνια;

«Δεν πρέπει να υπάρχει βία στον αθλητισμό . Είναι ένα παιχνίδι, μία γιορτή όπως στον τελικό του Σούπερ καπ στο «Γεώργιος Καραισκάκης», ανάμεσα στην Μάντσεστερ Σίτυ και την Σεβίγια. Δεν πρέπει να γίνονται μάχες ούτε συμπλοκές».

– Πληροφορηθήκαμε ότι συνάντησες τον Κροάτη, μεσοεπιθετικό της Σεβίγια, Ιβαν Ράκιτς και του έκανες ορισμένες ερωτήσεις. Τι τον ρώτησες;

«Να μου πει για την αθλητική βία. Και μου απάντησε: «Όλοι μαζί πρέπει να συνεργασθούμε για να διεξαχθεί ένα καλό παιχνίδι, που να ευχαριστηθεί ο κόσμος.»

Συνεχίζει η Λουκία: «Μάλιστα το βράδυ της Τρίτης στο Δημαρχείο του Πειραιά ήμουνα μαζί με τους θρύλους του 2004 , μίλησα , γελάσαμε . Πέρασα ωραία.

– Για πές μας πως και η ΟΥΕΦΑ (Τάνια Μπαιμά η διευθύντρια του Ιδρύματος) διάλεξε εσένα να συνοδεύσεις τον Πρόεδρο της ΟΥΕΦΑ στον αγωνιστικό χώρο;

«Έπαιξε ρόλο πιστεύω το γεγονός ότι όταν με ρωτούσαν διάφορα για την αξιολόγηση, τους είπα ότι γνωρίζω Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. (ΣΣ: Εδώ πρέπει να επισημάνω ότι η Τάνια Μπαιμά η οποία πήρε την τελική απόφαση, μου είπε ότι «Όταν μίλησα μαζί της, κάποια στιγμή στα Ιταλικά, με εξέπληξε γιατί μιλούσε τόσο ωραία , που θεώρησα ότι εγώ που είμαι μισή Ιταλίδα – Ελβετίδα, ότι μιλάω με Ιταλίδα.-Κι αυτό μέτρησε υπερ της.»

– Όταν λοιπόν σε παίρνει από το χέρι ο Πρόεδρος της ΟΥΕΦΑ, κ. Τσεφερίν και μπαίνετε μαζί στον αγωνιστικό χώρο, ποια είναι τα συναισθήματά σου την στιγμή εκείνη;

«Είμαι πολύ ευχαριστημένη, χαρούμενη. Υπερήφανη. . Και με είχε δίπλα του και την ώρα της απονομής των μεταλλίων στο τέλος του αγώνα. Μάλιστα μου έδωσε να κάνω και μία απονομή στον Γιουσέφ Ελ Νασίρι (Νο 15). Κι ακόμη μου έδωσε κι εμένα ένα μετάλλιο για ενθύμιο ,ενώ με προσκάλεσε να επισκεφθώ τα γραφεία της ΟΥΕΦΑ, στη Νιόν της Ελβετίας, ώστε να γνωρίσω όλους τους εργαζόμενους»

– Χόμπι έχεις και ποια;

«Μου αρέσει να παίζω μουσική στο πιάνο, αλλά να συνθέτω κιόλας. Ηρεμεί τον άνθρωπο..»

-Τι σκέφτεται να γίνεις όταν μεγαλώσεις;

«Θέλω να γίνω ψυχίατρος , και να παίζω μουσική στο πιάνο ώστε να ηρεμώ τους ασθενείς μου και χαλαρά να συζητάμε το πρόβλημά τους..»

Η Λουκία έχει δύο αδέλφια τον Νίκο 7 ετών και τον Κωνσταντίνο 12 .Οι γονείς της είναι η Πηνελόπη Καραβίδα (βιολόγος- καθηγήτρια) και ο Χρυσόστομος Κασαμάκης (καθηγητής ΤΕΦΑΑ_…

Μπράβο στην Πηνελόπη και τον Χρυσόστομο για τα παιδιά τους και Χίλια μπράβο στην Λουκία, που κάνει (και θα συνεχίσει να κάνει) υπερήφανη την Ελλάδα!

Πηγή: https://verianet.gr/ 

Εκπαιδευτικοί και γονείς σε συναγερμό! “Κόφτης” στις προσλήψεις αναπληρωτών στην Παράλληλη Στήριξη

Εκπαιδευτικοί και γονείς σε συναγερμό! “Κόφτης” στις προσλήψεις αναπληρωτών στην Παράλληλη Στήριξη

Καταγγέλλουμε το ΥΠΑΙΘ για απόκρυψη των πραγματικών κενών, για υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και παραβίαση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία με στέρηση της πλήρους παράλληλης στήριξης που έχουν εγκριθεί από τα ΚΕΔΑΣΥ.

Σε εξέλιξη (ξανα)βρίσκεται το σχέδιο «εξοικονομώ» του υπ. Παιδείας σχετικά με τον αριθμό των προσλήψεων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης για το σχολικό έτος 2023- 2024.

Επιβεβαιώνει και διευρύνει την πολιτική του μοιράσματος των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε δυο ή και περισσότερους μαθητές, ακυρώνοντας στην πράξη τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ και υποβαθμίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών

Με έγγραφό του  προς τις διευθύνσεις εκπαίδευσης το υπ. Παιδείας  καλεί τους διευθυντές εκπαίδευσης να μειώσουν τον αριθμό των κενών σε παράλληλες στηρίξεις.

Συγκεκριμένα ορίζεται ότι:

«Σε τμήμα σχολείου στο οποίο υπάρχει απόφαση έγκρισης ΠΣ-Σ για περισσότερους από έναν/μια μαθητή /τρια, αναλαμβάνει ένας/μία εκπαιδευτικός ΕΑΕ ΠΣ-Σ συνολικά την υποστήριξή τους. Σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις το ΚΕΔΑΣΥ, κατά την εισήγησή του προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης … θα τεκμηριώνει με ειδική μνεία την αναγκαιότητα της ταυτόχρονης παρουσίας δύο (2) εκπαιδευτικών  ΠΣ-Σ στο ίδιο τμήμα σχολείου».

Και καταλήγει με «παράκληση» προς τους διευθυντές εκπαίδευσης:

«Περαιτέρω, παρακαλείσθε να λάβετε υπόψη τις ανωτέρω διευκρινίσεις κατά την καταγραφή των λειτουργικών κενών για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της με αριθμ. 88588/ΓΔ5/04-08-2023 εγκυκλίου. Προς τούτο, το ΟΠΣΥΔ θα είναι διαθέσιμο για την καταχώριση των σχετικών στοιχείων από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έως και τη Δευτέρα 21/8/2023, προκειμένου στη συνέχεια οι οικείες αυτών Περιφερειακές Διευθύνσεις να ολοκληρώσουν τη σχετική διαδικασία απαρέγκλιτα μέχρι και την Πέμπτη 24/8/2023».

Τα παραπάνω επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί των Παρεμβάσεων ΠΕ

Η ανακοίνωση των Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων Εκπαιδευτικών ΠΕ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ  σε ΣΥΝΑΓΕΡΜΟ!- ΚΟΦΤΗΣ ΣΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΤΗΡΙΞΕΙΣ

Σε εξέλιξη (ξανα)βρίσκεται το σχέδιο «εξοικονομώ» του υπ. Παιδείας σχετικά με τον αριθμό των προσλήψεων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης για το σχολικό έτος 2023- 2024.

Επιβεβαιώνει και διευρύνει την πολιτική του μοιράσματος των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε δυο ή και περισσότερους μαθητές, ακυρώνοντας στην πράξη τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ και υποβαθμίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Με έγγραφό του  προς τις διευθύνσεις εκπαίδευσης το υπ. Παιδείας  καλεί τους διευθυντές εκπαίδευσης να μειώσουν τον αριθμό των κενών σε παράλληλες στηρίξεις.

Συγκεκριμένα ορίζεται ότι:

«Σε τμήμα σχολείου στο οποίο υπάρχει απόφαση έγκρισης ΠΣ-Σ για περισσότερους από έναν/μια μαθητή /τρια, αναλαμβάνει ένας/μία εκπαιδευτικός ΕΑΕ ΠΣ-Σ συνολικά την υποστήριξή τους. Σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις το ΚΕΔΑΣΥ, κατά την εισήγησή του προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης … θα τεκμηριώνει με ειδική μνεία την αναγκαιότητα της ταυτόχρονης παρουσίας δύο (2) εκπαιδευτικών  ΠΣ-Σ στο ίδιο τμήμα σχολείου».

Και καταλήγει με «παράκληση» προς τους διευθυντές εκπαίδευσης:

«Περαιτέρω, παρακαλείσθε να λάβετε υπόψη τις ανωτέρω διευκρινίσεις κατά την καταγραφή των λειτουργικών κενών για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της με αριθμ. 88588/ΓΔ5/04-08-2023 εγκυκλίου. Προς τούτο, το ΟΠΣΥΔ θα είναι διαθέσιμο για την καταχώριση των σχετικών στοιχείων από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έως και τη Δευτέρα 21/8/2023, προκειμένου στη συνέχεια οι οικείες αυτών Περιφερειακές Διευθύνσεις να ολοκληρώσουν τη σχετική διαδικασία απαρέγκλιτα μέχρι και την Πέμπτη 24/8/2023».

Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΥΤΗ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΛΘΟΝ.

Η προκάτοχος του σημερινού υπ. Παιδείας τον Αύγουστο του 2021 με προφορική εντολή όριζε το πλαφόν των 2 εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης ανά σχολική μονάδα, προσπαθώντας ταυτόχρονα να ομαδοποιήσει και τις αντίστοιχες ανάγκες σε σχολικούς νοσηλευτές και ΕΒΠ.

Αλλά και πριν από αυτή την «φιλόδοξη προσπάθεια εξοικονόμησης προσωπικού» ήταν ο κ. Γαβρόγλου που με έγγραφό του όριζε πλαφόν σε ΕΒΠ και σχολικούς νοσηλευτές (31/8/2018, αρ. πρωτ. 141536/Ε4).

Τότε τα εκπαιδευτικά σωματεία και οι ενώσεις γονέων αντιστάθηκαν υπερασπιζόμενοι τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ο σχεδιασμός του υπ. Παιδείας ακολουθεί πιστά πρόγραμμα λιτότητας των μορφωτικών αναγκών των μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στοχοποιώντας  το πιο ευαίσθητο τμήμα του μαθητικού πληθυσμού.

Η αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική θυσιάζει την εκπαιδευτική διαδικασία και τα μορφωτικά δικαιώματά τους στο βωμό των περικοπών ορίζοντας     κόφτες για προσλήψεις προσωπικού.

Στοχεύουν να αφήσουν εκατοντάδες μαθητές/τριες με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με ελλιπή ή και χωρίς ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη, ενώ αντίστοιχα συνάδελφοι/ισσες που υπηρετούν το Δημόσιο Σχολείο θα βρεθούν στην ανεργία. Η εικόνα των σχολείων θα θυμίζει «πίστα συγκρουόμενων», με τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης να τρέχουν πανικόβλητοι πίσω από ωράρια λάστιχο για να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών, διαλύοντας παράλληλα κάθε εργασιακό κεκτημένο. Κάθε σχολείο που έχει 3, 4, 5, 6, 7 τμήματα με παιδιά με αναπηρίες/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα έχει ελάχιστους εκπαιδευτικούς παράλληλης να μοιράζονται στα τμήματα και στα παιδιά αυτά, ενώ οι επιπλέον ανάγκες σε παράλληλες που θα προκύψουν μετά τη λήξη της προθεσμίας του Οκτωβρίου για νέες αιτήσεις παράλληλης, θα εξαϋλωθούν, δεν θα ληφθούν υπόψιν.

Το υπ. Παιδείας πέραν όλων των άλλων δημιουργεί ισχυρές προϋποθέσεις ιδιωτικοποίησης πλευρών της εκπαίδευσης, μεταθέτοντας τις ευθύνες του στις πλάτες των οικογενειών που θα μπορούν (και φυσικά δεν θα μπορούν όλες) να προσλάβουν ιδιώτες ειδικούς βοηθούς, ανασφάλιστους σε δημόσια πλαίσια,  αποκομμένους από τον συλλογικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου, αφού θα λογοδοτούν στην γονέα και όχι στον σύλλογο διδασκόντων.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ.

ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ

Κανένας/μιά μαθητής/τρια να μη θυσιαστεί.

Κανένας/μιά εκπαιδευτικός να μην πεταχτεί στην ανεργία.

Καταγγέλλουμε το ΥΠΑΙΘ για απόκρυψη των πραγματικών κενών, για υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και παραβίαση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών σε νηπ/γεία και δημοτικά σχολεία με στέρηση της πλήρους παράλληλης στήριξης που έχουν εγκριθεί από τα ΚΕΔΑΣΥ.

Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να καταγγείλει τη διαδικασία, να καλέσει σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπ. Παιδείας.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του τακτικού προϋπολογισμού.

Κανένα κλείσιμο-συγχώνευση σχολικής μονάδας. 20 μαθητές/τμήμα στα δημοτικά, 15 ανά τμήμα Α΄ και Β΄ δημοτικού και στα νηπιαγωγεία.

Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση και αποκατάσταση των ΑμΕΑ, σε σχολικές μονάδες του υπ. παιδείας.

Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα και βαθμίδα εκπαίδευσης. Δημιουργία δεύτερου Τμήματος  Ένταξης ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών κάθε σχολείου

Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΑΣΥ άμεση στελέχωση τους, μικρότερες περιοχές ευθύνης ανά δήμο, λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται  τα σχολεία  και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα ΚΕΔΑΣΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες μέσα στα σχολεία.

Ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή που χρίζει παράλληλης.

Στελέχωση των σχολείων με ΕΒΠ, σχολικούς νοσηλευτές σύμφωνα με τις ανάγκες.

Να πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς ΕΕΠ και ΕΒΠ όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.

Πηγή: www.alfavita.gr 

Μαθητές με σύνδρομο Down: Να ενταχθούν στη Γενική Εκπαίδευση με Παράλληλη Στήριξη και σε Τμήματα Ένταξης – Ερώτηση στη Βουλή

Μαθητές με σύνδρομο Down: Να ενταχθούν στη Γενική Εκπαίδευση με Παράλληλη Στήριξη και σε Τμήματα Ένταξης – Ερώτηση στη Βουλή

Μαθητές με σύνδρομο Down

Να περιλαμβάνονται όλο και περισσότεροι μαθητές με σύνδρομο Down σε σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης Α΄ και Β’ βαθμίδας, καθώς και σε Σχολές της Γ΄ βαθμίδας, λαμβανομένων υπόψη όλων των παιδαγωγικών τεχνικών αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών αναγκών τους, ζητά με Ερώτησή της στη Βουλή η κα Σοφία Ασημακοπούλου, Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.

Επιπροσθέτως ζητά από το ΥΠΑΙΘΑ να λειτουργήσουν περισσότερα Τμήματα Ένταξης με εξατομικευμένο πρόγραμμα, σύμφωνο με τις ανάγκες ενός μαθητή με σύνδρομο DOWN, να υπάρξει παράλληλη εκπαιδευτική στήριξη σε όλα τα μαθήματα και να πραγματοποιηθούν σεμινάρια ειδικής αγωγής για όλους τους εκπαιδευτικούς, όλων των βαθμίδων.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΘΕΜΑ: «Ένταξη μαθητών με σύνδρομο Down στην γενική εκπαίδευση»

Κύριε Υπουργέ,

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους πρέπει να δοθεί η ευκαιρία σ’ ένα παιδί με σύνδρομο Down να παρακολουθήσει το συνηθισμένο, τυπικής ανάπτυξης σχολείο, όταν μπορεί. Πολλές έρευνες που έχουν δημοσιευτεί, επαυξάνουν την γνώση για τις κρυφές ικανότητες των παιδιών με σύνδρομο Down και την δυνατότητά τους να ενταχθούν επιτυχώς στο σχολικό περιβάλλον της γενικής εκπαίδευσης, εφόσον διαθέτουν κάποιες στοιχειώδεις προϋποθέσεις και υποβοηθηθεί σχετικά κάθε ένα από αυτά τα παιδιά από το κατάλληλο τμήμα εκπαιδευτικής ένταξης.

Παράλληλα, φαίνεται ότι έχει αυξηθεί και η συναίσθηση των γονέων για την αξία και τα οφέλη της ένταξης αυτής. Επιπλέον, η ένταξη στο σχολείο τυπικής ανάπτυξης αντιβαίνει σε κάθε διάκριση με ρατσιστικό χαρακτήρα εις βάρος της αναπηρίας και επιφέρει στον μαθητή με σύνδρομο Down, τόσο ακαδημαϊκά, όσο και κοινωνικά οφέλη. Η έρευνα δείχνει ότι πολλά παιδιά με σύνδρομο Down τα πάνε καλύτερα ακαδημαϊκά, όταν καλύπτονται από ένα άρτιο σχολικό περιβάλλον ένταξης.

Οι καθημερινές ευκαιρίες της ανάμιξής τους με τυπικά αναπτυσσόμενους συνομηλίκους παρέχει τα πρότυπα μιας κανονικής και κατάλληλης για την ηλικία τους συμπεριφορά. Τα εν λόγω παιδιά έχουν ευκαιρίες να αναπτύξουν σχέσεις με παιδιά της κοινότητάς τους και η παρακολούθηση του σχολείου τυπικής ανάπτυξης είναι ένα βήμα – κλειδί προς την ένταξη στην ζωή της κοινότητας και της κοινωνίας στο σύνολό της.

Μια τέτοια επιτυχής ένταξη είναι αποτέλεσμα μιας καλά προγραμματισμένης προετοιμασίας των παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο να αποβούν ισότιμα μέλη μιας ομάδας, συνεισφέροντας στην κοινότητα, ενώ, η κάθε κοινωνία ωφελείται και η ίδια από αυτή την διαδικασία στο σύνολό της: Οι τυπικά αναπτυσσόμενοι συνομήλικοι κατακτούν την κατανόηση για τις μειονεξίες, εκπαιδεύονται, δε, στην ανεκτικότητα και στο πώς να νοιάζονται και να υποστηρίζουν φιλικά κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες. Τα γενικά σχολεία χρειάζονται μια ξεκάθαρη στόχευση προς τις σχετικές κατευθύνσεις και μια εμπνεόμενη από τις αντίστοιχες ευαισθησίες πολιτική, που θα υιοθετεί τα οφέλη από την ανωτέρω ένταξη.

Ως εκ τούτου, χρειάζονται διοικητικές ομάδες, που να είναι αφοσιωμένες στην πολιτική υπέρ της συμπερίληψης και να υποστηρίζουν αναλόγως με επιμόρφωση και με συμβουλευτική το εκπαιδευτικό προσωπικό, βοηθώντας κάθε διδάσκοντα να αναπτύξει νέες δεξιότητες εκπαιδευτικής διαχείρισης μέσα σε μια τάξη που περιέχει κάποια παιδιά με σύνδρομο Down. Το αναπτυξιακό χάσμα ανάμεσα στα παιδιά με σύνδρομο Down και στα συνομήλικά τους διευρύνεται, συνήθως, με την ηλικία, ωστόσο, η κατάλληλη εκπαίδευση, συνδυασμένη με εμπειρίες κοινωνικοποίησης, μπορεί να βοηθήσει ένα παιδί με σύνδρομο Down να προχωρήσει στις βαθμίδες της σχολικής και μετέπειτα, της επαγγελματικής εκπαίδευσης, σε σημείο που να μπορεί σε μεγαλύτερες ηλικίες να εργαστεί, να προσφέρει στην κοινωνία και να πάρει οφέλη από αυτήν.

Τα περισσότερα παιδιά με σύνδρομο Down δεν έχουν μια γενική καθυστέρηση στην ανάπτυξή τους που απαιτεί, απλά, ένα «αραιωμένο» εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Έχουν ένα συγκεκριμένο μαθησιακό προφίλ με χαρακτηριστικά δυνατά σημεία και αδυναμίες. Η γνώση των παραγόντων που διευκολύνουν και παρεμποδίζουν τη μάθηση σε αυτά τα παιδιά επιτρέπει στους δασκάλους να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν ανάλογες δραστηριότητες και προγράμματα εργασίας. Το χαρακτηριστικό μαθησιακό προφίλ και τα εναλλακτικά μαθησιακά στυλ που απευθύνονται σε παιδιά με σύνδρομο Down, μαζί με τον σεβασμό στις ατομικές ανάγκες μέσα σ’ αυτό το προφίλ, πρέπει, επομένως, να λαμβάνονται υπόψη κατά την οργάνωση της κάθε διδασκαλίας σε μια τάξη που εμπεριέχει τέτοια παιδιά. Στο πλαίσιο της αρχής της ισότητας μεταξύ των μαθητών και των ευκαιριών που πρέπει να δοθούν στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες το σημαντικότερο είναι να μην τοποθετούνται «ταμπέλες» στα παιδιά.

Είναι άδικο για έναν άνθρωπο και ιδιαίτερα για ένα παιδί, που υπάγεται σε μια ομάδα, η οποία δεν μπορεί να αξιολογηθεί θετικά, συγκρινόμενη με άλλες ομάδες, να στερείται το αγαθό της γνώσης, το δικαίωμα της μόρφωσης και της εκπαίδευσης, που ταιριάζει σε ένα ιδιαίτερο μαθησιακό προφίλ. Η εκπαίδευση μέσω τεχνικών συμπερίληψης παρέχει σε όλους τους ανθρώπους την ευκαιρία να αναπτύξουν πλήρως το δυναμικό τους και να συνεισφέρουν στην κοινωνία, ενώ, συγχρόνως, η διαφορετικότητά τους εμπλουτίζει, αντί να ελαττώνει την αξία τους. Η Διεθνής Συνθήκη για τα δικαιώματα των παιδιών ορίζει ότι, είναι δικαίωμα των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να εκπαιδεύονται μαζί με τους τυπικούς συμμαθητές τους. Τέλος, η άνοδος του μορφωτικού επιπέδου των οικογενειών, η φροντίδα και η κατάλληλη μέριμνα από τις Υπηρεσίες Υγείας, η ανάπτυξη της τεχνολογίας και η διαρκής εξέλιξη των μεθόδων μάθησης στην εκπαίδευση έχουν βοηθήσει έτσι, ώστε πολλά παιδιά με σύνδρομο Down σε άλλες ευρωπαϊκές και μη χώρες να έχουν πετύχει μια ισάξια και ενίοτε καλύτερη ζωή από αυτήν που θα είχαν, εάν ανήκαν στην κατηγορία των παιδιών τυπικής ανάπτυξης.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1. Προτίθεσθε να εξετάσετε την προοπτική της τροποποίησης της νομοθεσίας της Ειδικής Αγωγής έτσι, ώστε να περιλαμβάνονται όλο και περισσότεροι μαθητές με σύνδρομο Down σε σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης Α΄ και Β’ βαθμίδας, καθώς και σε Σχολές της Γ΄ βαθμίδας, λαμβανομένων υπόψη όλων των παιδαγωγικών τεχνικών αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών αναγκών τους;

2. Θα λάβετε την απαραίτητη πρόνοια προκειμένου να λειτουργήσουν περισσότερα τμήματα ένταξης με εξατομικευμένο πρόγραμμα, σύμφωνο με τις ανάγκες ενός μαθητή με σύνδρομο DOWN, ιδιαίτερα στην Α’ βαθμίδα εκπαίδευσης, για να εμπεδωθούν οι πιο στέρεες δυνατές βάσεις, προκειμένου να μπορέσει να ανταπεξέλθει ο εν λόγω μαθητής στις ανάγκες της τυπικής σχολικής εκπαίδευσης;

3. Θα λάβετε την απαραίτητη πρόνοια, προκειμένου να υπάρξει παράλληλη εκπαιδευτική στήριξη σε όλα τα μαθήματα, εφόσον, ο εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής πρέπει να στηρίζει τον μαθητή με σύνδρομο Down, κατά την διάρκεια της ροής του μαθήματος, λόγω της αργής γραφής του και να επιμένει σε σημεία που χρειάζονται απλούστευση, δεδομένου ότι η βασική δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με αυτή την ιδιαιτερότητα είναι οι γρήγοροι χρόνοι που ακολουθούνται στις εκπαιδευτικές βαθμίδες και στους οποίους δυσκολεύονται να ανταποκριθούν οι μαθητές με σύνδρομο Down;

4. Θα μεριμνήσετε καταλλήλως, ώστε να γίνουν σεμινάρια ειδικής αγωγής σε όλους τους εκπαιδευτικούς, όλων των βαθμίδων, προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν στο ιερό λειτούργημά τους, ως «δάσκαλοι» προς ενδεχόμενους μαθητές τους με σύνδρομο Down;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Πηγή: www.especial.gr