Αλαλούμ με τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης, έξαλλοι οι γονείς ζητάνε τα ρέστα από το Υπουργείο
Κωνσταντίνα Ντουντούμη
Αλαλούμ με τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης, έξαλλοι οι γονείς ζητάνε τα ρέστα από το Υπουργείο
«Οι ανάγκες των μαθητών δεν είναι κόστος, θα μας βρουν απέναντί τους» ξεσπούν οι γονείς για τις αιφνιδιαστικές συγχωνεύσεις τάξεων
Με μια νέα πραγματικότητα θα βρεθούν αντιμέτωποι γονείς και μαθητές με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς καθώς με εντολή του Υπουργείου Παιδείας αποφασίστηκε εδώ και τώρα σε όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης η υποχρεωτική συγχώνευση τμημάτων ακόμα και μεταξύ τάξεων, σε τμήματα των 25 μαθητών το ανώτερο.
Η εν λόγω εξέλιξη που πέρασε στα ψιλά με σχετική εγκύκλιο εν μέσω θέρους και κλειστών σχολείων, από την πρώτη στιγμή ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων τόσο από πλευράς εκπαιδευτικής κοινότητας (ΔΟΕ) όσο και γονιών μαθητών που βλέπουν ότι αιφνίδια αλλάζει το εκπαιδευτικό καθεστώς και επηρεάζονται οι μαθησιακές συνθήκες ιδαιτέρως των μαθητών τμημάτων Ένταξης και Παράλληλης Στήριξης χωρίς καμία πρόβλεψη και μέριμνα από πλευράς Υπουργείου Παιδείας. Μάλιστα όπως εξηγείται η συγχώνευση των τάξεων θα οδηγήσει αυτόματα και σε μετακινήσεις μαθητών ιδίως της Α Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου ώστε να καλυφθεί η ανάγκη για την δημιουργία τάξεων εκ των ενόντων.
Όπως δηλώνει χαρακτηριστικά στο Dnews δάσκαλος σχολείου της Ανατολικής Αττικής «πιθανόν να έχουμε ακόμα και μετακινήσεις μαθητών από ένα σχολείο σε ένα άλλο. Για παράδειγμα, έχουμε δύο σχολεία. Και τα δύο τμήματα έχουν από 12 παιδιά. Έτσι, στο πλαίσιο της συνένωσης και συγχώνευσης, το ένα τμήμα με 12 παιδιά θα πάει στο άλλο σχολείο, ώστε να γίνει ένα τμήμα με 24 παιδιά». Μάλιστα όπως μας τονίζει οι εν λόγω χειρισμοί του Υπουργείου Παιδείας «δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια καλά οργανωμένη μεθόδευση που αποσκοπεί σε μειωμένες προσλήψεις, κόφτες στις ανάγκες σχολείων αφού αυτόματα μειώνονται τα τμήματα και καλύπτονται κενά και όλα αυτά δεν γίνονται σε καμία περίπτωση για το καλό της εκπαίδευσης. Όλα είναι ζήτημα κόστους και περικοπών δαπανών. Καμία πρόβλεψη για τους μαθητές.»
«Σβήνουν» από το χάρτη των σχολείων του Πειραιά περισσότερα από τρία 12θεσια
Σφοδρές αντιδράσεις για την συγχώνευση των τάξεων αποτυπώνονται και στην ανακοίνωση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δ’ Δημοτικού Διαμερίσματος Πειραιά. Όπως αναφέρεται «Εκεί που πέρυσι λειτουργούσαν δύο τμήματα σε μια τάξη, από τη νέα χρονιά θα συγχωνευτούν και θα λειτουργεί μόνο ένα. Η απόφαση αυτή είναι απαράδεκτη! Υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας, υποβαθμίζει κι άλλο το σχολείο! Δεκάδες μαθητές που μέχρι πέρυσι βρίσκονταν σε τάξεις 15 και 16 μαθητών, θα πρέπει από τη νέα χρονιά να κάνουν μάθημα σε τάξεις ως και 25 μαθητών! Όλοι αντιλαμβανόμαστε τι σημαίνει αυτό, ξέροντας από πρώτο χέρι τις δυσκολίες που έχει σήμερα ένα τμήμα να “προχωρήσει” και να μην αφήσει πίσω μαθητές ακόμα κι όταν έχει κάτω από 15 μαθητές!
Στα περισσότερα σχολεία που θα εφαρμοστεί η σύμπτυξη τμημάτων, θα χαθούν θέσεις εκπαιδευτικών, αφού στην πλειοψηφία των δημοτικών οι εγγραφές στην πρώτη τάξη είναι λίγες και συγκροτείται ένα μόνο τμήμα. Τα σχολεία υποβαθμίζονται και κάποια οδηγούνται σταδιακά σε κατάργηση και λουκέτο, ενώ τα υπόλοιπα θα λειτουργούν με τάξεις των 25 και πλέον μαθητών. Πέρυσι καταργήθηκαν με τον ίδιο τρόπο αλλά 20 τμήματα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία. Που σημαίνει ότι μέσα σε δύο χρόνια «σβήνουν» από το χάρτη των σχολείων του Πειραιά περισσότερα από τρία 12θεσια!
Διεκδικούμε σύγχρονες σχολικές υποδομές για τα παιδιά μας κι αντί γι’ αυτό μας ζητάνε να συμβιβαστούμε με την ιδέα ότι 25 μαθητές θα στοιβάζονται σε αίθουσες που δεν χωράνε ούτε οι μισοί! Η απόφαση του υπουργείου ένα πράγμα επιβεβαιώνει: Ότι αντιμετωπίζουν την μόρφωση των παιδιών μας ως «κόστος» που πρέπει να περικοπεί. Συγχωνεύοντας τμήματα μειώνουν τους εκπαιδευτικούς κι αυτό το βαφτίζουν «εξοικονόμηση πόρων» στις πλάτες τις δικές μας και των παιδιών μας. Κόστος γι’ αυτούς είναι οι ανάγκες των παιδιών μας για ένα σύγχρονο σχολείο. Γι’ αυτό βαφτίζουν «εξοικονόμηση» την περικοπή δαπανών για προσλήψεις εκπαιδευτικών και το στοίβαγμα μαθητών σε λιγότερες τάξεις. Γι’ αυτό πέρυσι - όπως και τα προηγούμενα χρόνια - έφτασε Δεκέμβρης για να καλυφθούν τα κενά στα σχολεία, ενώ πολλές ειδικότητες δεν έφτασαν ποτέ στην τάξη. Γι’ αυτό από τις ανάγκες για παράλληλη στήριξη καλύφθηκαν πέρυσι μόνο οι μισές.»
Με τις ευλογίες του Υπουργείου θα στοιβάζονται 25 μαθητές αναξαρτήτως αναγκών Παράλληλης Στήριξης και Τμημάτων 'Ενταξης
Αντίστοιχες είναι και οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών καθώς αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση πουθ υπογράφουν οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Κερατσινίου-Περάματος Νίκος Πλουμπίδης, Κορυδαλλού-Αγίας Βαρβάρας
«Στον Πειραιά συγκεκριμένα, “χάνονται” 20 τμήματα Δημοτικών και Νηπιαγωγείων. Και αυτό ενώ υπήρχε θετική εισήγηση των σχολικών συμβούλων και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πειραιά, και υπάρχουν οι απαραίτητες αίθουσες σε κάθε σχολείο για να υποστηρίξουν τις κατατμήσεις αυτές. Αυτή η εξέλιξη είναι απαράδεκτη, καθώς καθιερώνονται τμήματα 23 και 24 μαθητών ανά τμήμα, με πληθώρα γνωματεύσεων Παράλληλης Στήριξης και παρακολούθησης σε Τμήματα Ένταξης και ουσιαστικά βάζει στον «προκρούστη» τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών και ενισχύει τη λογική του κόστους- οφέλους.
Ενδεικτικά αναφέρουμε παρακάτω ορισμένες χαρακτηριστικές περιπτώσεις:
Σε Δημοτικό στο Κερατσίνι, η Ε' τάξη το νέο σχολικό έτος 2024-2025 που έχει 46 μαθητές, με 8 γνωματεύσεις και 6 αιτήσεις με αριθμό πρωτοκόλλου στο ΚΕΔΑΣΥ θα μείνει 2 τμήματα. Επίσης, σε άλλο Δημοτικό του Κερατσινίου η Α' τάξη που θα σχηματιστεί το σχολικό έτος 2024-25 έχει 23 νέες εγγραφές και 1 επαναφοίτηση και, παρά το γεγονός ότι υπάρχει μία γνωμάτευση με αυτισμό παιδικής ηλικίας και 3 ακόμα γνωματεύσεις από το ΚΕΔΑΣΥ, δεν εγκρίθηκε η κατάτμησή τους.
Αντίστοιχα, σε σχολείο του Κορυδαλλού σε ΣΤ' τάξη με 46 μαθητές εκ των οποίων 12 μαθητές Ρομά, με 7 διαγνώσεις και 2 αιτήσεις στο ΚΕΔΑΣΥ αναστέλλεται η κατάτμηση σε τρία τμήματα και γίνονται δύο. Πάει περίπατο το παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών που μετατρέπονται σε «παιδοφύλακες», αφού με αυτόν τον τρόπο είναι αδύνατη η ισότιμη εκπαίδευση όλων των μαθητών ανάλογα με τις ανάγκες του καθενός.»