HELLENIC TRAIN-Ενημερωτικό δελτίο σχετικά με τις μετακινήσεις ΑμεΑ/ΑΜΚ με το σιδηρόδρομο
Μάι 28, 2024 | Ανακοινώσεις, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Αθήνα 24/05/2024
Τι ισχύει για την μετακίνηση ατόμων ΑμεΑ/ΑΜΚ με την Hellenic Train
Στα άτομα με αναπηρία καθώς και στους συνοδούς αυτών – όπου απαιτείται- η HELLENIC TRAIN παρέχει έκπτωση στις συνολικές τιμές των εισιτηρίων και των καρτών πολλαπλών διαδορμών. Η έκπτωση παρέχεται με την επίδειξη του Δελτίου Μετακίνησης ΑμεΑ καθώς και με την επίδειξη του Δελτίου Μετακίνησης συνοδού ΑμεΑ, τα οποία χορηγούνται από τις αρμόδιες Δημόσιες Αρχές και πρέπει να φέρουν την πιο πρόσφατη θεώρηση.
Ειδικότερα, η σχετική έκπτωση παρέχεται με την επίδειξη Δελτίου Μετακίνησης ΑμεΑ (Δελτίο Κυκλοφορίας Ατόμου με Αναπηρία με θεώρηση για τα έτη 2023 ή 2024), ανεξαρτήτως αναγραφής ή μη ποσοστού αναπηρίας στο Δελτίο.
Στις περιπτώσεις που ενδιαφερόμενος επιβάτης, ο οποίος ΔΕΝ διαθέτει Δελτίο Μετακίνησης, είναι δικαιούχος της εν λόγω έκπτωσης ΜΟΝΟ αν επιδείξει οικειοθελώς απόφαση Υγειονομικών Επιτροπών (ΚΕΠΑ, Ανώτατων Υγειονομικών Επιτροπών, Στρατού (Α.Σ.Υ.Ε.), Ναυτικού (Α.Ν.Υ.Ε.), Αεροπορίας (Α.Α.Υ.Ε.), Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής της Ελληνικής Αστυνομίας, της Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής του Πυροσβεστικού Σώματος), με πρόσφατη θεώρηση και ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω
Επιπλέον του Δελτίου Μετακίνησης ΑμεΑ και της απόφασης ΚΕΠ που γίνονται αποδεκτά σαν δικαιολογητικά για την πιστοποίηση της αναπηρίας και την παροχή της έκπτωσης 50%, γίνεται δεκτή και η Κάρτα Αναπηρίας, η οποία διατίθεται σε φυσική μορφή (εκτυπώσιμη) και σε ψηφιακή μορφή μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet για κινητά τηλέφωνα.
Εάν το άτομο με αναπηρία χρήζει συνοδού και υπάρχει η σχετική ένδειξη στην κάρτα αναπηρίας του, δεν είναι απαραίτητο ο συνοδός να επιδεικνύει αντίστοιχη κάρτα ή άλλο δικαιολογητικό.
H μετακίνηση ατόμων με κινητική αναπηρία που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο, είναι δυνατή στις αμαξοστοιχίες που διαθέτουν ειδική διαρρύθμιση χώρου ΑMEΑ. Υπάρχουν ορισμένοι τεχνικοί περιορισμοί που αφορούν τις διαστάσεις των προς μεταφορά αναπηρικών αμαξιδίων στις αμαξοστοιχίες μεγάλων αποστάσεων της HELLENIC TRAIN, το συνολικό πλάτος των οποίων δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 70 εκατοστά και το συνολικό μήκος το 1 μέτρο και 30 εκατοστά, προκειμένου να είναι δυνατή η μεταφορά τους.
Επίσης, για την ασφαλή μετακίνηση των ατόμων με κινητική αναπηρία που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο, είναι απαραίτητο να εξασφαλίζεται η επιβίβαση/αποβίβασή τους στις αμαξοστοιχίες με τα ειδικά μηχανήματα (ανυψωτήρες αποβάθρας), ή τις ράμπες, τα οποία διατίθενται στις υποδομές των Σιδηροδρομικών Σταθμών. Για το λόγο αυτό είναι πάντοτε απαραίτητη η σχετική προ συνεννόηση με την HELLENIC TRAIN 24 ώρες (τουλάχιστον) πριν από το ταξίδι.
Στην περίπτωση αυτή, τα άτομα με αμαξίδιο θα πρέπει να επικοινωνούν με το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών της HELLENIC TRAIN στο τηλέφωνο 2130 121 121, είτε συμπληρώνοντας σχετική φόρμα στην ιστοσελίδα της HELLENIC TRAIN (https://www.hellenictrain.gr/epikoinonia ).
Η μη προγραμματισμένη μετακίνηση επιβάτη ΑΜΕΑ με την HELLENIC TRAIN είναι δυνατή στις διαδρομές Πειραιάς-Αεροδρόμιο, Πειραιάς-Κιάτο, Πειραιάς-Άνω Λιόσια-Κορωπί-Αεροδρόμιο και στην Θεσσαλονίκη-Λάρισα από και προς τους σταθμούς που λειτουργούν εκδοτήρια και κατά το ωράριο λειτουργίας τους, προκειμένου να παρέχεται σχετική συνδρομή από το προσωπικό.
Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των επιβατών με τις παραπάνω οδηγίες, δύναται να διακοπεί η μετακίνηση τους και η προσφερόμενη υπηρεσία να μην παρασχεθεί.
Περαιτέρω, η Hellenic Train σε συνεργασία με το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών, παρέχει τηλεφωνική εξυπηρέτηση σε κωφούς και βαρήκοους επιβάτες, μέσω της καινοτόμου Υπηρεσίας εξ αποστάσεως Διερμηνείας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και Χειλεανάγνωσης (Relay Service), δίνοντας τη δυνατότητα σε κωφούς και βαρήκοους επιβάτες, να ενημερωθούν για τα δρομολόγια και τις επιβατικές υπηρεσίες της εταιρίας.
Επίσης, η τηλεφωνική γραμμή 213 0121121 εξυπηρέτησης ΑμεΑ/ΑΜΚ (ώρες λειτουργίας 08:30-20:30 καθημερινά, αστική χρέωση), εξυπηρετεί επιβάτες με προβλήματα όρασης, για την κοινοποίηση στην εταιρία των τυχόν παραπόνων ή αιτημάτων τους.
Τέλος, επισημαίνεται ότι οι σκύλοι βοηθείας (εκπαιδευόμενοι & εκπαιδευμένοι) που συνοδεύουν τυφλούς ή άτομα με αναπηρία, μεταφέρονται δωρεάν, χωρίς φίμωτρο, με λουρί χειρισμού, πρέπει να είναι καθισμένοι επί του δαπέδου του βαγονιού, ή στα λεωφορεία της Hellenic Train δίπλα ή κοντά στον κάτοχό τους και έχουν δυνατότητα πρόσβασης στα κυλικεία των αμαξοστοιχιών της Hellenic Train.
Ειδικότερα, όπως ορίζονται με τη σχετική Νομοθεσία, ο χειριστής ή ο εκπαιδευτής ή ο εθελοντής ανάδοχος κουταβιού, υπό εκπαίδευση ως σκύλου βοηθείας κατά περίπτωση, φέρει και επιδεικνύει, όποτε του ζητείται από τους Ελεγκτές ή τους ειδικά εξουσιοδοτημένους, υπαλλήλους, τα, εκ του νόμου, οριζόμενα παραστατικά που πιστοποιούν την επάρκεια εκπαίδευσης του ζώου (αν είναι εκπαιδευμένο ή τελεί υπό εκπαίδευση), την υγεία αυτού, καθώς και το ότι ο χειριστής ή ο εκπαιδευτής του σκύλου βοηθείας ή ο εθελοντής ανάδοχος διαθέτει τη σχετική πιστοποίηση και αποδεικτικό χρήσης του ζώου.
Σε περίπτωση μακροπρόθεσμης παραμονής του χειριστή ή του εκπαιδευτή στην Ελλάδα, πολίτη Ε.Ε ή τρίτης χώρας, τα ως άνω πιστοποιητικά, πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα στην ελληνική γλώσσα από τις Αρχές της Ελλάδας στο εξωτερικό (Πρεσβείες κλπ), ειδάλλως στην Αγγλική.
Πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα της εταιρείας, μέσω του ακόλουθου συνδέσμου: https://www.hellenictrain.gr/metafora-atomon-ameaamk, ενώ η επικοινωνία γίνεται μέσω του συνδέσμου: https://www.hellenictrain.gr/epikoinonia