Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2025

Παρέμβαση Ν. Παππά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εγκύκλιο του Υπ Παιδείας και τις επιπτώσεις στην Ειδική Αγωγή

Παρέμβαση Ν. Παππά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εγκύκλιο του Υπ Παιδείας και τις επιπτώσεις στην Ειδική Αγωγή

Ανησυχία προκαλεί η νέα εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας για την παράλληλη στήριξη, καθώς, σύμφωνα με τον Ευρωβουλευτή Νίκο Παππά, ενδέχεται να υπονομεύσει την ποιότητα και τη συνέπεια της υποστήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που κατατέθηκε στις 21 Οκτωβρίου 2025 στο Στρασβούργο, ο κ. Παππάς ζητά να διερευνηθούν οι επιπτώσεις του νέου πλαισίου στην ουσιαστική εφαρμογή της ενταξιακής εκπαίδευσης.

Όπως επισημαίνεται, η κατάσταση στην Ελλάδα δεν αποτελεί μεμονωμένο φαινόμενο, καθώς αντίστοιχα προβλήματα εμφανίζονται και σε άλλες χώρες της ΕΕ, όπως η Ιρλανδία και η Ρουμανία. Σε αυτές, η ανεπαρκής στελέχωση και η περιορισμένη κατάρτιση του προσωπικού δυσχεραίνουν την ισότιμη συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Σύσταση του Συμβουλίου «Pathways to School Success» (2022)

Κανονισμός (ΕΕ) 2021/817 για το πρόγραμμα Erasmus+

Χάρτα Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ για εκπαίδευση χωρίς διακρίσεις

Η παρέμβαση του Νίκου Παππά στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Ο Νίκος Παππάς καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναλάβει ενεργό ρόλο για τη βελτίωση των πολιτικών ενταξιακής εκπαίδευσης σε όλα τα κράτη μέλη. Η ουσιαστική υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες απαιτεί κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο δράσης που θα διασφαλίζει ενιαία κριτήρια αξιολόγησης και συνεχή παρακολούθηση της προόδου.

«Η παράλληλη στήριξη δεν είναι απλώς τεχνική βοήθεια· είναι δικαίωμα των παιδιών και δείκτης πολιτισμού των κοινωνιών μας. Χρειάζεται ενίσχυση, όχι περιορισμούς. Η Ευρώπη οφείλει να σταθεί στο ύψος των αξιών της και να διασφαλίσει ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης για όλους».

Με την ερώτησή του, ο Ευρωβουλευτής ζητά από την Επιτροπή να απαντήσει σε δύο καίρια ζητήματα:

Πώς προτίθεται να ενισχύσει την εφαρμογή της ενταξιακής εκπαίδευσης στα κράτη μέλη, αντιμετωπίζοντας θέματα όπως η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και η ποιοτική αξιολόγηση της παράλληλης στήριξης;

Αν σχεδιάζεται η ανάπτυξη κοινού ευρωπαϊκού πλαισίου παρακολούθησης της προόδου, σύμφωνα με τη Σύσταση «Pathways to School Success»;

Η παρέμβαση έρχεται σε περίοδο που το ζήτημα της ειδικής αγωγής και της παράλληλης στήριξης απασχολεί χιλιάδες οικογένειες στην Ελλάδα και σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, αναδεικνύοντας την ανάγκη για ουσιαστικές πολιτικές ισότητας και κοινωνικής ένταξης.

Πηγή: www.ipaidia.gr