Σταϊκούρας: «Χωρίς πρόσβαση στα ΑμεΑ το 31% των λεωφορείων»
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε επίσης την
αρμόδια επιτροπή της Βουλής για τη σύμβαση προμήθειας νέων λεωφορείων
αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη |
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Την υποβολή των στοιχείων φακέλου και την ενημέρωση της
αρμόδιας Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για τις προς
υπογραφή συμβάσεις προμήθειας 300 λεωφορείων φυσικού αερίου, πραγματοποίησε ο
Χρήστος Σταϊκούρας.
«Δρομολογείται η προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18
μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου, σύμφωνα με το Τμήμα 3 του διαγωνισμού και
επίσης, η προμήθεια 200 αρθρωτών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, φυσικού αερίου,
σύμφωνα με το Τμήμα 2 του διαγωνισμού. Σήμερα σας παρουσιάζουμε τον φάκελο της
– προς υπογραφή – σύμβασης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αφού πέρασαν
τον προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο», ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών
και Μεταφορών.
O Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή για
τα προβλήματα που προκαλεί η παλαιότητα του στόλου τόσο στον τομέα των βλαβών
όσο και στην πρόσβαση που παρέχουν στα ΑμεΑ. «Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου
προσεγγίζει τα 19 έτη και είναι αρκετά υψηλότερος από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο,
που είναι περίπου στα 13 έτη. Υπάρχουν 366 λεωφορεία EURO 2 και 130 τρόλεϊ,
ηλικίας άνω των 22 ετών. Άμεση επίπτωση της παλαιότητας των λεωφορείων είναι η
υψηλή συχνότητα βλαβών, που έως τώρα αντιμετωπίζονταν με προσωρινού τύπου
λύσεις, όπως οι συμβάσεις για leasing και με οικεία ΚΤΕΛ, για την κάλυψη του
αναγκαίου συγκοινωνιακού έργου. Επίσης, σε 485 από τα 1.582 λεωφορεία, δηλαδή
στο 31% του στόλου, δεν υπάρχει πρόσβαση σε Άτομα με Αναπηρία».
Όσον αφορά το χρόνο κυκλοφορίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη των
πρώτων 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι μπορεί να υπάρξει
καθυστέρηση λίγων εβδομάδων. «Εκτιμούμε ότι έως το τέλος Απριλίου ή κάπου εκεί
κοντά χρονικά λόγω των εξελίξεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η διαδικασία θα έχει
ολοκληρωθεί. Έχουμε θέσει ως στόχο, τον οποίο και θα πετύχουμε, τη δρομολόγηση
προμήθειας 1.300 νέων λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, έως το
τέλος της τετραετίας, τα οποία πρόκειται να αναβαθμίσουν τις αστικές
συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη».
Πηγή: www.reader.gr