ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ: Επικίνδυνος και ανεπαρκής ο τρόπος μεταφοράς των μαθητών από και προς τις ΣΜΕΑ
Ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών,
Εσωτερικών και Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στον οποίο τονίζει τον
επικίνδυνο και ανεπαρκή τρόπο μεταφοράς των μαθητών από και προς τις ΣΜΕΑ,
κατέθεσε στη Βουλή το ΚΚΕ.
Αναλυτικά το κείμενο της Ερώτησης που υπογράφουν οι
βουλευτές του Κόμματος Βιβή Δάγκα, Νίκος Αμπατιέλος, Γιάννης Δελής, Νίκος
Έξαρχος, Λιάνα Κανέλλη, Νίκος Καραθανασόπουλος, Μαρία Κομνηνάκα, Γιώργος
Λαμπρούλης, Γιώργος Μαρίνος, Βασίλης Μεταξάς, Νίκος Παπαναστάσης και Μανώλης
Συντυχάκης:
«Κάθε σχολική χρονιά παιδιά με αναπηρίες ή/και μαθησιακές
δυσκολίες σημειώνουν ελλιπή φοίτηση λόγω του απαράδεκτου ιδιωτικοποιημένου
συστήματος μεταφοράς τους από και προς τις δομές Ειδικής Αγωγής και
Εκπαίδευσης. Τη σχολική χρονιά που μας πέρασε και μάλιστα πέντε μήνες μετά την
έναρξή της, χίλια παιδιά με αναπηρία πανελλαδικά και άλλα χίλια που
εξυπηρετούνται από το σύστημα μεταφοράς, δεν είχαν πάει καθόλου σχολείο γιατί
δεν είχαν κατοχυρωθεί τα ανάλογα δρομολόγια.
Όμως και εκεί που λύνεται το ζήτημα της μεταφοράς οι όροι
κάτω από τους οποίους γίνεται μόνο ταλαιπωρία προκαλούν σε παιδιά και γονείς.
Μιας και τα δρομολόγια είναι εξ ολοκλήρου παραδομένα στους ιδιώτες, οι οποίοι
για να αυξήσουν το κέρδος από τη μεταφορά των παιδιών δρομολογούν μεγάλα λεωφορεία
που κάνουν μεγάλες διαδρομές, μεταφέροντας παιδιά από πολλές, διαφορετικές και
μακρινές περιοχές, ταλαιπωρώντας με αυτόν τον τρόπο τους μαθητές με αναπηρία,
οι οποίοι καταλήγουν να βρίσκονται στον δρόμο τρεις και τέσσερις ώρες με
κίνδυνο να εκδηλώσουν κάποιου είδους κρίση ή επιθετική συμπεριφορά. Ενώ φτάνουν
στα σχολεία κατάκοποι με αποτέλεσμα να δυσκολεύει η μαθησιακή διαδικασία. Το
πρόβλημα αυτό εντείνεται και λόγω των λιγοστών σε σχέση με τις ανάγκες Ειδικών
Σχολείων. Πράγμα που επιβεβαιώνεται και από τις μεγάλες αποστάσεις που
καλούνται οι μαθητές να διανύσουν καθημερινά για να φτάσουν στο σχολείο τους.
Την ίδια στιγμή, συχνά είναι τα ατυχήματα και οι λάθος
χειρισμοί και λόγω της ακαταλληλότητας των μέσων μεταφοράς, αλλά και του
ανειδίκευτου, σε κάποιες περιπτώσεις, προσωπικού που συνοδεύει τα παιδιά. Ενώ
υπάρχουν πολλές καταγγελίες ότι οι μεταφορείς αποκλείουν παιδιά από τα
δρομολόγια, επειδή έχουν “πρόβλημα συνεργασίας”. Ταυτόχρονα, πολλοί γονείς
επιβαρύνονται οικονομικά πληρώνοντας συνοδούς για τη μεταφορά των παιδιών στο
σχολείο ή μεταφέροντάς τα οι ίδιοι σε μεγάλες αποστάσεις, εδώ δεν είναι λίγες
οι περιπτώσεις που ο ένας γονιός αναγκάζεται να παραιτηθεί από τη δουλειά του
με ό,τι αυτό συνεπάγεται, για να μπορέσει να ανταποκριθεί στην καθημερινή
μεταφορά του παιδιού και όχι μόνο.
Το αγωνιστικό αναπηρικό και γονεϊκό κίνημα, οι
εκπαιδευτικοί, επανειλημμένα έχουν καταγγείλει αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση
και τον κίνδυνο για τα ίδια τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Το ΚΚΕ
επανειλημμένα έχει στηρίξει αυτούς τους αγώνες και έχει φέρει με μια σειρά
Ερωτήσεις αυτά τα προβλήματα, τις καταγγελίες και τα αιτήματα των φορέων στη
Βουλή. Η εμμονή της σημερινής κυβέρνησης αλλά και των προηγούμενων, παρά τις
εγκληματικές επιπτώσεις στα παιδιά και τις οικογένειες τους σε αυτό το
ιδιωτικοποιημένο σύστημα μεταφοράς, επιβεβαιώνει ότι και αυτός ο τομέας της
λειτουργίας της Ειδικής Αγωγής χρησιμοποιείται για να στηριχτούν οι
επιχειρηματίες στις μεταφορές, αλλά και ταυτόχρονα να απαξιώνεται η λειτουργία
του δημόσιου Ειδικού Σχολείου.
Το θέμα της μεταφοράς είναι άρρηκτα δεμένο με την ίδια τη
λειτουργία του Ειδικού Σχολείου και την ουσιαστική εκπαίδευση των παιδιών.
Γιατί το σκαλάκι του σχολικού είναι η πύλη του σχολείου και αυτοί που θα
υποδέχονται το παιδί πρέπει να έχουν προσωπική σχέση μαζί του, να είναι μόνιμοι
και όχι περιστασιακοί, να χτίζουν σχέση εμπιστοσύνης με το παιδί, να είναι
εκπαιδευμένοι ώστε να μπορούν να χειριστούν οποιαδήποτε κατάσταση. Από την
άποψη αυτή θεωρούμε επιτακτική ανάγκη την ίδρυση ενιαίου δημόσιου πανελλαδικού
φορέα που θα διαθέτει σύγχρονα και ασφαλή μέσα μεταφοράς, με μόνιμο ειδικό
προσωπικό για τη μεταφορά των παιδιών από και προς τα Ειδικά Σχολεία, τα
Μουσικά και τα Καλλιτεχνικά, αλλά και τα Γενικά εκεί που χρειάζεται. Ο φορέας
αυτός θα πρέπει να ανήκει στο Υπουργείο Παιδείας, να καλύπτει και τις εκδρομές
και τις πολιτιστικές εκδηλώσεις των Ειδικών και Γενικών Σχολείων αλλά και, κατά
το καλοκαίρι, να υποστηρίζει τα προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης και τις
παιδικές κατασκηνώσεις για όλα τα παιδιά με αναπηρία ή χωρίς.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, πώς τοποθετούνται στα παραπάνω
προβλήματα και προτάσεις και τι μέτρα θα πάρουν ούτως ώστε η νέα σχολική χρονιά
(2024-2025) να ξεκινήσει από την πρώτη μέρα χωρίς προβλήματα και ελλείψεις στις
μεταφορές όπου και για όσα παιδιά χρειάζεται».
Πηγή: www.902.gr