Η Ε.Σ.Α.μεΑ. καταθέτει τις προτάσεις – παρατηρήσεις της στο
σχέδιο νόμου: “Κοινωνική αντιπαροχή, κοινωνική μίσθωση, τριτεκνική ιδιότητα και
άλλες διατάξεις”
Σεπ 2, 2025 | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΕΣΑΜΕΑ
Πληροφορίες: Χριστίνα Σαμαρά
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ
Αθήνα: 01.09.2025
Αρ. Πρωτ.: 1000
ΠΡΟΣ: Πρόεδρο και Μέλη Διαρκούς Επιτροπής
Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής
ΚΟΙΝ: «Πίνακας Αποδεκτών»
ΘΕΜΑ: «Η Ε.Σ.Α.μεΑ. καταθέτει τις προτάσεις –
παρατηρήσεις της στο σχέδιο νόμου: «Κοινωνική αντιπαροχή, κοινωνική μίσθωση,
τριτεκνική ιδιότητα και άλλες διατάξεις»
Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και Κύριοι Μέλη,
Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) όπως
γνωρίζετε, αποτελεί τον τριτοβάθμιο κοινωνικό και συνδικαλιστικό φορέα των
ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους στη χώρα, επίσημα αναγνωρισμένο
Κοινωνικό Εταίρο της ελληνικής Πολιτείας σε ζητήματα αναπηρίας.
Με το παρόν έγγραφό μας και με αφορμή το σχέδιο νόμου του
Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας με τίτλο: «Κοινωνική αντιπαροχή,
κοινωνική μίσθωση, τριτεκνική ιδιότητα και άλλες διατάξεις» που έχει κατατεθεί
στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση, σας καταθέτουμε τις προτάσεις μας και ζητάμε
να κληθεί εκπρόσωπος της Ε.Σ.Α.μεΑ. κατά τη συζήτησή του στην Επιτροπή,
προκειμένου να σας αναπτύξουμε πιο διεξοδικά τις θέσεις της Συνομοσπονδίας.
Καταρχάς, θετική θεωρούμε τη ρύθμιση του άρθρου 6 του
σχεδίου νόμου, σύμφωνα με την οποία, στα διαγωνιστικά τεύχη για τις συμβάσεις
κοινωνικής αντιπαροχής πρέπει να περιλαμβάνεται ρητή πρόβλεψη, ώστε τα νέα κτίρια
που πρόκειται να ανεγερθούν, να ανακαινιστούν ή να επισκευαστούν να πληρούν τις
προϋποθέσεις πρόσβασης για τα άτομα με αναπηρία, το οποίο αποτελεί επίσης ένα
από τα πάγια αιτήματα μας.
Θεωρούμε όμως απολύτως αναγκαίο, να υπάρξει ρητή και
διακριτή πρόβλεψη για τη στέγαση των ατόμων με αναπηρία στο υπό συζήτηση
νομοσχέδιο, με σαφή αναφορά της αναπηρίας σε όλα τα προβλεπόμενα μέτρα.
Σύμφωνα και με τα πρόσφατα στοιχεία της Eurostat , η Ελλάδα
είναι πρώτη στην ΕΕ στην επιβάρυνση των ατόμων με αναπηρία από το κόστος
στέγασης, με το 33% των ατόμων με αναπηρία να επωμίζονται κόστος στέγασης, το
οποίο ανέρχεται σε περισσότερο από το 40% του συνολικού διαθέσιμου εισοδήματός
τους.
Στα στοιχεία της Eurostat, επισημαίνεται ότι τα άτομα με
αναπηρία ζουν συχνότερα σε υποβαθμισμένες συνθήκες στέγασης και αντιμετωπίζουν
προβλήματα που σχετίζονται με την ποιότητα της κατοικίας και του περιβάλλοντος
όπου ζουν, σε σύγκριση με τον γενικό πληθυσμό.
Επίσης, θεωρούμε πολύ σημαντικό να προβλεφθεί στο υπό
διαβούλευση σχέδιο νόμου, ότι στις κατοικίες που περιλαμβάνονται στην
κοινωνική αντιπαροχή και στην κοινωνική μίσθωση του σχεδίου νόμου, ένας
ικανοποιητικός αριθμός κατοικιών θα διατίθενται για τη δημιουργία Στεγών
Υποστηριζόμενης Διαβίωσης (ΣΥΔ) χωρητικότητας έως 5 ατόμων.
Ως εκ τούτου και λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, αλλά και:
Α. Τις προβλέψεις του άρθρου 28 «Ανεκτό Βιοτικό Επίπεδο και
Κοινωνική Προστασία» της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των
Ατόμων με Αναπηρίες, την οποία η χώρα μας κύρωσε με τον ν.4074/2012, καθιστώντας
την μέρος του εθνικού μας πλαισίου, στο οποίο αναφέρεται ότι:
«1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα των
ατόμων με αναπηρίες για ένα βιοτικό επίπεδο ανεκτό, για τα ίδια και τις
οικογένειές τους, συμπεριλαμβανομένης και της κατάλληλης διατροφής, ένδυσης και
κατοικίας, και για συνεχή βελτίωση των συνθηκών διαβίωσής τους και λαμβάνουν τα
κατάλληλα μέτρα για να προστατεύουν και να προάγουν την εξασφάλιση του
δικαιώματος αυτού, χωρίς διακρίσεις βάσει αναπηρίας.
2.Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα των ατόμων
με αναπηρίες για κοινωνική προστασία και την απόλαυση αυτού του δικαιώματος
χωρίς διακρίσεις βάσει αναπηρίας και λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα προκειμένου
να προστατεύουν και να προάγουν την εξασφάλιση του δικαιώματος αυτού,
συμπεριλαμβανομένων και των ακόλουθων μέτρων: […],
δ. Να διασφαλίζουν την πρόσβαση από τα άτομα με αναπηρίες
στα προγράμματα δημόσιας στέγασης, […]»
Β. Τον ν.4488/2017, όπου στο άρθρο 62 αναφέρεται ότι «1. Τα
διοικητικά όργανα και οι αρχές εντάσσουν τη διάσταση της αναπηρίας σε κάθε
δημόσια πολιτική, διοικητική διαδικασία, δράση, μέτρο και πρόγραμμα της
αρμοδιότητάς τους με στόχο την εξάλειψη, αποκατάσταση και αποτροπή ανισοτήτων
μεταξύ ατόμων με και χωρίς αναπηρίες» και στο άρθρο 64 ότι «1. Τα διοικητικά όργανα
και οι αρχές στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς τους μεριμνούν για τη διασφάλιση της
ισότιμης πρόσβασης των ΑμεΑ στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον, τόσο σε
συνήθεις συνθήκες όσο και σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.[…]».
Γ. Τις προβλέψεις του άρθρου 26 του ν.4067/2012, όπως έχει
τροποποιηθεί και ισχύει
η Ε.Σ.Α.μεΑ. προτείνει και αιτείται τα εξής:
Άρθρο 4 Δικαιούχοι μισθωτές κοινωνικής κατοικίας – Προσθήκη
άρθρου 5Α στον ν. 5006/2022
Συμπλήρωση της παρ. 1 ως εξής (βλ. έντονη γραμματοσειρά):
Στον ν. 5006/2022 (Α’ 239) προστίθεται άρθρο 5Α ως εξής:
«Άρθρο 5Α
Δικαιούχοι μισθωτές κοινωνικής κατοικίας – Δικαίωμα
προαίρεσης για εξαγορά
1. Οι δικαιούχοι μισθωτές σε κοινωνικές κατοικίες
επιλέγονται από τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων Κοινωνικής Αλληλεγγύης
(Ο.Π.Ε.Κ.Α.) με βάση κοινωνικά κριτήρια, στα οποία περιλαμβάνονται, ιδίως, το
εισόδημα, η περιουσιακή και οικογενειακή κατάσταση, η ύπαρξη αναπηρίας ή/και
χρόνιας πάθησης και η ηλικία των τέκνων των δικαιούχων, καθώς και η αναπηρία ή
χρόνια πάθηση αυτών […]».
2. […] »
Άρθρο 6 Επιλογή αναδόχου, προδικαστική προστασία, κατάρτιση
και εκτέλεση της σύμβασης κοινωνικής αντιπαροχής – Αντικατάσταση άρθρου 7 ν.
5006/2022
Συμπλήρωση της παρ. 2 ως εξής (βλ. έντονη γραμματοσειρά):
Το άρθρο 7 του ν. 5006/2022 (Α’ 239), περί της επιλογής
αναδόχου, της προδικαστικής προστασίας, της κατάρτισης και εκτέλεσης της
σύμβασης κοινωνικής αντιπαροχής, αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 7
Επιλογή αναδόχου, προδικαστική προστασία, κατάρτιση και
εκτέλεση της σύμβασης κοινωνικής αντιπαροχής
1. Στα διαγωνιστικά τεύχη για την επιλογή του αναδόχου
σύμβασης κοινωνικής αντιπαροχής περιγράφονται, τουλάχιστον, τα εξής:
α. […]
2. Στα κριτήρια επιλογής του αναδόχου σύμβασης κοινωνικής
αντιπαροχής δύνανται να περιλαμβάνονται κατ’ ελάχιστο τα εξής:
α) το ελάχιστο ποσοστό των οριζοντίων ή κάθετων, κατά
περίπτωση, ιδιοκτησιών και συνιδιοκτησίας εξ αδιαιρέτου επί της κυριότητας του ακινήτου
που δύναται να μεταβιβαστεί στον ανάδοχο ως εργολαβικό αντάλλαγμα, σύμφωνα με
την περ. α) της παρ. 3 του άρθρου 5,
β) ο ελάχιστος χρόνος διάρκειας της περιόδου διαχείρισης
σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 3 του άρθρου 5,
γ) ο αριθμός των κατοικιών που θα διατεθούν προς δικαιούχους
μισθωτές του άρθρου 5Α,
δ) το ύψος του μισθώματος για τις κατοικίες που θα
εκμισθωθούν προς δικαιούχους,
ε) η αρχιτεκτονική αρτιότητα της πρότασης του αναδόχου.».
στ) το ποσοστό επί των κατοικιών ή το πλήθος των κατοικιών που
είναι πλήρως προσβάσιμες για άτομα με αναπηρία και προορίζονται για κοινωνικές
κατοικίες ατόμων με αναπηρία ή οικογενειών ατόμων με αναπηρία.».
Άρθρο 11 Κοινωνική μίσθωση
Συμπλήρωση της παρ. 2 ως εξής (βλ. έντονη γραμματοσειρά):
[…] 2. Οι δικαιούχοι μισθωτές επιλέγονται με βάση κοινωνικά
κριτήρια, στα οποία δύνανται να περιλαμβάνονται, ιδίως, το εισόδημα, η
περιουσιακή και οικογενειακή κατάσταση, η ύπαρξη αναπηρίας ή/και χρόνιας
πάθησης και η ηλικία των τέκνων των δικαιούχων, καθώς και η αναπηρία ή
χρόνια πάθηση αυτών […]».
Άρθρο 14 Διεύθυνση Στεγαστικής Πολιτικής
Συμπλήρωση των παρ. 2 και 3 ως εξής (βλ. έντονη
γραμματοσειρά):
«[…] 2. Η Διεύθυνση Στεγαστικής Πολιτικής συγκροτείται από
τις ακόλουθες οργανικές μονάδες:
α) το Τμήμα Στρατηγικού Σχεδιασμού και Τεκμηρίωσης,
β) το Τμήμα Αντιμετώπισης της Αστεγίας,
γ) το Τμήμα Στεγαστικής Συνδρομής και
δ) το Τμήμα Προσιτής και Προσβάσιμης σε Άτομα με Αναπηρία
Στέγασης
3. […]
δ. Αρμοδιότητες του Τμήματος Προσιτής και Προσβάσιμης σε
Άτομα με Αναπηρία Στέγασης
δα) ο σχεδιασμός, η υλοποίηση, ο συντονισμός, η
παρακολούθηση, ο έλεγχος και η αξιολόγηση προγραμμάτων και δράσεων παροχής
κοινωνικής ή προσιτής κατοικίας σε νέους και ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού,
καθώς και προσβάσιμης κατοικίας σε άτομα με αναπηρία, στα οποία
συμπεριλαμβάνονται οι συμβάσεις κοινωνικής αντιπαροχής του ν. 5006/2022 (Α΄
239),
δβ) η συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία και φορείς του
δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και με τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής
Ένωσης για τον σχεδιασμό́, την εφαρμογή́, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση
συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων αρμοδιότητας του Τμήματος,
δγ) η αναζήτηση και η αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων
και πόρων για την υλοποίηση των προγραμμάτων και δράσεων αρμοδιότητας του
Τμήματος,
δδ) η διενέργεια επιτόπιων επισκέψεων στους φορείς
υλοποίησης των προγραμμάτων και δράσεων αρμοδιότητας του Τμήματος και η σύνταξη
σχετικών εκθέσεων αναφοράς,
δε) η εισήγηση επί του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου
των προγραμμάτων και δράσεων αρμοδιότητας του Τμήματος, καθώς και η διοικητική
υποστήριξη των προγραμμάτων αυτών, στην οποία συμπεριλαμβάνονται η ανάπτυξη και
λειτουργία πληροφοριακών συστημάτων και η συλλογή, η επεξεργασία και η ανάλυση
δεδομένων για την υλοποίηση των προγραμμάτων και δράσεων αρμοδιότητας του
Τμήματος,
δστ) η αναζήτηση και αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων και
πόρων για την υλοποίηση των προγραμμάτων αρμοδιότητας του τμήματος,
δζ) η συγκέντρωση στοιχείων και η μέριμνα για την εκπόνηση
μελετών σχετικών με τις αρμοδιότητες του Τμήματος, σε συνεργασία με τις
συναρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου, τα συναρμόδια υπουργεία και άλλους
φορείς, που θα περιλαμβάνουν και την αξιολόγηση των αναγκών προσβασιμότητας για
τα άτομα με αναπηρία.
δη) η εισήγηση για τη σκοπιμότητα αξιοποίησης της ακίνητης
περιουσίας που περιήλθε στο Υπουργείο με το άρθρο 72 του ν. 5079/2023 (Α΄ 215)
προς τη Διεύθυνση Προμηθειών, Μέριμνας και Περιουσίας,
δθ) η συνεργασία με τους εποπτευόμενους φορείς του
Υπουργείου για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας τους για την εφαρμογή
προγραμμάτων αρμοδιότητας του Τμήματος,
Άρθρο 22 Δομές βραχυχρόνιας φιλοξενίας ατόμων με αναπηρία
Συμπλήρωση του άρθρου ως εξής (βλ. έντονη γραμματοσειρά):
1. Δομές βραχυχρόνιας φιλοξενίας ατόμων με αναπηρία είναι
μονάδες δευτεροβάθμιας κοινωνικής φροντίδας του άρθρου 1 του ν. 2345/1995 (Α΄
213) που παρέχουν οργανωμένες υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας σε άτομα με
αναπηρία. Οι δομές αυτές παρέχουν υπηρεσίες προσωρινής διαμονής, φροντίδας και
υποστήριξης στους ωφελούμενούς τους με σκοπό την ενίσχυση της αυτονομίας τους,
την προώθηση της κοινωνικής τους συμπερίληψης, την ανακούφιση του
υποστηρικτικού τους περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους και
των οικογενειών τους.
Άρθρο 24 Διάρθρωση της Διεύθυνσης Εσωτερικού Ελέγχου του
Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης – Τροποποίηση
άρθρου 15 ν. 4520/2018
Συμπλήρωση του άρθρου ως εξής (βλ. έντονη γραμματοσειρά):
Στο άρθρο 15 του ν. 4520/2018 (Α’ 30), περί της διάρθρωσης
και των αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Επιθεώρησης και Ελέγχου του Οργανισμού
Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ο.Π.Ε.Κ.Α.), επέρχονται οι
ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στον τίτλο, μετά από τη λέξη «Διεύθυνση», οι λέξεις
«Επιθεώρησης και Ελέγχου» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Εσωτερικού Ελέγχου»,
β) στην παρ. 1, βα) στο εισαγωγικό εδάφιο, μετά από τη λέξη «Διεύθυνση», οι
λέξεις «Επιθεώρησης και Ελέγχου» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Εσωτερικού
Ελέγχου» και ββ) η περ. γ) καταργείται, γ) η παρ. 2 αντικαθίσταται, δ) στην
παρ. 3, δα) στο εισαγωγικό εδάφιο, μετά από τη λέξη «Διεύθυνσης», οι λέξεις
«Επιθεώρησης και Ελέγχου» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Εσωτερικού Ελέγχου»,
δβ) στην περ. α), i) στην υποπερ. αα), μετά από τις λέξεις «σύμφωνα με τα», οι
λέξεις «διεθνή πρότυπα» αντικαθίστανται από τις λέξεις «πρότυπα της Εθνικής
Αρχής Διαφάνειας», ii) στην υποπερ. γγ), μετά από τις λέξεις «Εγχειριδίου
Εσωτερικών Ελέγχων», οι λέξεις «και Κώδικα Δεοντολογίας Εσωτερικών Ελεγκτών»
διαγράφονται, iii) στην υποπερ. δδ), μετά από τις λέξεις «Η κατάρτιση», οι λέξεις
«, η παρακολούθηση και η επικαιροποίηση του ετήσιου προγράμματος εσωτερικών
ελέγχων και συμβουλευτικών έργων,» αντικαθίστανται από τις λέξεις «και η
πρόταση αναθεώρησης του ετήσιου προγράμματος εργασιών της Διεύθυνσης Εσωτερικού
Ελέγχου», iv) η υποπερ. εε) καταργείται, v) στην υποπερ. ιγιγ), μετά από τις
λέξεις «του Προγράμματος Αξιολόγησης και Βελτίωσης Ποιότητας», οι λέξεις «του
Τμήματος Σχεδιασμού και Μεθοδολογίας Εσωτερικού Ελέγχου και του Τμήματος
Εσωτερικού Ελέγχου» αντικαθίστανται από τις λέξεις «της Διεύθυνσης Εσωτερικού
Ελέγχου», vi) στην υποπερ. ιδιδ), μετά από τις λέξεις «στο Ελεγκτικό
Συνέδριο,», οι λέξεις «στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας» αντικαθίστανται από τις
λέξεις «στη Γενική Διεύθυνση Ακεραιότητας και Λογοδοσίας της Εθνικής Αρχής
Διαφάνειας», δγ) στην περ. β), i) οι υποπερ. ββ) και στστ) αντικαθίστανται, ii)
στην υποπερ. ηη), μετά από τις λέξεις «Η αξιολόγηση της λειτουργίας», οι λέξεις
«, των δραστηριοτήτων και των προγραμμάτων» διαγράφονται, iii) στην υποπερ.
ιαια), μετά από τις λέξεις «για τον εντοπισμό», προστίθεται η λέξη «ενδείξεων»,
iv), προστίθενται υποπερ. ιστιστ), ιζιζ) και ιηιη), δδ) η περ. γ) καταργείται,
ε) η παρ. 4 αντικαθίσταται, στ) οι παρ. 5 και 6 καταργούνται και το άρθρο 15,
μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 151. Η Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου αποτελεί
ανεξάρτητη οργανική μονάδα του Οργανισμού, υπάγεται απευθείας στον Διοικητή του
Ο.Π.Ε.Κ.Α. και διαρθρώνεται στις παρακάτω οργανικές μονάδες:
Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου
1. Η Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου αποτελεί ανεξάρτητη
οργανική μονάδα του Οργανισμού, υπάγεται απευθείας στον Διοικητή του Ο.Π.Ε.Κ.Α.
και διαρθρώνεται στις παρακάτω οργανικές μονάδες:
α) Τμήμα Σχεδιασμού και Μεθοδολογίας Εσωτερικού Ελέγχου.
β) Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου.
γ) [Καταργείται].
2. Επιχειρησιακοί στόχοι της Διεύθυνσης Εσωτερικού Ελέγχου
είναι:
α) Η κατεύθυνση, η παρακολούθηση, ο συντονισμός και ο
έλεγχος του έργου των οργανικών μονάδων που υπάγονται σε αυτή.
β) Ο έλεγχος των συστημάτων διακυβέρνησης και λειτουργίας
και η παροχή διαβεβαίωσης περί της επάρκειας αυτών με σκοπό την υποστήριξη του
Ο.Π.Ε.Κ.Α. για την επίτευξη των στρατηγικών του στόχων και για τη λήψη μέτρων,
όπου απαιτείται.
γ) Η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών είτε ως αρωγή προς τον
επικεφαλής του φορέα είτε στο πλαίσιο του ετήσιου προγράμματος εργασιών με
στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του φορέα.
δ) Η διασφάλιση της ορθής, αποτελεσματικής και ασφαλούς
διαχείρισης και χρήσης των πληροφοριακών συστημάτων.
ε) Η αξιολόγηση της λειτουργίας, των δραστηριοτήτων και των
προγραμμάτων του φορέα βάσει των αρχών της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.
στ) Η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των διενεργηθέντων
ελέγχων, η ενημέρωση του Διοικητή και του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού
για τα αποτελέσματα αυτών και η υποβολή εισήγησης για τη λήψη διορθωτικών
μέτρων για την καταπολέμηση πρακτικών κακοδιοίκησης και φαινομένων διαφθοράς.
3. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Εσωτερικού Ελέγχου
κατανέμονται μεταξύ των Τμημάτων της ως εξής:
α) Τμήμα Σχεδιασμού και Μεθοδολογίας Εσωτερικού Ελέγχου
αα) Η ανάπτυξη και διαρκής βελτίωση της μεθοδολογίας και των
εργαλείων του εσωτερικού ελέγχου, σύμφωνα με τα πρότυπα της Εθνικής Αρχής
Διαφάνειας.
ββ) Η μέριμνα για τη σύνταξη και αναθεώρηση του Κανονισμού
Λειτουργίας του Τμήματος Εσωτερικού Ελέγχου και η υποβολή αυτού προς έγκριση
στον Διοικητή του Οργανισμού.
γγ) Η σύνταξη και αναθεώρηση Εγχειριδίου Εσωτερικών Ελέγχων
και η υποβολή του προς έγκριση στον Διοικητή του Ο.Π.Ε.Κ.Α.. και στο Διοικητικό
Συμβούλιο του Οργανισμού.
δδ) […]
θθ) Ο έλεγχος της ορθής, αποτελεσματικής και ασφαλούς
διαχείρισης και χρήσης των πληροφοριακών συστημάτων, εφαρμογών,
διαλειτουργικότητας/διασύνδεσης με άλλα συστήματα (εσωτερικά και εξωτερικά) και
ανταλλαγής αρχείων και στοιχείων μεταξύ τους με επαρκείς δικλίδες ασφαλείας,
περιλαμβανομένης της διενέργειας τακτικών δοκιμών παραβίασης (penetration
tests) των πληροφοριακών συστημάτων και εφαρμογών του ΟΠΕΚΑ σε συνεργασία με
την αρμόδια Δ/νση Πληροφορικής του Οργανισμού ή/και με εξειδικευμένους
εξωτερικούς συνεργάτες.
ιι) […]
Άρθρο 34 Εξουσιοδοτική διάταξη
Συμπλήρωση του άρθρου ως εξής (βλ. έντονη γραμματοσειρά):
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Κοινωνικής Συνοχής και
Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Υγείας και Περιβάλλοντος και
Ενέργειας και του αρμόδιου Υπουργού για τον Συντονιστικό Μηχανισμό για τα
Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία και ύστερα από διαβούλευση με την
Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) και την Πανελλήνια
Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (Π.Ο.Σ.Γ.Κ.Α.μεΑ.)
καθορίζονται οι ειδικότεροι όροι επιλεξιμότητας των ωφελουμένων, οι όροι, οι
προϋποθέσεις, η διαδικασία ίδρυσης και λειτουργίας των δομών του άρθρου 22, το
ειδικότερο περιεχόμενο των παρεχόμενων από αυτές υπηρεσιών, οι προδιαγραφές των
χώρων και το απαραίτητο προσωπικό για τη λειτουργία τους βάσει της
δυναμικότητάς τους, οι ειδικότητες της διεπιστημονικής ομάδας των φορέων της
παρ. 2 του άρθρου 22, το ελάχιστο περιεχόμενο του Κανονισμού Λειτουργίας τους,
ο τρόπος άσκησης εποπτείας και ελέγχου επ’ αυτών, το ύψος τυχόν ειδικού
τροφείου ή εξόδων παραμονής σε αυτές, ο τρόπος και οι πηγές χρηματοδότησης της
λειτουργίας των δομών αυτών, καθώς και κάθε άλλο, ειδικό, τεχνικό ή
λεπτομερειακό, θέμα για την εφαρμογή του άρθρου 22.
Αιτιολόγηση: Στην παραπάνω εξουσιοδοτική διάταξη η οποία
αφορά στις δομές βραχείας φιλοξενίας του άρθρου 22 του παρόντος σχεδίου νόμου,
κρίνουμε απαραίτητο να προβλέπεται από την σχετική Κ.Υ.Α. και η χρηματοδότηση,
ο τρόπος και οι πηγές αυτής προς τις δομές βραχείας φιλοξενίας, καθώς και η
συμμετοχή της Ε.Σ.Α.μεΑ. και της Π.Ο.Σ.Γ.Κ.Α.μεΑ. κατά τον σχεδιασμό της
υπουργικής απόφασης.
Ευελπιστώντας ότι θα ανταποκριθείτε θετικά στις προτάσεις
μας, σας ευχαριστούμε θερμά εκ των προτέρων.
Με εκτίμηση
Ο Πρόεδρος
Ι. Βαρδακαστάνης
Ο Γεν. Γραμματέας
Β. Κούτσιανος
Πίνακας Αποδεκτών:
–
Γραφείο Πρωθυπουργού της χώρας, κ. Κ. Μητσοτάκη
–
Γραφείο Υπουργού Επικρατείας, κ. Χρ. – Γ. Σκέρτσο
–
Γραφείο Υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας κ. Δ. Μιχαηλίδου,
–
Γραφείο Υφυπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, κ. Ε. Ράπτη
–
Γραφείο Γ.Γ. Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας, κ. Π.
Πύρρου
–
Γραφείο Γ.Γ. Δημογραφικής και Στεγαστικής Πολιτικής, κ. Κ. Γλούμη – Ατσαλάκη
–
Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας
–
Οργανώσεις Μέλη της Ε.Σ.Α.μεΑ.
Πηγή: Ε.Σ.Α.μεΑ.