Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2022

ΚΥΑ 312391/07-10-2022: Μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας περιόδου 2022-2023

 

312391/07-10-2022

Μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας περιόδου 2022-2023

Αριθμ. 312391/2022

(ΦΕΚ Β’ 5224/07-10-2022)

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ-ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ-ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ-ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις παρ. 6 και 7 του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α’ 57).

2. Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), όπως έχει διατηρηθεί σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των Κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).

3. Τον ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’ 137).

4. Τα άρθρα 22 έως 33, τα άρθρα 76, 77, 78, 84 και την παρ. 19 του άρθρου 107 του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184).

5. Το π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α’ 151).

6. Το π.δ. 132/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Υ.Π.ΕΝ.)» (Α’ 160).

7. Το π.δ. 86/2018 «Ανασύσταση του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και μετονομασία του σε Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη» (Α’ 159).

8. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).

9. Το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).

10. Το π.δ. 68/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρώτριας Υπουργού και Υφυπουργών» (Α’ 155).

11. Την υπ’ αρ. 35/20.1.2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γεώργιο Αμυρά» (Β’ 178).

12. Την υπ’ αρ. 80/18.7.2019 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, Ελευθέριο Οικονόμου» (Β’ 3058).

13. Την υπό στοιχεία Υ6/09.07.2019 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας (Β’ 2902).

14. Την υπ’ αρ. 16229/2.5.2012 κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Προστασίας του Πολίτη «Μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας επιβατηγών αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στο μικρό και μεγάλο δακτύλιο της Αθήνας» (Β’ 1467), η οποία τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία οικ. Α49789/2844 (Β’ 3653) κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών και με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/26779/602/19.03.2021 (Β’ 1221) κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών.

15. Την υπό στοιχεία οικ-289738/Φ.911/19.10.2021 κοινή απόφαση των Υπουργών, Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Προστασίας του Πολίτη «Μέτρα Περιορισμού Κυκλοφορίας Οχημάτων στο Κέντρο της Αθήνας Περιόδου 2021-2022 (Β’ 4860).

16. Την υπ’ αρ. 2500/1/16/16.3.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών «Προσωρινή άρση των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας για το χρονικό διάστημα από 17-32020 μέχρι και 30-4-2020» (Β’ 871).

17. Το γεγονός ότι η παρούσα απόφαση έχει ουδέτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα (από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, δεν επιφέρει απώλεια ή αύξηση των δημοσίων εσόδων και δεν επηρεάζει το εκάστοτε ισχύον Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής (Μ.Π.Δ.Σ)) και σύμφωνα με το εδάφιο Ε’ της παρ. 5 του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) δεν απαιτείται Εισηγητική Έκθεση Δημοσιονομικών Επιπτώσεων από τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών ΥΠ.Υ.ΜΕ,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΕΤΡΩΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Στο κέντρο της Αθήνας που περικλείεται από τον δακτύλιο που σχηματίζουν οι λεωφόροι και οδοί:«Λ.Αλεξάνδρας-Ζαχάρωφ-Λ.Μεσογείων-Φειδιππίδου -Μιχαλακοπούλου-Σπύρου Μερκούρη-Βρυάξιδος-Υμηττού-Ηλ. Ηλιού-Ανδρ. Φραντζή-Λ. Ανδρ. Συγγρού -Χαμοστέρνας-Πειραιώς-Ιερά Οδός Λ. Κωνσταντινουπόλεως Αχιλλέως Πλατεία Καραϊσκάκη Καρόλου Μάρνη-28ης Οκτωβρίου (Πατησίων)-Λ. Αλεξάνδρας», ισχύουν περιορισμοί της κυκλοφορίας οχημάτων.

Άρθρο 2

ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΣΧΥΟΣ ΜΕΤΡΩΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΑΚΤΥΛΙΟ

1) Από 10 Οκτωβρίου 2022 έως και 21 Ιουλίου 2023 για τις ημέρες Δευτέρα έως Πέμπτη κατά τις ώρες 07.00 έως 20.00 και για την Παρασκευή από 07.00 έως 15.00, επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης και των φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων χιλιογράμμων, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους, ως εξής:

α) Τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων χιλιογράμμων, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 0, 2, 4, 6 και 8 (δηλαδή σε ζυγό αριθμό) και τις περιττές (μονές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων χιλιογράμμων, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 1, 3, 5, 7 και 9 (δηλαδή σε μονό αριθμό).

β) Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του δακτυλίου δεν ισχύουν τα παραπάνω μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας.

γ) Τα μέτρα δεν ισχύουν τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

δ) Εφ’ όσον συντρέχουν ειδικοί λόγοι, τα μέτρα μπορούν να αρθούν με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.

Άρθρο 3

ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ.

1) Από τους περιορισμούς του προηγούμενου άρθρου εξαιρούνται:

α. Τα, εκ κατασκευής, αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, οχήματα φυσικού αερίου και υγραερίου.

β. Τα αυτοκίνητα EURO 6, πλην των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης-New European Driving Cycle/NEDC), τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως και την 31.12.2020.

γ. Τα αυτοκίνητα EURO 6, πλην των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 145 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων-Worldwide Light Test Procedure/WLTP), τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 01.01.2021 και εφεξής.»

δ. Αυτοκίνητα Κρατικών Υπηρεσιών, Ο.Τ.Α, Οργανισμών ή επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας με ειδικούς αριθμούς κυκλοφορίας ή με εμφανή σήματα των Υπηρεσιών αυτών.

ε. τα οχήματα των Πρεσβειών που φέρουν Διπλωματική Άδεια Κυκλοφορίας.

στ. Αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες Ελλήνων του εξωτερικού και ξένων επισκεπτών της Xώρας για τις πρώτες σαράντα (40) ημέρες της παραμονής τους στην Ελλάδα. Η υπαγωγή των εν λόγω αυτοκινήτων στις διατάξεις του παρόντος, γίνεται με βάση το τελευταίο αριθμητικό ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους.

Επίσης αυτοκίνητα μισθωμένα από ξένους επισκέπτες της Xώρας και Έλληνες μόνιμους κατοίκους του εξωτερικού για το ίδιο χρονικό διάστημα, τα οποία δύνανται να μεταφέρονται με μέριμνα της επιχείρησης στον τόπο παράδοσης ή παραλαβής (αεροδρόμια, λιμάνια, ξενοδοχεία κ.λπ.) υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει στο αυτοκίνητο αντίγραφο του αντίστοιχου μισθωτηρίου συμβολαίου. ζ. Αυτοκίνητα ιατρών, όπως θα αποδεικνύεται από την ιατρική ταυτότητα, τα οποία φέρουν το ειδικό σήμα του οικείου Ιατρικού Συλλόγου με μόνο επιβάτη τον ίδιο, για εξυπηρέτηση επειγόντων περιστατικών.

η. Αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου, τα οποία φέρουν ειδικές κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας, εφ’ όσον οδηγούνται από τους ίδιους τους ανάπηρους ή τους μεταφέρουν.

θ. Επιβατηγά αυτοκίνητα, τα οποία είναι ειδικά διασκευασμένα ή μη για τη μεταφορά Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ), εφόσον οδηγούνται από τους ίδιους ή τους μεταφέρουν, με την προϋπόθεση ότι, το Άτομο Με Αναπηρία, θα είναι εφοδιασμένο με Δελτίο Στάθμευσης Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ).

ι. Αυτοκίνητα που μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται συχνή θεραπεία (όπως νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς, άτομα με πολιομυελίτιδα ή άτομα με αναπηρία), με την προϋπόθεση ότι ο ασθενής, θα έχει εφοδιαστεί με σχετική βεβαίωση του Νοσηλευτικού Ιδρύματος (Δημόσιο ή Ιδιωτικό), στο οποίο υποβάλλεται σε θεραπεία και στο οποίο θα αναγράφεται, η διάρκεια και η συχνότητα της απαιτούμενης θεραπείας.

ια. Αυτοκίνητα μεταφοράς φαρμάκων, ή αγγειοκαρδιοχειρουργικών υλικών, ή υλικών οστεοσυνθέσεως, ή ανταλλακτικών τεχνητών νεφρών, ή βιολογικών υγρών ασθενών, με μόνιμα εμφανή σήματα της επιχείρησης και εφ’ όσον μεταφέρουν τα πιο πάνω υλικά.

Η παραπάνω χρήση πρέπει να αποδεικνύεται από σχετική ένδειξη στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.

ιβ. Μέχρι πενήντα (50) αυτοκίνητα για κάθε ημερήσια εφημερίδα των Αθηνών που ευρίσκεται εντός του δακτυλίου και μέχρι σαράντα (40) για εκτός, μέχρι επτά (7) αυτοκίνητα για κάθε ημερήσια εφημερίδα της Θεσσαλονίκης, μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα για κάθε ημερήσια εφημερίδα του Πειραιά και των επαρχιών, μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα για κάθε αθλητική εφημερίδα, για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών πληροφόρησης ύστερα από έγγραφο του Διευθυντή των εφημερίδων αυτών.

Μέχρι δεκαπέντε (15) αυτοκίνητα των εβδομαδιαίων εφημερίδων της Αθήνας, και μέχρι δύο (2) της υπόλοιπης Ελλάδας, μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα των εβδομαδιαίων ειδησεογραφικών περιοδικών της Αθήνας, και μέχρι δύο (2) της υπόλοιπης Ελλάδας, και μέχρι δύο (2) αυτοκίνητα των εβδομαδιαίων ειδησεογραφικών οικονομικών περιοδικών, για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών πληροφόρησης ύστερα από έγγραφο του Διευθυντή των εφημερίδων και περιοδικών αυτών.

Μέχρι δεκαπέντε (15) αυτοκίνητα για το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ και ΠΟΕΣΥ ύστερα από έγγραφο του Προέδρου τους.

ιγ. Μέχρι δύο (2) αυτοκίνητα για κάθε αεροπορική εταιρεία, η ύπαρξη της οποίας θα αποδεικνύεται από σχετική κατάσταση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

ιδ. Μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα του Πρακτορείου Εφημερίδων και Περιοδικών «ΑΡΓΟΣ Α.Ε.», μέχρι δέκα (10) αυτοκίνητα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων και μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα του Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων.

ιε. Μέχρι επτά (7) αυτοκίνητα για την Τράπεζα της Ελλάδος, μέχρι τέσσερα (4) αυτοκίνητα για την Εθνική Τράπεζα, τέσσερα (4) αυτοκίνητα για κάθε άλλη Τράπεζα, ύστερα από έγγραφο των κεντρικών Διοικήσεων αυτών, και μέχρι δύο (2) αυτοκίνητα για την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών.

ιστ. Αυτοκίνητα των Κομμάτων που εκπροσωπούνται στην Ελληνική Βουλή ως εξής:

Μέχρι εκατό (100) αυτοκίνητα για το πρώτο πολιτικό κόμμα, μέχρι εξήντα πέντε (65) για το δεύτερο, μέχρι είκοσι (20) για το τρίτο, μέχρι δέκα επτά (17) για το τέταρτο, μέχρι δέκα τρία (13) για το πέμπτο, μέχρι δέκα (10) για το έκτο, μέχρι έξι (6) για το έβδομο και πέραν αυτού. Αυτοκίνητα των Κομμάτων που εκπροσωπούνται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ως εξής:

Μέχρι δέκα πέντε (15) αυτοκίνητα για το πρώτο πολιτικό κόμμα, μέχρι δέκα (10) για το δεύτερο, μέχρι τρία (3) για το τρίτο, μέχρι τρία (3) για το τέταρτο, μέχρι δύο (2) για το πέμπτο, ένα (1) για το έκτο και πέραν αυτού.

Μέχρι δύο αυτοκίνητα (2) για κάθε Βουλευτή ή Ευρωβουλευτή, μέχρι επτά (7) για τις ανάγκες των γραφείων Υπουργών και Υφυπουργών, μέχρι τρία (3) για τις ανάγκες των γραφείων Γενικών Γραμματέων, Ειδικών Γραμματέων και του Προέδρου του Σ.Ο.Ε του Υπουργείου Οικονομικών.

Ένα (1) αυτοκίνητο για κάθε Υπηρεσιακό Γραμματέα. Ένα (1) αυτοκίνητο για κάθε τέως Βουλευτή (που δεν εξελέγη στις τελευταίες εκλογές εφόσον αυτές έγιναν κατά το χρόνο ισχύος του Δακτυλίου).

Μέχρι τριάντα δύο (32) αυτοκίνητα για τις ανάγκες των γραφείων της Βουλής των Ελλήνων, που καθορίζεται ύστερα από έγγραφο του Προέδρου της και μέχρι είκοσι (20) αυτοκίνητα για τις ανάγκες των γραφείων της Προεδρίας της Δημοκρατίας.

Μέχρι τρία αυτοκίνητα (3) για τις ανάγκες κάθε πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας, πρώην Πρωθυπουργού και πρώην Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων.

ιζ. Μέχρι είκοσι (20) αυτοκίνητα για την Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου, εφ’ όσον οδηγούνται από ξένο ανταποκριτή.

ιη. Μέχρι δέκα πέντε (15) αυτοκίνητα για την Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, μέχρι οχτώ (8) αυτοκίνητα για κάθε ραδιοφωνικό σταθμό που λειτουργεί νόμιμα και εδρεύει εντός του Δακτυλίου, μέχρι πέντε (5) αυτοκίνητα για κάθε ραδιοφωνικό σταθμό που λειτουργεί νόμιμα και εδρεύει εκτός του Δακτυλίου, μέχρι δέκα πέντε (15) αυτοκίνητα για κάθε τηλεοπτικό σταθμό που λειτουργεί νόμιμα και εδρεύει εντός του δακτυλίου και μέχρι δέκα (10) αυτοκίνητα για εκτός, και μέχρι δώδεκα (12) αυτοκίνητα για τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας για την κάλυψη των αναγκών τους.

ιθ. Μέχρι δύο (2) αυτοκίνητα για την Ένωση Ανταποκριτών Ελληνικού Τύπου του Εξωτερικού.

κ. Ειδικά αυτοκίνητα χρηματαποστολών, η χρήση των οποίων θα προκύπτει από ένδειξη που θα αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.

κα. Μέχρι δέκα επτά (17) αυτοκίνητα των φυσιοθεραπευτών του Υποκαταστήματος ΙΚΑ Αθήνας για την εκτέλεση υπηρεσίας. Επίσης μέχρι δέκα (10) αυτοκίνητα των φυσιοθεραπευτών ελευθέρων επαγγελματιών, που δεν διατηρούν εργαστήριο, ούτε είναι υπάλληλοι Νοσοκομείου ή άλλου Ιδρύματος και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε κατάκοιτους, εφ’ όσον επιβαίνουν μόνοι στα αυτοκίνητά τους, με βάση πίνακα που θα υποβάλλει στην Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής το Δ.Σ. του Πανελληνίου Συλλόγου Φυσιοθεραπευτών.

κβ. Μέχρι τρία αυτοκίνητα (3) της Γ.Σ.Ε.Ε., μέχρι τρία (3) αυτοκίνητα της ΓΕΣΕΒΕ, μέχρι τρία (3) αυτοκίνητα της ΑΔΕΔΥ και μέχρι δύο (2) αυτοκίνητα του Ε.Κ.Α. Μέχρι τρία (3) αυτοκίνητα για το ΤΕΕ, μέχρι τρία (3) αυτοκίνητα για το Οικονομικό Επιμελητήριο, μέχρι τρία (3) αυτοκίνητα για το ΕΒΕΑ.

κγ. Από έξι (6) αυτοκίνητα για την Εθνική Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδος, για την Ένωση Νέων Ελλήνων Φωτορεπόρτερ, για την Ένωση Φωτοειδησεογράφων Ελλάδος και για την Πανελλαδική Ένωση Φωτοειδησεογράφων, για επαγγελματικές ανάγκες των μελών της, με πίνακες που θα υποβάλλουν στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής μόνο τα Δ.Σ. των Ενώσεών τους.

κδ. Τα εκπαιδευτικά αυτοκίνητα των επαγγελματιών εκπαιδευτών οδηγών αυτοκινήτων που η επαγγελματική τους έδρα βρίσκεται μέσα στα όρια του δακτυλίου του άρθρο 1 της παρούσας απόφασης.

κε. Μέχρι δέκα (10) αυτοκίνητα που χρησιμοποιεί η «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» για την επίβλεψη των έργων κατασκευής του «ΜΕΤΡΟ».

κστ. Συνολικά μέχρι δέκα (10) αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν οι Γενικές Διευθύνσεις της Γενικής Γραμματείας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μέχρι δέκα οκτώ (18) αυτοκίνητα της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών.

κζ. Μέχρι είκοσι (20) αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν οι Υπηρεσίες (Δ9: 10, ΔΚΕΣΟ:5) της Περιφέρειας Αττικής.

κη. Μέχρι δύο αυτοκίνητα (2) για την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ).

κθ. Μέχρι δύο αυτοκίνητα (2) για τη Διεύθυνση Κλιματικής Αλλαγής και Ποιότητας Ατμόσφαιρας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

λ. Μέχρι δύο (2) αυτοκίνητα για το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.

λα. Μέχρι πέντε (5) φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσεως της εταιρείας που έχει, τη συντήρηση του συστήματος φωτεινής σηματοδότησης ή τη συντήρηση του συστήματος διαχείρισης Κυκλοφορίας Ν. Αττικής, στην περιοχή ισχύος των περιοριστικών μέτρων, και για όσο διάστημα είναι σε ισχύ η σύμβασή της.

λβ. Φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης (με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων χιλιογράμμων,), εφ’ όσον μεταφέρουν τρόφιμα ή ποτά, είδη για νοσοκομεία ή κάνουν διανομή τύπου.

λγ. Φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης (με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων χιλιογράμμων,), από 14.30 μέχρι 17.00, εφ’ όσον διανέμουν εμπορεύματα, που δεν καλύπτονται από την προηγούμενη περίπτωση.

λδ. Φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων χιλιόγραμμων, των οποίων οι ιδιοκτήτες κατέχουν άδεια πωλητή υπαίθριου εμπορίου (περιλαμβάνονται όσοι δραστηριοποιούνται στο στάσιμο και στο πλανόδιο εμπόριο) σε περιοχές εντός του δακτυλίου. Η άδεια επαγγελματία πωλητή, αποτελεί συνοδευτικό έγγραφο μεταφοράς, βάσει του οποίου αποδεικνύεται η περιοχή άσκησης εμπορίου.

Η ανωτέρω άδεια θα βρίσκεται επί του οχήματος, θεωρημένη και σε ισχύ και θα επιδεικνύεται σε περίπτωση καθοδόν ελέγχου.

λε. Αυτοκίνητα που προορίζονται για τη μεταφορά νεκρών και διαθέτουν προς το σκοπό αυτό ειδικό εξοπλισμό.

λστ. Τα αυτοκίνητα των εν ενεργεία δικαστικών, των οποίων η έδρα της εργασίας τους ή η κατοικία τους ευρίσκεται εντός των ορίων του δακτυλίου, και εφ’ όσον οδηγούνται από τους ίδιους.

λζ. Αυτοκίνητα μονίμων κατοίκων της περιοχής, που περικλείεται από τα όρια του δακτυλίου. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να εφοδιαστούν με ειδική κάρτα εισόδου-εξόδου.

Η ειδική κάρτα χορηγείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων.

Οι ειδικές αυτές κάρτες θα φέρουν χρώμα που αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη ζώνη κυκλοφορίας, και θα αναγράφουν το ονοματεπώνυμο τη δ/νση κατοικίας του κατόχου, και τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Τα αυτοκίνητα αυτά για την έξοδό τους από τον δακτύλιο και την είσοδό τους σε αυτόν, θα κινούνται μόνο μέσα σε προκαθορισμένη ζώνη του δακτυλίου, αναλόγως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία του ιδιοκτήτη.Οι ζώνες αυτές είναι οι εξής:

α) Α Ζώνη: Η περιοχή που περικλείεται από τις λεωφόρους και οδούς: Λ. Αλεξάνδρας-Ζαχάρωφ-Λ. Μεσογείων-Φειδιππίδου-Μιχαλακοπούλου-Σπ. Μερκούρη-Ριζάρη-Λ. Βασ. Σοφίας-Βασ. Γεωργίου Α’-ΣταδίουΑιόλου-28ης Οκτωβρίου (Πατησίων)-Λ. Αλεξάνδρας.

β) Β Ζώνη: Η περιοχή που περικλείεται από τις λεωφόρους και οδούς: 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) Αιόλου-Σταδίου-Ερμού-Πειραιώς-Ιερά Οδός-Λ.Κωνσταντινουπόλεως-Αχιλλέως-Πλ. Καραϊσκάκη-Καρόλου-Μάρνη-28ης Οκτωβρίου (Πατησίων).

γ) Γ Ζώνη: Η περιοχή που περικλείεται από τις λεωφόρους και οδούς: Ερμού-Πλατεία Συντάγματος-Λ. Αμαλίας-Λ. Ανδρ. Συγγρού-Καλλιρρόης-Παναγή Τσαλδάρη-Χαμοστέρνας-Πειραιώς-Ερμού.

δ) Δ Ζώνη: Η περιοχή που περικλείεται από τις λεωφόρους και οδούς: Λ. Βασ. Σοφίας-Ριζάρη-Σπ. Μερκούρη-Υμηττού-Ηλ. Ηλιού-Α. Φραντζή-Καλλιρρόης-Λ. Ανδρ. Συγγρού-Λ. Βασ. Αμαλίας-Λ. Βασ. Σοφίας.

Άρθρο 4

ΕΙΔΙΚΟ ΣΗΜΑ ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΑΚΤΥΛΙΟ.

1) Δικαιούχοι του ειδικού σήματος για την κατ’ εξαίρεση κυκλοφορία οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, ορίζονται οι κύριοι ή/και οι κάτοχοι των οχημάτων που αναφέρονται στις περ. α’, β και γ’ της παρ. 1 του άρθρου 3 της παρούσας απόφασης.

2) Για τη χορήγηση του ειδικού σήματος της παρούσας δημιουργείται ηλεκτρονική εφαρμογή μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.

3) Για τη χορήγηση του ειδικού σήματος απαιτείται πρόσβαση του αιτούντος/χρήστη στην ηλεκτρονική εφαρμογή της παρ. β’ και προηγούμενη αυθεντικοποίησή του με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 4727/2020. Η ηλεκτρονική αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης. Η χρήση της εφαρμογής επιτρέπεται μόνον από πιστοποιημένους χρήστες, γεγονός που διασφαλίζεται από την εισαγωγή του Αριθμού Αναγνώρισης (αριθμός πινακίδων κυκλοφορίας) του οχήματος και του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του κύριου ή/και κατόχου του οχήματος.

4) Ο έλεγχος πληρότητας των προϋποθέσεων για την απόκτηση του ειδικού σήματος διενεργείται αυτομάτως από την ηλεκτρονική εφαρμογή, με άντληση των στοιχείων της παρ. 1, από τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, όπως αυτά έχουν καταχωρισθεί στο Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων που τηρεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των οικείων Περιφερειών της χώρας, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και σύμφωνα με το ισχύον Πλαίσιο Ασφάλειας Πληροφοριακών Συστημάτων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ο χρήστης ακολουθεί τα βήματα, σύμφωνα με τις οδηγίες που του δίνονται από την ηλεκτρονική εφαρμογή και εκτυπώνει το ειδικό σήμα.

5) Το ειδικό σήμα φέρει: α. μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης, με σκοπό την επαλήθευση του περιεχομένου του εγγράφου από τον λήπτη. Η επαλήθευση γίνεται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης, σύμφωνα με το άρθρο 27 του ν. 4727/2020. β. Προηγμένη ή εγκεκριμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 27 του ν. 4727/2020. Η ημερομηνία που αναγράφεται στην ηλεκτρονική σφραγίδα αποτελεί την ημερομηνία έκδοσης του ειδικού σήματος.

Το ειδικό σήμα που εκδίδεται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) γίνεται αποδεκτό σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 27 του ν. 4727/2020.

6) Το ειδικό σήμα εκτυπώνεται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε σε ηλεκτρονική καταχωρημένη σε κινητό τηλέφωνο και επιδεικνύεται στα αρμόδια για την αστυνόμευση του μέτρου της κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, ελεγκτικά όργανα.

7) Το ειδικό σήμα εκδίδεται άπαξ. Σε περίπτωση απώλειας, ο κύριος ή/και κάτοχος του οχήματος δύναται να το ανακτά ηλεκτρονικά μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) ακολουθώντας τη διαδικασία της παρ. 3.

Άρθρο 5

ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ

1) Τα αυτοκίνητα που αναφέρονται στις περιπτώσεις ιβ, ιγ, ιδ, ιε, ιστ, ιζ, ιη, ιθ, κ, κα, κβ, κγ, κδ, κε, κστ, κζ, κη, κθ, λ, λα και λστ’ της παρ. 1 του άρθρου 3, επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον δακτύλιο μόνον εφ’ όσον έχουν εφοδιαστεί με τις ειδικές άδειες κυκλοφορίας από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.

2) Οι άδειες κυκλοφορίας στον δακτύλιο χορηγούνται μετά από αίτηση των δικαιούμενων προς τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, στην οποία υποβάλλονται και τυχόν αιτήματα ενδιαφερόμενων για χορήγηση ιδίων αδειών πέραν των προβλεπόμενων στην παρούσα, οι οποίες ικανοποιούνται ύστερα από σχετική έγκριση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

3) Στις άδειες κυκλοφορίας του Δακτυλίου αναγράφεται ο αριθμός κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, το ονοματεπώνυμο του οδηγού και του ιδιοκτήτη ή κατόχου, καθώς και η ημερομηνία λήξης αυτών.

4) Ειδικά για τη χορήγηση των αδειών κυκλοφορίας στον δακτύλιο της περ. (ιβ) της παρ. 1 του άρθρου 3, συνεκτιμώνται οι πραγματικές ανάγκες, η ελάχιστη κυκλοφορία του εντύπου κ.λπ.

5) Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων καθορίζεται, από την ισχύ της παρούσης ενώ οι άδειες που θα χορηγηθούν από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, ισχύουν μέχρι και την 21η Ιουλίου 2023.

6) Για την αντιμετώπιση επειγόντων και εκτάκτων περιστατικών η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής μπορεί να χορηγεί, κατά την κρίση της, προσωρινές άδειες κυκλοφορίας στον δακτύλιο, ολιγοήμερης διάρκειας, οι οποίες δεν είναι δυνατόν να υπερβαίνουν τις πέντε (5) ημέρες.

Οι προσωρινές αυτές άδειες χορηγούνται μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων προς την ανωτέρω Διεύθυνση Τροχαίας και θα αναγράφουν τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, τον ιδιοκτήτη και οδηγό αυτού, καθώς και το χρονικό διάστημα ισχύος αυτών.

Άρθρο 6

ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΜΗ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ.

1) Κάθε προγενέστερη απόφαση που καθόριζε διαφορετικά την κυκλοφορία των οχημάτων στο Κέντρο της Αθήνας παύει να ισχύει.

2) Οι άδειες κυκλοφορίας στον δακτύλιο που είχαν χορηγηθεί για την περίοδο 2021-2022 παύουν να ισχύουν.

3) Δε θίγονται από την παρούσα και εξακολουθούν να ισχύουν:

α. Οι περιορισμοί κυκλοφορίας οχημάτων στην περιοχή του Εμπορικού Τριγώνου, η οποία περικλείεται από τις οδούς: Αθηνάς Πλ. Ομονοίας Σταδίου Πλ. Συντάγματος Μητροπόλεως Αθηνάς, ως αυτοί καθορίζονται από την υπό στοιχεία ΔΜΕΟ/στ/οικ./1894/Φ919/1.8.1997 κοινή υπουργική απόφαση (Β’ 684), όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία ΔΜΕΟ/στ/οικ/2317/Φ919/5.11.1998 και την υπό στοιχείαΔΟΥ οικ. 3462/Φ.919/ 03.07.2018 (Β’ 2760) και παρατάθηκε μέχρι νεωτέρας από την υπό στοιχεία ΔΜΕΟ/στ/οικ./3611/Φ.919/ 30.11.2004 (Β’ 1851) όμοιες και,

β. Οι περιορισμοί, οι εξαιρέσεις και οι ειδικές περιπτώσεις κυκλοφορίας οχημάτων στην περιοχή της «ΜΠΛΕ ΖΩΝΗΣ», η οποία περικλείεται από τις λεωφόρους και οδούς: Αθηνάς-Ερμού-δεξιά Πλ. Συντάγματος-συνέχεια Φιλελλήνων-δεξιά Λ. Αμαλίας-αριστερά Λ. Βασ. Όλγας-αριστερά Λ. Βασ. Κων/νου-αριστερά Παυσανίου-συνέχεια Ρηγίλλης-αριστερά Λ. Βασ. Σοφίας-δεξιά Σέκερη-συνέχεια Σόλωνος-δεξιά Μπόταση-αριστερά Στουρνάρη-αριστερά Μάρνη-αριστερά Μενάνδρου αριστερά Πειραιώς-δεξιά Σωκράτους-αριστερά Λυκούργου-δεξιά Αθηνάς, ως αυτοί καθορίζονται με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής.

4) Οι παραβάτες της παρούσας, τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 52 του Κ.Ο.Κ., που κυρώθηκε με τον ν. 2696/1999 (Α’ 57), «περί κυρώσεως του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4313/2014 (Α’ 261) και με τον ν. 4530/2018 (Α’ 59), σε συνδυασμό και με το άρθρο 31 του ν. 3904/2010 (Α’ 218).

Οι ίδιες ποινές επιβάλλονται και στους κατοίκους του δακτυλίου, κατόχους της ειδικής κάρτας, σε περίπτωση κυκλοφορίας τους σε ζώνη διαφορετική από την επιτρεπόμενη ή σε ώρες άλλες από τις προβλεπόμενες για τις ζώνες αυτές, από την παρούσα απόφαση.

5) Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, είναι δυνατόν να τροποποιούνται προσωρινά τα όρια του δακτυλίου, καθώς και η χρονική διάρκεια εφαρμογής αυτού σε τοπική κλίμακα για τις ανάγκες εκτέλεσης εργασιών του «ΜΕΤΡΟ».

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 7 Οκτωβρίου 2022

Οι Υπουργοί

Περιβάλλοντος και Ενέργειας

ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΡΕΚΑΣ

Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΜΥΡΑΣ

Προστασίας του Πολίτη

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ

Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Υποδομών και Μεταφορών

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

Επικρατείας

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ

Πηγή: www.taxheaven.gr