Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2019

Ημερίδα ΗΔΙΚΑ για το συντελούμενο μετασχηματισμό της: Προκλήσεις και Δράσεις


29/01/19 | Αρχική  >  Ειδησεογραφία > Οικονομικά
Ημερίδα ΗΔΙΚΑ για το συντελούμενο μετασχηματισμό της: Προκλήσεις και Δράσεις
Την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης Α.Ε (ΗΔΙΚΑ ΑΕ) διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία ημερίδα με θέμα «Ο Συντελούμενος Μετασχηματισμός της ΗΔΙΚΑ: Προκλήσεις και Δράσεις» στο ξενοδοχείο WYNDHAM GRAND ATHENS.
Στην ομιλία του ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Α.Ε κ. Αναστάσιος Τάγαρης παρουσίασε το νέο οργανωτικό μοντέλο του οργανισμού, το οποίο στοχεύει να υπηρετήσει αποτελεσματικότερα τους επιχειρησιακούς στόχους που έχουν τεθεί με βάση τον Στρατηγικό σχεδιασμό 2018-2022. Επιπλέον, υπογράμμισε την μεγάλη πρόοδο που έχει γίνει τα τρία τελευταία χρόνια ιδιαίτερα σε ότι αφορά τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται προς τους πολίτες και το νέο παράδειγμα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που έχει εισαχθεί από την ΗΔΙΚΑ ειδικά σε ότι αφορά την διευκόλυνση των πολιτών ώστε μέσω των ανοικτών προτύπων και της διαλειτουργικότητας των συστημάτων να μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους προς την πολιτεία, με απόλυτη διαφάνεια, χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες και χωρίς να χρειάζεται να προσκομίζουν μια σειρά από έγγραφα τα οποία πλέον ανακτώνται αυτόματα σε μηδενικό χρόνο και προσυμπληρώνουν την αίτησή τους. «Παραμένουμε προσηλωμένοι στους στόχους μας για παροχή σύγχρονων και ολοκληρωμένων υπηρεσιών προς τους πολίτες, την ενδυνάμωση της εμπιστοσύνης τους, αλλά και την παροχή έγκυρης πληροφόρησης προς τους φορείς της πολιτείας για την χάραξη πολιτικών μετά λόγου γνώσεως. Ο οργανωτικός εκσυγχρονισμός της ΗΔΙΚΑ, η εναρμόνιση των λειτουργιών της σύμφωνα με τα πρότυπα ISO 9001, 20000, και 27001 και η αξιοποίηση της υψηλής τεχνογνωσίας του στελεχιακού της δυναμικού ελπίζουμε ότι θα συμβάλλουν αποτελεσματικά στην επίτευξη των στόχων μας» τόνισε ο κ. Τάγαρης.
Κατά την έναρξη της ημερίδας απηύθυνε χαιρετισμό ο Υπουργός Υγείας κ. Ανδρέας Ξανθός, ο οποίος τόνισε ότι η ΗΔΙΚΑ είναι «στρατηγικός εταίρος» του Υπουργείου Υγείας και επεσήμανε τα νέα πεδία συνεργασίας του Υπουργείου με την ΗΔΙΚΑ (ηλεκτρονική συνταγογράφηση νοσηλευόμενων ασθενών, Μητρώα Ασθενών, άυλη συνταγή, ηλεκτρονική συνταγογράφηση οπιούχων αναλγητικών, διασύνδεση του ΑΗΦΥ με την Κάρτα Υγείας Αθλητή). Χαιρετισμό επίσης απηύθυναν εκπρόσωποι των Υπουργείων Εσωτερικών κ. Μύρωνας Γουρλής και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Σπύρος Τσουκαλάς, καθώς και ο Πρόεδρος του ΕΟΦ κ. Ιωάννης Μαλέμης.
Οι εργασίες της Ημερίδας συνεχίστηκαν με τοποθετήσεις από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ κ. Δημήτρη Λιάκο, τον Υφυπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Ανάστασιο Πετρόπουλο και την Αναπληρώτρια Υπουργό Εργασίας κ. Θεανώ Φωτίου.
Ο κ. Δημήτρης Λιάκος αναφέρθηκε στην προοπτική της ΗΔΙΚΑ ως έμπιστη οντότητα στον τομέα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Αναγνωρίζοντάς την ως «υπηρεσία πρότυπο» τόνισε τον ρόλο της στο πλαίσιο της Εθνικής Ψηφιακής Στρατηγικής και υπογράμμισε ότι η ΗΔΙΚΑ ανταποκρινόμενη στις προκλήσεις αντεπεξήλθε με επιτυχία, δίνοντας εγκυρότητα, ταχύτητα και αξιοπιστία στην εισαγωγή και την υλοποίηση εμβληματικών μεταρρυθμιστικών δράσεων.
Ο κ. Αναστάσιος Πετρόπουλος υπογράμμισε ότι η κοινωνική ασφάλιση έχει ήδη μπει σε νέα εποχή, όπου παράλληλα με την αποκατάσταση της αξιοπιστίας και της βιωσιμότητας του δημόσιου συστήματός της, οι παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και πληροφορίες προς τους ασφαλισμένους και τους συνταξιούχους αναβαθμίζονται και διευρύνονται μέσω της ΗΔΙΚΑ. Τα σημεία στα οποία στάθηκε ο κ. Πετρόπουλος ήταν η άμεση κατάργηση των βιβλιαρίων ασθενείας, η απόδοση ηλεκτρονικής ασφαλιστικής ενημερότητας για τους μη-μισθωτούς, η πλήρης διαλειτουργικότητα των πληροφοριακών συστημάτων των εμπλεκόμενων φορέων (ΕΦΚΑ, ΕΤΕΑΕΠ, ΕΟΠΥΥ, ΣΕΠΕ, ΟΑΕΔ, ΑΑΔΕ) που θα συμβάλει στη μείωση της γραφειοκρατίας και τέλος η αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών (Ασφαλιστικό Ιστορικό, Ασφαλιστική Ικανότητα, ΑΜΚΑ) που υποστηρίζει η ΗΔΙΚΑ.
Η κ. Θεανώ Φωτίου αναφέρθηκε στην ΗΔΙΚΑ ως τον ψηφιακό βραχίονα που αλλάζει όλο το κοινωνικό κράτος, παρουσιάζοντας τις παρεμβάσεις στις οποίες έχει συμβάλει στον τομέα της πρόνοιας και «κράτησαν την κοινωνία όρθια σε δύσκολες στιγμές για τη χώρα» (το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ), το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ), το επίδομα παιδιού Α21, το επίδομα αναπηρίας αλλά και το Κοινωνικό Μέρισμα). Αναφορικά με την αναμόρφωση παροχής των προνοιακών επιδομάτων τόνισε ότι «με την υποστήριξη της ΗΔΙΚΑ χορηγούνται πλέον από ένα φορέα, τον ΟΠΕΚΑ» προς όφελος τόσο των πολιτών όσο και της διευκόλυνσης χάραξης και εφαρμογής πολιτικών, ενώ αναφέρθηκε και στις επερχόμενες δράσεις που αυτή τη στιγμή υλοποιούνται με τη βοήθεια της ΗΔΙΚΑ όπως ο ηλεκτρονικός φάκελος αναπηρίας, η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την αναδοχή και την υιοθεσία καθώς επίσης και το επίδομα ενοικίου.
Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκαν τρεις επί μέρους κύκλοι θεματικών ομιλιών εστιασμένες στη συμβολή της ΗΔΙΚΑ στην αναδιοργάνωση της κοινωνικής ασφάλισης, στην ανάπτυξη και εξάπλωση της ηλεκτρονικής υγείας και στην αναδιάρθρωση του τομέα της πρόνοιας.
Στις συζητήσεις για την κοινωνική ασφάλιση συμμετείχαν οι κύριοι Ιωάννης Σκοπούλης, Υποδιοικητής ΕΦΚΑ, Μιχάλης Παναγιωτάκης, Ειδικός Σύμβουλος Διοικητή ΕΤΕΑΕΠ και η κ. Αθηνά Τριανταφυλλίδη, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Λειτουργίας και Υποστήριξης Εφαρμογών της ΗΔΙΚΑ.
Για την ηλεκτρονική υγεία, τοποθετήθηκαν ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Υγείας κ. Ιωάννης Μπασκόζος και η κ. Ελπίδα Φωτιάδου, Προϊσταμένη Υποδιεύθυνσης Ειδικών Εφαρμογών – Διεύθυνση Λειτουργίας και Υποστήριξης Εφαρμογών της ΗΔΙΚΑ. Ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Υγείας τόνισε τον σημαντικό ρόλο που έχει η ΗΔΙΚΑ αναφορικά με την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής υγείας, την συνεισφορά της στην διαλειτουργικότητα των εφαρμογών και την χρήση ανοικτών προτύπων για επικοινωνία των συστημάτων τόσο στον Ελληνικό όσο και στον Ευρωπαϊκό χώρο. Αναφέρθηκε στο έργο υπηρεσιών της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και του Ατομικού Ηλεκτρονικού Φάκελου Υγείας ο οποίος «άμεσα θα αποδοθεί προς χρήση», καθώς στα επερχόμενα έργα όπως το «Ενιαίο Σύστημα RIS-PACS για όλες τις δημόσιες δομές υγείας» και το «Εθνικό Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας για την Υγεία» που θα υλοποιηθούν με τη συνδρομή της ΗΔΙΚΑ.
Στο θεματικό άξονα για την πρόνοια, παρέθεσαν τις απόψεις τους ο Γενικός Γραμματέας Πρόνοιας κ. Δημήτριος Καρέλλας, ο Διοικητής ΟΠΕΚΑ κ. Στυλιανός Πλιάκης και ο κ. Χαρίτων Ταμπουράκης, Προϊστάμενος Διεύθυνσης Έρευνας και Ανάπτυξης της ΗΔΙΚΑ. Τόσο ο κ. Πλίακης όσο και ο κ. Καρέλλας εξήραν την συνεργασία και τα οφέλη που προκύπτουν από τις εφαρμογές που δημιουργούνται από κοινού με την ΗΔΙΚΑ καθώς επίσης και τα αξιόπιστα στοιχεία που πλέον είναι διαθέσιμα ως αποτέλεσμα των δράσεων αυτών για την χάραξη πολιτικής. Ειδικότερα, ο κ. Καρέλλας έκανε λόγο για την «απομάκρυνση της τεχνοφοβίας» και την «εξοικείωση των στελεχών του τομέα Πρόνοιας του Υπουργείου με την επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων επιτελικής πληροφόρησης» ως αποτέλεσμα της συνεργασίας με την ΗΔΙΚΑ. Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα ο κ. Καρέλλας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στην ανάγκη υλοποίησης της «κάρτας κοινωνικής ασφάλισης» ως μέσο ενοποίησης της απόδοσης όλων των προνοιακών - και όχι μόνο - παροχών στους πολίτες.
Το έργο λειτουργικής αναδιοργάνωσης της ΗΔΙΚΑ παρουσίασε εκ μέρους της αναδόχου εταιρίας ο κ. Αριστόδημος Θωμόπουλος, ενώ εκ μέρους της ΗΔΙΚΑ ο κ. Γεώργιος-Ευάγγελος Βαρελτζής εστίασε στην σημασία αξιοποίησης των προτύπων ISO 9001, 20000 και 27001 στο νέο μοντέλο οργάνωσης και λειτουργιών του οργανισμού, αναδεικνύοντας τα πολλαπλά οφέλη που προκύπτουν. Εκ μέρους του Δ.Σ. τοποθετήθηκε ο κ. Γεώργιος Στεφανόπουλος και τέλος ο εκπρόσωπος των εργαζομένων κ. Σταύρος Ματσουκάς αποτύπωσε την οπτική των εργαζομένων σχετικά με την προοπτική της ΗΔΙΚΑ αναδεικνύοντας την τεχνογνωσία και την ανιδιοτέλεια του προσωπικού.
Ως κοινή συνιστώσα του συνόλου των τοποθετήσεων της ημερίδας αναδείχθηκε ότι ο δημόσιος χαρακτήρας της ΗΔΙΚΑ, η επιτυχημένη της πορεία, καθώς και η ισχυρή τεχνογνωσία και εμπειρία του ανθρώπινου δυναμικού της, στους τομείς των ψηφιακών υπηρεσιών ευρείας κλίμακας, κατατάσσουν την ΗΔΙΚΑ σε έναν από τους κύριους εκφραστές της τεχνολογικής προόδου με επίκεντρο τον πολίτη, και την οδηγούν σταθερά σε μια πορεία ώστε να μπορέσει να αποτελέσει τον στρατηγικό φορέα υλοποίησης ολοκληρωμένων λύσεων ΤΠΕ αλλά κυρίως να έχει τη δυνατότητα να προσφέρει ευρύτερα ένα νέο μοντέλο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης προς όφελος των συνεργαζόμενων δημόσιων και ιδιωτικών φορέων και των πολιτών.