Τρίτη 23 Ιουλίου 2024

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ και επιστολή Ε.Σ.Α.μεΑ.: Το ν/σ για την «ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης» κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ και επιστολή Ε.Σ.Α.μεΑ.: Το ν/σ για την «ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης» κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση…

Αθήνα: 22.07.2024

Αρ. Πρωτ.:           693

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ε.Σ.Α.μεΑ.: Το ν/σ για την «ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης» κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση…

Επιστολή με τις προτάσεις της απέστειλε η ΕΣΑμεΑ στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης επί του σχεδίου νόμου «Ολοκλήρωση της Ψυχιατρικής Μεταρρύθμισης», το οποίο δυστυχώς διαπιστώνεται ότι κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης και της μετάβασης από τα μεγάλα ιδρύματα στη διαβίωση στην κοινότητα.

Στο νομοσχέδιο δεν προβλέπεται η δημιουργία περισσότερων δομών, προστατευόμενων διαμερισμάτων και οικοτροφείων στην κοινότητα, η προστατευόμενη εργασία και γενικότερα η συμπερίληψη του ατόμου με ψυχοκοινωνική αναπηρία στην κοινότητα. Αντί δηλαδή να θέσει στο «επίκεντρο» τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στην ψυχική τους υγεία, όπως επισημαίνεται στο άρθρο 1 του σχεδίου νόμου, στην ουσία δημιουργεί ένα μηχανισμό οργάνωσης των υπηρεσιών ψυχικής υγείας με κύρια χαρακτηριστικά την γραφειοκρατία, την πολυπλοκότητα και τον συγκεντρωτισμό εξουσιών στον υποδιοικητή της εκάστοτε Υγειονομικής Περιφέρειας που είναι αρμόδιος για θέματα Ψυχικής Υγείας.

Επιπρόσθετα, η εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα σε συνδυασμό με την απουσία αναφοράς ως προς το ρόλο του κράτους -όπως άλλωστε προβλέπεται από το Σύνταγμα και την υφιστάμενη νομοθεσία- στην παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας, εύλογα δημιουργεί ανησυχία για το κατά πόσο οι υπηρεσίες ψυχικής υγείας θα παρέχονται πράγματι ισότιμα και δωρεάν σε όλους τους πολίτες.

Επισημαίνεται ότι  η Ε.Σ.Α.μεΑ. ήδη από το 2012, όταν κυρώθηκε η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες από το ελληνικό κοινοβούλιο με τον ν. 4074/2012, μέχρι και σήμερα συμμετέχει ενεργά σε όλες τις διαδικασίες για την υλοποίηση και παρακολούθησή της στη χώρα. Ο σεβασμός και η προστασία των δικαιωμάτων των ατόμων με ψυχοκοινωνική αναπηρία, συνεπώς και η ψυχιατρική μεταρρύθμιση, αποτελούν ζητήματα πρώτιστης σημασίας στο πλαίσιο υλοποίησης των απαιτήσεων της Σύμβασης στη χώρα μας. Μάλιστα, στην επερχόμενη εξέταση της χώρας από την Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, οι εξελίξεις στο πλαίσιο της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης θα τεθούν υπόψη των μελών της Επιτροπής, προκειμένου να κριθούν για το κατά πόσο αυτές είναι συμβατές με τις απαιτήσεις της Σύμβασης και εν γένει της δικαιωματικής προσέγγισης της αναπηρίας.

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. υποστηρίζει τις παρατηρήσεις και προτάσεις της Ομοσπονδίας Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης και Ψυχικής Υγείας «Αργώ», του Συλλόγου Οικογενειών και Φίλων για την Ψυχική Υγεία (Σ.Ο.Φ.Ψ.Υ) Ρεθύμνου, του Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό Ν. Λάρισας και του Συλλόγου ληπτών υπηρεσιών ψυχικής υγείας και οικογενειών ατόμων με προβλήματα ψυχικής υγείας Αττικής.

Παράλληλα στην επιστολή που επισυνάπτεται υπάρχουν αναλυτικά οι προτάσεις της κατ΄ άρθρο.

Ενδεικτικά:

Άρθρο 4: Σύσταση Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας

Σημαντική παράλειψη στο άρθρο 4 του σχέδιο νόμου είναι ότι παρότι συνίσταται ένα Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ως προς τη διοίκησή του σε εθνικό επίπεδο, παρά μόνο σε περιφερειακό (Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ.). Προτείνεται η συγκρότηση ενός Εθνικού ή Κεντρικού Επιστημονικού Συμβουλίου, αρμόδιο για την ανάπτυξη, υλοποίηση και παρακολούθηση των πολιτικών για την ψυχική υγεία σε εθνικό επίπεδο στο οποίο, είναι αυτονόητο ότι θα συμμετέχει εκπρόσωπος της Ε.Σ.Α.μεΑ. καθώς αποτελεί την αντιπροσωπευτική τριτοβάθμια οργάνωση εκπροσώπησης των ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και των οικογενειών τους στη χώρα.

Άρθρο 7: Μεταφορά στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Υπηρεσιών των αρμοδιοτήτων, των περιουσιακών στοιχείων και του προσωπικού των δομών παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας που εντάσσονται στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας

Καταρχήν προέχει η δημιουργία δομών και δικτύων ψυχικής υγείας εντός της κοινότητας με επαρκή στελέχωση και γενναία χρηματοδότηση. Αλλιώς οι λήπτες καταδικάζονται στην αστεγία, στην έλλειψη πρόσβασης σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και στον κοινωνικό τους αποκλεισμό. Επιπλέον, η κατάργηση των Ψυχιατρικών Νοσοκομείων Αθηνών και Θεσσαλονίκης και η μετακίνηση του υπάρχοντος προσωπικού δύναται να οδηγήσει στη διάρρηξη της υφιστάμενης θεραπευτικής σχέσης και φροντίδας μεταξύ θεραπευτών και θεραπευομένων.

Άρθρο 13: Επιστημονικό Συμβούλιο Ψυχικής Υγείας

Αδικαιολόγητη είναι η απουσία εκπροσώπησης των ίδιων των ληπτών υπηρεσιών ψυχικής υγείας και των οικογενειών τους στη σύνθεση του Επιστημονικού Συμβουλίου Ψυχικής Υγείας που συστήνεται σε κάθε Διοίκηση Υγειονομικής Περιφέρειας.

Άρθρο 21: Αποζημίωση των υπηρεσιών που παρέχουν οι Μονάδες Ψυχικής Υγείας του Ιδιωτικού Τομέα – Προσθήκη άρθρου 11Γ στον ν. 2716/1999

Παρότι στο άρθρο 21 προβλέπεται ότι η δαπάνη των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Μονάδες Ψυχικής Υγείας στους ωφελούμενους θα καλύπτεται από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς και τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. (ενώ μέχρι σήμερα καλύπτεται από τον Τακτικό Προϋπολογισμό), δεν υπάρχει καμία ενημέρωση ως προς τον τρόπο κάλυψης των δαπανών, τις συμβάσεις εργαζομένων κ.λπ.

Το κείμενο της επιστολής:

Πληροφορίες: Α. Παυλή

Αθήνα: 19.07.2024

Αρ. Πρωτ.:           687

ΠΡΟΣ:   κ. Α. Γεωργιάδη, Υπουργό Υγείας

ΚΟΙΝ:    «Πίνακας Αποδεκτών»

ΘΕΜΑ:  «Προτάσεις Ε.Σ.Α.μεΑ. στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης επί του σχεδίου νόμου “Ολοκλήρωση της Ψυχιατρικής Μεταρρύθμισης”»

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.),  η οποία αποτελεί την τριτοβάθμια κοινωνική και συνδικαλιστική οργάνωση εκπροσώπησης των ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και των οικογενειών τους στη χώρα, κοινωνικό εταίρο της ελληνικής Πολιτείας σε ζητήματα αναπηρίας και ιδρυτικό μέλος του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Ατόμων με Αναπηρία (European Disability Forum), που εκπροσωπεί πάνω από 100 εκατομμύρια ευρωπαίους πολίτες με αναπηρία, με το παρόν έγγραφό της σας υποβάλλει τις προτάσεις της στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης επί του σχεδίου νόμου «Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης». Οι παρακάτω προτάσεις μας υποβλήθηκαν και ηλεκτρονικά στις 17.07.2024 στον διαδικτυακό τόπο της ανοιχτής διακυβέρνησης www.opengov.gr.

Καταρχήν, η Ε.Σ.Α.μεΑ. υποστηρίζει τις παρατηρήσεις και προτάσεις της Ομοσπονδίας Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης και Ψυχικής Υγείας «Αργώ», του Συλλόγου Οικογενειών και Φίλων για την Ψυχική Υγεία (Σ.Ο.Φ.Ψ.Υ) Ρεθύμνου όπως υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης επί του σχεδίου νόμου «Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης» καθώς και των παρατηρήσεων και προτάσεων του Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό Ν. Λάρισας που κοινοποιήθηκαν σε εμάς και του Συλλόγου ληπτών υπηρεσιών ψυχικής υγείας και οικογενειών ατόμων με προβλήματα ψυχικής υγείας Αττικής οι οποίες υποβλήθηκαν την 1η Απριλίου 2024 τόσο σε εσάς όσο και στον Υφυπουργό Υγείας, κ. Δ. Βαρτζόπουλο, και κοινοποιήθηκαν σε εμάς.

Ανακαλώντας την ψυχιατρική μεταρρύθμιση που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1980 για το κλείσιμο των ψυχιατρείων και των μεγάλων ιδρυμάτων και τη μετάβαση στη ζωή στην κοινότητα, διαπιστώνουμε, δυστυχώς, ότι το εν λόγω σχέδιο νόμου κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση. Δεν προβλέπεται πουθενά η δημιουργία περισσότερων δομών, προστατευόμενων διαμερισμάτων και οικοτροφείων στην κοινότητα, η προστατευόμενη εργασία και γενικότερα η συμπερίληψη του ατόμου με ψυχοκοινωνική αναπηρία στην κοινότητα. Με άλλα λόγια, αντί να θέσει στο «επίκεντρο» τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στην ψυχική τους υγεία, όπως επισημαίνεται στο άρθρο 1 του σχεδίου νόμου, στην ουσία δημιουργεί ένα μηχανισμό οργάνωσης των υπηρεσιών ψυχικής υγείας με κύρια χαρακτηριστικά την γραφειοκρατία, την πολυπλοκότητα και τον συγκεντρωτισμό εξουσιών στον υποδιοικητή της εκάστοτε Υγειονομικής Περιφέρειας που είναι αρμόδιος για θέματα Ψυχικής Υγείας. Μεταξύ άλλων, έχει και δυνατότητα παρέμβασης στη διοίκηση και στις αποφάσεις των φορέων και στο θεραπευτικό τους έργο.

Επιπρόσθετα, η εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα σε συνδυασμό με την απουσία αναφοράς ως προς το ρόλο του κράτους -όπως άλλωστε προβλέπεται από το Σύνταγμα και την υφιστάμενη νομοθεσία- στην παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας, εύλογα δημιουργεί ανησυχία για το κατά πόσο οι υπηρεσίες ψυχικής υγείας θα παρέχονται πράγματι ισότιμα και δωρεάν σε όλους τους πολίτες.

Επισημαίνουμε ότι  η Ε.Σ.Α.μεΑ. ήδη από το 2012, όταν κυρώθηκε η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες από το ελληνικό κοινοβούλιο με τον ν. 4074/2012, μέχρι και σήμερα συμμετέχει ενεργά σε όλες τις διαδικασίες για την υλοποίηση και παρακολούθησή της στη χώρα. Ο σεβασμός και η προστασία των δικαιωμάτων των ατόμων με ψυχοκοινωνική αναπηρία, συνεπώς και η ψυχιατρική μεταρρύθμιση, αποτελούν ζητήματα πρώτιστης σημασίας στο πλαίσιο υλοποίησης των απαιτήσεων της Σύμβασης στη χώρα μας. Μάλιστα, στην επερχόμενη εξέταση της χώρας από την Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, οι εξελίξεις στο πλαίσιο της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης θα τεθούν υπόψη των μελών της Επιτροπής, προκειμένου να κριθούν για το κατά πόσο αυτές είναι συμβατές με τις απαιτήσεις της Σύμβασης και εν γένει της δικαιωματικής προσέγγισης της αναπηρίας.

Ειδικότερα, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα:

Άρθρο 2: Αντικείμενο

Η κατάργηση των υφιστάμενων Τομέων Ψυχικής Υγείας, όπως αυτά προβλέπονταν στο άρθρο 3 του ν. 2716/1999, που απευθύνονταν σε πολύ μικρότερο πληθυσμό από τα Περιφερειακά Δίκτυα Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας (Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ.) που απευθύνονται σε ένα κατά πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό, θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αποτελεσματικότητα της λειτουργίας τους αφενός ως προς την άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας στον πληθυσμό της εκάστοτε Περιφερείας, αφετέρου ως προς την άμεση επέμβαση σε λειτουργικά ζητήματα που δύναται να προκύψουν στις μονάδες ψυχικής υγείας των Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ. Με άλλα λόγια, η εν λόγω «μετάβαση» από τους υφιστάμενους Τομείς Ψυχικής Υγείας στα Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ., δεν συνάδει με τις αρχές της τομεοποίησης.

Άρθρο 4: Σύσταση Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας

Σημαντική παράλειψη στο άρθρο 4 του σχέδιο νόμου είναι ότι παρότι συνίσταται ένα Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ως προς τη διοίκησή του σε εθνικό επίπεδο, παρά μόνο σε περιφερειακό (Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ.). Για τον λόγο αυτό προτείνουμε τη συγκρότηση ενός Εθνικού ή Κεντρικού Επιστημονικού Συμβουλίου, αρμόδιο για την ανάπτυξη, υλοποίηση και παρακολούθηση των πολιτικών για την ψυχική υγεία σε εθνικό επίπεδο. Στο εν λόγω Συμβούλιο, μεταξύ άλλων, είναι αυτονόητο ότι θα συμμετέχει εκπρόσωπος της Ε.Σ.Α.μεΑ. καθώς αποτελεί την αντιπροσωπευτική τριτοβάθμια οργάνωση εκπροσώπησης των ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και των οικογενειών τους στη χώρα. Ειδικότερα, μέλη της Ε.Σ.Α.μεΑ. είναι η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Οργανώσεων για την Ψυχική Υγεία (ΠΟ.ΣΟ.ΨΥ.), το Σωματείο Ενάντια στην Προκατάληψη για τις Ψυχικές Διαταραχές «Η Αναγέννηση», το Σωματείο Ατόμων με Ψυχική Αναπηρία ΠΕ Αχαΐας «Σθένος» που είναι μέλος της Περιφερειακής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία Δυτικής Ελλάδας και Νοτίων Ιονίων Νήσων η οποία είναι μέλος της Ε.Σ.Α.μεΑ., κ.λπ. Μάλιστα, εκπρόσωπος του Σωματείου Ενάντια στην Προκατάληψη για τις Ψυχικές Διαταραχές «Η Αναγέννηση» είναι μέλος του Γενικού Συμβουλίου της Ε.Σ.Α.μεΑ. Επιπρόσθετα, η Ε.Σ.Α.μεΑ. συνεργάζεται στενά με την Ομοσπονδία Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης και Ψυχικής Υγείας «Αργώ» καθώς και με φορείς αυτοεκπροσώπησης των ατόμων με ψυχοκοινωνική αναπηρία, όπως το Σωματείο Ληπτών Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας «Αυτοεκπροσώπηση».

Άρθρο 7: Μεταφορά στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Υπηρεσιών των αρμοδιοτήτων, των περιουσιακών στοιχείων και του προσωπικού των δομών παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας που εντάσσονται στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας

Ναι μεν το κλείσιμο του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Αττικής και του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης συνάδει με τις κατευθυντήριες αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των Ηνωμένων Εθνών και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ωστόσο, προέχει η δημιουργία δομών και δικτύων ψυχικής υγείας εντός της κοινότητας με επαρκή στελέχωση και γενναία χρηματοδότηση. Αλλιώς οι λήπτες καταδικάζονται στην αστεγία, στην έλλειψη πρόσβασης σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και στον κοινωνικό τους αποκλεισμό. Επιπλέον, η κατάργηση των Ψυχιατρικών Νοσοκομείων Αθηνών και Θεσσαλονίκης και η μετακίνηση του υπάρχοντος προσωπικού δύναται να οδηγήσει στη διάρρηξη της υφιστάμενης θεραπευτικής σχέσης και φροντίδας μεταξύ θεραπευτών και θεραπευομένων.

Άρθρο 13: Επιστημονικό Συμβούλιο Ψυχικής Υγείας

Αδικαιολόγητη είναι η απουσία εκπροσώπησης των ίδιων των ληπτών υπηρεσιών ψυχικής υγείας και των οικογενειών τους στη σύνθεση του Επιστημονικού Συμβουλίου Ψυχικής Υγείας που συστήνεται σε κάθε Διοίκηση Υγειονομικής Περιφέρειας. Μάλιστα, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 4 της Σύμβασης των ΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, τα άτομα με αναπηρία/χρόνιες παθήσεις πρέπει να εμπλέκονται ενεργά τόσο στην ανάπτυξη και εφαρμογή της νομοθεσίας και των πολιτικών, όσο και σε άλλες διαδικασίες λήψης αποφάσεων για ζητήματα που τους αφορούν.  Ειδικότερα, η Ε.Σ.Α.μεΑ., μέσω των οργανώσεων-μελών της από το χώρο της ψυχοκοινωνικής αναπηρίας, θα ορίζει εκπρόσωπό της σε αυτό, ο οποίος θα προέρχεται υποχρεωτικά από το χώρο των οικογενειών ατόμων με ψυχοκοινωνική αναπηρία, καθώς οι ίδιοι οι λήπτες υπηρεσιών ψυχικής υγείας και οι οικογένειές τους είναι αυτοί που γνωρίζουν και θα εκπροσωπήσουν ορθά τα συμφέροντα και τα δικαιώματά τους. Θεωρούμε αδιανόητο ότι ο ρόλος αυτός μπορεί να δοθεί στην Ένωση Ασθενών η οποία ουδεμία σχέση έχει με αυτόν τον τομέα πολιτικής, τη Σύμβαση των ΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, καθώς επίσης δεν είναι και τριτοβάθμια οργάνωση.

Άρθρο 21: Αποζημίωση των υπηρεσιών που παρέχουν οι Μονάδες Ψυχικής Υγείας του Ιδιωτικού Τομέα – Προσθήκη άρθρου 11Γ στον ν. 2716/1999

Παρότι στο άρθρο 21 προβλέπεται ότι η δαπάνη των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Μονάδες Ψυχικής Υγείας στους ωφελούμενους θα καλύπτεται από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς και τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. (ενώ μέχρι σήμερα καλύπτεται από τον Τακτικό Προϋπολογισμό), δεν υπάρχει καμία ενημέρωση ως προς τον τρόπο κάλυψης των δαπανών, τις συμβάσεις εργαζομένων κ.λπ. Υπενθυμίζεται ότι οι Μονάδες Ψυχικής Υγείας ιδρύθηκαν από μη κερδοσκοπικούς φορείς (Σωματεία ή ΑΜΚΕ) μετά από πρόσκληση του Υπουργείου Υγείας στο πλαίσιο του προγράμματος ΨΥΧΑΡΓΩΣ για την αποασυλοποίηση ή πρόληψη της ασυλοποίησης, καθώς τα Ν.Π.Δ.Δ. αδυνατούσαν να το υλοποιήσουν. Το εν λόγω σχέδιο νόμου έχει επιφέρει τεράστια αγωνία και αναστάτωση τόσο στις οικογένειες των ωφελούμενων όσο και των εργαζόμενων και των Διοικητικών Συμβουλίων των μη κερδοσκοπικών φορέων που λειτουργούν Μονάδες Ψυχικής Υγείας, διότι δεν αναφέρει τις συνθήκες ένταξης στο καθεστώς του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., κυρίως σε ό,τι αφορά τον τρόπο κοστολόγησης. Για το λόγο αυτό ζητάμε σε περίπτωση που οι Μονάδες Ψυχικής Υγείας του μη κερδοσκοπικού ιδιωτικού τομέα αποζημιώνονται από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ή άλλους ασφαλιστικούς οργανισμούς, να διασφαλιστεί ότι δεν θα διαταραχτεί η λειτουργία των δομών αυτών. Μοναδικός τρόπος να διατηρηθεί η απρόσκοπτη λειτουργία τους είναι το ύψος της αποζημίωσης των Μονάδων Ψυχικής Υγείας να μην ακολουθήσει τις διατάξεις του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. που αφορούν το κόστος νοσηλίου για τα μη επιδοτούμενα από το κράτος ιδιωτικά ιδρύματα, που παρέχουν άλλου τύπου υπηρεσίες και με άλλο πλαίσιο. Δηλαδή, πρέπει να διατηρηθούν οι αποφάσεις κοστολόγησης, οι οποίες και θα επικαιροποιούνται, όπως ισχύουν σήμερα και δεσμευτικά προβλέπονται αυτή τη στιγμή με βάση τις κανονιστικές διατάξεις.

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Παρακαλούμε όπως λάβετε υπόψη σας τις προαναφερθείσες σημαντικές παρατηρήσεις και προτάσεις μας επί του σχεδίου νόμου.

Θα εκτιμούσαμε ιδιαίτερα εάν ορίζατε άμεσα μια συνάντηση με εκπροσώπους της Ε.Σ.Α.μεΑ. προκειμένου να σας παρουσιάσουμε περισσότερο αναλυτικά τις εύλογες και δίκαιες προτάσεις μας.

Με εκτίμηση

Ο Πρόεδρος

Ι. Βαρδακαστάνης

Ο Γεν. Γραμματέας

Β. Κούτσιανος