Τρίτη 17 Ιουνίου 2025

Κρήτη: Στο περιθώριο η παράλληλη στήριξη στα σχολεία – Κραυγή αγωνίας εκπαιδευτικών μέσα από το cretaone.gr

Κρήτη: Στο περιθώριο η παράλληλη στήριξη στα σχολεία – Κραυγή αγωνίας εκπαιδευτικών μέσα από το cretaone.gr

Στο ίδιο έργο θεατές γονείς και μαθητές στο φινάλε της σχολικής περιόδου

Ένα από τα πιο κρίσιμα προβλήματα που ανέδειξε η φετινή σχολική χρονιά ήταν οι μεγάλες ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη και γενικότερα στις δομές ειδικής αγωγής, που επηρεάζουν άμεσα τη λειτουργία των σχολείων. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος», Γιώργος Μακράκης, μιλώντας στο cretaone.gr περιγράφει με σαφήνεια την πραγματικότητα που βιώνουν εκπαιδευτικοί και μαθητές, στέλνοντας ταυτόχρονα ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς το Υπουργείο Παιδείας για τις ανάγκες που παραμένουν ανοιχτές ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.

Σοβαρές ελλείψεις στην Παράλληλη Στήριξη

«Ένα από τα ζητήματα που τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα φέτος κληθήκαμε να διαχειριστούμε στις σχολικές μονάδες ήταν οι σοβαρές ελλείψεις στις υποστηρικτικές δομές ειδικής αγωγής, όπως είναι η παράλληλη στήριξη», σημειώνει ο κ. Μακράκης και εξηγεί: «Μιλάμε για τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται για να καλύψουν τις παιδαγωγικές ανάγκες μαθητών με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες. Δυστυχώς, από την πρώτη φάση των προσλήψεων δεν καλύφθηκαν τα απαραίτητα κενά, με αποτέλεσμα να περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι μαθητές αυτοί έμειναν ουσιαστικά χωρίς την υποστήριξη που δικαιούνται».

Επιπτώσεις στην Εκπαιδευτική Διαδικασία

Η έλλειψη υποστήριξης δεν αφήνει ανεπηρέαστους μόνο τους μαθητές που έχουν άμεση ανάγκη από παράλληλη στήριξη, αλλά επηρεάζει και το σύνολο της τάξης, υπονομεύοντας τη δυνατότητα του εκπαιδευτικού να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στο ρόλο του. Όπως τονίζει χαρακτηριστικά ο Γιώργος Μακράκης:

«Σε ένα τμήμα με 25 μαθητές, όπου μπορεί να υπάρχουν τρεις ή και τέσσερις μαθητές με διαγνωσμένες εκπαιδευτικές ανάγκες, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η απουσία εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης δεν έχει αντίκτυπο μόνο στους ίδιους αυτούς τους μαθητές. Δημιουργεί συνθήκες πίεσης και δυσκολίας για τον δάσκαλο, επηρεάζοντας τελικά ολόκληρη την εκπαιδευτική διαδικασία και το μαθησιακό περιβάλλον του συνόλου της τάξης».

Μόνιμο πρόβλημα η καθυστερημένη κάλυψη των κενών

Η κατάσταση, όπως περιγράφει ο κ. Μακράκης, δεν βελτιώθηκε ούτε με την πάροδο του χρόνου, αφού οι επόμενες φάσεις προσλήψεων δεν κατάφεραν να αναστρέψουν την προβληματική εικόνα που είχε ήδη διαμορφωθεί από την αρχή της χρονιάς. Αντίθετα, όπως επισημαίνει, οι καθυστερήσεις και οι ελλείψεις συνεχίστηκαν, επιτείνοντας τα προβλήματα στα σχολεία. Οι ανάγκες στην Ειδική εκπαίδευση είναι 800-900 και δεν καλύπτονται επαρκώς τα κενά.

«Η δεύτερη και τρίτη φάση προσλήψεων ήρθαν αργοπορημένα και με ελάχιστο αριθμό αναπληρωτών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μείνουν πολλές ανάγκες ακάλυπτες και να αντιμετωπιστούν με μερικές και αποσπασματικές λύσεις. Χάθηκε πολύτιμος διδακτικός χρόνος και, ακόμα κι εκεί που τελικά υπήρξε κάλυψη, οι ώρες που δόθηκαν σε κάθε παιδί δεν επαρκούσαν για να ανταποκριθούν στις πραγματικές του ανάγκες».

Ανάγκη για έγκαιρο σχεδιασμό και πλήρη κάλυψη

Η φετινή σχολική χρονιά ολοκληρώνεται με ανοιχτές πληγές και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών τονίζει πως το ζητούμενο για τον Σεπτέμβρη είναι να στελεχωθούν έγκαιρα οι σχολικές μονάδες.

«Αυτό που διεκδικούμε είναι να καλυφθούν όλες οι οργανικές θέσεις που παραμένουν κενές, μέσω μόνιμων διορισμών, είτε πρόκειται για τη γενική είτε για την ειδική αγωγή. Επιπλέον, ζητάμε να υπάρξει προγραμματισμός και να ανακοινωθούν οι προσλήψεις των αναπληρωτών πριν την έναρξη της σχολικής περιόδου. Και ειδικά στον τομέα της ειδικής αγωγής, η κάλυψη των αναγκών πρέπει να φτάσει το 100%. Οι μαθητές αυτοί δεν μπορούν να περιμένουν», τονίζει χαρακτηριστικά.

Πηγή:    https://cretaone.g