Εγκύκλιος Κουβέλη για τις μετακινήσεις ΑμΕΑ με επιβατηγά πλοία
Στην εγκύκλιο σημειώνεται ότι «έχει σημειωθεί, ως συχνό φαινόμενο, η υποβολή παραπόνων από άτομα με αναπηρία ή από άτομα με μειωμένη κινητικότητα ή των οικείων τους, για απρεπή και ταπεινωτική συμπεριφορά εκ μέρους των μελών του πληρώματος, των εκτελούντων ενδομεταφορές, πλοίων.
Βυθούλκας Διονύσης.
Εγκύκλιο με θέμα: «Μετακινήσεις των ΑμΕΑ με τα επιβατηγά πλοία» εξέδωσε σήμερα Δευτέρα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Φώτης Κουβέλης και αναρτήθηκε το απόγευμα της ίδιας ημέρας στην Διαύγεια: https://diavgeia.gov.gr/doc/73ΣΒ4653ΠΩ-7ΜΛ
Στην εγκύκλιο σημειώνεται μεταξύ άλλων ότι «έχει σημειωθεί, ως συχνό φαινόμενο, η υποβολή παραπόνων από άτομα με αναπηρία ή από άτομα με μειωμένη κινητικότητα ή των οικείων τους, για απρεπή και ταπεινωτική συμπεριφορά εκ μέρους των μελών του πληρώματος, των εκτελούντων ενδομεταφορές, πλοίων.
Σε πλείστες περιπτώσεις έχουν αναφερθεί έντονοι διαπληκτισμοί ή λογομαχίες μεταξύ των ΑμΕΑ, των οικείων τους και των μελών του πληρώματος. Προς αποφυγή τέτοιων περιστατικών και προκειμένου να διασφαλιστεί η χρηστή διοίκηση και η ασφαλής λειτουργία του πλοίου σε σχέση με την ευαίσθητη αυτή κοινωνική ομάδα, οι πλοιοκτήτριες/διαχειρίστριες εταιρείες μέσω των ενώσεων τους, παρακαλούνται, με τη συνδρομή της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία, όπως μεριμνήσουν έως την 01-06-2019 να παράσχουν ειδική εκπαίδευση στα μέλη των πληρωμάτων, σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, για τη σωστή μεταχείριση και εξυπηρέτηση των ΑμΕΑ επί των πλοίων.
Εν λόγω εκπαίδευση θα τεκμηριώνεται, είτε μέσω των ελεγχόμενων διαδικασιών του Εγχειριδίου Ασφαλούς Διαχείρισης των πλοίων, υπόχρεων στην εφαρμογή του Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης (ISM Code), είτε με τη χορήγηση σχετικής βεβαίωσης από την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση».
Επιπροσθέτως επισημαίνεται ότι «έχει παρατηρηθεί πολλάκις να παραμένουν ΑμΕΑ στα οχήματά τους επί των χώρων οχημάτων ειδικότερα σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοία ανοικτού τύπου, με το αιτιολογικό ότι αυτά δεν μπορούν να μεταφερθούν από το χώρο οχημάτων στους χώρους ενδιαίτησης επιβατών, διότι καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής η μετακίνησή τους, με τα διατιθέμενα επί του πλοίου μέσα και με την μη ενδεδειγμένη συνδρομή των ανειδίκευτων για τον σκοπό αυτό, μελών του πληρώματος.
Προς αποφυγή τέτοιων περιπτώσεων και με γνώμονα τη διασφάλιση της αξιοπρέπειας και της σωματικής ακεραιότητας όλων των επιβαινόντων, που ανήκουν στην ευαίσθητη κοινωνική ομάδα των ΑμΕΑ, πέραν της εκπαιδεύσεως που θα παρασχεθεί κατά τα οριζόμενα της παραγράφου 2 της παρούσης, να ληφθεί, έως την 01-05-2019, μέριμνα για εφοδιασμό καθίσματος-φορείου σε όλα τα Ε/Γ πλοία, που είναι υπόχρεα στην εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Δράσης και μη, με τις ακόλουθες προδιαγραφές:
5.1. να είναι κατάλληλο για άμεση μεταφορά ασθενών από χώρους με περιορισμένη προσβασιμότητα,
5.2. να διαθέτει τουλάχιστον 4 λαβές, για να είναι εφικτή η εύκολη και άμεση μετακίνηση του καθίσματος- φορείου σε κλίμακες ή ανισόπεδα τμήματα,
5.3. να διαθέτει ελαφρύ σκελετό κατασκευασμένο από αλουμίνιο,
5.4. να αναδιπλώνεται και να αποθηκεύεται εύκολα,
5.5. να διαθέτει δύο πτυσσόμενες χειρολαβές,
5.6. να διαθέτει δύο τροχούς στο πίσω μέρος του και η κίνησή του να γίνεται με αυτές,
5.7. να έχει δυνατότητα μέγιστου βάρους φορτίου τουλάχιστον 150 kg».
Ακόμη οι Λιμενικές Αρχές, εντέλλονται όπως, διαπιστώσουν έως την 01-05-2019 «την ύπαρξη του ως άνω περιγραφόμενου καθίσματος-φορείου σε όλα τα Επιβατηγά Πλοία».
Σε ανακοίνωση του υπουργείου τονίζεται ότι: «Με βάση τη νέα εγκύκλιο για την εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Δράσης αναφορικά με τα ΑΜΕΑ, ορίζονται μέτρα και απαιτήσεις για την ασφαλή μετακίνησή τους με πλοία της ακτοπλοΐας. Η εγκύκλιος ρυθμίζει θέματα όπως η πρόσβαση στα πλοία, η σηματοδότηση, η μετάδοση αναγγελιών, ο συναγερμός και άλλες πρόσθετες απαιτήσεις για τη μετακίνηση των ατόμων αυτών εντός του πλοίου».
Η Εγκύκλιος, όπως αναφέρεται, προβλέπει ότι από την 1η Μαίου του 2019, στα πλοία θα πρέπει-μεταξύ άλλων- να υπάρχει:
• Ειδικά διαμορφωμένος χώρος για την παραμονή των ΑΜΕΑ
• Ο κατάλληλος εξοπλισμός για την πρόσβασή τους στα πλοία( κατάλληλοι ανελκυστήρες και αναβατόρια)
• Ειδική διαγράμμιση στο χώρο των οχημάτων για την πρόσβαση των ΑΜΕΑ από την είσοδο των πλοίων μέχρι τους ανελκυστήρες
• Ειδική σηματοδότηση των χώρων για τα ΑΜΕΑ στους κοινόχρηστους χώρους
• Ειδική σύστημα για τη μετάδοση αναγγελιών για τα ΑΜΕΑ
• Θέσεις ασφάλισης των αμαξιδίων τους
• Ορισμός κατάλληλα εκπαιδευμένων μελών από τα πληρώματα για την εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ.
Πηγή: Εφημερίδα «Το Βήμα»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ
ΚΛΑΔΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΛΟΙΩΝ
Πειραιάς, 08 -10-2018
Αρ.Πρωτ. 2
070.0
/73832/2018
Ταχ. Δ/νση: Γρ. Λαμπράκη 150
ΠΡΟΣ:
Αποδέκτες Πίνακα Διανομής
Ταχ. Κώδικας: 18 535, Πειραιάς
Πληροφορίες: Αντιπλοίαρχος ΛΣ (Τ) Δησερή Αικ.
Τηλ.: 210 4191954
Fax
: 210 4137997
Ε-mail: eke@hcg.gr
Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ
Θέμα: «Μετακινήσεις των ΑμΕΑ με τα επιβατηγά πλοία».
Σχετ.:
(α) Το από 13-08-2018 δημοσίευμα του ιστότοπου: www.zougla.gr, που αφορά στο Ε/Γ-Ο/Γ
“ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Χ” ΝΠ12287.
(β) Το πδ 13/2018 (26 Α ́), όπως ισχύει.
(γ) Η αριθ. πρωτ.:4339.44/01/2011/05-08-2011 απόφαση αναπληρωτή ΥΠΑΑΝ με θέμα: «Κανονισμός
ενδιαιτήσεως και καθορισμού αριθμού επιβατών των επιβατηγών πλοίων» {ΑΔΑ:4ΑΜ4Φ-ΨΑΓ}.
(δ) Το πδ 44/2011 (ΦΕΚ Α’ 110), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
(ε) Η κοινοτική οδηγία 2009/45/ΕΚ, όπως έχει τροποποιηθεί με την κοινοτική οδηγία 2010/36/ΕΚ και
ισχύει.
(στ) Ο νόμος 3709/2008 (ΦΕΚ Α’ 213), όπως έχει τροποποιηθεί με τον νόμο 4150/2013 ΦΕΚ 102 Α ́) και
ισχύει.
(ζ) Η κοινοτική οδηγία 2003/24/ΕΚ, όπως ισχύει.
(η) Το πδ 66/2005 (ΦΕΚΑ’ 100), όπως ισχύει.
(θ) Η αριθ. πρωτ.: 4338.35/01/06/16-05-2006 Εγκύκλιος ΚΕΕΠ/ ΔΕΠ - ΔΜΚ/ΕΝΕΣΠΕ με θέμα: «Κατάρτιση
σχεδίου δράσης για την εφαρμογή της Κ.Ο. 2003/24/ΕΚ “Απαιτήσεις Ασφαλείας για ΑμΕΑ στα
δρομολογιακά πλοία”».
(ι) Η αριθ. πρωτ.: 4338.35/09/2006/13-10-2006 Εγκύκλιος ΚΕΕΠ/ΔΕΠ/ΕΝΕΣΠΕ με θέμα: «Διευκρινιστικές
Οδηγίες για την Εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Δράσης αναφορικά με τα ΑμΕΑ».
(ια) Η αριθ. πρωτ.:3332.12/05/13/14-06-2013 ΥΑ (1453 Β ́), όπως ισχύει.
(ιβ) Η αριθ. πρωτ.: 2311.8/34058/2016/18-04-2016 απόφαση κ. ΥΝΑΝΠ με θέμα: «Συγκρότηση
Συμβουλευτικού Οργάνου για την εξέταση όλων των πρακτικών θεμάτων που αφορούν στην
προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία σε όλο το φάσμα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών» {ΑΔΑ:
7ΣΕΝ4653ΠΩ-ΝΤΗ}.
1.
Με αφορμή πρόσφατο δημοσίευμα, που αφορούσε παράπονο Ατόμου με Ειδικές Ανάγκες (εφεξής ΑμΕΑ)
και την υποβολή πλήθους ερωτημάτων βουλευτών, για παροχή διευκρινίσεων αναφορικά με την ισχύουσα
νομοθεσία, για την ασφάλεια των ατόμων μειωμένης κινητικότητας, υπενθυμίζονται τα ακόλουθα:
Σελίδα
1 από 5
1.1.
Σε εφαρμογή της (ζ) ομοίας και σύμφωνα με τα οριζόμενα στο (η) σχετικό, καταρτίστηκε για τα πλοία
που εκτελούν δρομολογιακούς πλόες κατηγοριών Α,Β, Γ, Δ της (ε) ομοίας, καθώς και για τα ταχύπλοα
σκάφη του
HSC
Code
(Κώδικα Ταχυπλόων) και τα δυναμικώς υποστηριζόμενα σκάφη του
DSC
Code
(Κώδικα δυναμικώς υποστηριζόμενων πλοίων)
το Εθνικό Σχέδιο Δράσης,
όπου καθορίζονται οι απαιτήσεις ασφαλείας για τα ΑμΕΑ στα ανωτέρω αναφερόμενα πλοία.
1.2.
Ακολούθως, συντάχθηκαν και δημοσιεύτηκαν οι (θ) και (ι) σχετικές με διευκρινιστικές οδηγίες για την
εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου δράσης αναφορικά με τα ΑμΕΑ, όπου εμπεριέχονται όλα εκείνα τα
μέτρα και οι απαιτήσεις για την ασφαλή μεταφορά τους σε δρομολογιακά πλοία της παραγράφου 1.1.
της παρούσης και καθορίζονται λεπτομερώς θέματα όπως η
πρόσβαση στο πλοίο, η σηματοδότηση,
η μετάδοση αναγγελιών,
ο συναγερμός
και
πρόσθετες απαιτήσεις
για τη μετακίνηση των ατόμων
αυτών εντός του πλοίου.
1.3.
Τονίζεται ότι, για τα δρομολογιακά πλοία της παραγράφου 1.1. της παρούσης, που εκτελούν δρομολογιακούς πλόες συνολικής διαδρομής άνω των 30 ν.μ. προβλέπονται, σύμφωνα με το άρθρο 10 του
(δ) σχετικού, επιπρόσθετες απαιτήσεις, πέραν αυτών του Εθνικού Σχεδίου Δράσης, που αφορούν κυρίως στην ύπαρξη θαλαμίσκων και κοινόχρηστων χώρων υγιεινής προς χρήση από επιβάτες με ειδικές
ανάγκες (ΑμΕΑ).
1.4.
Στα υπόλοιπα επιβατηγά πλοία που εκτελούν δρομολογιακούς πλόες κατηγοριών
V,
VI,
VII
του (δ)
σχετικού [συνολικής διαδρομής κάτω των 30 ν.μ.], και στα πλοία που εκτελούν περιηγητικούς πλόες
όλων των κατηγοριών της (ε) σχετικής και δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του εθνικού σχεδίου
δράσης, υφίσταται απαίτηση που απορρέει από την παράγραφο 5 του άρθρου 10 του (δ) σχετικού,
καθώς και την παράγραφο 4.9 της (γ) ομοίας να ανατίθεται, με ευθύνη πλοιάρχου, σε μέλος/μέλη του
πληρώματος η εξυπηρέτηση των επιβατών με ειδικές ανάγκες κατά την πρόσβαση και διακίνηση αυτών επί του πλοίου. Στα πλοία που επιβάλλεται η εξυπηρέτηση των επιβατών με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα, με παροχή δωρεάν συνδρομής από τα μέλη του πληρώματος, καταχωρείται σχετική εντολή οδηγία προς τον πλοίαρχο στο Πιστοποιητικό Ασφαλείας Επιβατηγού Πλοίου (ΠΑΕΠ) ή το
Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης (ΠΓΕ) του πλοίου.
1.5.
Από τα ανωτέρω, γίνεται σαφές ότι στην ελληνική νομοθεσία [
Εθνικό Σχέδιο Δράσης {(θ) και (ι) σχετικές} & πδ 44/2011
] εμπεριέχεται η υποχρέωση των μεταφορέων να δημιουργήσουν τις σχετικές
συνθήκες πρόσβασης για τα άτομα με αναπηρία και τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα.
1.6.
Αρμόδιες υπηρεσίες για την διαχείριση παραπόνων ή καταγγελιών που σχετίζονται με θέματα προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, στα πλοία και
στους λιμένες, έχουν οριστεί αντίστοιχα η Διεύθυνση Επιθεώρησης Πλοίων (ΔΕΠ) του Κλάδου Ελέγχου
Πλοίων και η Διεύθυνση Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών (ΔΙΛΙΚΥΠ) της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, σύμφωνα με το άρθρο 5 της (ια) σχετικής.
Ειδικότερα σημειώνεται ότι στο (ια) σχετικό καθορίζονται λεπτομερείς διαδικασίες για την υποβολή
παραπόνων των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές, το περιεχόμενο του ειδικού εντύπου παραπόνων, καθώς και ο τρόπος διαχείρισης αυτών.
1.7.
Πέραν των ανωτέρω, σας γνωρίζεται ότι, με την (ιβ) σχετική, έχει συγκροτηθεί ένα Συμβουλευτικό
Όργανο για την εξέταση των πρακτικών θεμάτων, που αφορούν στην προσβασιμότητα των ατόμων με
αναπηρία σε όλο το φάσμα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, η οποία υποβάλλει στον κ. ΥΝΑΝΠ εισήγηση μέτρων για την βελτίωση αυτής.
2.
Έχει σημειωθεί, ως συχνό φαινόμενο, η υποβολή παραπόνων από άτομα με αναπηρία ή από άτομα με
μειωμένη κινητικότητα ή των οικείων τους, για απρεπή και ταπεινωτική συμπεριφορά εκ μέρους των μελών του πληρώματος, των εκτελούντων ενδομεταφορές, πλοίων. Σε πλείστες περιπτώσεις έχουν αναφερ
Σελίδα 2 από 5
θεί έντονοι διαπληκτισμοί ή λογομαχίες μεταξύ των ΑμΕΑ, των οικείων τους και των μελών του πληρώματος. Προς αποφυγή τέτοιων περιστατικών και προκειμένου να διασφαλιστεί η χρηστή διοίκηση και η
ασφαλής λειτουργία του πλοίου σε σχέση με την ευαίσθητη αυτή κοινωνική ομάδα, οι πλοιοκτήτριες /διαχειρίστριες εταιρείες μέσω των ενώσεων τους, παρακαλούνται, με τη συνδρομή της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία, όπως μεριμνήσουν έως την
01-06-2019
να παράσχουν ειδική εκπαίδευση στα μέλη των πληρωμάτων, σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, για τη σωστή μεταχείριση και εξυπηρέτηση
των ΑμΕΑ επί των πλοίων. Εν λόγω εκπαίδευση θα τεκμηριώνεται, είτε μέσω των ελεγχόμενων διαδικασιών του Εγχειριδίου Ασφαλούς Διαχείρισης των πλοίων, υπόχρεων στην εφαρμογή του Κώδικα Ασφαλούς
Διαχείρισης (ISM Code), είτε με τη χορήγηση σχετικής βεβαίωσης από την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων
με Αναπηρία, σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση.
3.
Η παρούσα εγκύκλιος, να ληφθεί μέριμνα ώστε, να συμπεριληφθεί στις διαδικασίες του Εγχειριδίου Ασφαλούς Διαχείρισης σε πλοία, υπόχρεα στην εφαρμογή του Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης (
ISM
Code
) και του
Εθνικού Σχεδίου Δράσης.
4.
Εφιστάται η προσοχή των Πλοιάρχων των υπόχρεων, σε συμμόρφωση με το Εθνικό Σχέδιο Δράσης, πλοίων,
να αναφέρουν στις αρμόδιες Αρχές, συμφώνως των οριζομένων στον Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου,
κάθε μεταβολή (π.χ.: βλάβη, ζημιά, δυσλειτουργία κλπ) που επέρχεται σε σχέση με την κατάσταση του διατιθέμενου εξοπλισμού και των διατάξεων για την ενδιαίτηση, υγιεινή, πρόσβαση, διακίνηση και παραμονή
των ΑμΕΑ.
5.
Επιπροσθέτως επισημαίνεται ότι, έχει παρατηρηθεί πολλάκις να παραμένουν ΑμΕΑ στα οχήματά τους επί
των χώρων οχημάτων ειδικότερα σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοία ανοικτού τύπου, με το αιτιολογικό ότι αυτά δεν μπορούν να μεταφερθούν από το χώρο οχημάτων στους χώρους ενδιαίτησης επιβατών, διότι καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής η μετακίνησή τους, με τα διατιθέμενα επί του πλοίου μέσα και με την μη ενδεδειγμένη
συνδρομή των ανειδίκευτων για τον σκοπό αυτό, μελών του πληρώματος. Προς αποφυγή τέτοιων περιπτώσεων και με γνώμονα τη διασφάλιση της αξιοπρέπειας και της σωματικής ακεραιότητας όλων των επιβαινόντων, που ανήκουν στην ευαίσθητη κοινωνική ομάδα των ΑμΕΑ, πέραν της εκπαιδεύσεως που θα παρασχεθεί κατά τα οριζόμενα της παραγράφου 2 της παρούσης, να ληφθεί, έως
την 01-05-2019, μέριμνα για εφοδιασμό καθίσματος-φορείου
σε όλα τα Ε/Γ πλοία
, που είναι υπόχρεα στην εφαρμογή του Εθνικού
Σχεδίου Δράσης και μη, με τις ακόλουθες προδιαγραφές:
5.1.
να είναι κατάλληλο για άμεση μεταφορά ασθενών από χώρους με περιορισμένη προσβασιμότητα,
5.2.
να διαθέτει τουλάχιστον 4 λαβές, για να είναι εφικτή η εύκολη και άμεση μετακίνηση του καθίσματος-
φορείου σε κλίμακες ή ανισόπεδα τμήματα,
5.3.
να διαθέτει ελαφρύ σκελετό κατασκευασμένο από αλουμίνιο,
5.4.
να αναδιπλώνεται και να αποθηκεύεται εύκολα,
5.5.
να διαθέτει δύο πτυσσόμενες χειρολαβές,
5.6.
να διαθέτει δύο τροχούς στο πίσω μέρος του και η κίνησή του να γίνεται με αυτές,
5.7.
να έχει δυνατότητα μέγιστου βάρους φορτίου τουλάχιστον 150
kg.
6.
Λιμενικές Αρχές, εντέλλονται όπως, διαπιστώσουν έως την
01-05-2019
την ύπαρξη του ως άνω περιγραφόμενου καθίσματος-φορείου σε όλα τα Επιβατηγά Πλοία.
7.
Στην παρούσα επισυνάπτονται οι (θ) και (ι) σχετικές για πληρέστερη ενημέρωση των μελών σας.
Σελίδα3 από 5
8.
Μεριμνήσατε για πιστή τήρηση και εφαρμογή των διαλαμβανομένων της παρούσης.
Ο Υπουργός
Φώτης Κουβέλης
Επισυνάπτονται:
1.
Η αριθ. πρωτ.: 4338.35/01/06/16-05-2006 Εγκύκλιος ΚΕΕΠ/ ΔΕΠ - ΔΜΚ/ΕΝΕΣΠΕ με θέμα: «Κατάρτιση σχεδίου
δράσης για την εφαρμογή της Κ.Ο. 2003/24/ΕΚ “Απαιτήσεις Ασφαλείας για ΑΜΕΑ στα δρομολογιακά πλοία”»
(Φ.04).
2.
Η αριθ. πρωτ.: 4338.35/09/2006/13-10-2006 Εγκύκλιος ΚΕΕΠ/ΔΕΠ/ΕΝΕΣΠΕ με θέμα: «Διευκρινιστικές Οδηγίες για
την Εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Δράσης αναφορικά με τα ΑΜΕΑ». (Φ.02).
ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
Ι.
ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
1.
Πλοιοκτήτριες-Διαχειρίστριες Εταιρείες (μέσω των ενώσεων τους)
2.
Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία
(Ελευθερίου Βενιζέλου 236, τ.κ. 16341 Ηλιούπολη /Τηλ.:
2109949837, Φαξ: 2105238967 e-mail:
esaea@otenet.gr
)
ΙΙ. ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
1.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ/ ΓΔΑ / Τμήμα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Λεωφ. Μεσογείων 96,
2.
ΝΑΥΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ (Ν.Ε.Ε.)
(Ακτή Μιαούλη 65,τ.κ. 18536 - Πειραιάς,
3.
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ (
Ε.Ε.Ε.) (Ακτή Μιαούλη 85, Τ.Κ. 18536 Πειραιάς /Τηλ.: 2104291159, Φαξ:
4.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΗΓOY ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ (Σ.Ε.Ε.Ν.)
(Ακτή Μιαούλη 7-9, Τ.Κ. 18535 Πειραιάς, Τηλ.: 2104220820, Fax: 2104226155 και μέσω e-mail:
5.
ΕΝΩΣΗ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΜΙΚΡΩΝ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΝ
(Ακτή Μιαούλη 81, Τ.Κ.18536 Πειραιάς, Τηλ. 2104525567, Fax : 2104280184 και μέσω
6.
ΕΝΩΣΗ ΠΟΡΘΜΕΙΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ (Δ.Γούναρη 2,τ.κ. 185 32 Πειραιάς / Τηλ.: 2104175676, Φαξ: 2104175676)
7.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ (Π.Ν.Ο.) (Ακτή Μιαούλη 47-49, Τ.Κ. 18536 Πειραιάς/ Τηλ.:2104292958,
) (με την παράκληση όπως ενημερώσει και λοιπές ναυτεργατικές Οργανώσεις δυνάμεώς της)
8.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν. (Κολοκοτρώνη 102, Τ.Κ. 18536 Πειραιάς /Τηλ.: 2104121370, Φαξ:
9.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Ε.Ν. (Μπουμπουλίνας 21, Τ.Κ.18536 Πειραιάς/Τηλ.: 2104123721, Φαξ:
2104122606 και μέσω e-mail:
10.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ-ΘΕΡΜΑΣΤΩΝ ΕΝ “Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ” (Νοταρά 108, Τ.Κ. 18536 Πειραιάς/ Τηλ.: 2104280102, Φαξ: 2104521050)
11.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΝΑΥΤΩΝ ΕΝ (Κολοκοτρώνη 132, Τ.Κ. 18536 Πειραιάς, Τηλ.: 2104519061, Φαξ:
2104517529)
12.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΠΟΛΥΕΣΤΕΡΙΚΩΝ & ΑΛΛΩΝ ΣΚΑΦΩΝ, ΠΑΡΕΛΚΟΜΕΝΩΝ,
ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (Σ.Ε.ΚΑ.ΠΛ.Α.Σ.-Π.Ε.Ε.Υ.) (Σ.Ε.Φ., Γρ. Γ7, ΤΚ 18547, Νέο Φάληρο,
13.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (Φίλωνος 28 και Ελ. Βενιζέλου Τ.Κ. 18531 Πειραιάς/ Τηλ. 210-4127327/ Φαξ: 2104131378 και μέσω