Ηράκλειο: Κενά… γράμματα οι υποσχέσεις για την Ειδική
Εκπαίδευση
Κενά στα σχολεία λόγω έλλειψης προσωπικού
Δεκάδες κενά παράλληλης στήριξης εξακολουθούν να
καταγράφονται στις σχολικές μονάδες του Ηρακλείου, παρά το γεγονός πως σε λίγες
ημέρες θα συμπληρωθεί ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Oι
ελλείψεις στην ειδική εκπαίδευση είναι τεράστιες, με αποτέλεσμα τα παιδιά με
μαθησιακές δυσκολίες να στερούνται το δικαίωμα στη γνώση. Παράλληλα μεγάλη
“πληγή” αποτελούν και τα ακατάλληλα κτίρια.
Στο cretaone.gr μίλησε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Νομό Ηρακλείου «Δομίνικος Θεοτοκόπουλος» κ.
Γιώργος Μακράκης, ο οποίος αναφέρθηκε στα προβλήματα που ταλανίζουν τις ειδικές
σχολικές μονάδες, με συνέπεια να παρακωλύουν εκπαιδευτικό έργο.
Συγκεκριμένα υπάρχουν 300 κενά παράλληλης στήριξης και ένας εκπαιδευτικός
αναγκάζεται να διαμοιράζεται σε 3-4 μαθητές, ενώ σύμφωνα με το Υπουργείο
Παιδείας αναλογεί κανονικά ένας ειδικός παιδαγωγός σε ένα παιδί.
«Πάνω από 300 κενά στα δημοτικά και στα νηπιαγωγεία»
«Αυτή τη στιγμή παρά την έναρξη της σχολικής χρονιάς χρονιάς
και παρά το γεγονός ότι έγινε η πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών
το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου δυστυχώς υπάρχουν πάρα πολλοί μαθητές, με
ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες και δυσκολίες που δεν έχουν την κάλυψη της
παράλληλης στήριξης. Να σημειώσουμε ότι στην πρώτη φάση στο νομό Ηρακλείου
προσλήφθηκαν 447 δάσκαλοι παράλληλης στήριξης και 78 νηπιαγωγοί. Ωστόσο ακόμα
και σήμερα πάνω από 300 κενά τόσο στα νηπιαγωγεία όσο και στα δημοτικά. Αυτό
σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν στην πρώτη φάση καλούνται να
καλύψουν περισσότερα παιδιά από αυτό που τους αναλογεί», αναφέρει ο κ.
Μακράκης.
«Τα κενά περιμένουν όλοι να καλυφθούν στη δεύτερη φάση
προσλήψεων»
Φορείς, γονείς και εκπαιδευτικοί εναποθέτουν τις ελπίδες
τους στην δεύτερη φάση πρόσληψης αναπληρωτών, για να καλυφθούν τα κενά.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως από τη μεριά του Υπουργείου Παιδείας δεν έχει
ανακοινωθεί η ακριβής ημερομηνία, αλλά το πιο πιθανό είναι να γίνουν αρχές
Οκτωβρίου.
«Ειπώθηκε από την πλευρά του υπουργείου μετά τη συνάντηση
που είχε με την Διδασκαλική ομοσπονδία Ελλάδος, ότι η δεύτερη φάση προσλήψεων
αναπληρωτών θα γίνει στις αρχές Οκτωβρίου, χωρίς να είναι κάτι επίσημο»,
υπογραμμίζει ο κ. Γιώργος Μακράκης.
«Μεγάλη «πληγή» τα σχολικά κτίρια»
Στην πόλη του Ηρακλείου το ζήτημα της σχολικής στέγης είναι
διαχρονικό, χωρίς να έχει επιλυθεί. Στα νηπιαγωγεία συγκεκριμένα το 45% των
σχολικών κτιρίων είναι μισθωμένα και πολλά από αυτά είναι παλιά, χωρίς να
διαθέτουν τους κατάλληλους αύλειους χώρους και τις επαρκείς αίθουσες για την
παιδαγωγική διαδικασία. Ακόμα πολλά από αυτά δεν τηρούν προϋποθέσεις ασφαλείας.
Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Μακράκη υπάρχουν έξι περιπτώσεις σχολικών μονάδων που
χρειάζεται είτε αναβάθμιση είτε νέο σχολικό κτίριο.
Όπως είπε: «Το τρίτο ειδικό σχολείο είναι το μόνο που
διαθέτει καλές κτιριακές υποδομές. Στο δεύτερο ειδικό, το οποίο συστεγάζεται με
δημοτικό σχολείο δεν είναι κατάλληλοι οι χώροι. Το πρώτο ειδικό δημοτικό και το
δεύτερο ειδικό νηπιαγωγείο αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε λυόμενες αίθουσες στο
λιμάνι, εδώ και δύο σχολικά έτη, καθώς αυτή τη στιγμή στην παιδαγωγική ακαδημία
στην οποία βρίσκονταν, γίνονται εργασίες».
«Η Ειδική Αγωγή χρειάζεται νέα κτίρια και προσλήψεις
εκπαιδευτικών»
Η εκπαιδευτική κοινότητα ζητάει και αγωνίζεται για
αξιοπρεπείς κτιριακές υποδομές στα ειδικά σχολεία του Ηρακλείου και παράλληλα
διεκδικεί προσλήψεις δασκάλων και νηπιαγωγών, με στόχο τη μη υποβάθμιση της
εκπαιδευτικής διαδικασίας.
«Εμείς αυτό που έχουμε ζητήσει είναι, όταν μιλάμε για ειδική
αγωγή χρειάζονται αξιοπρεπείς συνθήκες, άρα νέα κτίρια. Από τη δική μας πλευρά
διεκδικούμε να γίνουν οι προσλήψεις όσο πιο σύντομα γίνεται. Η τοποθέτηση ή η
καθυστέρηση των διδασκόντων αποβαίνει εις βάρος των παιδιών που έχουν την
ιδιαιτερότητα και την μαθησιακή δυσκολία αλλά και εις βάρος του συνόλου της
τάξης. Όταν ένας εκπαιδευτικός έχει 20 με 25 παιδιά και δεν έχει την υποστήριξη
ενός εκπαιδευτικού παράλληλης επιβαρύνεται και το συνολικό εκπαιδευτικό έργο»,
τονίζει ο κ. Γιώργος Μακράκης.
Πηγή: https://cretaone.gr/