Άρχισε η επιχείρηση “κοπίδι” στις προσλήψεις αναπληρωτών στην Παράλληλη Στήριξη;
Με Έγγραφό του το υπουργείο Παιδείας καλεί τις Διευθύνσεις
Εκπαίδευσης να ομαδοποιήσουν τις Παράλληλες Στηρίξεις ανά τμήμα και να δηλώσουν
νέο αριθμό κενών.
Στάλθηκε, από το υπουργείο Παιδείας στις Διευθύνσεις
Εκπαίδευσης όλης της χώρας Έγγραφο με το οποίο καλούνται να ομαδοποιήσουν
τις Παράλληλες Στηρίξεις ανά τμήμα και να δηλώσουν νέο αριθμό κενών.
Σύμφωνα με το Έγγραφο η διαδικασία αυτή πρέπει να
ολοκληρωθεί μέχρι την Πέμπτη 24/8/2023: Συγκεκριμένα «το ΟΠΣΥΔ θα είναι
διαθέσιμο για την καταχώριση των σχετικών στοιχείων από τις Διευθύνσεις
Εκπαίδευσης έως και τη Δευτέρα 21/8/2023, προκειμένου στη συνέχεια οι οικείες
αυτών Περιφερειακές Διευθύνσεις να ολοκληρώσουν τη σχετική διαδικασία
απαρέγκλιτα μέχρι και την Πέμπτη 24/8/2023.
Παρακάτω δημοσιεύουμε τμήμα του Εγγράφου:
Κατόπιν ερωτημάτων που τέθηκαν στην υπηρεσία μας, σας
γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3699/2008 (Α΄ 199):
«Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες» και τις διατάξεις της Υ. Α. 27922/Γ6/2007 (Β΄ 449), ισχύουν τα εξής:
• Ο/Η εκπαιδευτικός ΕΑΕ του θεσμού της ΠΣ-Σ τοποθετείται σε
σχολείο/α, όχι ως «ατομικός εκπαιδευτικός» μαθητών/τριών, αλλά με σκοπό την
ένταξή τους στο σχολικό γίγνεσθαι, σε γνωστικό, κοινωνικό και
ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο και τον μέγιστο βαθμό αυτονομίας τους. Ως εκ τούτου,
η παρέμβασή του έχει δυνατότητα, σε σταθερή συνεργασία με τον/τους
εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης, να αναφέρεται στον/στη μαθητή/τρια της
ΠΣ-Σ, στις μικροομάδες της τάξης, καθώς και στο σύνολο της τάξης και του
σχολείου, όπως και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί.
• Σε τμήμα σχολείου στο οποίο υπάρχει απόφαση έγκρισης ΠΣ-Σ
για περισσότερους από έναν/μια μαθητή /τρια, αναλαμβάνει ένας/μία εκπαιδευτικός
ΕΑΕ ΠΣ-Σ συνολικά την υποστήριξή τους. Σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις το
ΚΕΔΑΣΥ, κατά την εισήγησή του προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης (παρ. 9β του άρθρου
5 της Υ.Α.104627/ΓΔ5/20 (ΦΕΚ 3344 Β/10-08-2020), θα τεκμηριώνει με ειδική μνεία
την αναγκαιότητα της ταυτόχρονης παρουσίας δύο (2) εκπαιδευτικών ΠΣ-Σ στο ίδιο
τμήμα σχολείου.
• Ο/Η εκπαιδευτικός ο/η οποίος/α διδάσκει στο τμήμα και ο/η
εκπαιδευτικός ΠΣ-Σ συνεργάζονται συνεχώς.
• Για όλους τους μαθητές/μαθήτριες που υποστηρίζονται από
τον θεσμό της ΠΣ-Σ υποχρεωτικά τηρείται ατομικός φάκελος και υλοποιείται
Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης. Η εφαρμογή του ΕΠΕ και η «εξατομικευμένη
υποστήριξη» δεν σημαίνει αποκλειστική διδασκαλία με τη μορφή ένας προς έναν. Η
υποστήριξη με τη μορφή 1:1 υπάρχει δυνατότητα να αποτελεί μόνο μέρος της
εφαρμογής του ΕΠΕ, όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο από την ομάδα σχεδιασμού του. Επίσης,
ο δυναμικός και εξελίξιμος χαρακτήρας του προγράμματος σημαίνει ότι υπάρχει
δυνατότητα να τροποποιούνται, ανάλογα, και οι απαιτούμενες ώρες υποστήριξης, με
εισήγηση του ΚΕΔΑΣΥ.
• Η εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών συνολικά,
συμπεριλαμβανομένων και όσων έχουν έγκριση παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης,
αποτελεί ευθύνη του σχολείου ως φορέα και σε καμία περίπτωση η διατύπωση του
εδαφίου 3 του υποκεφαλαίου «Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης» του κεφαλαίου Α΄
«ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ» της υπό στοιχεία Υ.Α.
27922/Γ6/2007 Υ.Α. (Β΄449) όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία 48275/Δ3/2019
(Β΄1088), δεν σημαίνει ότι ο/η εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης
έχει ατομικά το σύνολο αυτής της ευθύνης.”
Περαιτέρω, παρακαλείσθε να λάβετε υπόψη τις ανωτέρω
διευκρινίσεις κατά την καταγραφή των λειτουργικών κενών για πρόσληψη
αναπληρωτών εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της με αριθμ. 88588/ΓΔ5/04-08-2023
εγκυκλίου. Προς τούτο, το ΟΠΣΥΔ θα είναι διαθέσιμο για την καταχώριση των σχετικών
στοιχείων από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έως και τη Δευτέρα 21/8/2023,
προκειμένου στη συνέχεια οι οικείες αυτών Περιφερειακές Διευθύνσεις να
ολοκληρώσουν τη σχετική διαδικασία απαρέγκλιτα μέχρι και την Πέμπτη 24/8/2023.
Πηγή: www.alfavita.g