Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

Συναλλαγές τυφλών με Εθνική τράπεζα.
            Του Μανώλη Μπασιά.
           
            Είναι γνωστό πως με παλαιότερη εγκύκλιο της εθνικής τράπεζας της Ελλάδος, τυφλοί συναλλασσόμενοι, προκειμένου να εξυπηρετούνται από τους υπαλλήλους, που ήθελαν να εφαρμόσουν την εγκύκλιο αυτή, έπρεπε να φέρνουν μαζί τους δύο ακόμη πρόσωπα, που υπέγραφαν και ως μάρτυρες. Η λύση αυτή, ενώ ικανοποιούσε την ευθυνοφοβία πολλών υπαλλήλων, δημιουργούσε στους τυφλούς πολλά προβλήματα, γιατί δεν ήταν εύκολο κάθε φορά που είχαν δουλειά στην τράπεζα, να έχουν μαζί τους δύο διαθέσιμους βλέποντες και δεύτερο γιατί έτσι παραβιαζόταν το απόρρητο των συναλλαγών, αφού ο κάθε γείτονας μπορούσε να λαβαίνει γνώση των συναλλαγών των, πράγμα που ήταν απαράδεκτο και επικίνδυνο.
            Πριν από κάποια χρόνια, βρήκα μπροστά μου ένα υπάλληλο, που δεν ήθελε να με εξυπηρετήσει, μη αρκούμενος ούτε στην υπόγραφή της γυναίκας μου, που βρισκόταν δίπλα μου.
            Παραπονέθηκα εντόνως στην διοίκηση της τράπεζας, χρησιμοποιώντας τα πιο πάνω επιχειρήματα.
            Με νεώτερη γνωμάτευση δικαστικού λοιπόν της τράπεζας, ανακλήθηκε η παλαιά εγκύκλιος. Με τη νεώτερη, γνωμάτευση αναγνωρίζεται πως οι τυφλοί είναι κατά κανόνα ικανοί για δικαιοπραξία, γίνεται δεκτός ο ισχυρισμός μας ότι υπάρχει ανάγκη προστασίας του απορρήτου, και απαλλάσσονται οι τυφλοί από την υποχρέωση να φέρνουν στην τράπεζα μάρτυρες, κάθε φορά που ήθελαν να συναλλαγούν.
            Ορίζεται όμως πως το έγγραφο της συναλλαγής πρέπει να υπογράφεται εσωτερικά από υπαλλήλους της τράπεζας.  Την πιο πάνω πράξη μπορούν να επικαλούνται οι συνάδελφοι, όταν θέλουν να εξυπηρετούνται, γιατί παρά το ότι ισχύει για αρκετά χρόνια, αγνοείται από πολλούς ταμίες της τράπεζας.
            Είναι βέβαιο πως η λύση αυτή είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και συμφωνεί με την αρχή της κατοχύρωσης τράπεζας και πελάτη.
            Ελπίζουμε πως θα βρεθεί ακόμα καλυτερη λύση, εντός του πνεύματος αυτού της κατοχύρωσης και εξυπηρέτησης.  Ελπίζουμε επίσης πως και άλλες τράπεζες, που έχουν αντίστοιχες ή και χειρότερες εγκυκλίους, που και παράνομες είναι και θίγουν την αξιοπρέπειά μας, θα φροντίσουν και αυτές να τις βελτιώσουν, απαλλάσσοντάς μας από πλείστες ταλαιπωρίες.
            Το τηλέφωνο της αρμόδιας υπηρεσίας της τράπεζας είναι 334'39'76
            Τηλεβοήθεια
            Το πρόγραμμα “Τηλεβοήθεια” είναι  ειδικά σχεδιασμένο για άτομα που χρειάζονται συνεχή παρακολούθηση: ηλικιωμένους, ανήμπορους και μοναχικά διαβιούντες, καρδιοπαθείς, επιληπτικούς, διαβητικούς κ.α. Λειτουργεί μέσω του ΟΤΕ και δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες, όσοι είναι γραμμένοι στο πρόγραμμα, μπορούν με το πάτημα ενός πλήκτρου μιας τηλεφωνικής συσκευής να έχουν άμεση βοήθεια όταν παραστεί ανάγκη. Η συσκευή είναι εφοδιασμένη με σύστημα ανοικτής ακρόασης και τηλεχειριστήριο. Οι κλήσεις των ατόμων που βρίσκονται στο σπίτι μεταβιβάζονται σε ένα ειδικό κέντρο του ΟΤΕ, το οποίο είναι στελεχωμένο με εκπαιδευμένο προσωπικό. Τα κομπιούτερ του κέντρου αναγνωρίζουν αμέσως την ταυτότητα αυτών που καλούν, ενώ ταυτόχρονα στην οθόνη εμφανίζονται τα ονόματα, οι διευθύνσεις και τα τηλέφωνα των άμεσων συγγενών τους. Έτσι, ακόμα κι αν ο χρήστης δεν μπορεί να μιλήσει το κέντρο έχει καταγεγραμμένα τα προσωπικά του στοιχεία και γνωρίζει ποιος κάλεσε, καθώς επίσης και τα πρόσωπα και τους γιατρούς που γνωρίζουν το ιστορικό του. Ο υπάλληλος του ΟΤΕ διαβιβάζει αμέσως στα συγγενικά πρόσωπα ότι ο άνθρωπός τους στο σπίτι χρειάζεται βοήθεια.
            Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να απευθύνεται στα κατά τόπους καταστήματα του ΟΤΕ.