Καθορισμός μέτρων ισοδύναμης πρόσβασης ατόμων με αναπηρία
(ΑμεΑ) σε υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών
Τι προβλέπουν οι σχετικές αποφάσεις της Εθνικής Επιτροπής
Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων
Τεχνητή νοημοσύνη, μεταφορές & ευθύνη των μεταφορέων στο
Ελληνικό Δίκαιο
Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ)
προέβη στην έκδοση Αποφάσεων που διασφαλίζουν τη διαθεσιμότητα, την προσιτότητα
και την προσβασιμότητα των υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών σε τελικούς
χρήστες με αναπηρία (ΑμεΑ).
Ειδικότερα, στον νέο Κανονισμό της ΕΕΤΤ καθορίζονται οι
απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν οι πάροχοι ηλεκτρονικών επικοινωνιών, ώστε να
εξασφαλίζεται ότι οι τελικοί χρήστες με αναπηρία έχουν ισοδύναμη πρόσβαση σε
υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ισότιμες επιλογές με τους υπόλοιπους
χρήστες.
Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό, οι πάροχοι πρέπει
να πληρούν, μεταξύ άλλων, τις ακόλουθες απαιτήσεις:
• Να αναρτούν σε ειδική και προσβάσιμη ιστοσελίδα τις
ειδικές τερματικές συσκευές για χρήση από τελικούς χρήστες με αναπηρία που
περιλαμβάνονται στην προσφορά τους, καθώς και τους πιθανούς όρους ή τις
ελάχιστες προϋποθέσεις με τις οποίες οφείλουν να συμμορφώνονται οι χρήστες με
αναπηρία για να μπορέσουν να ωφεληθούν από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που απευθύνονται
σε αυτούς.
• Να παρέχουν κατόπιν αιτήματος, όλες τις σχετικές
πληροφορίες, με τρόπο προσβάσιμο από άτομα με αναπηρία.
• Να διασφαλίζουν ότι οι ιστότοποι και οι εφαρμογές για
φορητές συσκευές που διαθέτουν, ανταποκρίνονται στις βασικές αρχές της προσβασιμότητας.
• Να διασφαλίζουν, κατά την εξυπηρέτηση και ενημέρωση των
τελικών χρηστών με αναπηρία:
– την εφαρμογή υποστηρικτικών συστημάτων, ώστε οι τελικοί
χρήστες με αναπηρία να έχουν ισοδύναμη πρόσβαση σε υπηρεσίες πελατών για τις
οποίες απαιτούνται αυτοματοποιημένες ηχητικές επιλογές,
– την ενημέρωση του κοινού σχετικά με τα διαθέσιμα
προγράμματα και ιδίως τα ειδικά ή/και μειωμένα τιμολόγια, τις υποστηρικτικές ή
άλλες υπηρεσίες και τον εξοπλισμό που παρέχεται σε τελικούς χρήστες με
αναπηρία, με τις απαραίτητες οδηγίες για εγκατάσταση του απαιτούμενου
λογισμικού ή εξοπλισμού σε όλα τα σημεία πώλησης, συμπεριλαμβανομένων των
καταστημάτων και των ιστοτόπων,
– την παροχή, όπου κρίνεται απαραίτητο, εναλλακτικών μεθόδων
πρόσβασης στην πληροφορία που διατίθεται στους ιστοτόπους τους, όπως π.χ.
ενημερωτικά βίντεο στην ελληνική νοηματική γλώσσα, με ταυτόχρονο υποτιτλισμό,
με κατάλληλη αντίθεση (contrast) και κατάλληλο μέγεθος γραμματοσειράς, καθώς
και με ηχητική περιγραφή.
Επισημαίνεται ότι οι απαιτήσεις και τα μέτρα που ορίζονται
στον Κανονισμό της ΕΕΤΤ τίθενται σε ισχύ 12 μήνες μετά από τη δημοσίευσή τους
στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Επιπλέον η ΕΕΤΤ, με Απόφασή της, υπέβαλε Εισήγηση στον
Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τα προτεινόμενα μέτρα για τη στήριξη των
καταναλωτών με αναπηρία, ώστε να διασφαλίζεται η διαθεσιμότητα και η οικονομική
προσιτότητα του σχετικού τερματικού εξοπλισμού, του ειδικού εξοπλισμού και των
ειδικών υπηρεσιών που βελτιώνουν την ισοδύναμη πρόσβαση, συμπεριλαμβανομένων,
όπου απαιτούνται, των υπηρεσιών πλήρους συνομιλίας και των υπηρεσιών
μεσολαβητικής αναμετάδοσης.
Πηγή: www.lawspot.gr