Του Μανώλη Μπασιά.
Ενώ με παλαιότερους νόμους εξαιρούντο από τη διαθεσιμότητα οι ανάπηροι, με τις καινούργιες αποφάσεις δεν εξαιρούνται της διαθεσιμότητας ούτε οι βαριά ανάπηροι, εάν το ετήσιο εισόδημά τους, πάντα μιλάμε για οικογενειακό υπερβαίνει τις 12.000.
Αλήθεια δεν καταλαβαίνουν πως αν τους θέσουν σε διαθεσιμότητα και κατόπιν τους απολύσουν μετά από οκτώ μήνες τον επόμενο χρόνο θα έχουν μόνο την αναπηρία τους και 0 εισόδημα. Πώς θα ζήσουν τότε οι άνθρωποι αυτοί;
Όλα αυτά τα μέτρα είναι αντισυνταγματικά, αντίκεινται στην προστασία της αναπηρίας, που απορρέει από το σύνταγμα μας. Απευθύνουμε και εμείς έκκληση στους αρμοδίους να σταματήσουν να αχρηστεύουν τις επιβαλλόμενες από το σύνταγμα κοινωνικές διατάξεις με τη θέση απαραδέκτων εισοδηματικών κριτηρίων.
Την ίδια άποψη είχε διατυπώσει και ο Υπουργός εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης προ καιρού σε επερώτησή του στον υπουργό παιδείας. ελπίζουμε ότι θα παρέμβει και ο ίδιος για να αρθούν οι απαράδεκτες αυτές προϋποθέσεις.
Αναρτούμε δύο κείμενα εφημερίδων, που αναφέρονται στο ζήτημα αυτό καθώς επίσης τη διάταξη του νόμου και τη σχετική εγγύκλιο για πλήρη ενημέρωσή σας.
Στη διαθεσιμότητα ακόμη και ανάπηροι και πολύτεκνοι
Ανάπηροι, πολύτεκνοι και τρίτεκνοι εξαιρούνται από τη διαθεσιμότητα, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση όμως ότι έχουν ετήσιο εισόδημα μικρότερο από 12.000 ευρώ.
Της ΕΛΕΝΗΣ ΔΕΛΒΙΝΙΩΤΗ
Ανάπηροι, πολύτεκνοι και τρίτεκνοι εξαιρούνται από τη διαθεσιμότητα, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση όμως ότι έχουν ετήσιο εισόδημα μικρότερο από 12.000 ευρώ.
Επίσης οι προστάτες των μονογονεϊκών οικογενειών που έχουν στην ευθύνη τους τη φροντίδα ανήθικων παιδιών για να εξαιρεθούν από τη διαθεσιμότητα πρέπει να έχουν απόφαση δικαστηρίου -και μάλιστα τελεσίδικη— με την οποία ορίζονται δικαστικοί συμπαραστάτες.
Αυτές είναι μερικές από τις διευκρινίσεις που έδωσε χθες το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης σχετικά με την εφαρμογή στο Δημόσιο του προγράμματος της διαθεσιμότητας από το τέλος του Σεπτεμβρίου, οι οποίες κατά βάση δυσαρέστησαν τις ειδικές ομάδες των δημοσίων υπαλλήλων (κυρίως τριτέκνους, μονογονεϊκές και αναπήρους), αφού για αρκετούς από αυτούς αποδεικνύεται... άνθρακες ο θησαυρός των προστατευτικών διατάξεων.
Έτσι, προκειμένου να εξαιρεθούν από τη διαθεσιμότητα υπάλληλοι που είναι πολύτεκνοι (τέσσερα παιδιά και άνω) ή τρίτεκνοι, πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα 12.000 ευρώ. Για να συμπληρώσει κάποιος υπάλληλος αυτήν την προϋπόθεση πρέπει οπωσδήποτε να έχει σύζυγο που δεν εργάζεται, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που αποκλείονται της ευεργετικής διάταξης διότι ξεπερνούν κατά λίγα ευρώ το πλαφόν των 12.000 ευρώ.
Η ίδια προϋπόθεση του εισοδηματικού κριτηρίου των 12.000 ισχύει για όλες τις κατηγορίες των υπαλλήλων, δηλαδή και για τους αναπήρους και για τις μονογονεϊκές οικογένειες. Ειδικότερα για τις μονογονεϊκές οικογένειες ζητείται η απόφαση από τα δικαστήρια να είναι τελεσίδικη, έτσι μια μερίδα υπαλλήλων που είναι κατ΄ ουσίαν μονογονεϊκές οικογένειες αλλά δεν έχουν τελεσίδικες αποφάσεις δεν εξαιρούνται από τη διαθεσιμότητα.
Άλλες διευκρινίσεις στην εφαρμογή του προγράμματος της διαθεσιμότητας είναι οι εξής:
• Με την έναρξη της διαθεσιμότητας θα εκδοθούν διαπιστωτικές πράξεις κατάργησης του συνόλου των θέσεων της ειδικότητας που καταργείται και θα αναρτηθούν στη «Διαύγεια», συμπεριλαμβανομένων και των θέσεων των υπαλλήλων οι οποίοι εξαιρούνται. Όλες οι διαπιστωτικές πράξεις θα κοινοποιηθούν ηλεκτρονικά στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
• Θα εκδοθούν ατομικές διαπιστωτικές πράξεις θέσης σε διαθεσιμότητα των υπαλλήλων των οποίων οι θέσεις καταργούνται και θα αναρτηθούν στη «Διαύγεια».
• Υπάλληλος ο οποίος κατοχυρώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα εν μέσω διαθεσιμότητας, υποβάλλει την παραίτησή του στον φορέα προέλευσης.
• Οι υπάλληλοι που έχουν ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%, ή υπάλληλοι που έχουν σύζυγο ή παιδί με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%, εξαιρούνται από τη διαθεσιμότητα μόνον αν ισχύουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
• Το εισοδηματικό κριτήριο των 12.000 ευρώ ετησίως,
• Αν πρόκειται για ανάπηρο παιδί, αυτό πρέπει να μένει στο ίδιο σπίτι με τον υπάλληλο-γονέα,
• Ο υπάλληλος πρέπει να προσκομίσει στην υπηρεσία πιστοποιητικό αναπηρίας από ΚΕΠΑ που να ορίζει ότι η αναπηρία είναι σε ποσοστό τουλάχιστον 67%. Το πιστοποιητικό πρέπει να βρίσκεται σε ισχύ ή έστω να αφορά το χρονικό διάστημα πριν από την 1η/1/2011. Η γνωμάτευση σε ισχύ πρέπει να φέρει την υπογραφή της πρωτοβάθμιας υγειονομικής επιτροπής, στην οποία υπάγεται ο υπάλληλος.
Πηγή: Εφημερίδα «Ελευθεροτυπία»
Τελικά, δεν εξαιρείται σχεδόν κανείς
Αδύνατο να γλιτώσουν τη διαθεσιμότητα οι ανάπηροι! Ποια έγγραφα καλούνται τώρα να προσκομίσουν οι «τυχεροί».
Μεγαλώνουν οι αντιδράσεις από το γεγονός ότι δεν γλιτώνουν από τη διαθεσιμότητα ούτε οι ανάπηροι ούτε οι προστάτες παιδιών ή συζύγων που είναι ανάπηροι, έτσι και έχουν ετήσια εισοδήματα που υπερβαίνουν τα 12.000 ευρώ, όπως τόνισε χθες και η «δημοκρατία»!
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, αν κάποιος έχει μισθό 1.000 ευρώ μεικτά, φτάνει εύκολα το όριο των 12.000 ευρώ τον χρόνο. Αν κάποιος παίρνει ακόμη λιγότερα, για παράδειγμα 800 ευρώ μεικτά (δηλαδή λιγότερα από 700 καθαρά) και έχει εισοδήματα από σπίτι που νοικιάζει ή από όποια άλλη πηγή και φτάνει τα 12.000 ευρώ, δεν γλιτώνει!
Εν τω μεταξύ, οι υπάλληλοι που εξαιρούνται της κινητικότητας - διαθεσιμότητας (πολύτεκνοι, ΑμεΑ, δικαστικοί συμπαραστάτες) θα πρέπει μετά τη διαπιστωτική πράξη κατάργησης της θέσης τους να καταθέσουν τα κατάλληλα δικαιολογητικά, προκειμένου να εξαιρεθούν από την κινητικότητα, σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Συγκεκριμένα: Οι πολύτεκνοι θα πρέπει να καταθέσουν πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης ή πιστοποιητικό της ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδας και, σε περίπτωση αναπηρίας τέκνου ή γονέων σε ποσοστό 67%, αυτό να πιστοποιείται από τον οικείο φορέα. Σε περίπτωση πολύτεκνης οικογένειας, όπου το παιδί διανύει τη στρατιωτική του θητεία, να υπάρχει βεβαίωση από τον Στρατό και αντίστοιχα από το πανεπιστήμιο ή το ΤΕΙ, εάν σπουδάζει και είναι κάτω των 25 ετών.
Για τους δικαστικούς συμπαραστάτες θα πρέπει η δικαστική απόφαση να είναι τελεσίδικη για να εξαιρεθεί ο υπάλληλος από το καθεστώς της διαθεσιμότητας. Υπάλληλος ο οποίος έχει διοριστεί ειδικός επίτροπος τέκνου δεν εξαιρείται. Υπάλληλος ο οποίος κατοχυρώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα εν μέσω διαθεσιμότητας υποβάλλει την παραίτησή του στον τομέα προέλευσης.
Υπάλληλος με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67% ή υπάλληλος του οποίου σύζυγος έχει ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67% ή υπάλληλος με τέκνο που ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών, όπως ισχύει, με ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ και συνοικεί με αυτόν με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67% εξαιρείται της διαθεσιμότητας εφόσον προσκομίσει στην υπηρεσία του:
- Πιστοποιητικό αναπηρίας από ΚΕΠΑ σε ισχύ ή για το πριν από την 1/1/2011 χρονικό διάστημα.
- Γνωμάτευση σε ισχύ της πρωτοβάθμιας υγειονομικής επιτροπής, στην οποία υπάγεται ο υπάλληλος, ότι έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%.
- Σε διαφορετική περίπτωση τίθεται σε κινητικότητα και θα εξαιρεθεί αναδρομικά από την ημερομηνία θέσης σε διαθεσιμότητα, εφόσον προσκομίσει πιστοποιητικό αναπηρίας από ΚΕΠΑ με ποσοστό τουλάχιστον 67%.
Πηγή: Εφημερίδα «δημοκρατία»
Τελειώνω με το άρθρο του νόμου και την εγγύκλιο για τη διαθεσιμότητα.
Άρθρο 90 «Διαθεσιμότητα» τού Ν. 4172/23 Ιουλίου 2013 (ΦΕΚ Α΄ 167) και Εγκύκλιος ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/1/20845 τής 24ης Ιουλίου 2013, σχετικά με τις εξαιρέσεις από το καθεστώς τής διαθεσιμότητας
Άρθρο 90 «Διαθεσιμότητα» τού Ν. 4172/23 Ιουλίου 2013 (ΦΕΚ Α΄ 167) «Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής τού ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις» και Εγκύκλιος τού υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης τής 27ης Ιουλίου 2013 και με αριθμό πρωτοκόλλου ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/1/20845 τής 24ης Ιουλίου 2013, με θέμα: «Εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4172/2013 «Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 167).
ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ
Αρ. Φύλλου 167
23 Ιουλίου 2013
ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4172
Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις.
Άρθρο 90
Διαθεσιμότητα
1. Επιτρέπεται να καταργούνται θέσεις ανά κατηγορία, κλάδο ή και ειδικότητα σε υπουργεία, αυτοτελείς δημόσιες υπηρεσίες, αποκεντρωμένες διοικήσεις, οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού και λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του οικείου Υπουργού, σε εκτέλεση σχετικών αποφάσεων του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης, μετά από τεκμηρίωση που στηρίζεται σε εκθέσεις αξιολόγησης δομών και σχέδια στελέχωσης. Επιτρέπεται να συνιστώνται θέσεις ανά κατηγορία, κλάδο ή και ειδικότητα στους παραπάνω φορείς σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του οικείου Υπουργού.
2. Εάν καταργηθούν ορισμένες θέσεις του ίδιου κλάδου ή και ειδικότητας, η επιλογή του προσωπικού που τίθεται σε διαθεσιμότητα λόγω κατάργησης θέσης σύμφωνα με την υποπαράγραφο Ζ.2 της παρ. Ζ΄ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, κατά τα ανωτέρω διενεργείται με βάση την αποτίμηση των προσόντων όλων των υπαλλήλων του κλάδου ή και της ειδικότητας που ανήκουν οι υπό κατάργηση θέσεις του φορέα, εφόσον υπηρετούν σε υπηρεσίες ή μονάδες που αξιολογήθηκαν σύμφωνα με την παράγραφο 1 του παρόντος.
Α. Η αποτίμηση προσόντων του υπαλλήλου στηρίζεται σε επί μέρους κριτήρια που αφορούν τη βασική και επαγγελματική του εκπαίδευση, την εν γένει εργασιακή και διοικητική του εμπειρία, τα ειδικά καθήκοντα όπως των υπηρετούντων με οποιαδήποτε σχέση σε Διεθνείς Οργανισμούς, και την εργασιακή του φυσιογνωμία, όπως (δεξιότητες ή επιδόσεις, ηθικές αμοιβές, πειθαρχικές ποινές, τις μακρόχρονες ή συστηματικά επαναλαμβανόμενες αναρρωτικές άδειες ή αδικαιολόγητες απουσίες) και τον τρόπο εισαγωγής στους φορείς της παραγράφου 1 και ιδίως αν πρόκειται για διαδικασία γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ ή για διαδικασία πλήρωσης θέσεων με σειρά προτεραιότητας η οποία διενεργείται εξ ολοκλήρου από το ΑΣΕΠ ή για διαδικασία που εποπτεύει το ΑΣΕΠ, καθώς και για Διαγωνισμό Εισαγωγής στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης. Σε περίπτωση ισοβαθμίας, λαμβάνεται υπόψη η οικογενειακή του κατάσταση συμπεριλαμβανομένου και του αριθμού των τέκνων κατά τα οριζόμενα στην περίπτωση ε΄. Όσοι επιθυμούν να αποχωρήσουν τίθενται κατά προτεραιότητα σε διαθεσιμότητα χωρίς αποτίμηση των προσόντων.
Β. Η αποτίμηση των προσόντων γίνεται βάσει βαθμολογικής κλίμακας και αντικειμενικής μοριοδότησης, όπως καθορίζεται από την περίπτωση ε΄, και η επιλογή των υπαλλήλων με τα λιγότερα προσόντα που τίθενται σε διαθεσιμότητα προκύπτει κατά φθίνουσα σειρά από το βαθμολογικό πίνακα.
Γ. Για την αποτίμηση των προσόντων του υπαλλήλου και την κατάρτιση βαθμολογικών πινάκων κατά κατηγορία, κλάδο ή και ειδικότητα συνιστώνται από τον οικείο κατά περίπτωση Υπουργό Τριμελή Ειδικά Υπηρεσιακά Συμβούλια στα Υπουργεία, τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, τη Γενική Γραμματεία του Πρωθυπουργού, τη Γενική Γραμματεία Συντονισμού και τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις. Με απόφαση του οικείου Υπουργού μπορεί να συνιστάται ένα κοινό Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο για ομάδα Ν.Π.Δ.Δ. ανάλογα με τις ανάγκες. Τα Τριμελή Ειδικά Υπηρεσιακά Συμβούλια συγκροτούνται από ένα μέλος του Α.Σ.Ε.Π. ως πρόεδρο, τον προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης ή της Διεύθυνσης Διοικητικού/ Προσωπικού του φορέα στον οποίο συνιστώνται, ως εισηγητή, και έναν προϊστάμενο άλλης Γενικής Διεύθυνσης ή Διεύθυνσης του ίδιου φορέα, με τους αναπληρωτές τους. Τα Τριμελή Ειδικά Υπηρεσιακά Συμβούλια που συγκροτούνται στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις είναι αρμόδια και για τους μόνιμους υπαλλήλους και τους υπαλλήλους με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ και Β΄ βαθμού και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου αυτών. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών μπορεί να συγκροτείται για έναν ή περισσότερους Ο.Τ.Α. διακριτό τριμέλες Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο ανάλογα με τις ανάγκες με την ως άνω σύνθεση. Σε περίπτωση που συγκροτείται Τριμελές Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο για περισσότερα Ν.Π.Δ.Δ. ή Ο.Τ.Α. οι προϊστάμενοι της Γενικής Διεύθυνσης ή της Διεύθυνσης Διοικητικού/Προσωπικού προέρχονται από το μεγαλύτερο σε αριθμό προσωπικού Ν.Π.Δ.Δ. ή Ο.Τ.Α. που υπάγεται σε αυτά. Εάν δεν είναι δυνατή η συγκρότηση Τριμελούς Ειδικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου στο φορέα, λόγω έλλειψης Διεύθυνσης Διοικητικού/Προσωπικού ή άλλης Διεύθυνσης, η αποτίμηση των προσόντων διενεργείται από το Τριμελές Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του εποπτεύοντος φορέα.
Δ. Κατ’ εξαίρεση της παραγράφου 2 δεν τίθεται σε διαθεσιμότητα:
αα) υπάλληλος που είναι ανάπηρος σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή πολύτεκνος κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν. 1910/1944 (Α΄ 229), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 6 του ν. 3454/2006 (Α΄ 75), εφόσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του ν. 1910/1944, συνοικούν με αυτόν και ανήκουν στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει,
ββ) υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος ή τέκνο που ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε. και έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ, και συνοικεί με αυτόν, έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%,
γγ) υπάλληλος ο οποίος, δυνάμει νόμου ή δικαστικής αποφάσεως, ασκεί κατ’ αποκλειστικότητα τη γονική μέριμνα τέκνου, που συνοικεί με αυτόν και ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει, και έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ,
δδ) υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος τίθεται σε διαθεσιμότητα δυνάμει του παρόντος νόμου,
εε) υπάλληλος ο οποίος έχει ορισθεί δικαστικός συμπαραστάτης δυνάμει δικαστικής αποφάσεως και συνοικεί με τον συμπαραστατούμενο ο οποίος έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ.
Ε. Η διαδικασία αποτίμησης των προσόντων, τα αναγκαία δικαιολογητικά, ο αριθμός των μορίων που αντιστοιχούν στα επιμέρους κριτήρια μεταξύ των οποίων λαμβάνεται υπόψη και ο τρόπος εισαγωγής στους φορείς της παραγράφου 1, τα λοιπά ειδικότερα θέματα της αποτίμησης των προσόντων και τα ζητήματα λειτουργίας των Τριμελών Ειδικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
ΣΤ. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού μπορεί να ορίζονται πρόσθετα ειδικά κριτήρια ή να διαφοροποιείται η μοριοδότηση των γενικών κριτηρίων ανάλογα με το είδος της δραστηριότητας του οικείου φορέα.
3. Η παρ. 2 του άρθρου 101 του ν. 3528/2007 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Η διαθεσιμότητα διαρκεί οκτώ (8) μήνες μετά την πάροδο των οποίων ο υπάλληλος απολύεται.»
4. Η παρ. 2 του άρθρου 105 του ν. 3584/2007 αντικαθίσταται ως εξής: «2. Η διαθεσιμότητα διαρκεί οκτώ (8) μήνες μετά την πάροδο των οποίων ο υπάλληλος απολύεται.»
5. Η περίπτωση 2 της υποπαραγράφου Ζ2 της παρ. Ζ΄ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Η διαθεσιμότητα της προηγούμενης περίπτωσης διαρκεί οκτώ (8) μήνες και στον υπάλληλο καταβάλλονται τα τρία τέταρτα των αποδοχών του, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Μέχρι την κατά οποιοδήποτε τρόπο λήξη της διαθεσιμότητας εξακολουθούν να καταβάλλονται από το φορέα προέλευσης οι ασφαλιστικές εισφορές εργοδότη και ασφαλισμένου που αναλογούν για κύρια σύνταξη, επικουρική ασφάλιση, πρόνοια και υγειονομική περίθαλψη. Οι εισφορές αυτές, μετά τη θέση σε διαθεσιμότητα, υπολογίζονται στο ύψος των μειωμένων κατά 25% των αποδοχών του υπαλλήλου που τέθηκε σε διαθεσιμότητα.»
6. Οι διατάξεις των παραγράφων 3, 4 και 5 έχουν εφαρμογή για τους τιθέμενους σε διαθεσιμότητα μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος.
--------------------------------------------------------------------------------
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Ταχ. Διεύθυνση: Βασ. Σοφίας 15
106 74, Αθήνα
Τηλ.: 213 1313 250, 275, 240, 201 375, 374, 365,371
Fax : 2131313204
ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ
Αθήνα, 24 Ιουλίου 2013
Αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/1/20845
Με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
ΠΡΟΣ :
1. Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλ. Διακυβέρνησης Γενική Δ/νση Διοικητικής Υποστήριξης Δ/νση Διοικητικού Ενταύθα
2. Υπουργείο Εσωτερικών Γενική Δ/νση Τοπικής Αυτοδιοίκησης Δ/νση Οργάνωσης και Λειτουργίας ΟΤΑ
3. Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων Γενική Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ/νση Προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
ΚΟΙΝ.:
1. 1. Γραφεία Υπουργών, και Υφυπουργών
2. 2.Γραφεία Γενικών και Ειδικών
3. Γραμματέων Υπουργείων
4. 3. Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημοσίας
5. Διοίκησης
ΘΕΜΑ: «Εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4172/2013 «Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 167 ).
Σας ενημερώνουμε ότι στις 23 Ιουλίου 2013 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Α΄ 167) ο νόμος 4172/13 με θέμα «Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις», με τις διατάξεις του οποίου ρυθμίζονται, μεταξύ άλλων, ζητήματα διαθεσιμότητας-κινητικότητας προσωπικού του Δημοσίου Τομέα.
Α. Κατάργηση ειδικότητας σχολικών φυλάκων
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 80 του ν. 4172/2013, από την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου, καταργούνται στους δήμους οι θέσεις της ειδικότητας Σχολικών Φυλάκων ανεξαρτήτως κατηγορίας εκπαίδευσης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Οι υπάλληλοι, των οποίων οι θέσεις καταργούνται και εφόσον κατείχαν τις θέσεις αυτές την 9η Ιουλίου 2013, τίθενται σε διαθεσιμότητα σύμφωνα με την υποπαράγραφο Ζ.2 του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), όπως ισχύει. Οποιαδήποτε μετάταξη των ανωτέρω υπαλλήλων που τίθενται σε διαθεσιμότητα έλαβε χώρα ( δημοσίευση της ατομικής πράξης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως) μετά την 9η Ιουλίου 2013 είναι αυτοδικαίως άκυρη.
Β. Κατάργηση ειδικοτήτων κατά κλάδο και κατηγορία του προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 82 του ν. 4172/2013, καταργούνται οι αναφερόμενες στο άρθρο αυτό ειδικότητες των αντίστοιχων κλάδων και κατηγοριών του προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως και το σύνολο των κατεχόμενων από το προσωπικό αυτό οργανικών θέσεων. Το προσωπικό των καταργούμενων ειδικοτήτων τίθεται σε διαθεσιμότητα, από την 22η Ιουλίου 2013, σύμφωνα με τις διατάξεις της υποπαραγράφου Ζ.2. της παρ. Ζ΄ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222).
Γ. Κατάργηση ειδικότητας οδηγών και τεχνικού προσωπικού της Διεύθυνσης Κρατικών Αυτοκινήτων και Επικοινωνιών του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 93 από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργούνται οι οργανικές ή προσωποπαγείς θέσεις του μόνιμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου κατηγορίας Δευτεροβάθμιας ή Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, κλάδων ή ειδικοτήτων Οδηγών και Τεχνικού προσωπικού των υφιστάμενων Τμημάτων Κίνησης και Επισκευών της Διεύθυνσης Κρατικών Αυτοκινήτων και Επικοινωνιών του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και το προσωπικό που κατέχει τις θέσεις αυτές από τη δημοσίευση του παρόντος τίθεται σε διαθεσιμότητα σύμφωνα με τις διατάξεις της υποπαραγράφου Ζ.2 της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012.
Δ. Εξαιρέσεις από το καθεστώς της διαθεσιμότητας
Δεν τίθεται σε διαθεσιμότητα:
α) υπάλληλος που είναι ανάπηρος σε ποσοστό του λάχιστον 67% ή πολύτεκνος κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν. 1910/1944 (Α΄ 229), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 6 του ν. 3454/2006 (Α΄ 75), εφόσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του ν. 1910/1944, συνοικούν με αυτόν και ανήκουν στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει,
β) υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος ή τέκνο που ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε. και έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ, και συνοικεί με αυτόν, έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%,
γ) υπάλληλος ο οποίος, δυνάμει νόμου ή δικαστικής αποφάσεως ασκεί κατ’ αποκλειστικότητα τη γονική μέριμνα τέκνου, που συνοικεί με αυτόν και ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει, και έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ,
δ) υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος τίθεται σε διαθεσιμότητα δυνάμει του παρόντος νόμου,
ε) υπάλληλος ο οποίος έχει ορισθεί δικαστικός συμπαραστάτης δυνάμει δικαστικής αποφάσεως και συνοικεί με τον συμπαραστατούμενο ο οποίος έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ. Οι Διευθύνσεις Διοικητικού / Προσωπικού καθώς και οι εκκαθαρίζουσες αρχές των υπηρεσιών / φορέων που εμπίπτουν στις διατάξεις των άρθρων 80, 82 και 93 του ανωτέρω νόμου παρακαλούνται, το αργότερο έως τις 31/7/2013, για:
α) τον έλεγχο των απαραίτητων δικαιολογητικών προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάλληλοί τους ανήκουν στις εκ του νόμου εξαιρούμενες ομάδες. Σημειώνεται ότι η όλη διαδικασία θα ελεγχθεί ως προς τη νομιμότητά της από το Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.
β) την έκδοση των σχετικών διαπιστωτικών πράξεων θέσης σε διαθεσιμότητα και την ταυτόχρονη επικαιροποίηση της βάσης του Μητρώου Μισθοδοτούμενων Ελληνικού Δημοσίου (Απογραφή) με τα στοιχεία εκείνα των υπαλλήλων που τίθενται σε καθεστώς διαθεσιμότητας (αποδέσμευση των υπαλλήλων με την αιτιολογία «Θέση σε καθεστώς διαθεσιμότητας»)
γ) την κατάρτιση των επόμενων μισθολογικών καταστάσεων με βάση τη μεταβολή της υπηρεσιακής κατάστασης των υπαλλήλων που τίθενται σε διαθεσιμότητα και την αποστολή τους στην Ενιαία Αρχή Πληρωμών (ΕΑΠ). Παρακαλείται η Διεύθυνση Οργάνωσης και Λειτουργίας ΟΤΑ του Υπουργείου Εσωτερικών να κοινοποιήσει αυθημερόν την παρούσα εγκύκλιο σε όλους τους ΟΤΑ Α΄βαθμού.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Εσωτερική Διανομή
- Γραφείο κ. Υπουργού
- Γραφείο κ. Υφυπουργού
- Γραφείο κ. Γεν. Γραμματέα