Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2024

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ και επιστολές Ε.Σ.Α.μεΑ.: Άτομα με αναπηρία δικαιούχοι επιδόματος αναπηρίας από τον ΟΠΕΚΑ εξαιρούνται από τη δωρεάν μετακίνηση!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ και επιστολές Ε.Σ.Α.μεΑ.: Άτομα με αναπηρία δικαιούχοι επιδόματος αναπηρίας από τον ΟΠΕΚΑ εξαιρούνται από τη δωρεάν μετακίνηση!

Αθήνα: 23.12.2024

Αρ. Πρωτ.:           1275

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ε.Σ.Α.μεΑ.: Άτομα με αναπηρία δικαιούχοι επιδόματος αναπηρίας από τον ΟΠΕΚΑ εξαιρούνται από τη δωρεάν μετακίνηση!

Με επιστολή της στους προέδρους ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ η ΕΣΑμεΑ ζητά την άμεση δρομολόγηση  ενεργειών ώστε τα άτομα με αναπηρία, χρόνιες ή σπάνιες παθήσεις που λαμβάνουν επίδομα αναπηρίας από τον ΟΠΕΚΑ να συμπεριληφθούν στους δικαιούχους δωρεάν μετακίνησης, όπως προβλέπεται στην νομοθεσία.

Σύμφωνα με τους παραπάνω οργανισμούς, δικαιούχοι Μετακίνησης με Πλήρη ή Μερική Απαλλαγή από την Καταβολή Κομίστρου και συγκεκριμένα Ελεύθερης -Δωρεάν Μετακίνησης είναι μεταξύ άλλων, «Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) με παθολογοανατόμο ποσοστό αναπηρίας >67%». Ωστόσο, στην κατηγορία των δικαιούχων με αναπηρία δεν περιλαμβάνονται τα άτομα με αναπηρία ή και χρόνιες/σπάνιες παθήσεις που λαμβάνουν οικονομική ενίσχυση από τον ΟΠΕΚΑ, παρά το γεγονός ότι συμπεριλαμβάνονται βάσει νομοθεσίας τους δικαιούχους.

Στη βάση των επιταγών του Συντάγματος αλλά και της Διεθνούς Σύμβασης του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, τα άτομα με αναπηρία πρέπει να απολαμβάνουν πλήρως και ισότιμα όλα τα δικαιώματα και τις θεμελιώδεις ελευθερίες τους και να τυγχάνουν το σεβασμό της εγγενούς αξιοπρέπειάς τους. Οι συνθήκες διαβίωσής τους πρέπει να προστατεύουν και να προάγουν την εξασφάλιση του δικαιώματος αυτού, χωρίς διακρίσεις βάσει της αναπηρίας. Η προστασία της σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής υγείας αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία και πρέπει να απολαμβάνεται σε ίση βάση με τους άλλους.

Η ΕΣΑμεΑ λειτουργεί την Υπηρεσία «Διεκδικούμε Μαζί» παρέχοντας καθημερινά πληροφορίες, υποστήριξη και ενδυνάμωση, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού εξατομικευμένης παρέμβασης από κοινού με τον κάθε ενδιαφερόμενο. Τα άτομα με αναπηρία, χρόνιες/ σπάνιες παθήσεις καλούνται να επικοινωνούν για κάθε ζήτημα που τους αφορά (email esaea@otenet.gr , τηλέφωνο 2109949837, ώρες 9-2.30 Δευτέρα έως Παρασκευή).

Η επιστολή στον ΟΑΣΑ ΑΕ:

Πληροφορίες: Ειρήνη Τσαλουχίδου

Εξαιρετικά επείγον

Αθήνα: 06.12.2024

Αρ. Πρωτ.:           1208

ΠΡΟΣ:                   κ. Σαρδελή Χριστόφορο, Πρόεδρο Δ.Σ. ΟΑΣΑ Α.Ε.

ΚΟΙΝ:    «Πίνακας Αποδεκτών»

ΘΕΜΑ:  «Σχετικά με τους δικαιούχους δωρεάν μετακίνησης με αναπηρία ή/και χρόνιες παθήσεις στα αστικά μέσα συγκοινωνίας του ΟΑΣΑ»

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.), αποτελεί την τριτοβάθμια Οργάνωση των ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και των οικογενειών τους στη χώρα και αναγνωρισμένο Κοινωνικό Εταίρο της ελληνικής Πολιτείας σε ζητήματα αναπηρίας.

Κύρια αποστολή της είναι η καταπολέμηση των διακρίσεων σε βάρος των ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και των οικογενειών τους και η προώθηση, προστασία και απόλαυση των ανθρωπίνων και συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων τους. Ιδίως όσον αφορά στα ανθρώπινα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, αυτά κατοχυρώνονται με τη Σύμβαση του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, που η χώρα μας μαζί με το Προαιρετικό της Πρωτόκολλο επικύρωσε με τον Ν. 4074/2012.

Στο πλαίσιο των δράσεων της, η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) λειτουργεί την Υπηρεσία «Διεκδικούμε Μαζί» παρέχοντας καθημερινά πληροφορίες, υποστήριξη και ενδυνάμωση, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού εξατομικευμένης παρέμβασης από κοινού με τον κάθε ενδιαφερόμενο.

Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ Α.Ε. , δικαιούχοι Μετακίνησης με Πλήρη ή Μερική Απαλλαγή από την Καταβολή Κομίστρου και συγκεκριμένα Eλεύθερης – Δωρεάν Μετακίνησης είναι μεταξύ άλλων, «Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) με παθολογοανατομικό ποσοστό αναπηρίας >67%». Ωστόσο, στην κατηγορία των δικαιούχων με αναπηρία δεν περιλαμβάνονται τα άτομα με αναπηρία ή και χρόνιες παθήσεις που λαμβάνουν οικονομική ενίσχυση από τον ΟΠΕΚΑ παρά το γεγονός ότι συμπεριλαμβάνονται βάσει νομοθεσίας τους δικαιούχους.

Κύριε Πρόεδρε,

Στη βάση των επιταγών του Συντάγματος αλλά και της Διεθνούς Σύμβασης του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, τα άτομα με αναπηρία πρέπει να απολαμβάνουν πλήρως και ισότιμα όλα τα δικαιώματα και τις θεμελιώδεις ελευθερίες τους και να τυγχάνουν το σεβασμό της εγγενούς αξιοπρέπειάς τους. Οι συνθήκες διαβίωσής τους πρέπει να προστατεύουν και να προάγουν την εξασφάλιση του δικαιώματος αυτού, χωρίς διακρίσεις βάσει της αναπηρίας. Η προστασία της σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής υγείας αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία και πρέπει να απολαμβάνεται σε ίση βάση με τους άλλους.

Επιπλέον, σύμφωνα με:

• το Άρθρο 20 «Κινητικότητα του ατόμου» της Διεθνούς Σύμβασης του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, που η χώρα μας κύρωσε μαζί με το Προαιρετικό της Πρωτόκολλο με το Ν. 4074/2012 αναφέρεται ότι: «Τα Συμβαλλόμενα Κράτη λαμβάνουν αποτελεσματικά μέτρα προκειμένου να διασφαλίζουν την κινητικότητα του ατόμου, με τη μέγιστη δυνατή ανεξαρτησία για τα άτομα με αναπηρίες, συμπεριλαμβανόμενης και: της διευκόλυνσης της κινητικότητας των ατόμων με αναπηρίες, με τον τρόπο και κατά το χρόνο της επιλογής τους και με προσιτό κόστος, της διευκόλυνσης της πρόσβασης των ατόμων με αναπηρίες σε ποιοτικά βοηθήματα κινητικότητας, συσκευές, υποβοηθητικές τεχνολογίες και μορφές συνεχούς βοήθειας και μεσάζοντες, συμπεριλαμβανόμενης και της διαθεσιμότητας τους με προσιτό κόστος, της παροχής κατάρτισης, σε σχέση με τις δεξιότητες κινητικότητας, στα άτομα με αναπηρίες και στο εξειδικευμένο προσωπικό που συνεργάζεται με τα άτομα με αναπηρίες, της ενθάρρυνσης των φορέων που παράγουν βοηθήματα κινητικότητας, συσκευές και υποβοηθητικές τεχνολογίες, να λαμβάνουν υπόψη όλες τις πτυχές κινητικότητας για τα άτομα με αναπηρίες.».

• το ΚΕΦ. Β’ του Ν. 4488/2017 που περιλαμβάνει τις «Κατευθυντήριες Διατάξεις Υλοποίησης της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες», και συγκεκριμένα την παρ. 1 του άρθρου 61 (Γενικές Υποχρεώσεις) ορίζεται ότι: «Κάθε φυσικό πρόσωπο ή νομικό πρόσωπο δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου υποχρεούται να διασφαλίζει την ισότιμη άσκηση των δικαιωμάτων των ΑμεΑ στο πεδίο των αρμοδιοτήτων ή δραστηριοτήτων του, λαμβάνοντας κάθε πρόσφορο μέτρο και απέχοντας από οποιαδήποτε ενέργεια ή πρακτική που ενδέχεται να θίγει την άσκηση των δικαιωμάτων των ΑμεΑ. Ιδίως υποχρεούται: α) να αφαιρεί υφιστάμενα εμπόδια κάθε είδους, β) να τηρεί τις αρχές καθολικού σχεδιασμού σε κάθε τομέα της αρμοδιότητάς του ή της δραστηριοποίησής του, προκειμένου να διασφαλίζει για τα ΑμεΑ την προσβασιμότητα των υποδομών, των υπηρεσιών ή των αγαθών που προσφέρει, γ) να παρέχει, όπου απαιτείται σε συγκεκριμένη περίπτωση, εύλογες προσαρμογές υπό τη μορφή εξατομικευμένων και κατάλληλων τροποποιήσεων, ρυθμίσεων και ενδεδειγμένων μέτρων, χωρίς την επιβολή δυσανάλογου ή αδικαιολόγητου βάρους, δ) να απέχει από πρακτικές, κριτήρια, συνήθειες και συμπεριφορές που συνεπάγονται διακρίσεις σε βάρος των ΑμεΑ, ε) να προάγει με θετικά μέτρα την ισότιμη συμμετοχή και άσκηση των δικαιωμάτων των ΑμεΑ στον τομέα αρμοδιότητας ή δραστηριότητάς του»,

• την παρ. 2 του άρθρου 63 του Ν. 4488/2017, «Καθολικός σχεδιασμός διοικητικών προϊόντων, περιβαλλόντων και υπηρεσιών, εύλογες προσαρμογές», αναφέρεται ότι: «Τα διοικητικά όργανα και οι αρχές υποχρεούνται να λαμβάνουν ενδεδειγμένα μέτρα προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες ανάγκες ενός ή περισσότερων ΑμεΑ προκειμένου να διασφαλιστεί η αρχή της ίσης μεταχείρισης. Στις ως άνω εύλογες προσαρμογές, οι οποίες παρέχονται υπό την προϋπόθεση της μη επιβολής δυσανάλογου ή αδικαιολόγητου βάρους, περιλαμβάνονται (…) εξατομικευμένη προσαρμογή διαδικασιών ή πρακτικών, (…)».

• την υπ’ Αριθμ. Πρ. 24376 / 28-3-2024 εγκύκλιο του Τμήματος Ατόμων με Αναπηρία της Δ/νσης Πολιτικών Ατόμων με Αναπηρία της Γενικής Δ/νσης Κοινωνικής Αλληλεγγύης της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας με θέμα: «Διευκρινιστική Εγκύκλιος για την χορήγηση Δελτίων Μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2024 από τις Περιφερειακές Ενότητες της χώρας.» προβλέπεται η δωρεάν μετακίνηση για τα άτομα με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω ή για τα άτομα που λαμβάνουν επίδομα αναπηρίας από τον ΟΠΕΚΑ ανεξαρτήτως του ποσοστού αναπηρίας τους εντός των ορίων της Περιφέρειας Αττικής με τα Αστικά Μέσω συγκοινωνίας του ΟΑΣΑ (Ο.ΣΥ. Α.Ε. και ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.).

Με βάση όλα τα παραπάνω, απευθυνόμαστε σε εσάς και ζητάμε, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σας, την άμεση δρομολόγηση των απαιτούμενων ενεργειών προκειμένου να μεριμνήσετε ώστε τα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις που λαμβάνουν επίδομα αναπηρίας από τον ΟΠΕΚΑ όπως συμπεριληφθούν στους δικαιούχους δωρεάν μετακίνησης όπως προβλέπεται στην νομοθεσία.

Εν αναμονή της ανταπόκρισής σας και της σχετικής μας ενημέρωσης μας, σας ευχαριστούμε θερμά εκ των προτέρων.

Με εκτίμηση

Ο Πρόεδρος

Ι. Βαρδακαστάνης

Ο Γεν. Γραμματέας

Β. Κούτσιανος

Η επιστολή στον ΟΑΣΘ ΑΕ:

Πληροφορίες: Ειρήνη Τσαλουχίδου

Εξαιρετικά επείγον

Αθήνα: 06.12.2024

Αρ. Πρωτ.:           1210

ΠΡΟΣ:                   κ. Κωνσταντίνο Ταγγίρη, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο ΟΑΣΘ Α.Ε.

ΚΟΙΝ:    «Πίνακας Αποδεκτών»

ΘΕΜΑ:  «Σχετικά με τους δικαιούχους δωρεάν μετακίνησης με αναπηρία ή/και χρόνιες παθήσεις στα αστικά μέσα συγκοινωνίας του ΟΑΣΘ Α.Ε.»

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.), αποτελεί την τριτοβάθμια Οργάνωση των ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και των οικογενειών τους στη χώρα και αναγνωρισμένο Κοινωνικό Εταίρο της ελληνικής Πολιτείας σε ζητήματα αναπηρίας.

Κύρια αποστολή της είναι η καταπολέμηση των διακρίσεων σε βάρος των ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και των οικογενειών τους και η προώθηση, προστασία και απόλαυση των ανθρωπίνων και συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων τους. Ιδίως όσον αφορά στα ανθρώπινα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, αυτά κατοχυρώνονται με τη Σύμβαση του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, που η χώρα μας μαζί με το Προαιρετικό της Πρωτόκολλο επικύρωσε με τον Ν. 4074/2012.

Στο πλαίσιο των δράσεων της, η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) λειτουργεί την Υπηρεσία «Διεκδικούμε Μαζί» παρέχοντας καθημερινά πληροφορίες, υποστήριξη και ενδυνάμωση, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού εξατομικευμένης παρέμβασης από κοινού με τον κάθε ενδιαφερόμενο.

Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του ΟΑΣΘ Α.Ε., δικαιούχοι Eλεύθερης – Δωρεάν Μετακίνησης είναι μεταξύ άλλων, «Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) με παθολογοανατομικό ποσοστό αναπηρίας >67%». Ωστόσο, στην κατηγορία των δικαιούχων με αναπηρία δεν περιλαμβάνονται τα άτομα με αναπηρία ή και χρόνιες παθήσεις που λαμβάνουν οικονομική ενίσχυση από τον ΟΠΕΚΑ παρά το γεγονός ότι συμπεριλαμβάνονται βάσει νομοθεσίας τους δικαιούχους.

Κύριε Πρόεδρε,

Στη βάση των επιταγών του Συντάγματος αλλά και της Διεθνούς Σύμβασης του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, τα άτομα με αναπηρία πρέπει να απολαμβάνουν πλήρως και ισότιμα όλα τα δικαιώματα και τις θεμελιώδεις ελευθερίες τους και να τυγχάνουν το σεβασμό της εγγενούς αξιοπρέπειάς τους. Οι συνθήκες διαβίωσής τους πρέπει να προστατεύουν και να προάγουν την εξασφάλιση του δικαιώματος αυτού, χωρίς διακρίσεις βάσει της αναπηρίας. Η προστασία της σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής υγείας αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία και πρέπει να απολαμβάνεται σε ίση βάση με τους άλλους.

Επιπλέον, σύμφωνα με:

• το Άρθρο 20 «Κινητικότητα του ατόμου» της Διεθνούς Σύμβασης του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, που η χώρα μας κύρωσε μαζί με το Προαιρετικό της Πρωτόκολλο με το Ν. 4074/2012 αναφέρεται ότι: «Τα Συμβαλλόμενα Κράτη λαμβάνουν αποτελεσματικά μέτρα προκειμένου να διασφαλίζουν την κινητικότητα του ατόμου, με τη μέγιστη δυνατή ανεξαρτησία για τα άτομα με αναπηρίες, συμπεριλαμβανόμενης και: της διευκόλυνσης της κινητικότητας των ατόμων με αναπηρίες, με τον τρόπο και κατά το χρόνο της επιλογής τους και με προσιτό κόστος, της διευκόλυνσης της πρόσβασης των ατόμων με αναπηρίες σε ποιοτικά βοηθήματα κινητικότητας, συσκευές, υποβοηθητικές τεχνολογίες και μορφές συνεχούς βοήθειας και μεσάζοντες, συμπεριλαμβανόμενης και της διαθεσιμότητας τους με προσιτό κόστος, της παροχής κατάρτισης, σε σχέση με τις δεξιότητες κινητικότητας, στα άτομα με αναπηρίες και στο εξειδικευμένο προσωπικό που συνεργάζεται με τα άτομα με αναπηρίες, της ενθάρρυνσης των φορέων που παράγουν βοηθήματα κινητικότητας, συσκευές και υποβοηθητικές τεχνολογίες, να λαμβάνουν υπόψη όλες τις πτυχές κινητικότητας για τα άτομα με αναπηρίες.».

• το ΚΕΦ. Β’ του Ν. 4488/2017 που περιλαμβάνει τις «Κατευθυντήριες Διατάξεις Υλοποίησης της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες», και συγκεκριμένα την παρ. 1 του άρθρου 61 (Γενικές Υποχρεώσεις) ορίζεται ότι: «Κάθε φυσικό πρόσωπο ή νομικό πρόσωπο δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου υποχρεούται να διασφαλίζει την ισότιμη άσκηση των δικαιωμάτων των ΑμεΑ στο πεδίο των αρμοδιοτήτων ή δραστηριοτήτων του, λαμβάνοντας κάθε πρόσφορο μέτρο και απέχοντας από οποιαδήποτε ενέργεια ή πρακτική που ενδέχεται να θίγει την άσκηση των δικαιωμάτων των ΑμεΑ. Ιδίως υποχρεούται: α) να αφαιρεί υφιστάμενα εμπόδια κάθε είδους, β) να τηρεί τις αρχές καθολικού σχεδιασμού σε κάθε τομέα της αρμοδιότητάς του ή της δραστηριοποίησής του, προκειμένου να διασφαλίζει για τα ΑμεΑ την προσβασιμότητα των υποδομών, των υπηρεσιών ή των αγαθών που προσφέρει, γ) να παρέχει, όπου απαιτείται σε συγκεκριμένη περίπτωση, εύλογες προσαρμογές υπό τη μορφή εξατομικευμένων και κατάλληλων τροποποιήσεων, ρυθμίσεων και ενδεδειγμένων μέτρων, χωρίς την επιβολή δυσανάλογου ή αδικαιολόγητου βάρους, δ) να απέχει από πρακτικές, κριτήρια, συνήθειες και συμπεριφορές που συνεπάγονται διακρίσεις σε βάρος των ΑμεΑ, ε) να προάγει με θετικά μέτρα την ισότιμη συμμετοχή και άσκηση των δικαιωμάτων των ΑμεΑ στον τομέα αρμοδιότητας ή δραστηριότητάς του»,

• την παρ. 2 του άρθρου 63 του Ν. 4488/2017, «Καθολικός σχεδιασμός διοικητικών προϊόντων, περιβαλλόντων και υπηρεσιών, εύλογες προσαρμογές», αναφέρεται ότι: «Τα διοικητικά όργανα και οι αρχές υποχρεούνται να λαμβάνουν ενδεδειγμένα μέτρα προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες ανάγκες ενός ή περισσότερων ΑμεΑ προκειμένου να διασφαλιστεί η αρχή της ίσης μεταχείρισης. Στις ως άνω εύλογες προσαρμογές, οι οποίες παρέχονται υπό την προϋπόθεση της μη επιβολής δυσανάλογου ή αδικαιολόγητου βάρους, περιλαμβάνονται (…) εξατομικευμένη προσαρμογή διαδικασιών ή πρακτικών, (…)».

• την υπ’ Αριθμ. Πρ. 24376 / 28-3-2024 εγκύκλιο του Τμήματος Ατόμων με Αναπηρία της Δ/νσης Πολιτικών Ατόμων με Αναπηρία της Γενικής Δ/νσης Κοινωνικής Αλληλεγγύης της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας με θέμα: «Διευκρινιστική Εγκύκλιος για την χορήγηση Δελτίων Μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2024 από τις Περιφερειακές Ενότητες της χώρας.» προβλέπεται η δωρεάν μετακίνηση για τα άτομα με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω ή για τα άτομα που λαμβάνουν επίδομα αναπηρίας από τον ΟΠΕΚΑ ανεξαρτήτως του ποσοστού αναπηρίας τους στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης με τα αστικά μέσα συγκοινωνίας του ΟΑΣΘ.

Με βάση όλα τα παραπάνω, απευθυνόμαστε σε εσάς και ζητάμε, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σας, την άμεση δρομολόγηση των απαιτούμενων ενεργειών προκειμένου να μεριμνήσετε ώστε τα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις που λαμβάνουν επίδομα αναπηρίας από τον ΟΠΕΚΑ όπως συμπεριληφθούν στους δικαιούχους δωρεάν μετακίνησης όπως προβλέπεται στην νομοθεσία.

Εν αναμονή της ανταπόκρισής σας και της σχετικής μας ενημέρωσης μας, σας ευχαριστούμε θερμά εκ των προτέρων.

Με εκτίμηση

Ο Πρόεδρος

Ι. Βαρδακαστάνης

Ο Γεν. Γραμματέας

Β. Κούτσιανος 

Σοκαριστικό τροχαίο στον Βόλο – Αυτοκίνητο παρέσυρε ΑμεΑ με αμαξίδιο και τον εγκατέλειψε

Τροχαίο στον Βόλο – Αυτοκίνητο παρέσυρε ΑμεΑ με αμαξίδιο και τον εγκατέλειψε

Ένα σοκαριστικό τροχαίο σημειώθηκε χθες στο κέντρο του Βόλου. Ειδικότερα, λίγο μετά τις 14.00 και στη συμβολή των οδών 2ας Νοεμβρίου και Κουντουριώτου , ένα ΙΧ παρέσυρε και χτύπησε ΑμεΑ με αμαξίδιο και τράπηκε σε φυγή. Περαστικοί σήκωσαν από το έδαφος αιμόφυρτο τον ανάπηρο συμπολίτη μας και του παρείχαν τις πρώτες βοήθειες.

Οι περαστικοί προσπάθησαν να πείσουν τον τραυματία να παραμείνει έως ότου έρθει η Τροχαία, αλλά ήθελε να αποχωρήσει.

Πηγή: www.thenewspaper.gr 

e-ΕΦΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΕΘΝΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΘΕΜΑ: Συμπληρωματικές οδηγίες σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 1 του άρθ. 11α του ν. 4387/2016, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθ. 43 του ν. 5157/2024 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθ. 8 του ν. 3801/2009. ΣΧΕΤ.: α) Η με αρ. 10/2014 εγκύκλιος τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ β) Το με αρ. πρωτ. 616259/15.11.2023 Γενικό Έγγραφο e-ΕΦΚΑ γ) Η με αρ. 37/2024 εγκύκλιος e—ΕΦΚΑ.

e-ΕΦΚΑ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΕΘΝΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

ΓΕΝΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ

ΘΕΜΑ: Συμπληρωματικές οδηγίες σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 1 του άρθ. 11α του ν. 4387/2016, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθ. 43 του ν. 5157/2024 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθ. 8 του ν. 3801/2009.

ΣΧΕΤ.: α) Η με αρ. 10/2014 εγκύκλιος τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ β) Το με αρ. πρωτ. 616259/15.11.2023 Γενικό Έγγραφο e-ΕΦΚΑ γ) Η με αρ. 37/2024 εγκύκλιος e—ΕΦΚΑ.

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ

e-ΕΦΚΑ 23/12/2024Α. Π.: Εισερχ. 1812659

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

e-ΕΦΚΑ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΕΘΝΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ Βαθμός Ασφαλείας: ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ Βαθμός προτεραιότητας: ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣH ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ &

ΓΕΝΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ

ΠΡΟΣ:

ΜΙΣΘΩΤΩΝ

Τους Αποδέκτες του Πίνακα Α’

Ταχ. Δ/νση: Αχαρνών 27 Ταχ. Κώδικας: 10439 ΑΘΗΝΑ

Κοινοποίηση:

Πληροφορίες: Π. Δάβου

Ομάδα Έργου Συντάξεων e-ΕΦΚΑ

Τηλέφωνο: 2132169390

aponomesops@efka.gov.gr

Email: tm.nom.syntmisth@efka.gov.gr

ΘΕΜΑ: Συμπληρωματικές οδηγίες σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 1 του άρθ. 11α του ν. 4387/2016, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθ. 43 του ν. 5157/2024 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθ. 8 του ν. 3801/2009.

ΣΧΕΤ.: α) Η με αρ. 10/2014 εγκύκλιος τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ β) Το με αρ. πρωτ. 616259/15.11.2023 Γενικό Έγγραφο e-ΕΦΚΑ γ) Η με αρ. 37/2024 εγκύκλιος e—ΕΦΚΑ.

Με αφορμή τη διαπίστωση ότι μετά την ισχύ των ως άνω διατάξεων, οι υπηρεσίες μας εξακολουθούν να ζητούν στις περιπτώσεις υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που υπηρετούν στο Δημόσιο, σε ΝΠΔΔ ή σε ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, την προσκόμιση βεβαίωσης από τις υπηρεσίες τους ότι βρίσκονται σε αναρρωτική άδεια άνευ αποδοχών, βάσει του άρθ. 8 του ν. 3801/2009, σας πληροφορούμε τα ακόλουθα:

1.

Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθ. 8 του ν. 3801/2009, το προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Δημοσίου, ΝΠΔΔ και Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού, στο οποίο με απόφαση του φορέα ασφάλισης χορηγείται προσωρινή αναπηρική σύνταξη, θεωρείται ότι βρίσκεται σε

αναρρωτική άδεια, χωρίς αποδοχές από την υπηρεσία, εφόσον η νόσος είναι ιάσιμη κατά την εκτίμηση της οικείας υγειονομικής επιτροπής.

2.

Κατά την κοινοποίηση των διατάξεων αυτών με την εγκύκλιο 10/2014 από το τ.

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και δεδομένου ότι, προκειμένου να χορηγηθεί σύνταξη αναπηρίας θα

έπρεπε να έχει διακοπεί η εργασία, αναφέρθηκε στην εγκύκλιο ότι, στις περιπτώσεις αυτές δεν θα ζητείται το έντυπο Σ5 για διακοπή της εργασίας, καθόσον δεν απαιτείτο λύση της υπαλληλικής σχέσης, αλλά – προκειμένου να διασφαλιστεί ουσιαστικά η διακοπή της εργασίας -βεβαίωση από τις υπηρεσίες των ασφαλισμένων ότι έχουν τεθεί σε αναρρωτική άδεια άνευ αποδοχών.

3.

Κατά τη παροχή συμπληρωματικών οδηγιών για τη διάταξη του άρθ. 26 του ν. 4997/2022, επισημάνθηκε ότι, αφενός – μετά την ισχύ των διατάξεων αυτών – κατισχύουν ως ειδικές οι διατάξεις του άρθ. 8 του ν. 3801/2009 αφετέρου, επειδή η υπακτέα στην ασφάλιση εργασία ουσιαστικά έχει διακοπεί με τη χορήγηση αναρρωτικής άδειας άνευ αποδοχών και επομένως δεν υπήρχε πρόβλημα χορήγησης σύνταξης λόγω αναπηρίας από κοινή νόσο, η Υπηρεσία θα πρέπει να προβαίνει στην έκδοση της διοικητικής πράξης (απόφαση συνταξιοδότησης), με κοινοποίηση στον εργοδότη φορέα που υπάγεται ο ασφαλισμένος προκειμένου να εφαρμοστούν οι διατάξεις του άρθ. 8 του ν. 3801/2009.

4. Μετά τη θέση σε ισχύ της διάταξης του άρθ. 43 του ν. 5157/2024 και δεδομένου ότι, προκειμένου να χορηγηθεί από 1/1/2024 σύνταξη λόγω αναπηρίας δεν απαιτείται διακοπή της εργασίας, καθίσταται ανενεργή η οδηγία της εγκυκλίου 10/2014 για αναζήτηση βεβαίωσης ότι ο υπάλληλος με σχέση εργασίας Ι.Δ.Α.Χ. βρίσκεται σε αναρρωτική άδεια άνευ αποδοχών.

Κατόπιν των ανωτέρω, στις περιπτώσεις υπαλλήλων Ι.Δ.Α.Χ. σε Δημόσιο, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, θα πρέπει να εκδίδετε απόφαση συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας, την οποία και θα κοινοποιείτε με κάθε πρόσφορο μέσο στους εργοδότες φορείς, προκειμένου με τη σειρά τους να ενεργήσουν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 8 του ν. 3801/2009, οι οποίες δεν αφορούν σε συνταξιοδοτικά ζητήματα αλλά σε ζητήματα διαχείρισης του προσωπικού με σχέση εργασίας Ι.Δ.Α.Χ. από τις υπηρεσίες τους, κατά το χρονικό διάστημα που λαμβάνουν σύνταξη λόγω αναπηρίας.

Προκειμένου δε να μην υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες ενδεχομένως θα ζητηθεί από τους συνταξιούχους να επιστρέψουν ποσά τακτικών αποδοχών, δεδομένου ότι, σε αρκετές των περιπτώσεων η έναρξη της συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας θα αφορά προγενέστερο

χρονικό διάστημα, έχετε την ευχέρεια, κατόπιν επικοινωνίας με τις υπηρεσίες μισθοδοσίας να ενημερωθείτε για την τελευταία ημέρα καταβολής των τακτικών αποδοχών, ώστε η έναρξη της συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας να μεταφερθεί στην επόμενη ημέρα, με ταυτόχρονη παύση μισθοδοσίας από τις υπηρεσίες τους.

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ

ΕΛΕΝΗ Σ. ΝΙΑΡΧΑΚΟΥ 

Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

ΕΡΩΤΗΣΗ του Κουπελόγλου Συμεών, Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης προς τον κ. Υπουργό Δικαιοσύνης με θέμα: «Παροχή δυνατότητας εναλλακτικών τρόπων υποβολής αιτήσεως για νομική βοήθεια – του πένητος παθόντος ή ατόμου ΑμεΑ ή μη δυνάμενου λόγω νόσου ενάγοντος – στο Πρωτοδικείο ή Εφετείο του τόπου κατοικίας του, σε περιπτώσεις κατά τις οποίες ενάγων και εναγόμενος κατοικούν σε διαφορετικούς νομούς»

 

ΕΡΩΤΗΣΗ του Κουπελόγλου Συμεών, Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης προς τον κ. Υπουργό Δικαιοσύνης με θέμα: «Παροχή δυνατότητας εναλλακτικών τρόπων υποβολής αιτήσεως για νομική βοήθεια – του πένητος παθόντος ή ατόμου ΑμεΑ ή μη δυνάμενου λόγω νόσου ενάγοντος – στο Πρωτοδικείο ή Εφετείο του τόπου κατοικίας του, σε περιπτώσεις κατά τις οποίες ενάγων και εναγόμενος κατοικούν σε διαφορετικούς νομούς»

Θεσσαλονίκη, 18/12/2024

Του:       Κουπελόγλου Συμεών, Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης

ΠΡΟΣ:    Τον κ. Υπουργό Δικαιοσύνης

ΘΕΜΑ:  «Παροχή δυνατότητας εναλλακτικών τρόπων υποβολής αιτήσεως για νομική βοήθεια – του πένητος παθόντος ή ατόμου ΑμεΑ ή μη δυνάμενου λόγω νόσου ενάγοντος – στο Πρωτοδικείο ή Εφετείο του τόπου κατοικίας του, σε περιπτώσεις κατά τις οποίες ενάγων και εναγόμενος κατοικούν σε διαφορετικούς νομούς»

Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με συμπολίτες εξαιρετικά χαμηλού εισοδήματος, άτομα ΑμεΑ με οποιοδήποτε ποσοστό αναπηρίας και μη δυνάμενους λόγω σοβαρής νόσου, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, ο περί της χορηγήσεως της νομικής βοήθειας Νόμος 3226/2004, στο άρθρο 8 προβλέπει ότι κατά τόπον αρμόδιος δικαστής είναι αυτός του δικαστηρίου εις το οποίον θα εισαχθεί η υπόθεση. Και κατά τόπον αρμόδιο δικαστήριο είναι αυτό του τόπου κατοικίας του εναγομένου και όχι του ενάγοντος, σύμφωνα με το άρ. 22 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Σύμφωνα με το άρθρο 11 του ιδίου νόμου, αρμόδιο για την παραλαβή αιτήσεων νομικής βοήθειας είναι το ίδιο το Υπουργείο Δικαιοσύνης, όταν ο εναγόμενος τυγχάνει κάτοικος ξένου κράτους, όχι, όμως, όταν τυγχάνει κάτοικος διαφορετικού νομού ή νησιού.Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες ενάγων και εναγόμενος κατοικούν σε διαφορετικούς νομούς, ο ενάγων πένητας, άτομα ΑμεΑ και ο μη δυνάμενος λόγω σοβαρής νόσου συμπολίτης υποχρεούνται να μεταβούν στο Πρωτοδικείο ή Εφετείο του τόπου κατοικίας του εναγομένου, με ό,τι αυτό σημαίνει ως προς τα έξοδα μεταβάσεως και διαμονής για τον πένητα ή προς την έτι περαιτέρω επιβάρυνση της υγείας και προς τις δυσκολίες εύρεσης συνοδείας λόγω της μη αυτόνομης μετακίνησης ατόμων ΑμεΑ ή νοσούντων από σοβαρές ή ανίατες ασθένειες, για την υποβολή μιας απλής αιτήσεως.

Διερωτώνται οι ως άνω, με ποιον τρόπο προστατεύονται οι ως άνω ευάλωτοι συμπολίτες μας, καθώς, ενώ η νομοθεσία εγγυάται τη δικαστική προστασία των αδυνάμων και παρέχει νομική βοήθεια, στην πράξη, για οικονομικούς λόγους και λόγους υγείας, ουσιαστικά αναιρείται η ευνοϊκή αυτή ρύθμιση και δε δύνανται να κάνουν χρήση αυτής, καθώς αδυνατούν να προσέλθουν στον τόπο κατοικίας του εναγομένου και απορρίπτεται εκ των πραγμάτων η εκδίκαση της υπόθεσης στον τόπο κατοικίας τους. Θεωρούν ότι το περί της

χορηγήσεώς της νομικό πλαίσιο πάσχει και χρήζει επικαιροποίησης και άμεσης τροποποίησης.

Προτείνουν να υπάρξει για τους ως άνω συμπολίτες η παροχή δυνατότητας εναλλακτικών τρόπων υποβολής αιτήσεως για νομική βοήθεια στο Πρωτοδικείο ή Εφετείο του τόπου κατοικίας τους, αντί μετάβασης στο κατά τόπον αρμόδιο Δικαστήριο του τόπου κατοικίας του εναγομένου, σε περιπτώσεις κατά τις οποίες ενάγων και εναγόμενος κατοικούν σε διαφορετικούς νομούς, ώστε να κατατεθεί η αίτηση είτε στον τόπο κατοικίας του ενάγοντα, που αποδεδειγμένα αδυνατεί να μετακινηθεί για τους ως άνω λόγους, ενώ πέραν αυτού, με την τεχνολογική πρόοδο και την ευρεία χρήση της τεχνολογίας, πλέον, θα μπορούσε να κατατεθεί είτε μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, είτε μέσω συστημένης επιστολής, είτε μέσω τηλεδιάσκεψης, είτε μέσω κατάθεσης στο Πρωτοδικείο ή Εφετείο του τόπου κατοικίας του ενάγοντος παθόντα, το οποίο εν συνεχεία θα διορίσει δικηγόρο από τον κατάλογο του Δικηγορικού Συλλόγου της περιοχής του κατά τόπον αρμοδίου Πρωτοδικείου ή Εφετείου και ο αρμόδιος δια την παραλαβή και αξιολόγηση Πρόεδρος Υπηρεσίας δύναται να καλέσει τον αιτούντα εις τον δηλωμένο στην ΑΑΔΕ αριθμό τηλεφώνου.

Με τον τρόπο αυτό, με μια σχετική τροποποίηση του άρθρου 22 του Κώδικα

Πολιτικής Δικονομίας και του άρθρου 11 του προ εικοσαετίας σχετικού νόμου (2004), μια εποχή όπου η πρόσβαση σε ηλεκτρονικά μέσα αφορούσε μόνο μικρό κομμάτι του πληθυσμού, θα βρεθεί σωτήρια λύση για όλους, όσους εκ των άνω αποδεδειγμένα δε δύνανται να προσέλθουν στο δικαστήριο της πόλης του εναγομένου. Ζητούν να προκριθεί πρωτίστως η δυνατότητα διενέργειας της διαδικασίας στο Πρωτοδικείο ή Εφετείο του τόπου κατοικίας του ενάγοντος και δευτερευόντως η ηλεκτρονική διαδικασία και οι υπόλοιπες ως άνω εναλλακτικές μορφές κατάθεσης της αίτησης για νομική βοήθεια.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις, ώστε να δοθεί στους ως άνω ευάλωτους συμπολίτες πρωτίστως η δυνατότητα υποβολής αιτήσεως για νομική βοήθεια στο Πρωτοδικείο ή Εφετείο του τόπου κατοικίας τους, σε περιπτώσεις κατά τις οποίες ενάγων και εναγόμενος κατοικούν σε διαφορετικούς νομούς ή δευτερευόντως η δυνατότητα υποβολής αιτήσεως με τους ως άνω προτεινόμενους εναλλακτικούς τρόπους;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΚΟΥΠΕΛΟΓΛΟΥ ΣΥΜΕΩΝ

Πηγή: www.hellenicparliament.gr 

Ευπαθείς κοινωνικές ομάδες στο Μαρούσι-πλήρης απαλλαγή από δημοτικά τέλη κύριας κατοικίας

Ευπαθείς κοινωνικές ομάδες στο Μαρούσι-πλήρης απαλλαγή από δημοτικά τέλη κύριας κατοικίας

Άτομα με αναπηρία 67% και άνω, δικαιούχοι ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, μονογονεϊκές οικογένειες, μακροχρόνια άνεργοι, άτομα με χαμηλό εισόδημα, στέγες υποβοηθούμενης διαβίωσης

Την πλήρη απαλλαγή από την καταβολή δημοτικών τελών κύριας κατοικίας για το έτος 2025 για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και τις Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης, αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο Αμαρουσίου μετά από εισήγηση της Δημοτικής Αρχής, στη συνεδρίαση της 11ης Δεκεμβρίου 2024.

Ο  Θεόδωρος Αμπατζόγλου αναφερόμενος στο θέμα υπογραμμίζει:

«Στηρίζουμε στην πράξη αυτούς που έχουν ανάγκη. Η πλήρης απαλλαγή από την καταβολή δημοτικών τελών με κριτήρια κοινωνικά και οικονομικά αναδεικνύει για μια ακόμη φορά τη φιλοσοφία μας και δίνει μια νέα διάσταση στη δημοτική κοινωνική μας πολιτική. Αξιοποιώντας κάθε πρόσφορο μέσο, με κοινωνική ευαισθησία στεκόμαστε με ουσιαστικές πρωτοβουλίες υποστηρικτικά  δίπλα  στους συμπολίτες μας.»

Οι κατηγορίες για την απαλλαγή δημοτικών τελών κύριας κατοικίας είναι:

α) Άτομα με αναπηρία 67% και άνω

Πλήρης Απαλλαγή σε ενήλικες ή προστατευόμενα μέλη με αναπηρία 67% ανεξαρτήτως εισοδήματος.

β) Δικαιούχοι ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος (πρώην ΚΕΑ), σύμφωνα με το Ν. 4389/2016, άρθρο 235 όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 4659/20, άρθρο 29.

Πλήρης Απαλλαγή.

γ) Πολύτεκνοι

Πολύτεκνοι είναι όσοι έχουν τουλάχιστον τέσσερα (4) ανήλικα τέκνα ή ενήλικα τέκνα που δεν έχουν συμπληρώσει το 25ο έτος, εφόσον φοιτούν σε σχολεία, σχολές, επιμορφώσεις πολύμηνες ή πολυετής ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία.

Πλήρης Απαλλαγή ανεξαρτήτου εισοδήματος.

δ) Τρίτεκνοι

Τρίτεκνοι είναι όσοι έχουν τρία (3) ανήλικα τέκνα ή ενήλικα που δεν έχουν συμπληρώσει το 25ο έτος, εφόσον φοιτούν σε σχολεία, σχολές, επιμορφώσεις πολύμηνες ή πολυετής ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία.

Πλήρης Απαλλαγή ανεξαρτήτου εισοδήματος.

ε) Μονογονεϊκές οικογένειες

Μονογονεϊκές οικογένειες θεωρούνται όσες αποτελούνται από ένα (1) γονιό και ένα (1) τουλάχιστον ανήλικο ή ενήλικο τέκνο  που δεν έχουν συμπληρώσει το 25ο έτος, εφόσον φοιτούν σε σχολεία, σχολές, επιμορφώσεις πολύμηνες ή πολυετής ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία.

Πλήρης Απαλλαγή ανεξαρτήτως εισοδήματος.

στ) Μακροχρόνιοι άνεργοι

Πλήρης Απαλλαγή για ετήσιο δηλωθέν εισόδημα νοικοκυριού έως 10.000 €.

ζ) Άτομα με χαμηλό εισόδημα

Άτομα με χαμηλό εισόδημα θεωρούνται όσοι έχουν ετήσιο δηλωθέν εισόδημα νοικοκυριού έως 6.000€, προσαυξημένο κατά 20% για κάθε προστατευόμενο μέλος.

Πλήρης Απαλλαγή.

η) Στέγες υποστηριζόμενης διαβίωσης  (Σ.Υ.Δ.) μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα

Οι Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης (Σ.Υ.Δ) αποτελούν ένα σύγχρονο πλαίσιο ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης, το οποίο παρέχει ολοκληρωμένες, ποιοτικές υπηρεσίες εξειδικευμένης επιστημονικής θεραπευτικής υποστήριξης σε άτομα με Νοητική Υστέρηση.

Η ίδρυση και λειτουργία τους καθορίζεται από την με αριθμό Δ12/ΓΠοικ.13107/283/2019 (ΦΕΚ 1160/τ.Β’/08-04-2019), απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης)

Πλήρης Απαλλαγή.

Για οποιαδήποτε πληροφορία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με το Γραφείο Κοινωνικής Μέριμνας Δήμου Αμαρουσίου στο τηλέφωνο: 213-2031928.

Πηγή: https://marousi24.gr 

ΟΑΣΑ / Πρωτοφανές – Οδηγός λεωφορείου επί 6 μήνες κουβαλάει το μηχανάκι του στη θέση ΑμεΑ

ΟΑΣΑ / Πρωτοφανές – Οδηγός λεωφορείου επί 6 μήνες κουβαλάει το μηχανάκι του στη θέση ΑμεΑ

Ο έκπληκτος επιβάτης ρώτησε τον οδηγό του λεωφορείου σχετικά, για να πάρει απάντηση που μεγάλωσε την έκπληξή του

Ένα πρωτοφανές περιστατικό που εκτυλίχθηκε μέσα σε λεωφορείο κατήγγειλε χρήστης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με ανάρτηση σε ομάδα στο Facebook με το όνομα «ΕΙΜΑΙ ΕΛΛΗΝΑΡΑΣ, ΚΑΙ ΠΑΡΚΑΡΩ ΟΠΟΥ ΓΟΥΣΤΑΡΩ !!»

Σύμφωνα με τον χρήστη Jonathan Mavronanos, όταν επιβιβάστηκε σε λεωφορείο του ΟΑΣΑ δεν μπόρεσε να μην παρατηρήσει ότι «επιβάτης» σε αυτό ήταν και ένα μηχανάκι!

Το δίκυκλο, μάλιστα, ήταν παρκαρισμένο στη θέση που προορίζεται για τα άτομα με αναπηρία.

Ο έκπληκτος επιβάτης ρώτησε τον οδηγό του λεωφορείου σχετικά, για να πάρει απάντηση που μεγάλωσε την έκπληξή του. Ο οδηγός του λεωφορείου είπε πως το μηχανάκι είναι δικό του και το «παρκάρει» εδώ και έξι μήνες στην θέση για τα ΑμεΑ επειδή το σπίτι του είναι μακριά από το τέρμα, όπου αφήνει το λεωφορείο. Μάλιστα, υποστήριξε ότι κανείς δεν του έχει πει τίποτα και αφού «εγώ σε εξυπηρετώ, γιατί να μην εξυπηρετηθώ και γω;», αναρωτήθηκε.

Ο καταγγέλλων τού αντιγύρισε ότι αυτό που κάνει είναι παράνομο και ότι εμποδίζει την απρόσκοπτη μετακίνηση των ανθρώπων με αναπηρίες. Τότε, ο οδηγός απάντησε πως σε αυτή την περίπτωση «θα το κατεβάσω το μηχανάκι και θα τον βοηθήσω και θα το αφήσω εκεί. Αν έχεις θέμα το κατεβάζω και τώρα αλλά κανένας δεν μου έχει πει τίποτα».

Όταν ο επιβάτης ανέφερε πως αν καλέσει την Αστυνομία, αυτή μπορεί να του πει κάτι, ο οδηγός σάστισε, αλλά το «πιο αστείο» της υπόθεσης, γράφει στην καταγγελία του, ήταν που οι υπόλοιποι επιβάτες υποστήριξαν το σκεπτικό του οδηγού λέγοντας πως έχει δίκιο αφού όλοι γύρω μας παρανομούν.

«Από ό,τι κατάλαβα στη χώρα που ζούμε, αν ο άλλος είναι παράνομος, κάνει την παρανομία σου νόμιμη. Και μάλλον σύμφωνα με τις εκφράσεις τους και με τις λέξεις τους, εγώ είμαι ο εξωγήινος. Τρέλα…» κατέληξε σημειώνοντας στην ανάρτησή του ο επιβάτης.

Η ανάρτηση του επιβάτη στο Facebook

«Μπήκα λεωφορείο, είδα αυτό και ρώτησα .Σύμφωνα με τον οδηγό, δικό του είναι, το κάνει αυτό για 6 μήνες, κανένας δεν του εχει πει τίποτα. Η αιτία? Το σπίτι του είναι μακρυά από το τέρμα, που αφήνει το λεωφορείο. Επίσης είπε με θάρρος και υπερηφάνεια “εγώ σε εξυπηρετώ, γιατί να μην εξυπηρετηθώ και γω? “, λες και μου έκανε εθελοντισμό. Βεβαιως του γύρισα και του είπα “συγγνώμη αλλά δουλειά σας είναι στην τελική, για αυτό πληρώνεσαι, όμως οι άνθρωποι με προβλήματα αναπηρίας, που θα μπούνε? Αυτό που κάνετε είναι παράνομο” . Απαντά” θα το κατεβάσω το μηχανάκι και θα τον βοηθήσω και θα το αφήσω εκεί. Αν έχεις θέμα το κατεβάζω και τώρα αλλά κανένας δεν μου έχει πει τίποτα.” Εγώ : ” Δηλαδή αν καλέσω την αστυνομία, δεν θα σας πει τίποτα?” Έμεινε για λίγο, αλλά το πιο αστείο της ιστορίας είναι ότι οι υπόλοιποι επιβάτες τον υποστήριζαν! “Ε αφού όλα είναι παράνομα, εγώ τις προάλλες ήμουν μέσα σε ένα άλλο λεωφορείο, κάπνιζαν και έπαιζαν ξύλο ” είπε ο ένας. Άλλος είπε “Ε η μισή Ελλάδα παράνομη είναι”. Από ότι καταλαβα στη χώρα που ζούμε, αν ο άλλος είναι παράνομος, κάνει την παρανομία σου νόμιμη. Και μάλλον σύμφωνα με τις εκφράσεις τους και με τις λέξεις τους, εγώ είμαι ο εξωγήινος. Τρέλα…»

Πηγή: www.avgi.g 

ΕΦΚΑ: Παρακρατείται το 60% της αναπηρικής σύνταξης Παραολυμπιονίκη λόγω χρεών

ΕΦΚΑ: Παρακρατείται το 60% της αναπηρικής σύνταξης Παραολυμπιονίκη λόγω χρεών

Ο Παραολυμπιονίκης Θανάσης Σύρμας έχασε το αριστερό του πόδι σε τροχαίο ατύχημα – «Θα μπορούσε ο ΕΦΚΑ να κάνει περισσότερες δόσεις»

Για την αναπηρική σύνταξη, τις κρατήσεις που του γίνονται αλλά και για την ταλαιπωρία που βιώνει μίλησε ο Παραολυμπιονίκης Θανάσης Σύρμας στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN.

Ο Παραολυμπιονίκης έχασε το αριστερό του πόδι σε τροχαίο ατύχημα. Του εγκρίθηκε αναπηρική σύνταξη ύψους 510 ευρώ, εκ των οποίων όμως, ο ΕΦΚΑ του κρατά τα 333 ευρώ λόγω κάποιων παλαιότερων χρεών.

Η ιστορία του είναι μια από τις πολλές ανθρώπων με αναπηρία όπου όχι μόνο παίρνουν πολύ χαμηλή σύνταξη αλλά το 60% παρακρατείται αν υπάρχουν οικονομικές υποχρεώσεις που δεν έχουν εκπληρωθεί.

Ο ίδιος δεν αρνείται να πληρώσει τις υποχρεώσεις του, αλλά ζητά αναλογικότητα των απαιτήσεων.

Θα μπορούσε ο ΕΦΚΑ να κάνει περισσότερες δόσεις

«Δεν ήρθα να κάνω τον επαίτη. Όταν ένας άνθρωπος που έχει μια αναπηρία έχει παιδιά που πρέπει να στηρίξει πως θα γίνεται όταν βγαίνουν έτσι οι αποφάσεις και ο ΕΦΚΑ κρατά περίπου το 60%. Όταν κάνεις μια ρύθμιση και δουλεύεις και είσαι συνεπής και πληρώνεις εκεί υπάρχει ρίσκο να χάσεις τη δουλειά σου και τη ρύθμιση και να σταματήσουν οι πληρωμές. Εδώ όμως που ο ΕΦΚΑ διαχειρίζεται τα λεφτά σου και σε πληρώνει δεν μπορεί να κάνει περισσότερες δόσεις, να πάρω κάποια φάρμακα, να κάνω συντηρήσεις» ανέφερε στο OPEN, o Παραολυμπιονίκης.

«Με μια τέτοια απόφαση έχεις τελειώσει. Εγώ για το τεχνικό μου μέλος πρέπει να αλλάζω μια επιγονατίδα και μια σιλικόνη ιατρική. Πηγαίνω και τη γράφω στον γιατρό. Η συμμετοχή μου ήταν 450 ευρώ η δική μου. Δηλαδή δεν θα μπορούσα να κάνω τίποτα» πρόσθεσε.

Πηγή: www.newsbomb.g