ΝΟΜΟΣ 4727 2020
ΦΕΚ: Α 184 20200923
Τέθηκε σε ισχύ: 23.09.2020
Τίτλος
Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις.
Τα άρθρα 217 έως 223 του νόμου 4727
Για πληρέστερη κατανόηση προτάσσουμε την εισηγητική έκθεση των άρθρων
Μανώλης Μπασιάς
Επί του άρθρου 217
Με την παρ. 1 του άρθρου 217, που ενσωματώνει το άρθρο 109 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972, ορίζεται η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη ως αρμόδια για την υλοποίηση και διαχείριση της Υπηρεσίας Επικοινωνιών Έκτακτης Ανάγκης «112», καθώς είναι ήδη η αρμόδια αρχή για την αντιμετώπιση των έκτακτων περιστατικών που πρόκειται να αναφερθούν μέσω της Υπηρεσίας Επικοινωνιών Έκτακτης Ανάγκης «112». Σημειώνεται ότι η Υπηρεσία Επικοινωνιών Έκτακτης Ανάγκης «112» διαφέρει από τη μέχρι σήμερα λειτουργούσα Υπηρεσία κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης «112» («ΥΚΕΑ 112»), κατά το ότι είναι διευρυμένη και περιλαμβάνει, αφενός το σύστημα εισερχόμενων επικοινωνιών προς τον αριθμό «112» (φωνητικών κλήσεων, SMS, MMS, fax, email κλπ), αφετέρου δε και το νέο σύστημα εξερχόμενων επικοινωνιών (Reverse 112), μέσω του οποίου αποστέλλονται γραπτά προειδοποιητικά μηνύματα σε πολίτες (ή σε επιλεγμένες ομάδες χρηστών), όπως ειδικότερα προβλέπεται στην κείμενη νομοθεσία (περ. ε' της παρ. 8 του άρθρου 36 του ν. 4662/2020).
Περαιτέρω, στις υπάρχουσες σχετικές υπηρεσίες που διασυνδέονται με την Υπηρεσία Επικοινωνιών Έκτακτης Ανάγκης «112» (ιδίως, Αστυνομία, Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ) προστίθενται επίσης η Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS «1056» και η Ευρωπαϊκή Ανοιχτή Τηλεφωνική Γραμμή για Αγνοούμενα Παιδιά «116000», ενώ για να καλυφθούν όλα τα πιθανά ενδεχόμενα γίνεται και ειδική μνεία για την περίπτωση δικτύων, τα οποία δεν είναι διαθέσιμα στο κοινό, αλλά επιτρέπουν κλήσεις σε δημόσια δίκτυα, υποχρεώνοντας τους παρόχους να διασφαλίσουν πρόσβαση στην Υπηρεσία Επικοινωνιών Έκτακτης Ανάγκης «112».
Με την παρ. 2 παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη και στον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την έκδοση απόφασης για τη λήψη των κατάλληλων μέτρων προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι θα παρέχεται πρόσβαση στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης μέσω επικοινωνιών έκτακτης ανάγκης με το πλέον κατάλληλο κέντρο λήψης κλήσεων έκτακτης ανάγκης (PSAP), όταν οι υπηρεσίες που διατίθενται από τους παρόχους επιτρέπουν στους τελικούς χρήστες να πραγματοποιούν κλήσεις προς έναν αριθμό σε εθνικό ή διεθνές σχέδιο αριθμοδότησης. Η απόφαση αυτή εκδίδεται μετά από διαβούλευση με την Ε.Ε.Τ.Τ., τους αρμόδιους φορείς παροχής υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης και τους παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Με την παρ. 3 προβλέπεται ότι οι κλήσεις, τα μηνύματα μέσω της υπηρεσίας γραπτών μηνυμάτων (SMS) και της υπηρεσίας μηνυμάτων πολυμέσων (MMS), καθώς και οι κλήσεις και τα μηνύματα από οχήματα μέσω του συστήματος eCall, με χρήση του ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού κλήσης έκτακτης ανάγκης «112», πραγματοποιούνται για εξερχόμενες εθνικές κλήσεις και μηνύματα μέσω οποιασδήποτε επιχείρησης παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών ατελώς στο σύνολό τους και χωρίς υποχρέωση χρήσης οποιουδήποτε μέσου πληρωμής.
Με την παρ. 4 προβλέπεται ότι τα μηνύματα μέσω της υπηρεσίας γραπτών μηνυμάτων (SMS) που μεταφέρουν δεδομένα τοποθεσίας απαραίτητα για τον αυτόματο γεωεντοπισμό των χρηστών που επικοινωνούν με τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης «112» από συσκευή κινητής τηλεφωνίας πραγματοποιούνται για εξερχόμενες εθνικές κλήσεις και μηνύματα μέσω οποιασδήποτε επιχείρησης παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών ατελώς στο σύνολό τους και χωρίς υποχρέωση χρήσης οποιουδήποτε μέσου πληρωμής.
Με την παρ. 5 προβλέπεται η υποχρέωση των παρόχων να εξυπηρετήσουν τις κάθε είδους επικοινωνίες προς την Υπηρεσία Επικοινωνιών Έκτακτης Ανάγκης «112» τουλάχιστον με την ταχύτητα και αποτελεσματικότητα που εξυπηρετούν τις αντίστοιχες κλήσεις προς τους εθνικούς αριθμούς έκτακτης ανάγκης, προκειμένου να εδραιωθεί η χρήση κι αξιοπιστία του αριθμού «112», ενώ προβλέπονται και δύο ειδικές υποχρεώσεις, για την εξασφάλιση των οποίων υποχρεούνται να εγκαταστήσουν όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό με ίδια έξοδα. Η πρώτη αφορά τη διεκπεραίωση των κάθε είδους επικοινωνιών με τους πολίτες από κάθε μέσο, ακόμα και χωρίς ταυτοποίηση της κάρτας SIM, ακόμα δηλαδή και από κινητά τηλέφωνα προτού εισαχθεί ο κωδικός PIN, ώστε να δύνανται τρίτοι να ενημερώσουν χρησιμοποιώντας τη συσκευή του πληγέντος. Η δεύτερη αφορά τον εντοπισμό της θέσης του καλούντος, πληροφορία άκρως απαραίτητη για τις σχετικές υπηρεσίες σε περιπτώσεις όπως θαλάσσιες ή ορεινές διασώσεις.
Με την παρ. 6 ενσωματώνεται η απαίτηση της Οδηγίας για ισότιμη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, εξουσιοδοτώντας τον αρμόδιο Υπουργό να λάβει με απόφασή του, κατόπιν εισήγησης της Ε.Ε.Τ.Τ. και με τη συνδρομή της, τα εκάστοτε απαιτούμενα μέτρα. Προς τον σκοπό αυτόν, η Ε.Ε.Τ.Τ. αλλά και η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, ως υπεύθυνη για την υλοποίηση και διαχείριση της Υπηρεσίας Επικοινωνιών Έκτακτης Ανάγκης «112», ορίζονται ως αρμόδιες να συνεργάζονται με τις αντίστοιχες αρχές άλλων κρατών-μελών για την εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας, σύμφωνα με τα κοινά ευρωπαϊκά πρότυπα ή προδιαγραφές.
Με την παρ. 7 προβλέπεται ότι οι πληροφορίες για τον εντοπισμό του καλούντος καθίστανται διαθέσιμες στο πλέον κατάλληλο κέντρο λήψης κλήσεων έκτακτης ανάγκης (PSAP), χωρίς καθυστέρηση, μετά την ενεργοποίηση της επικοινωνίας έκτακτης ανάγκης. Σε αυτές περιλαμβάνονται πληροφορίες εντοπισμού βάσει δικτύου και, όπου είναι διαθέσιμες, πληροφορίες για τον εντοπισμό του καλούντος που αντλούνται βάσει χειροσυσκευής. Ο προσδιορισμός και η μετάδοση των πληροφοριών για τον εντοπισμό του καλούντος είναι δωρεάν για τον τελικό χρήστη και το κέντρο λήψης κλήσεων έκτακτης ανάγκης, όσον αφορά όλες τις επικοινωνίες έκτακτης ανάγκης στον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης «112».
Με την παρ. 8 προβλέπεται ότι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι αρμόδια για την ενημέρωση των πολιτών και ιδιαίτερα των προσώπων που ταξιδεύουν μεταξύ των κρατών-μελών και των τελικών χρηστών με αναπηρίες για την ύπαρξη και τη χρήση του ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης «112», καθώς και για τα χαρακτηριστικά προσβασιμότητάς του. Οι πληροφορίες αυτές παρέχονται σε προσβάσιμους μορφότυπους που αντιστοιχούν σε διάφορους τύπους αναπηρίας.
Επί του άρθρου 218
Το άρθρο 218 επαναλαμβάνει τη διατύπωση της παρ. 5 του υπό κατάργηση άρθρου 66 του ν. 4070/2012 και ακολουθώντας το πνεύμα της διάταξης του άρθρου 110 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972, προβλέπει τη δημιουργία και λειτουργία συστήματος προειδοποίησης του κοινού μέσω αποστολής γραπτών μηνυμάτων στις συσκευές κινητών τηλεφώνων των χρηστών, ατελώς και χωρίς χρέωση των τελικών χρηστών, προς ενημέρωση αυτών και απαλείφοντας τον κίνδυνο τυχόν οικονομική επιβάρυνση να λειτουργήσει εις βάρος της ενημέρωσης. Τέλος, για τη συνολική λειτουργία του συστήματος προστασίας, οι διατάξεις προβλέπουν τη σύνδεση του συστήματος προειδοποίησης με την Υπηρεσία Επικοινωνιών Έκτακτης Ανάγκης «112» της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, από την οποία θα εξέρχονται τα εν λόγω μηνύματα.
Επί του άρθρου 219
Το άρθρο 219, που ενσωματώνει το άρθρο 111 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972, αποσκοπεί στην ισότιμη πρόσβαση για χρήστες με αναπηρίες, παρέχοντας τη σχετική ρυθμιστική αρμοδιότητα στην Ε.Ε.Τ.Τ..
Επί του άρθρου 220
Το άρθρο 220 επαναλαμβάνει το άρθρο 112 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972, καθώς επίσης και τη διάταξη της παρ. 2 του υπό κατάργηση άρθρου 69 του ν. 4070/2012 και περιλαμβάνει διατάξεις για την προσφορά υπηρεσιών τηλεφωνικού καταλόγου. Περαιτέρω, παρέχεται εξουσιοδότηση στην Ε.Ε.Τ.Τ. να καθορίσει τις λεπτομέρειες εφαρμογής βάσει των αρχών που αναφέρονται στο άρθρο 169.
Επί του άρθρου 221
Με το προτεινόμενο άρθρο 221 ενσωματώνεται το άρθρο 113 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972 και εξασφαλίζεται η διαλειτουργικότητα ραδιοφωνικών δεκτών αυτοκινήτου, ραδιοφώνων και τηλεοπτικού εξοπλισμού.
Επί του άρθρου 222
Το άρθρο 222 που ενσωματώνει το άρθρο 114 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972, περιλαμβάνει διατάξεις σχετικά με τη μεταφορά σήματος, διασφαλίζοντας την μεταφορά αυτούσιου του περιεχομένου, προκειμένου να εξασφαλιστεί η κάλυψη και παροχή σε ακριτικές ή δυσπρόσιτες ή εκτός δικτύου περιοχές, αλλά και η κάλυψη όλης της επικράτειας σε περίπτωση προσωρινού προβλήματος.
Επί του άρθρου 223
Το άρθρο 223 αποτελεί μεταφορά και προσαρμογή των διατάξεων του άρθρου 115 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972, συμπληρώνοντας και καλύπτοντας τα προηγούμενα προτεινόμενα άρθρα με ρυθμίσεις για οποιαδήποτε άλλη σχετική παροχή συναφών ευκολιών.
Επί του άρθρου 224
Στο άρθρο 224, που ενσωματώνει το άρθρο 120 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972, ρυθμίζονται τα θέματα δημοσίευσης των πληροφοριών που αφορούν στην εφαρμογή του παρόντος νόμου.
Επί του άρθρου 225
Το άρθρο 225 αποτελεί μεταφορά και προσαρμογή του άρθρου 121 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972. Ρυθμίζει τα θέματα κοινοποιήσεων προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με τις υποχρεώσεις της Ελλάδας αναφορικά με την ενσωμάτωση της Οδηγίας.
Επί του άρθρου 226
Στο άρθρο 226 προβλέπονται οι μεταβατικές διατάξεις.
Επί του άρθρου 227
Στο άρθρο 227 προβλέπονται οι καταργούμενες διατάξεις.
Επί του άρθρου 228
Στο άρθρο 228 προβλέπονται ορισμένες τροποποιητικές διατάξεις του ν. 4070/2012, στο πλαίσιο ενίσχυσης της ανεξαρτησίας της Ε.Ε.Τ.Τ..
Επί του άρθρου 229
Στο άρθρο 229 απαριθμούνται τα Παραρτήματα Ι έως ΧΙ του παρόντος νόμου, και προβλέπεται ότι αποτελούν αναπόσπαστο μέρος αυτού.
Το κείμενο του νόμου
ΝΟΜΟΣ 4727 2020 ΦΕΚ: Α 184 2020 09 23
Τέθηκε σε ισχύ: 23.09.2020
Τίτλος
Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις.
Αρθρο: 217
Ημ/νία: 23.09.2020
Τίτλος Αρθρου
Επικοινωνίες έκτακτης ανάγκης και ενιαίος ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης (άρθρο 109 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972)
Κείμενο Αρθρου
1. Όλοι οι τελικοί χρήστες των υπηρεσιών που αναφέρονται στην παρ. 2, συμπεριλαμβανομένων των χρηστών των κοινόχρηστων τηλεφώνων, έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης μέσω επικοινωνιών έκτακτης ανάγκης ατελώς και χωρίς υποχρέωση χρήσης ουδενός μέσου πληρωμής, χρησιμοποιώντας τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης «112» και κάθε εθνικό αριθμό έκτακτης ανάγκης που ορίζεται στο Εθνικό Σχέδιο Αριθμοδότησης. Οι κλήσεις από τα Κέντρα Λήψης κλήσεων έκτακτης ανάγκης (PSAP) προς τους πολίτες που επικοινωνούν με το 112 στο πλαίσιο διαχείρισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης πραγματοποιούνται ατελώς.
Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση και λειτουργία της Υπηρεσίας Επικοινωνιών Έκτακτης Ανάγκης 112, που περιλαμβάνει υπηρεσίες που σχετίζονται με τη λειτουργία του ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης 112, είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Η διεκπεραίωση της Υπηρεσίας Επικοινωνιών Έκτακτης Ανάγκης 112, πραγματοποιείται με την τηλεπικοινωνιακή διασύνδεση των καλούντων τον αριθμό «112», με τους κατά περίπτωση και κατά τόπο αρμόδιους φορείς παροχής υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης (ενδεικτικά Ελληνική Αστυνομία, Πυροσβεστικό Σώμα, Ε.Κ.Α.Β., Λιμενικό Σώμα) ανάλογα με το είδος του συμβάντος που αναφέρει ο καλών καθώς και με την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS «1056» και την Ευρωπαϊκή Ανοιχτή Τηλεφωνική Γραμμή για Αγνοούμενα Παιδιά «116000» όταν πρόκειται για περιστατικό παιδιού σε κίνδυνο ή παιδιού που έχει εξαφανισθεί.
Στην περίπτωση δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών που δεν είναι διαθέσιμα στο κοινό αλλά επιτρέπουν κλήσεις σε δημόσια δίκτυα, η επιχείρηση που είναι υπεύθυνη για το εν λόγω δίκτυο καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να παρέχεται πρόσβαση σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης μέσω του ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης «112», ιδίως όταν δεν παρέχεται εναλλακτική και εύκολη πρόσβαση σε υπηρεσία έκτακτης ανάγκης.
2. Με απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κατόπιν διαβούλευσης με την Ε.Ε.Τ.Τ., τους αρμόδιους φορείς παροχής υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης και τους παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών λαμβάνονται όλα τα κατάλληλα μέτρα, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι οι πάροχοι διαθέσιμων στο κοινό υπηρεσιών διαπροσωπικών επικοινωνιών βάσει αριθμών, όταν οι υπηρεσίες αυτές επιτρέπουν στους τελικούς χρήστες να πραγματοποιούν κλήσεις προς έναν αριθμό σε εθνικό ή διεθνές σχέδιο αριθμοδότησης, παρέχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης μέσω επικοινωνιών έκτακτης ανάγκης με το πλέον κατάλληλο κέντρο λήψης κλήσεων έκτακτης ανάγκης (PSAP).
3. Οι κλήσεις, τα μηνύματα μέσω της υπηρεσίας γραπτών μηνυμάτων (SMS) και της υπηρεσίας μηνυμάτων πολυμέσων (MMS), καθώς και οι κλήσεις και τα μηνύματα από οχήματα μέσω του συστήματος eCall, με χρήση του ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού κλήσης έκτακτης ανάγκης «112», πραγματοποιούνται για εξερχόμενες εθνικές κλήσεις και μηνύματα μέσω οποιασδήποτε επιχείρησης παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών ατελώς στο σύνολό τους και χωρίς υποχρέωση χρήσης οποιουδήποτε μέσου πληρωμής.
4. Τα μηνύματα μέσω της υπηρεσίας γραπτών μηνυμάτων (SMS) που μεταφέρουν δεδομένα τοποθεσίας απαραίτητα για τον αυτόματο γεωεντοπισμό των χρηστών που επικοινωνούν με τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης «112» από συσκευή κινητής τηλεφωνίας πραγματοποιούνται για εξερχόμενες εθνικές κλήσεις και μηνύματα μέσω οποιασδήποτε επιχείρησης παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών ατελώς στο σύνολό τους και χωρίς υποχρέωση χρήσης οποιουδήποτε μέσου πληρωμής.
5. Οι επιχειρήσεις εγκαθιστούν όλο τον αναγκαίο εξοπλισμό στο δίκτυό τους αναλαμβάνοντας το σχετικό κόστος προκειμένου να: (α) διεκπεραιώνουν τις τηλεφωνικές κλήσεις, τα μηνύματα μέσω της υπηρεσίας γραπτών μηνυμάτων (SMS) και της υπηρεσίας μηνυμάτων πολυμέσων (MMS), τις κλήσεις και τα μηνύματα από οχήματα μέσω του συστήματος eCall προς τον αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης «112», καθώς και τα μηνύματα μέσω της υπηρεσίας γραπτών μηνυμάτων (SMS) που μεταφέρουν δεδομένα τοποθεσίας απαραίτητα για τον αυτόματο γεωεντοπισμό των καλούντων τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης «112» από συσκευή κινητής τηλεφωνίας, όπου καθίσταται κατά περίπτωση αναγκαίο και μέσω εθνικής περιαγωγής ή, για την περίπτωση κλήσεων φωνής, ακόμα και χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί ταυτοποίηση της Κάρτας Ταυτοποίησης Χρήστη (SIM card). (β) Διαθέτουν ατελώς όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον εντοπισμό της θέσης του καλούντος στις αρμόδιες αρχές για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης αμέσως όταν η κλήση ληφθεί από τις εν λόγω αρχές για όλες τις κλήσεις στον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης «112».
Όλες οι επικοινωνίες έκτακτης ανάγκης προς τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης «112» απαντώνται δεόντως και διεκπεραιώνονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και τουλάχιστον τόσο γρήγορα και αποτελεσματικά όσο και οι κλήσεις προς τον εθνικό αριθμό ή τους εθνικούς αριθμούς έκτακτης ανάγκης.
6. Με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κατόπιν διαβούλευσης με την Ε.Ε.Τ.Τ., εξασφαλίζεται ότι η πρόσβαση των τελικών χρηστών με αναπηρίες σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, ακόμα κι όταν πρόκειται για επισκέπτες από άλλα κράτη - μέλη της Ε.Ε., είναι διαθέσιμη μέσω επικοινωνιών έκτακτης ανάγκης και ισότιμη με την πρόσβαση των άλλων τελικών χρηστών, σύμφωνα με το ενωσιακό δίκαιο για την εναρμόνιση των απαιτήσεων προσβασιμότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών.
Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και, όπου απαιτείται, η Ε.Ε.Τ.Τ., συνεργάζονται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις ρυθμιστικές ή/και αρμόδιες αρχές άλλων κρατών - μελών της Ε.Ε., προκειμένου να εξασφαλίζεται ότι, όταν ταξιδεύουν σε άλλο κράτος - μέλος, οι τελικοί χρήστες με αναπηρίες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε ισότιμη βάση με τους υπόλοιπους τελικούς χρήστες, όπου είναι εφικτό χωρίς οποιαδήποτε προεγγραφή. Τα μέτρα αυτά αποσκοπούν στην εξασφάλιση διαλειτουργικότητας μεταξύ των κρατών - μελών και βασίζονται κατά τον μέγιστο δυνατό βαθμό στα ευρωπαϊκά πρότυπα ή προδιαγραφές που καθορίζονται σύμφωνα με το άρθρο 147. Τα εν λόγω μέτρα δεν εμποδίζουν να θεσπιστούν πρόσθετες απαιτήσεις προς επίτευξη των στόχων που ορίζονται στο παρόν άρθρο.
7. Οι πληροφορίες για τον εντοπισμό του καλούντος καθίστανται διαθέσιμες στο πλέον κατάλληλο κέντρο λήψης κλήσεων έκτακτης ανάγκης (PSAP) χωρίς καθυστέρηση μετά την ενεργοποίηση της επικοινωνίας έκτακτης ανάγκης. Σε αυτές περιλαμβάνονται πληροφορίες εντοπισμού βάσει δικτύου και, όπου είναι διαθέσιμες, πληροφορίες για τον εντοπισμό του καλούντος που αντλούνται βάσει χειροσυσκευής. Ο προσδιορισμός και η μετάδοση των πληροφοριών για τον εντοπισμό του καλούντος είναι δωρεάν για τον τελικό χρήστη και το κέντρο λήψης κλήσεων έκτακτης ανάγκης, όσον αφορά όλες τις επικοινωνίες έκτακτης ανάγκης στον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης «112». Με κοινή απόφαση, του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του κατά περίπτωση αρμόδιου υπουργού μπορεί να επεκτείνεται η εν λόγω υποχρέωση, ώστε να καλύπτονται επίσης οι επικοινωνίες έκτακτης ανάγκης σε εθνικούς αριθμούς έκτακτης ανάγκης. Η Ε.Ε.Τ.Τ., σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, εφόσον απαιτείται κατόπιν διαβούλευσης με τον BEREC, καθορίζουν κριτήρια για την ακρίβεια και την αξιοπιστία των παρεχόμενων πληροφοριών για τον εντοπισμό του καλούντος.
8. Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι αρμόδια για την ενημέρωση των πολιτών και ιδιαίτερα των προσώπων που ταξιδεύουν μεταξύ των κρατών μελών και των τελικών χρηστών με αναπηρίες για την ύπαρξη και τη χρήση του ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης «112», καθώς και για τα χαρακτηριστικά προσβασιμότητάς του. Οι πληροφορίες αυτές παρέχονται σε προσβάσιμους μορφότυπους που αντιστοιχούν σε διάφορους τύπους αναπηρίας.
Αρθρο: 218
Τίτλος Αρθρου
Σύστημα προειδοποίησης του κοινού (άρθρο 110 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972)
Κείμενο Αρθρου
Οι επιχειρήσεις παροχής δημόσιων κινητών δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών οφείλουν να διασφαλίζουν ότι το δίκτυό τους υποστηρίζει την «Υπηρεσία Εκπομπής Κυψέλης» (Cell Broadcast Service) σύμφωνα με το πρότυπο Τ23.041 της 3rd Generation Partnership Project (3GPP), όπως ισχύει, μέσω της οποίας είναι δυνατή η ενημέρωση πολιτών που βρίσκονται εντός ορισμένης γεωγραφικής περιοχής, με την αποστολή άμεσων μηνυμάτων σε κινητά τερματικά χρηστών. Το ως άνω σύστημα θα διασυνδέεται με την Υπηρεσία Επικοινωνιών Έκτακτης Ανάγκης 112 της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, από την οποία θα εξέρχονται τα εν λόγω μηνύματα ενημέρωσης πολιτών για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης ή επικίνδυνων φαινομένων ή συμβάντων, ενώ η παράδοσή τους θα γίνεται χωρίς χρέωση των τελικών συνδρομητών. Η χρήση της Υπηρεσίας Εκπομπής Κυψέλης για ενημέρωση των πολιτών με πληροφορίες που παρέχονται από τις αρμόδιες δημόσιες αρχές στους παρόχους δημοσίων κινητών δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών πραγματοποιείται ατελώς στο σύνολό της, χωρίς καμία χρέωση ή επιβάρυνση για αυτές, αποκλειστικά και μόνο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης ή επικίνδυνων φαινομένων ή συμβάντων. Η χρήση της ως άνω υπηρεσίας πραγματοποιείται ατελώς για την Υπηρεσία Επικοινωνιών Έκτακτης Ανάγκης 112 σε κάθε περίπτωση.
Αρθρο: 219
Τίτλος Αρθρου
Ισότιμη πρόσβαση και επιλογές για τελικούς χρήστες με αναπηρίες (άρθρο 111 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972)
Κείμενο Αρθρου
1. Με απόφαση της Ε.Ε.Τ.Τ. καθορίζονται οι απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν οι πάροχοι διαθέσιμων στο κοινό υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών προκειμένου να εξασφαλίζεται, ότι οι τελικοί χρήστες με αναπηρίες: α) έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών συμβατικών πληροφοριών που παρέχονται δυνάμει του άρθρου 210, ισοδύναμες με τις παρεχόμενες στην πλειονότητα των τελικών χρηστών, και β) έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ των επιχειρήσεων και των υπηρεσιών που διαθέτει η πλειονότητα των τελικών χρηστών.
2. Τα μέτρα που λαμβάνονται από την Ε.Ε.Τ.Τ., σύμφωνα με την παρ. 1, βασίζονται κατά το μέγιστο δυνατό βαθμό στα σχετικά πρότυπα ή προδιαγραφές που καθορίζονται σύμφωνα με το άρθρο 147.
Αρθρο: 220
Τίτλος Αρθρου
Υπηρεσίες πληροφοριών καταλόγου (άρθρο 112 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972)
Κείμενο Αρθρου
1. Όλοι οι πάροχοι υπηρεσιών διαπροσωπικών επικοινωνιών βάσει αριθμών, που χορηγούν αριθμούς από σχέδιο αριθμοδότησης, υποχρεούνται να ικανοποιούν κάθε εύλογο αίτημα για τη διάθεση, στο πλαίσιο της παροχής διαθέσιμων στο κοινό υπηρεσιών πληροφοριών καταλόγου και καταλόγων, των σχετικών πληροφοριών σε συμφωνημένη μορφή και κατά τρόπο δίκαιο, αντικειμενικό, κοστοστρεφή και αμερόληπτο.
Με απόφαση της Ε.Ε.Τ.Τ. καθορίζεται κάθε λεπτομέρεια σχετικά με τον τρόπο και το κόστος διάθεσης των απαιτούμενων στοιχείων, υπό δίκαιους, αμερόληπτους και κοστοστρεφείς όρους.
2. Η Ε.Ε.Τ.Τ., με απόφασή της δύναται να επιβάλει υποχρεώσεις και όρους στις επιχειρήσεις που ελέγχουν την πρόσβαση στους τελικούς χρήστες για την παροχή υπηρεσιών πληροφοριών καταλόγου σύμφωνα με το άρθρο 169. Αυτοί οι όροι και οι υποχρεώσεις είναι αντικειμενικοί, ισότιμοι, διαφανείς και δεν εισάγουν διακρίσεις.
3. Προκειμένου να διασφαλιστεί η άμεση πρόσβαση των τελικών χρηστών κράτους - μέλους άλλου πλην της Ελλάδας στην υπηρεσία πληροφοριών καταλόγου, η οποία παρέχεται στην Ελληνική Επικράτεια ή/και η πρόσβαση τελικών χρηστών στην Ελληνική Επικράτεια στην υπηρεσία πληροφοριών καταλόγου που παρέχεται σε άλλα κράτη - μέλη, μέσω τηλεφωνικής κλήσης ή με αποστολή σύντομου μηνύματος (SMS), καταργείται κάθε υφιστάμενος σχετικός περιορισμός. Η Ε.Ε.Τ.Τ. δύναται με απόφασή της να καθορίσει κατάλληλα μέτρα για την εξασφάλιση της πρόσβασης αυτής, σύμφωνα με το άρθρο 205.
4. Το παρόν άρθρο εφαρμόζεται, με την επιφύλαξη των απαιτήσεων του ενωσιακού δικαίου για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής, και ιδίως του άρθρου 12 της Οδηγίας 2002/58/ ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 12ης Ιουλίου 2002, το οποίο ενσωματώθηκε με τον ν. 3471/2006 (Α' 133) σχετικά με την επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και την προστασία της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών (L 201).
Αρθρο: 221
Τίτλος Αρθρου
Διαλειτουργικότητα ραδιοφωνικών δεκτών αυτοκινήτων και ραδιοφωνικών δεκτών ευρείας κατανάλωσης και ψηφιακού τηλεοπτικού εξοπλισμού ευρείας κατανάλωσης (άρθρο 113 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972)
Κείμενο Αρθρου
1. Οι ραδιοφωνικοί δέκτες αυτοκινήτων και ο ψηφιακός τηλεοπτικός εξοπλισμός ευρείας κατανάλωσης που διατίθενται στην αγορά προς πώληση ή μίσθωση είναι συμβατός με το Παράρτημα XL
2. Με απόφασή του, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης δύναται να θεσπίζει μέτρα για να διασφαλίσει τη διαλειτουργικότητα άλλων ραδιοφωνικών δεκτών ευρείας κατανάλωσης, περιορίζοντας παράλληλα τον αντίκτυπο στην αγορά ραδιοφωνικών δεκτών εκπομπών χαμηλής αξίας και διασφαλίζοντας ότι τα εν λόγω μέτρα δεν εφαρμόζονται σε προϊόντα στα οποία ο ραδιοφωνικός δέκτης είναι καθαρά δευτερεύον στοιχείο, όπως τα έξυπνα τηλέφωνα, και στον εξοπλισμό που χρησιμοποιείται από ραδιοερασιτέχνες.
3. Οι πάροχοι ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών διασφαλίζουν, όταν ενδείκνυται, ότι ο ψηφιακός τηλεοπτικός εξοπλισμός που παρέχουν στους τελικούς χρήστες είναι διαλειτουργικός έτσι ώστε, όταν είναι τεχνικά εφικτό, ο ψηφιακός τηλεοπτικός εξοπλισμός να μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί με άλλους παρόχους ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών.
Με την επιφύλαξη του άρθρου 6 της υπό στοιχεία Η.Π.23615/651/Ε.103/8.5.2014 κοινής απόφασης των Yπουργών Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (Β' 1184), με την καταγγελία της σύμβασης, οι τελικοί χρήστες έχουν τη δυνατότητα να επιστρέψουν δωρεάν και εύκολα τον ψηφιακό τηλεοπτικό εξοπλισμό, εκτός εάν ο πάροχος αποδείξει ότι είναι πλήρως διαλειτουργικός με τις υπηρεσίες ψηφιακής τηλεόρασης άλλων παρόχων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων στους οποίους στράφηκε ο τελικός χρήστης.
Με απόφασή του, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης δύναται να καθορίζει τους όρους και κάθε σχετική λεπτομέρεια για την θέση σε εφαρμογή των ανωτέρω.
Ο ψηφιακός τηλεοπτικός εξοπλισμός ο οποίος συμμορφώνεται με εναρμονισμένα πρότυπα, τα στοιχεία αναφοράς των οποίων έχουν δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ή με μέρη αυτών, θεωρείται ότι συμμορφώνεται με την απαίτηση διαλειτουργικότητας που ορίζεται στο δεύτερο εδάφιο και καλύπτεται από τα εν λόγω πρότυπα ή τα μέρη τους.
Αρθρο: 222
Τίτλος Αρθρου
Υποχρεώσεις «μεταφοράς σήματος» (άρθρο 114 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972)
Κείμενο Αρθρου
1. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Υπουργού, στον οποίο έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης μπορούν να επιβάλλονται εύλογες υποχρεώσεις «μεταφοράς σήματος», για τη μετάδοση συγκεκριμένων καναλιών ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών και συναφών συμπληρωματικών υπηρεσιών, ιδίως υπηρεσιών προσβασιμότητας για να καταστεί δυνατή η δέουσα πρόσβαση των τελικών χρηστών με αναπηρίες και συνδεδεμένων τηλεοπτικών υπηρεσιών και ηλεκτρονικών οδηγών προγραμμάτων (ΗΟΠ) που υποστηρίζουν δεδομένα, σε επιχειρήσεις υπό τη δικαιοδοσία τους, οι οποίες παρέχουν δίκτυα και υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών που χρησιμοποιούνται για τη διανομή καναλιών ραδιοφωνικών ή τηλεοπτικών εκπομπών στο κοινό, όταν σημαντικός αριθμός τελικών χρηστών των δικτύων και των υπηρεσιών αυτών τα χρησιμοποιεί ως το κύριο μέσο λήψης καναλιών ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών. Οι εν λόγω υποχρεώσεις επιβάλλονται μόνον όταν είναι αναγκαίες για την επίτευξη των στόχων γενικού συμφέροντος και είναι αναλογικές και διαφανείς.
2. Οι υποχρεώσεις της παρ. 1 επανεξετάζονται ανά πενταετία από την έκδοσή τους.
3. Εάν προβλέπεται αποζημίωση για τις υποχρεώσεις της παρ. 1, αυτή καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του αρμόδιου, για τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, Υπουργού με βάση τις αρχές της διαφάνειας και της αναλογικότητας εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι σε παρόμοιες περιστάσεις δεν γίνονται διακρίσεις στη μεταχείριση παρόχων δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Στην ίδια απόφαση καθορίζονται τα κριτήρια για τον υπολογισμό της εν λόγω αποζημίωσης.
Αρθρο: 223
Τίτλος Αρθρου
Παροχή πρόσθετων ευκολιών (άρθρο 115 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972)
Κείμενο Αρθρου
1. Με την επιφύλαξη της παρ. 2 του άρθρου 196, η Ε.Ε.Τ.Τ. μπορεί να απαιτεί από όλους τους παρόχους υπηρεσιών πρόσβασης στο διαδίκτυο ή υπηρεσιών διαθέσιμων στο κοινό διαπροσωπικών επικοινωνιών βάσει αριθμών να καθιστούν διαθέσιμο ατελώς το σύνολο ή μέρος των πρόσθετων ευκολιών που αναφέρονται στο Παράρτημα VI του Μέρους Β', με την επιφύλαξη της τεχνικής σκοπιμότητας, καθώς και το σύνολο ή μέρος των πρόσθετων ευκολιών που παρατίθενται στο Παράρτημα VI του Μέρους Α'.
2. Κατά την εφαρμογή της παρ. 1, η Ε.Ε.Τ.Τ. εφόσον το κρίνει αναγκαίο μπορεί να επεκταθεί πέραν του καταλόγου των πρόσθετων ευκολιών στο Παράρτημα VI, Μέρη Α' και Β', προκειμένου να διασφαλίσει υψηλότερο επίπεδο προστασίας των καταναλωτών.
3. Στην περίπτωση που η Ε.Ε.Τ.Τ. κρίνει, αφού λάβει υπόψη της τις απόψεις των ενδιαφερόμενων μερών, ότι υπάρχει επαρκής πρόσβαση στις ανωτέρω ευκολίες, δύναται να μην επιβάλει τις υποχρεώσεις της παρ. 1 στο σύνολο ή σε μέρος της Ελληνικής Επικράτειας.