Μέσω gov.gr wallet η ψηφιακή κάρτα αναπηρίας για συναλλαγές σε τράπεζες μέχρι και μέσα μαζικής μεταφοράς
Αλεξάνδρα Κλειδαρά
21/11
2022
Μέσω της εφαρμογής gov.gr wallet μπορούν 500.000 άτομα με
αναπηρία να αποκτήσουν τη δική τους ψηφιακή κάρτα αναπηρίας. Πρόκειται για μια
κάρτα για όλες τις συναλλαγές των κατόχων της για χρήση σε ΜΜΜ και δημόσιους
χώρους, άμεσες συναλλαγές με Τράπεζες, Υπουργεία και Ταμεία.
Σήμερα θα παρουσιαστεί η νέα ψηφιακή κάρτα αναπηρίας από τον
υπουργό Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη, τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο
Πιερρακάκη και την Υφυπουργό Εργασίας, Δόμνα Μιχαηλίδου.
Αναλυτικότερα τα άτομα με αναπηρία με την Κάρτα Αναπηρίας,
που αντλεί τα στοιχεία της από το Μητρώο, μπορούν να πιστοποιούν με ψηφιακό τρόπο
την ιδιότητά τους, προκειμένου να ασκούν τα αντίστοιχα δικαιώματά τους.
Πρόκειται για μία κάρτα που θα ισχύει για όλες τις υπηρεσίες και όλες τις
επαφές των αναπήρων με το δημόσιο, καθώς θα πιστοποιεί με ψηφιακό τρόπο την
ιδιότητά τους.
Τα άτομα που έχουν καταχωρηθεί στο Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με
Αναπηρία και έχουν συνολικό ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50% μπορούν να
υποβάλλουν αίτημα για χορήγηση κάρτας αναπηρίας. Η Κάρτα έχει ήδη ενταχθεί στο
wallet (όπου περιλαμβάνει την ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησής).
Οι υπηρεσίες, οι οποίες θα ενταχθούν στην Ψηφιακή κάρτα,
βρίσκονται στην Εθνική Πύλη Αναπηρίας που θα είναι ήδη διαθέσιμη στο
epan.gov.gr και θα συγκεντρώνονται σε αυτή σταδιακά όλες οι λειτουργίες που
ενδιαφέρουν τα άτομα με αναπηρία.
Η Κάρτα Αναπηρίας βγαίνει μία φορά και καλύπτει τους
δικαιούχους της για όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, διευκολύνοντας τα άτομα με
αναπηρία στις καθημερινές συναλλαγές τους. Η ψηφιακή κάρτα δεν θα αναγράφει
ποσοστά και παθήσεις. Θα είναι κατηγοριοποιημένη σε τρία χρώματα που θα
αναφέρονται αντίστοιχα σε ποσοστά αναπηρίας 50%-66%, 67%-79% και σε 80% και
άνω. Κάθε κάτοχος δικαιούται διαφορετικές παροχές που αντιστοιχούν στα ειδικά
χαρακτηριστικά της αναπηρίας του.
Σύμφωνα με την Υφυπουργό Εργασίας Δόμνα Μιχαηλίδου στόχος
είναι "να σπάμε εμπόδια κι όχι να δημιουργούμε καινούργια, αυτό
επιδιώκουμε. Θέτουμε σε ισχύ την Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας, μια υπηρεσία αναγκαία
κι όχι επαναστατική. Μια υπηρεσία που θεσμοθετήθηκε το 1996 και δυστυχώς
υλοποιούμε σχεδόν 30 χρόνια αργότερα".
karta anapiriasmesa
Παράλληλα αναμορφώνεται το Ειδικό Σώμα Ιατρών (ΕΣΙ) των
ΚΕΠΑ. Στο ΕΣΙ θα μπορούν να ενταχθούν ιατροί όχι μόνο από το δημόσιο (όπως
συνέβαινε μέχρι σήμερα) αλλά και από τον ιδιωτικό τομέα, περνώντας ειδικό
πρόγραμμα εκπαίδευσης. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται το δυναμικό του σώματος για
να γίνονται πιο γρήγορα οι εξετάσεις και παράλληλα εμπλουτίζεται με νέες και
σύγχρονες ειδικότητες.
Να σημειωθεί ότι ήδη έχει βγει η πρόσκληση Ενδιαφέροντος για
υποβολή αιτήσεων συμμετοχής Ψυχολόγων στις Ειδικές Επιτροπές Αξιολόγησης στην
α’ φάση του πιλοτικού προγράμματος “Προσωπικός Βοηθός για Άτομα με Αναπηρία”.
Ειδικότερα προσκαλούνται οι ενδιαφερόμενοι (Ψυχολόγοι) που επιθυμούν να
συμμετάσχουν στο Πιλοτικό Πρόγραμμα και να παρέχουν Προσωπική Βοήθεια σε άτομα
με αναπηρία να υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής από 15/11/2022 έως και 30/11/2022
και ώρα 23:59.
Επίσης το νέο ψηφιακό σύστημα λειτουργίας του ΚΕΠΑ:
– παρέχει τη δυνατότητα στον πολίτη να υποβάλει ηλεκτρονικά
αίτηση για αξιολόγησή του από τα ΚΕΠΑ μόνο με τα απαραίτητα για την πιστοποίηση
της αναπηρίας του στοιχεία,
– επιτρέπει στον ιατρό ψηφιακά να δημιουργήσει και να
οριστικοποιήσει τον εισηγητικό φάκελο,
– προβλέπει την ηλεκτρονική διακίνηση του ιατρικού
εισηγητικού φακέλου,
– παρέχει άμεση πληροφόρηση στο ΚΕΠΑ για την οριστικοποίηση
της αίτησης και του φακέλου, προκειμένου να κανονιστεί ραντεβού για την αξιολόγηση,
– οδηγεί σε έκδοση Ενιαίας Γνωμάτευσης και Γνωστοποίησης της Πιστοποίησης Αναπηρίας, δεσμευτικής για όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου, με την οποία ο πολίτης θα έχει πρόσβαση σε όλες τις παροχές και διευκολύνσεις που προβλέπονται στη νομοθεσία για τη στήριξη των Ατόμων με Αναπηρία και δικαιούται στη βάση των επιμέρους διατάξεων.