Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2024

Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ε.Α.Ε.: «Η Α΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ήταν ελλιπής»

Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ε.Α.Ε.: «Η Α΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ήταν ελλιπής»

Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΑΚΕΑ), με ανακοίνωσή του, χαρακτήρισε «ελλιπή» την υλοποίηση της Α’ φάσης προσλήψεων των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) με συνέπεια την ύπαρξη σημαντικών λειτουργικών κενών όλων των ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ζητά την πλήρη κάλυψη των κενών σε Ε.Ε.Ε.ΕΚ-ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ (Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης – Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια), Σ.Μ.Ε.Α.Ε (Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης), Παράλληλη Στήριξη και ΚΕΔΑΣΥ (Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης).

Επίσης, ο Σύλλογος επισήμανε ότι στόχο του αποτελεί «η υπεράσπιση του δικαιώματος της ισότιμης συμμετοχής όλων των παιδιών στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα των παιδιών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών ΕΑΕ (ΣΑΚΕΑ):

«Αρχικά, ως σύλλογος αναπληρωτών καθηγητών Ε.Α.Ε. χαιρετίζουμε τους 588 μόνιμους διορισμούς στην ειδική εκπαίδευση, που αποτελούν μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη. Μάλιστα, οι φετινοί μόνιμοι διορισμοί σε συνδυασμό με εκείνους που έχουν πραγματοποιηθεί το 2020-2021, το 2022-2023 και το 2023-2024 αποτελούν μια έμπρακτη στήριξη του υπουργείου.

Ωστόσο, η υλοποίηση της Α΄ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών ΕΑΕ ήταν ελλιπής με συνέπεια την ύπαρξη σημαντικών λειτουργικών κενών όλων των ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό και με βάση τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία (UN, 2006), που η χώρα μας έχει υπογράψει και κυρώσει (Ν. 4074/2012), τασσόμαστε υπέρ των παρακάτω προτάσεων, που έχουν σαφές και τεκμηριωμένο θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο. Εν όψει της επικείμενης Β΄ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών αιτούμαστε:

1. Την εξ ολοκλήρου κάλυψη των λειτουργικών κενών στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και στα Ε.Ν.Ε.Ε.ΓΥΛ., ώστε να εξασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία της σχολικής κοινότητας και πρωτίστως η εκπαιδευτική υποστήριξη του μαθητικού πληθυσμού.

2. Την πλήρη κάλυψη των λειτουργικών κενών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και στα Τμήματα Ένταξης, τα οποία προέκυψαν είτε λόγω των αδειών των νεοδιόριστων συναδέλφων είτε λόγω της ελλιπούς κάλυψης κατά την Α΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών.

3. Την ουσιαστική κάλυψη των κενών της Παράλληλης Στήριξης σύμφωνα με τις ώρες που αναγράφονται στις επίσημες αξιολογικές εκθέσεις των Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. για κάθε μαθητή/μαθήτρια.

4. Την πλήρη κάλυψη των λειτουργικών κενών των Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. με εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να εξασφαλίζεται η εγκυρότητα όλων των αξιολογικών εκθέσεων των παιδιών.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι ο ΣΑΚΕΑ έχει ως στόχο την υπεράσπιση του δικαιώματος της ισότιμης συμμετοχής όλων των παιδιών στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα των παιδιών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ως εκ τούτου, προσπάθειες που θα κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση θα επικροτούνται και θα τυγχάνουν ανάδειξης και υποστήριξης από το Δ.Σ. του ΣΑΚΕΑ.»

Πηγή: www.thepressproject.g