Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2024

ΕΡΩΤΗΣΗ του Χήτα Κωνσταντίνου, Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Ελληνικής Λύσης προς την κ. Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με θέμα: «Επιτακτική ανάγκη πρόβλεψης συμπερίληψης του συνόλου των εργαζόμενων εκπαιδευτικών ΑμεΑ με σοβαρά κινητικά προβλήματα στο Πρόγραμμα του Προσωπικού Βοηθού»


ΕΡΩΤΗΣΗ του Χήτα Κωνσταντίνου, Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Ελληνικής Λύσης προς την κ. Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με θέμα: «Επιτακτική ανάγκη   πρόβλεψης   συμπερίληψης   του συνόλου των εργαζόμενων εκπαιδευτικών ΑμεΑ με σοβαρά κινητικά προβλήματα στο Πρόγραμμα του Προσωπικού Βοηθού»

ΕΡΩΤΗΣΗ

Θεσσαλονίκη, 10/9/2024

Του:       Χήτα Κωνσταντίνου, Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης

ΠΡΟΣ:   Τον κ. Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης

ΘΕΜΑ: «Επιτακτική ανάγκη   πρόβλεψης   συμπερίληψης   του συνόλου των εργαζόμενων εκπαιδευτικών ΑμεΑ με σοβαρά κινητικά προβλήματα στο Πρόγραμμα του Προσωπικού Βοηθού»

Κύριε Υπουργέ,

Εδώ και δεκαετίες λειτουργούν σε πολλές χώρες Κοινωνικά Προγράμματα για την υποστήριξη συνανθρώπων μας Ατόμων με Αναπηρία. Στη χώρα μας αντίστοιχα υφίσταται το Πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι και το Σύστημα του Προσωπικού Βοηθού με χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ΑμεΑ και των οικογενειών τους, μέσω της επίτευξης της ανεξάρτητης διαβίωσής τους και της ισότιμης συμμετοχής τους σε όλες τις πτυχές της ζωής. Ο «Προσωπικός Βοηθός», ο οποίος θεσπίστηκε με τον Νόμο 4837/2021 και σύμφωνα με τις εξαγγελίες επρόκειτο το 2024 να επεκταθεί πανελλαδικώς, δεν εφαρμόζεται σε όλους όσοι διαθέτουν Γνωστοποίηση Αποτελέσματος Πιστοποίησης Αναπηρίας από τo Κέντρo Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), με συνολικό ποσοστό αναπηρίας ίσο ή μεγαλύτερο του 67%, που είναι σε ισχύ κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης, αλλά, σύμφωνα με τους ως άνω, με κλήρωση!

Η σωτήρια αυτή παροχή κατάλληλης υποστήριξης στον ωφελούμενο κατά τον βαθμό που αυτή απαιτείται λόγω της αναπηρίας και της έκπτωσης λειτουργικότητας που αυτή επιφέρει τόσο στις καθημερινές ανάγκες όσο και στην εργασιακή τους απασχόληση, σύμφωνα με αιτούντες εκπαιδευτικούς με σοβαρότατα κινητικά προβλήματα σε αμαξίδιο και ποσοστό αναπηρίας ως και 75%, δε δύναται να αποτελεί αντικείμενο κλήρωσης και ευνοϊκής ή μη τύχης.

Η καθημερινότητα και η μετακίνηση από και προς το σχολείο τοποθέτησης αυτών των εργαζόμενων εκπαιδευτικών ΑμεΑ είναι εξουθενωτική πηγή άγχους και κόπωσης, για τους ίδιους και την οικογένειά τους. Και δη σε συνδυασμό με την παράλληλη εργασία των μελών της οικογένειας ή την ύπαρξη υπερήλικων γονέων/προσωπικών προβλημάτων υγείας αυτών, αυξημένης σωματικής διάπλασης λόγω δυσαναλογίας της σχέσης βάρους και ύψους εκπαιδευτικού ΑμεΑ – γονέα/συζύγου και χρόνιας εξουθένωσης ή έλλειψης αντίστοιχης σωματικής δύναμης και ενέργειας, αδυνατούν συχνά να τους φροντίσουν/μετακινήσουν οι ίδιοι χωρίς έξωθεν βοήθεια κατά την

προσέλευση και απομάκρυνση από το σχολείο μετά την λήξη του εργασιακού τους ωραρίου.

Ο αγώνας, καθημερινός Γολγοθάς, των εκπαιδευτικών με αναπηρία και δη όσων εργάζονται μακρυά από τον τόπο κατοικίας τους, αποτελεί αδιαμφισβήτητα πρότυπο δύναμης και θέλησης για τους μαθητές, ενώ οι ίδιοι επωφελούνται σε όλους τους τομείς και εντάσσονται ομαλά στο κοινωνικό πλαίσιο, καθώς εργάζονται στο αντικείμενο σπουδών τους και επιλέγουν συνειδητά τη διδασκαλία, παρά την χρόνια ταλαιπωρία ως αναπληρωτές μέχρι τον πολυπόθητο μόνιμο διορισμό.

Σκοπός άλλωστε των ως άνω Προγραμμάτων είναι η αποφυγή καταστάσεων εργασιακού και κοινωνικού αποκλεισμού και η εξασφάλιση ανεξάρτητης και αξιοπρεπούς διαβίωσης. Τα κριτήρια ένταξης των παρεχόμενων υπηρεσιών οφείλουν να είναι ανάλογα με τις υπάρχουσες ανάγκες και ιδιαιτερότητες του κάθε μη αυτοεξυπηρετούμενου συμπολίτη ΑμεΑ, μέσω της διερεύνησης των ιδιαίτερων εξελισσόμενων αναγκών και της εξατομίκευσης της παρέμβασης και επ’ ουδενί αντικείμενο κλήρωσης και ευνοϊκής ή μη τύχης.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ.Υπουργός:

Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, ώστε να υπάρξει η αντίστοιχη απαιτούμενη πρόβλεψη συμπερίληψης του συνόλου των εργαζόμενων με σοβαρά κινητικά προβλήματα εκπαιδευτικών ΑμεΑ, που υπηρετούν σε δημόσια σχολεία Α΄/Βάθμιας και Β΄/Βάθμιας εκπαίδευσης, στο Πρόγραμμα του Προσωπικού Βοηθού και να διασφαλιστεί η παροχή βοήθειας την οποία χρειάζονται και δικαιούνται από την Πολιτεία οι ως άνω εκπαιδευτικοί ΑμεΑ;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΧΗΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Πηγή: www.hellenicparliament.gr