Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2024

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ-Να καλυφτούν όλα τα κενά στο προσωπικό των Ειδικών και Γενικών Σχολείων

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ-Να καλυφτούν όλα τα κενά στο προσωπικό των Ειδικών και Γενικών Σχολείων

Να καλυφτούν όλα τα κενά σε Ειδικό Παιδαγωγικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό σε Ειδικά και Γενικά Σχολεία ζητά το ΚΚΕ, με Επίκαιρη Ερώτησή που κατέθεσε ο βουλευτής του Κόμματος Γιάννης Δελής προς τον υπουργό Παιδείας. Συγκεκριμένα, αναφέρονται τα εξής:

«Η σχολική χρονιά για τα Ειδικά Σχολεία, αλλά και την Ειδική Αγωγή στα Γενικά Σχολεία έχει ξεκινήσει με δραματικά κενά και μετά από δύο μήνες από την έναρξή της αυτά παραμένουν. Οι δηλώσεις περί ευαισθησίας για την Ειδική Αγωγή και για τετραπλάσιους διορισμούς σε Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, από την υφυπουργό Παιδείας το καλοκαίρι, αποδείχτηκαν ένα μεγάλο ψέμα.

Όχι μόνο δεν έγιναν οι εξαγγελλόμενοι διορισμοί μόνιμου προσωπικού, αλλά ακόμα και αυτή η β’ φάση προσλήψεων καθυστέρησε και έγινε μόλις πριν από λίγες μέρες, χωρίς να καλύπτει τις τεράστιες ανάγκες που υπάρχουν στα Ειδικά Σχολεία.

Οι τοποθετήσεις σε Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό υπολείπονται δραματικά των αναγκών, ώστε να ασκηθεί ένα ουσιαστικό και αποτελεσματικό επιστημονικό έργο. Ένας ψυχολόγος ή εργοθεραπευτής ή λογοθεραπευτής, εφόσον προσληφθεί, για δεκάδες μαθητές με αναπηρία σε Ειδικό Σχολείο δεν επαρκεί για να ασκηθεί το επιστημονικό έργο με σύγχρονους όρους, αναβαθμισμένα και να καλύψει τις σύνθετες, παιδαγωγικές και επιστημονικές ανάγκες του κάθε μαθητή.

Οι διορισμοί σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό είναι ελάχιστοι σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών που καλύπτουν, όταν το έργο τους ενταγμένο στη διεπιστημονική παρέμβαση είναι αναντικατάστατο και σημαντικό για την κατάκτηση της αυτονομίας και ανεξαρτησίας από τους μαθητές. Μία τόσο σημαντική επαγγελματική ειδικότητα ασκεί ιδιαίτερα καταπονητικό έργο, με εξοντωτικά ωράρια, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις ανάγκες των μαθητών και να οδηγούνται στην επαγγελματική εξουθένωση.

Επίσης στα Γενικά Σχολεία η Παράλληλη Στήριξη και τα Τμήματα Ένταξης στην κυριολεξία έχουν αφεθεί στην τύχη τους. Ελάχιστες προσλήψεις στο κατά τα άλλα συμπεριληπτικό σχολείο, που για τη φετινή σχολική χρονιά τους επιφυλάξατε μαζικές συγχωνεύσεις φτιάχνοντας τμήματα με 25 μαθητές και μέσα σε αυτά να φοιτούν αρκετοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η αναλγησία του Υπουργείου Παιδείας δεν έχει όρια, γιατί αφού στοιβάξατε τους μαθητές αυτούς τους στερήσατε και την εξατομικευμένη ειδική παιδαγωγική στήριξη, στέλνοντας μία διασταλτική ερμηνευτική εγκύκλιο, που αντιστρέφει ακόμα κι αυτό που ορίζει η διεπιστημονική ατομική αξιολόγηση, δηλαδή την εξατομικευμένη εκπαιδευτική στήριξη.

Δυστυχώς, η απουσία ουσιαστικής στήριξης ωθεί την οικογένεια για ακόμα μία φορά να αναλάβει την ευθύνη για την κάλυψη της επιστημονικής στήριξης που δεν προσφέρεται ολοκληρωμένα κατά το σχολικό πρόγραμμα, αναλαμβάνοντας την απογευματινή πολύωρη στήριξή τους.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για:

– Να καλυφτούν τα κενά που παραμένουν σε Ειδικά και Γενικά Σχολεία και αφορούν στην ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση.

– Να μονιμοποιηθούν όλοι όσοι εργάζονται ως αναπληρωτές στην Ειδική Εκπαίδευση».

Πηγή: www.902.gr