Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013

Κανονισμός Λειτουργίας Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης


Κανονισμός Λειτουργίας Ινστιτούτων Επαγγελματικής
Κατάρτισης (ΙΕΚ) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.)
ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 2708
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αριθμ. 12081
Κατάρτισης (ΙΕΚ) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.)
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
, αποφασίζουμε:
Τη θέσπιση Κανονισμού Λειτουργίας των Δημόσιων
και Ιδιωτικών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης
(I.E.K):
Άρθρο 18 −
Αξιολόγηση γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων
ε) Καταρτιζόμενος, που απουσιάζει από τελική εξέταση
μαθήματος για λόγους ανωτέρας βίας ή σοβαρής ασθένειας, που αποδεικνύεται από αρμόδιο Δημόσιο Φορέα,
υποβάλλει αίτηση προς τη διοίκηση του ΙΕΚ μαζί με τα
σχετικά δικαιολογητικά, πάντοτε πριν από την έκδοση
των αποτελεσμάτων του εξαμήνου. Η διοίκηση του ΙΕΚ
αποφασίζει το χρόνο και τον τόπο για την εξέταση του
καταρτιζομένου αυτού κατά την τρέχουσα εξεταστική
περίοδο χωρίς υποχρέωση επαναπαρακολούθησης του
μαθήματος ή των μαθημάτων, από την τελική εξέταση
των οποίων απουσίασε και χωρίς δικαίωμα εγγραφής
και φοίτησης του σε επόμενο διδακτικό εξάμηνο.
15.
Εξετάζονται μόνο προφορικά κατόπιν αιτήσεώς τους οι καταρτιζόμενοι οι οποίοι αδυνατούν να υπο− στούν γραπτή εξέταση επειδή:
α) Είναι τυφλοί, σύμφωνα με το Ν. 958/79 (ΦΕΚ 191 τ.Α΄)
όπως ισχύει ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή
τους τουλάχιστον 80%.
β) Έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη
ή προσωρινή που συνδέεται με τα άνω άκρα.
γ) Πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων.
δ) Πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη
των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους
για γραφή.
ε) Η επίδοσή τους στα μαθήματα δεν είναι δυνατόν
να ελεγχθεί με γραπτές μόνο εξετάσεις λόγω ειδικής
διαταραχής του λόγου (δυσλεξία).
16.
Για τις περιπτώσεις α έως δ, απαιτείται γνωμά− τευση σύμφωνα με το ισχύον κάθε φορά σύστημα πιστοποίησης αναπηρίας της οικείας υγειονομικής επιτροπής, ενώ
για την περίπτωση ε, απαιτείται προ− σκόμιση ειδικής διαγνωστικής έκθεσης αναγνωρισμέ− νου δημοσίου ιατροπαιδαγωγικού κέντρου ή σταθμού ή Κ.Δ.Α.Υ., με
την οποία πιστοποιείται ότι είναι αδύνα− τος ο έλεγχος των γνώσεων με γραπτή μόνο εξέταση λόγω δυσλεξίας. Η διαγνωστική αυτή έκθεση ισχύει για τρία (3)
χρόνια από την έκδοσή της. Διαγνωστικές εκθέσεις από τις οποίες δεν προκύπτει αδυναμία της
γραπτής εξέτασης λόγω της πιστοποιούμενης δυσλεξίας δεν γίνονται δεκτές.
17.
Οι καταρτιζόμενοι της ανωτέρω παραγράφου 16 εξετάζονται στα ίδια θέματα, στα οποία εξετάζονται οι υπόλοιποι καταρτιζόμενοι και στον ίδιο χρόνο. Η εξέταση
διενεργείται προφορικά από τον διδάσκοντα εκπαιδευτή του μαθήματος ενώπιον του Υποδιευθυντή. Μετά το τέλος της εξέτασης, ο εκπαιδευτής αναγράφει το βαθμό
του εξετασθέντος επί του φύλλου των απα− ντήσεων και υπογράφει. Υπογράφει επίσης στο φύλλο των απαντήσεων ως “παρών” και ο Υποδιευθυντής.
Άρθρο 24 −
Οργανωτική δομή − Αρμοδιότητες
4.
Ο διευθυντής των ΙΕΚ ασκεί, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
ε) ευθύνεται για την εφαρμογή των ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που αφορούν σπουδαστές με
αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,