Τα άρθρα 43 και 46 του νόμου 4837 και η εκτελεστική τούτων απόφαση
με θέμα Καθορισμός λειτουργίας πληροφοριακού συστήματος για
το Μητρώο Επιμελητών και την Δράση «Νταντάδες της Γειτονιάς».
NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4837
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
1 Οκτωβρίου 2021
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ
Αρ. Φύλλου 178
Άρθρο 43 Πληροφοριακό σύστημα για την υποβολή και διαχείριση αιτημάτων γονέων και υποψήφιων Επιμελητών/τριών
1.
Συστήνεται και λειτουργεί, στη Γενική Γραμματεία Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, πληροφοριακό σύστημα προσβάσιμο μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr - ΕΨΠ), για την υποβολή και διαχείριση των αιτημάτων των γονέων ή προσώπων που έχουν την επιμέλεια βρεφών και νηπίων να λάβουν την υπηρεσία του/ της Επιμελητή/τριας με χρηματοδότηση από τη Δράση «Νταντάδες της Γειτονιάς», και για την υποβολή και διαχείριση των αιτημάτων των ενδιαφερομένων φυσικών προσώπων να εγγραφούν στο Μητρώο Επιμελητών του άρθρου 42. Το πληροφοριακό σύστημα του πρώτου εδαφίου, στο οποίο εντάσσεται και το Μητρώο Επιμελητών του άρθρου 42, διασυνδέεται με τα άλλα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και εν γένει των φορέων του δημόσιου τομέα για τις ανάγκες εφαρμογής της Δράσης «Νταντάδες της Γειτονιάς».
2.
Στο πληροφοριακό σύστημα έχουν πρόσβαση οι γονείς και τα πρόσωπα που έχουν την επιμέλεια βρεφών και νηπίων, καθώς και τα φυσικά πρόσωπα που επιθυμούν να εγγραφούν ή είναι εγγεγραμμένα στο Μητρώο Επιμελητών, κατόπιν προηγούμενης αυθεντικοποίησής τους.
3.
Στο πληροφοριακό σύστημα καταχωρίζονται από τον/την Επιμελητή/τρια κατ’ ελάχιστον: α) τα στοιχεία της ταυτότητάς του/της, της επαγγελματικής κατάρτισης και της εμπειρίας του, τα στοιχεία επικοινωνίας του/της, τα στοιχεία που τεκμηριώνουν τη συνδρομή των προϋποθέσεων εγγραφής του/της στο Μητρώο Επιμελητών, σύμφωνα με το άρθρο 42, β) η κατηγορία των παρεχόμενων υπηρεσιών που επιθυμεί να παρέχει στην οικία του/ της ή στην οικία του παιδιού ή και στα δύο, γ) η διαθεσιμότητά του/της σε ημέρες και ώρες της εβδομάδας, δ) ο μέγιστος αριθμός παιδιών που επιθυμεί να φροντίζει ταυτόχρονα, ε) οι δήμοι εντός των διοικητικών ορίων των οποίων επιθυμεί να παρέχει τις υπηρεσίες του/της και στ) ο αριθμός και τα στοιχεία των συνοικούντων με τον/την ίδιο/α ενηλίκων, σε περίπτωση που οι υπηρεσίες θα παρέχονται στην οικία του/της.
4.
Στο πληροφοριακό σύστημα καταχωρίζονται, κατ’ ελάχιστον, από τον γονέα ή το πρόσωπο που έχει την επιμέλεια βρεφών και νηπίων και επιθυμεί την παροχή των υπηρεσιών Επιμελητή/τριας: α) τα στοιχεία της ταυτότητάς του, β) ο επιθυμητός χρόνος και τόπος παροχής των υπηρεσιών, γ) ο αριθμός και η ηλικία των παιδιών για τα οποία επιθυμεί την παροχή των υπηρεσιών και δ) η αξιολόγηση της παροχής των υπηρεσιών από τον/ την Επιμελητή/τρια που απασχόλησε.
5.
Μετά από την επιλογή του/της Επιμελητή/τριας από τον γονέα ή το πρόσωπο που έχει την επιμέλεια βρεφών και νηπίων, τα μέρη καταχωρίζουν στο πληροφοριακό σύστημα τη μεταξύ τους συμφωνία, με τα ελάχιστα απαιτούμενα στοιχεία της, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 41.
6.
Υπεύθυνος επεξεργασίας των δεδομένων του πληροφοριακού συστήματος ορίζεται η Γενική Γραμματεία Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων, κατά τους ορισμούς του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 [L119, Γ.Κ.Π.Δ.] και του ν. 4624/2019 (Α΄ 137).
Άρθρο 46 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
1.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ορίζονται οι προδιαγραφές λειτουργίας και διαλειτουργικότητας του πληροφοριακού συστήματος του άρθρου
43, ο τρόπος αυθεντικοποίησης σε αυτό, τα στοιχεία που καταχωρίζονται σε αυτό από τους Επιμελητές/τριες, τους γονείς και τα πρόσωπα που έχουν την επιμέλεια βρεφών και νηπίων και ρυθμίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα για τη λειτουργία του.
Εντός ολίγων ημερών αναμένεται να ανοίξει η ηλεκτρονική
πλατφόρμα για όσους ενδιαφέρονται να εγγραφούν στο Μητρώο Επιμελητών για
«Νταντάδες της γειτονιάς».
Ποιοι γονείς μπορούν να κάνουν αίτηση για να ενταχθούν στο
πρόγραμμα;
Τα πρόσωπα που μπορούν να κάνουν αίτηση και να λάβουν την
οικονομική ενίσχυση είναι εργαζόμενες μητέρες ή πατέρες είτε του δημοσίου είτε
του ιδιωτικού τομέα που εργάζονται με οποιαδήποτε μορφή απασχόλησης,
συμπεριλαμβανομένων και των αυτοαπασχολούμενων και ελεύθερων επαγγελματιών. Επίσης,
στο πρόγραμμα μπορούν να ενταχθούν πρόσωπα στα οποία έχει ανατεθεί με δικαστική
απόφαση η αποκλειστική επιμέλεια του βρέφους, καθώς και άνεργες μητέρες που
είναι εγγεγραμμένες στα μητρώα του ΟΑΕΔ.
Ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία θα επιλεγούν οι πρώτοι
δήμοι στους οποίους θα εφαρμοστεί πιλοτικά το πρόγραμμα «Νταντάδες της
γειτονιάς»;
Οι «Νταντάδες της γειτονιάς» θα εφαρμοστούν πιλοτικά σε κάποιους δήμους της χώρας -θα ενταχθούν δήμοι από όλες τις περιφέρειες- ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουν για τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα συμπληρώνει το υφιστάμενο πλαίσιο στήριξης της οικογένειας με τους βρεφονηπιακούς σταθμούς και καλύπτει τις περιπτώσεις που μέχρι σήμερα δεν είχαν βοήθεια με τη φύλαξη των παιδιών τους.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
22 Μαρτίου 2022
ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Αρ. Φύλλου 1328
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αριθμ. 26460
Καθορισμός λειτουργίας πληροφοριακού συστήματος για το
Μητρώο Επιμελητών και την Δράση «Νταντάδες της Γειτονιάς».
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ - ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
Έχοντας υπόψη: Α. Τις διατάξεις:
1.
Του Μέρους Ε’ «Δράση Νταντάδες της Γειτονιάς - Σήμα
Διαφορετικότητας- Διατάξεις Αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Κοινωνικής
Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας» του ν. 4837/2021 (Α’ 178) και ιδίως
της παρ. 1 του άρθρου 46, σε συνδυασμό με το άρθρο 43.
2.
Του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην
Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) -
Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ)
2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184) και ιδίως του κεφαλαίου ΣΤ’ και της
παρ. 19 του άρθρου 107.
3.
Του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και
διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας
διοίκησης» (Α’ 133).
4.
Του ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού
Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των
φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και
ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’
137).
5.
Του άρθρου 47 του ν. 4623/2019 «Ρυθμίσεις του Υπουργείου
Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις
και άλλα επείγοντα ζητήματα» (Α’ 134).
6.
Του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και
του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων
έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη
κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της Oδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός
Κανονισμός για την Προστασία των Δεδομένων).
...
αποφασίζουμε:
Άρθρο 1 Σκοπός- Πεδίο εφαρμογής
Με τις διατάξεις της παρούσας καθορίζονται οι προδιαγραφές
λειτουργίας και διαλειτουργικότητας του πληροφοριακού συστήματος του άρθρου 43
του ν. 4837/2021 (Α’ 178), ο τρόπος αυθεντικοποίησης των χρηστών, τα στοιχεία
που καταχωρίζονται σε αυτό από τους Επιμελητές/τριες, τους γονείς και τα
πρόσωπα που έχουν την επιμέλεια βρεφών και νηπίων, καθώς και κάθε ειδικότερο
ζήτημα για την λειτουργία του.
Άρθρο 2 Λειτουργία πληροφοριακού συστήματος
1.
Στο πλαίσιο της υλοποίησης της Δράσης «Νταντάδες της
Γειτονιάς» δημιουργείται πληροφοριακό σύστημα σύμφωνα με το άρθρο 43 του ν.
4837/2021 (Α’ 178) στο οποίο εντάσσεται:
α) το Μητρώο Επιμελητών του άρθρου 42 του ν. 4837/ 2021 (Α’
178),
β) λειτουργικότητα για τους γονείς και τα πρόσωπα που έχουν
την επιμέλεια βρεφών και νηπίων, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 43 του ν.
4837/2021 (Α’ 178), συμπεριλαμβανομένων και των ωφελούμενων προσώπων της παρ. 3
του άρθρου 44 του ιδίου νόμου,
γ) λειτουργικότητα για την επιλογή επιμελητή/τριας, δ)
λειτουργικότητα για την αίτηση χορήγησης της αξίας τοποθέτησης (voucher) από τα
ωφελούμενα πρόσωπα της παρ. 3 του άρθρου 44 του ν. 4837/2021 (Α’ 178),
ε) λειτουργικότητα για τον υπολογισμό της αξίας τοποθέτησης
(voucher) και για την παραγωγή των αναγκαίων δεδομένων για την τροφοδότηση των
συστημάτων της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Α.Ε.
(ΕΕΤΑΑ Α.Ε.) για την πληρωμή των ωφελούμενων προσώπων.
2.
Το πληροφοριακό σύστημα αναπτύσσεται, συντηρείται και λειτουργεί
παραγωγικά στην Γενική Γραμματεία Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και
Ισότητας των Φύλων (ΓΓΔΟΠΙΦ) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων,
για την ηλεκτρονική διεκπεραίωση της εγγραφής των φυσικών προσώπων στο Μητρώο
Επιμελητών και της διαγραφής από αυτό, της διαδικασίας επιλογής
Επιμελητή/τριας, καθώς και της διαδικασίας χορήγησης της αξίας τοποθέτησης
(voucher) στα ωφελούμενα πρόσωπα, στα πλαίσια της υλοποίησης της Δράσης
Νταντάδες της Γειτονιάς.
3.
Το Πληροφοριακό Σύστημα είναι προσβάσιμο μέσω της Ενιαίας
Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr - ΕΨΠ), στην ηλεκτρονική
διεύθυνση ntantades. gov.gr.
Άρθρο 3 Ρόλοι χρηστών του πληροφοριακού συστήματος
1.
Για την επίτευξη της ασφάλειας και της ορθής
λειτουργικότητας, το πληροφοριακό σύστημα διαθέτει ένα σύνολο προκαθορισμένων
ρόλων, οι οποίοι ανατίθενται στους χρήστες. Η δυνατότητα εκτέλεσης των
προκαθορισμένων ενεργειών στο σύστημα, καθώς και τα δικαιώματα πρόσβασης στο
σύνολο της πληροφορίας, καθορίζονται βάσει των δικαιωμάτων που αποδίδονται σε
κάθε ρόλο.
2.
Κάθε χρήστης μπορεί να διαθέτει έναν ή, κατά περίπτωση,
περισσότερους από τους ακόλουθους ρόλους:
α. Επιμελητής/τρια: το φυσικό πρόσωπο που αιτείται την εγγραφή
και εγγράφεται στο Μητρώο Επιμελητών του άρθρου 42 του ν. 4837/2021 (Α’ 178).
β. Γονέας ή το πρόσωπο που έχει την επιμέλεια βρέφους ή
νηπίου, που έχει δικαίωμα πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα, για να αιτηθεί
και να λάβει τις υπηρεσίες Επιμελητή/τριας, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 43
του ν. 4837/2021 (Α’ 178), συμπεριλαμβανομένων και των ωφελούμενων προσώπων,
που αιτούνται και λαμβάνουν την αξία τοποθέτησης (voucher).
γ. Ομάδα υποστήριξης των αιτούντων εγγραφή στο Μητρώο
Επιμελητών, των Επιμελητών/τριων που είναι εγγεγραμμένοι/ες στο Μητρώο και των
γονέων και προσώπων που έχουν την επιμέλεια βρέφους ή νηπίου/ ωφελούμενων
προσώπων (HelpDesk).
δ. Υπεύθυνος επιχειρησιακής λειτουργίας. ε. Επόπτης. στ.
Διαχειριστική Αρχή. ζ. Διαχειριστής Συστήματος.
3.
Με την επιτυχή σύνδεση κάθε χρήστη στο σύστημα, εμφανίζεται
μενού πλοήγησης με τις διαθέσιμες λειτουργίες, οι οποίες διαμορφώνονται βάσει
του ρόλου με τον οποίο πραγματοποιείται η είσοδος και αναλύονται στο σχετικό
Εγχειρίδιο Οδηγιών Χρήσης που αναρτάται στην ηλεκτρονική διεύθυνση
ntantades.gov.gr.
4.
Στο διακομιστή/εξυπηρετητή του πληροφοριακού συστήματος
τηρείται ιστορικό των κινήσεων των εξουσιοδοτημένων χρηστών και των μεταβολών
που αυτές επιφέρουν στα πληροφοριακά δεδομένα. Για κάθε πρόσβαση, επεξεργασία
και μεταβολή στα δεδομένα του συστήματος τηρείται σχετικό αρχείο καταγραφής.
Άρθρο 4 Διαλειτουργικότητες του πληροφοριακού συστήματος
1.
Το πληροφοριακό σύστημα διασυνδέεται μέσω του Κέντρου
Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας
Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με το άρθρο 84 του ν.
4727/2020 (Α’ 184) και το άρθρο 47 του ν. 4623/2019 (Α’ 134), με τα κατά
περίπτωση πληροφοριακά συστήματα του δημοσίου τομέα από τα οποία αντλεί, με ηλεκτρονικό
τρόπο, τα αναγκαία στοιχεία, εφαρμόζοντας κατάλληλα τεχνικά και οργανωτικά
μέτρα για θέματα σχετικά με τις λειτουργίες του άρθρου 2 της παρούσας.
2.
Η άντληση των στοιχείων επικοινωνίας των χρηστών των περ. α’
και β’ της παρ. 2 του άρθρου 3, αξιοποιείται, μέσω του Κέντρου
Διαλειτουργικότητας της διαδικτυακής υπηρεσίας του πληροφοριακού συστήματος του
Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) του άρθρου 17 του ν. 4704/2020 (Α’ 133)
και της υπό στοιχεία 6810 ΕΞ 2021 Aπόφασης του Υπουργού Επικρατείας «Λειτουργία
Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.)» (Β’ 988). Μέσω αυτής αντλούνται βάσει
του ΑΦΜ των παραπάνω χρηστών τα εξής στοιχεία επικοινωνίας: i) διεύθυνση
διαμονής, ii) διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), iii) αριθμός
κινητού τηλεφώνου και iv) αριθμός σταθερού τηλεφώνου, εάν είναι διαθέσιμος. Σε
περίπτωση που η εγγραφή αυτών των χρηστών στο Ε.Μ.Επ. δεν είναι
επικαιροποιημένη, το πληροφοριακό σύστημα τους ανακατευθύνει στο Ε.Μ.Επ. για να
επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους και μετά τους επιτρέπει την ολοκλήρωση του
αιτήματός τους.
3.
Η άντληση των στοιχείων οικογενειακής κατάστασης
αξιοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της διαδικτυακής υπηρεσίας
«Λήψη Πιστοποιητικού Οικογενειακής Κατάστασης» και της διαδικτυακής υπηρεσίας
«Μητρώο πολιτών - Πιστοποιητικά (μόνο δεδομένα) του Πληροφοριακού Συστήματος
“Μητρώο Πολιτών”» του άρθρου 115 του ν. 4483/2017 (Α’ 107) του Υπουργείου
Εσωτερικών.
4.
Η άντληση του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ)
αξιοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της διαδικτυακής υπηρεσίας
«Στοιχεία ΑΜΚΑ» από ΗΔΙΚΑ ΑΕ.
5.
Η άντληση των στοιχείων των αλλοδαπών πολιτών αξιοποιείται
μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της διαδικτυακής υπηρεσίας «Στοιχεία για
αλλοδαπούς από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου».
6.
Η άντληση των στοιχείων του αποσπάσματος Ποινικού Μητρώου
αξιοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της διαδικτυακής υπηρεσίας
«Αντίγραφο Ποινικού Μητρώου» του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
7.
Η άντληση οικονομικών δεδομένων των χρηστών της περ. β’ της
παρ. 2 του άρθρου 3 αξιοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της
διαδικτυακής υπηρεσίας «Στοιχεία εισοδήματος» από την ΑΑΔΕ.
8.
Η άντληση των στοιχείων απασχόλησης των χρηστών της περ. β’
της παρ. 2 του άρθρου 3 αξιοποιείται, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας,
κατά περίπτωση:
α. της διαδικτυακής υπηρεσίας «Στοιχεία του Υπουργείου
Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων του Πληροφοριακού Συστήματος ’’Εργάνη’’»,
β. της διαδικτυακής υπηρεσίας «Στοιχεία από τον ΕΦΚΑ», η
οποία δύναται να αξιοποιείται και για την άντληση στοιχείων πιστοποιητικού
αναπηρίας ΚΕΠΑ.
9.
Το πληροφοριακό σύστημα δύναται να χρησιμοποιεί: α) Τις
Υπηρεσίες από τη Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. - ειδικού σκοπού: «Αποστολή SMS μηνυμάτων».
β) Τα συστήματα της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης
και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ) για την άντληση στοιχείων σχετικά με το Πρόγραμμα
«Εναρμόνιση Επαγγελματικής και Οικογενειακής Ζωής», με σκοπό τον
13548 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ Τεύχος B’ 1328/22.03.2022
έλεγχο και την διενέργεια των πληρωμών των ωφελούμενων
προσώπων και την εκπλήρωση της υποχρέωσης υποβολής των απογραφικών δελτίων στη
Διαχειριστική Αρχή.
γ)Τα συστήματα του φορέα Ελληνικό Κτηματολόγιο και τις
διαδικτυακές υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων
Δημόσιας Διοίκησης για τη διευκόλυνση των Επιμελητών/τριών στον καθορισμό και
γεωγραφικό εντοπισμό της περιοχής δραστηριοποίησης τους σε γραφικό περιβάλλον
και ταυτόχρονα για τη διευκόλυνση της επιλογής Επιμελητή/τριας από τους γονείς
και τα πρόσωπα που έχουν την επιμέλεια βρεφών και νηπίων.
δ) Το Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ ΑΕ για
την άντληση στοιχείων σχετικών με τον έλεγχο έκδοσης πρόσφατων (εντός
τελευταίου τριμήνου) πιστοποιητικών ή γνωματεύσεων ιατρών ειδικότητας
ψυχιάτρου, δερματολόγου και παθολόγου ή ιατρού γενικής ιατρικής, για τον έλεγχο
της πλήρωσης του στοιχείου ε’ της παρ. 2 του άρθρου 42 του ν. 4837/2021 (Α’
178).
10.
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας
Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την
επεξεργασία που διενεργείται για τις διαλειτουργικότητες έχει την υποχρέωση
λήψης και διαρκούς τήρησηςόλων των κατάλληλων και αναγκαίων τεχνικών και
οργανωτικών μέτρων ασφάλειας των λαμβανομένων πληροφοριών και, κατ’ ελάχιστον,
την καταγραφή και την παρακολούθηση των προσβάσεων, τη διασφάλιση ιχνηλασιμότητας
και την προστασία των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από
σκόπιμη ή τυχαία απειλή. Η διάθεση των διαδικτυακών υπηρεσιών μέσω του ΚΕ.Δ.
διενεργείται σύμφωνα το ισχύον Πλαίσιο Ασφάλειας των πληροφοριακών συστημάτων
της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την Πολιτική Ορθής
Χρήσης διαδικτυακών υπηρεσιών και τις διατάξεις περί προστασίας δεδομένων
προσωπικού χαρακτήρα.
Άρθρο 5 Είσοδος των χρηστών στο Πληροφοριακό Σύστημα
1.
Η είσοδος των χρηστών των περ. α’ και β΄ της παρ. 2 του
άρθρου 3 στο πληροφοριακό σύστημα, που είναι προσβάσιμο μέσω της Ενιαίας
Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (ΕΨΠ-gov.gr), πραγματοποιείται με τη
χρήση των κωδικών- διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών
Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής
Διακυβέρνησης, με παράλληλη εφαρμογή κωδικών μιας χρήσης (OneTimePassword -
ΟΤΡ) που αποστέλλονται στο κινητό τηλέφωνο του φυσικού προσώπου που είναι
καταχωρισμένο στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. σύμφωνα
με την περ. δ. της παρ. 4 του άρθρου 1 της υπό στοιχεία 6810 ΕΞ/2021 απόφασης
του Υπουργού Επικρατείας «Λειτουργία Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.)»
(Β’ 988).
2.
Η είσοδος στο σύστημα των χρηστών των περ. γ’ έως στ’ της
παρ. 2 του άρθρου 3, που ενεργούν με την
ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, πραγματοποιείται με χρήση
των «Κωδικών Δημόσιας Διοίκησης» της ΓΓΠΣΔΔ του Υπουργείου Ψηφιακής
Διακυβέρνησης, σύμφωνα με την υπό στοιχεία 29810 ΕΞ 2020 απόφαση του Υπουργού
Επικρατείας (Β’ 4798).
Άρθρο 6 Καταχώριση στοιχείων και υποβολή εγγράφων στο
πληροφοριακό σύστημα
1.
Στο πληροφοριακό σύστημα καταχωρίζονται τα στοιχεία των
χρηστών των περ. α’ και β’ της παρ. 2 του άρθρου 3, που προβλέπονται στις παρ.
3 και 4 του άρθρου 43 του ν. 4837/2021 (Α’ 178) και στις κατ’ εξουσιοδότηση του
ιδίου νόμου εκάστοτε ισχύουσες αποφάσεις.
2.
Οι χρήστες των περ. α’ και β’ της παρ. 2 του άρθρου 3
υποβάλλουν σε ηλεκτρονική μορφή, μέσω του πληροφοριακού συστήματος, τα
απαιτούμενα έγγραφα και δικαιολογητικά, των οποίων τα στοιχεία δεν αντλούνται
μέσω των παραπάνω διαλειτουργικοτήτων, σύμφωνα με τα άρθρα 40 έως 46 του ν.
4837/2021 (Α’ 178) και τις κατ’ εξουσιοδότηση αυτού ισχύουσες αποφάσεις.
Άρθρο 7 Έλεγχοι πληρότητας, εγκρίσεις, απορρίψεις
1.
Οι χρήστες των περ. α’ και β’ της παρ. 2 του άρθρου 3
μπορούν να τροποποιούν και να αποθηκεύουν την αίτησή τους σε προσωρινή
κατάσταση μέχρι να συμπληρώσουν όλα τα απαιτούμενα πεδία και να επισυνάψουν τα
απαραίτητα ψηφιοποιημένα αρχεία. Κατά την προσπάθεια οριστικοποίησης της
αίτησης, το πληροφοριακό σύστημα διενεργεί τυπικό έλεγχο πληρότητας και σε περίπτωση
που είναι επιτυχής, οι χρήστες μπορούν να προβούν σε οριστική υποβολή της
αίτησης, λαμβάνοντας με μήνυμα την ημερομηνία και τον αριθμό υποβολής, μέσω του
πληροφοριακού συστήματος.
2.
Με την οριστικοποίηση της αίτησης, αυτή καθίσταται διαθέσιμη
στους εξουσιοδοτουμένους χρήστες, για τον προβλεπόμενο έλεγχο. Κάθε επιμέρους
έλεγχος σημαίνεται και με την ολοκλήρωση του, οι χρήστες της προηγούμενης
παραγράφου ενημερώνονται, μέσω του πληροφοριακού συστήματος, για την αποδοχή ή
απόρριψη της αίτησής τους. Σε περίπτωση αποδοχής της αίτησης, εγγράφονται στο
σύστημα ως Επιμελητές/ριες ή ως ωφελούμενα πρόσωπα αντίστοιχα.
3.
Σε περίπτωση που διαπιστωθούν αναντιστοιχίες, ελλείψεις ή
ασυμβατότητες στα δηλωθέντα στοιχεία της αίτησης ή στα απαιτούμενα
δικαιολογητικά, οι χρήστες της πρώτης παραγράφου ενημερώνονται μέσω του
πληροφοριακού συστήματος, με σημείωση των απαιτούμενων διορθώσεων και σχετικό
σύνδεσμο για την προβολή της αίτησης. Μετά τη διόρθωση, η αίτηση
επανυποβάλλεται οριστικά και οι χρήστες ενημερώνονται, μέσω του πληροφοριακού
συστήματος, για την επιτυχή διόρθωση της αίτησης.
Άρθρο 8 Πρόσβαση στα δηλωθέντα στοιχεία
1.
Κάθε χρήστης των περ. α’ και β’ της παρ. 2 του άρθρου 3 έχει
πρόσβαση μόνο στα δικά του προσωπικά
δεδομένα και στοιχεία, που βρίσκονται καταχωρισμένα στο
πληροφοριακό σύστημα.
2.
Οι χρήστες της περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 3 έχουν
πρόσβαση και στα απαραίτητα για την επιλογή Επιμελητή/τριας στοιχεία που είναι
διαθέσιμα στο προφίλ των Επιμελητών/τριων.
Άρθρο 9 Έκδοση εγγράφων από το πληροφοριακό σύστημα
Το πληροφοριακό σύστημα εκδίδει τα παρακάτω έγγραφα:
α. το προβλεπόμενο από την παρ. 5 του άρθρου 41 του ν.
4837/2021 (Α’ 178) ιδιωτικό συμφωνητικό, με το περιεχόμενο που ορίζει η κατ’
εξουσιοδότηση της παρ. 4 του άρθρου 46 του ιδίου νόμου απόφαση του Υπουργού
Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, το οποίο αποδέχονται ηλεκτρονικά τα
συμβαλλόμενα μέρη. Η προηγηθείσα ισχυρή ταυτοποίηση του άρθρου 5 της παρούσας
επέχει θέση υπογραφής του ιδιωτικού συμφωνητικού,
β. τις υπεύθυνες δηλώσεις, που ενσωματώνονται στις ψηφιακές
αιτήσεις/δηλώσεις των χρηστών των περ. α’ και β’ της παρ. 2 του άρθρου 3 και
προβλέπονται στις κατ’εξουσιοδότηση των παρ. 2 και 3 του άρθρου 46 του ν.
4837/2021 (Α’ 178) εκάστοτε ισχύουσες αποφάσεις. Η προηγηθείσα ισχυρή
ταυτοποίηση του άρθρου 5 της παρούσας επέχει θέση υπογραφής της υπεύθυνης
δήλωσης.
Άρθρο 10 Πιστοποίηση φυσικού και οικονομικού αντικειμένου
της Δράσης «Νταντάδες της Γειτονιάς»
1.
Για την πιστοποίηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου
της Δράσης «Νταντάδες της Γειτονιάς», το πληροφοριακό σύστημα αποστέλλει
περιοδικά ως «αποδεικτικό πιστοποίησης φυσικού και οικονομικού αντικειμένου»-
προς τα συστήματα της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης
(ΕΕΤΑΑ Α.Ε.) ειδικό αρχείο που περιλαμβάνει τουλάχιστον το ονοματεπώνυμο και το
ΑΦΜ του ωφελουμένου προσώπου, τον αριθμό IBAN του και το ποσό που πρέπει να του
καταβληθεί και τους συνδέσμους για τα παρακάτω έγγραφα:
α) το ιδιωτικό συμφωνητικό μεταξύ ωφελούμενου προσώπου και
Επιμελητή/τριας σε ισχύ,
β) την Υπεύθυνη Δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/ 1986, με
την οποία το ωφελούμενο πρόσωπο δηλώνει υπευθύνως ότι παρασχέθηκαν οι
συμφωνηθείσες υπηρεσίες από τον/την Επιμελητή/τρια,
γ) το αντίγραφο του εργοσήμου, το οποίο εκδίδει και αναρτά
στο πληροφοριακό σύστημα το ωφελούμενο πρόσωπο για την πληρωμή του/της
Επιμελητή/τριας, για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα.
2.
Το «αποδεικτικό πιστοποίησης φυσικού και οικονομικού
αντικειμένου» αποστέλλεται στην ΕΕΤΑΑ μέσω διαλειτουργικότητας.
Άρθρο 11 Προστασία προσωπικών δεδομένων - τεχνικά και
οργανωτικά μέτρα ασφαλείας
1.
Υπεύθυνος επεξεργασίας του πληροφοριακού συστήματος ορίζεται
η Γενική Γραμματεία Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των
Φύλων (ΓΓΔΟΠΙΦ) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, η οποία
διασφαλίζει την προστασία των δικαιωμάτων των προσώπων, της ιδιωτικής ζωής και
των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με το ενωσιακό και εθνικό δίκαιο
και ιδίως σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (ΕΕ L 119) (Γενικό Κανονισμό για την
Προστασία Δεδομένων, ΓΚΠΔ) και τον ν. 4624/2019 (Α’ 137).
2.
Η ΓΓΔΟΠΙΦ, ως υπεύθυνη για την τήρηση, διαχείριση, έλεγχο
ορθής λειτουργίας και εποπτεία του πληροφοριακού συστήματος και του Μητρώου ή
τη διενέργεια συγκεκριμένων ενεργειών ως αρμόδια αρχή φροντίζει ότι τα δεδομένα
που υπόκεινται σε επεξεργασία τηρούνται και φυλάσσονται σε ασφαλές περιβάλλον
ελεγχόμενης πρόσβασης, με την επιφύλαξη των ειδικότερων προβλεπόμενων διατάξεων
από την ισχύουσα ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών
δεδομένων.
3.
Με την υποβολή της αίτησης από τους χρήσ τες των περ. α’ και
β’ της παρ. 2 του άρθρου 3 και για το σκοπό της επεξεργασίας και ελέγχου της,
είναι απαραίτητη η επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα αιτούντος από
τους εξουσιοδοτημένους χρήσ τες σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και ιδίως
σύμφωνα με τις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Προσ τασίας Προσωπικών Δ
εδομένων (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης
Απριλίου 2016, ΕΕ L 119 [ΓΚΠΔ], της περ. Α της παρ. 1 του άρθρου 22 και των
άρθρων 26 και 29 του ν. 4624/2019 (Α’ 137).
4.
Η ΓΓΔΟΠΙΦ συνάπτει σύμβαση με τον δημιουργό του
πληροφοριακού συστήματος που λειτουργεί ως εκτελών την επεξεργασία, με
αντικείμενο την επεξεργασία των δεδομένων που καταχωρίζονται σε αυτό. Προς το
σκοπό αυτόν, κατ’εφαρμογή της περ. ε’ της παρ. 1 του άρθρου 6, της περ. ε’ της
παρ. 2 του άρθρου 9 και του άρθρου 28 του ΓΚΠΔ, ο αντισυμβαλλόμενος με την
ΓΓΔΟΠΙΦ δημιουργός του πληροφοριακού συστήματος, ως εκτελών της επεξεργασία για
λογαριασμό της ΓΓΔΟΠΙΦ, αναλαμβάνει τον τεχνικό σχεδιασμό, την υλοποίηση, την
οργάνωση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και άλλων δεδομένων από κάθε πηγή,
την τήρηση υπό συνθήκες που διασφαλίζουν την ακεραιότητα, την εμπιστευτικότητα
και την διαθεσιμότητα των δεδομένων και κάθε άλλο θέμα, που αφορά στην ομαλή
λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος, σύμφωνα με την νομοθεσία για την
προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Η υποχρέωση λήψης και διαρκούς
τήρησης των κατάλληλων και αναγκαίων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφαλείας
των λαμβανομένων στοιχείων περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστον, την καταγραφή και
παρακολούθηση των προσβάσεων, τη διασφάλιση ιχνηλασιμότητας και την προστασία
των
13550 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ Τεύχος B’ 1328/22.03.2022
διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από
σκόπιμη ή τυχαία απειλή.
5.
Τα δεδομένα που λαμβάνονται μέσω τρίτων υπηρεσιών φορέων του
δημοσίου τομέα που διαλειτουργούν με το σύστημα της υπηρεσίας «Νταντάδες της
Γειτονιάς» χρησιμοποιούνται για τους ως άνω αναφερόμενους σκοπούς στο άρθρο 2
της παρούσας.
6.
Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που καταχωρίζονται στο
πληροφοριακό σύστημα συλλέγονται, τηρούνται και τυγχάνουν περαιτέρω
επεξεργασίας αποκλειστικά για τους σκοπούς της τήρησης και διαχείρισης του
Μητρώου Επιμελητών και της χορήγησης της αξίας τοποθέτησης (voucher) στα
πλαίσια της υλοποίησης της Δράσης «Νταντάδες της Γειτονιάς», σύμφωνα με τα
άρθρα 40-46 του ν. 4837/2021 (Α’ 178) και την παρούσα.
7.
Ο Υπεύθυνος επεξεργασίας συνάπτει, όπου απαιτείται Μνημόνιο
Συνεργασίας ή άλλη νομική πράξη για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων
σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 28 του Γ.Κ.Π.Δ. Κατά την επεξεργασία των
δεδομένων λαμβάνονται τα απαραίτητα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για την
ασφάλεια αυτών και τα οποία αναφέρονται αναλυτικά στο Μνημόνιο ή την πράξη που
συνάπτεται κατά τα ανωτέρω.
8.
Τα ανωτέρω δεδομέ να τηρούν ται μόνο για το διάσ τημα που α
παιτείται και σ τη συνέχεια διαγράφον ται.
9.
Ο εκτελών την επεξεργασία λαμβάνει όλα τα κατάλληλα και
ανάλογα προς τους κινδύνους, τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για την ασφάλεια των
υποδομών, των πληροφοριακών συσ τημάτων και των δεδομένων και την προσ τασία
τους από τυχαία ή αθέμιτη κατασ τροφή, τυχαία απώλεια, αλλοίωση, απαγορευμένη
διάδοση και κάθε άλλη μορφή αθέμιτης ή παράνομης επεξεργασίας.
Άρθρο 12 Έναρξη παραγωγικής λειτουργίας
Η παραγωγική λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος εκκινεί
στις 23 Μαρτίου 2022 με την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας του Μητρώου
Επιμελητών.
Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα
της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 18 Μαρτίου 2022
Οι Υπουργοί
Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Επικρατείας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΕΓΓΕΛΑ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ