ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Θέμα: Ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγραφής στοιχείων
προσβασιμότητας των κτηρίων όπου στεγάζονται φορείς της παρ. 1 του άρθρου 14
του ν. 4270/2014.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
13 Αυγούστου 2021
ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Αρ. Φύλλου 3756
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αριθμ. οικ. ΥΠΕΝ/ΓΔΧΣ/70755/614 (1)
Ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγραφής στοιχείων προσβασιμότητας
των κτηρίων όπου στεγάζονται φορείς της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1.
Τον ν. 4067/2012 «Νέος Οικοδομικός Κανονισμός» (A’ 79) και
ιδίως την περ. α’ της παρ. 10 του άρθρου 26, όπως προστέθηκε με το άρθρο 210
του ν. 4782/2021 (Α’ 36).
2.
Την υπό στοιχεία οικ.ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/65826/699/2020 απόφαση του
Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Τεχνικές Οδηγίες προσαρμογής
υφιστάμενων κτιρίων και υποδομών για την προσβασιμότητα αυτών σε άτομα με
αναπηρία και εμποδιζόμενα άτομα, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία» (Β΄ 2998)
3.
Τον ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην
Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ)
2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές
Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και
άλλες διατάξεις» (Α 184).
4.
Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και
διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας
διοίκησης» (Α' 133).
5.
Το π.δ. 132/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Περιβάλλοντος και
Ενέργειας» (Α' 160).
6.
Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και
κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά Υπηρεσιών
και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α 119).
7.
Το π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και
Υφυπουργών» (Α’ 155).
8.
Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών
και Ειδικών Γραμματειών / Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α' 123).
9.
Την υπό στοιχεία 2/07.01.2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού
και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον
Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νικόλαο Ταγαρά» (Β' 45).
10.
Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα
κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005 - Α' 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ.
22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133) και το γεγονός ότι από τις
διατάξεις της παρούσης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού
προϋπολογισμού, αποφασίζει:
Άρθρο 1
Σκοπός
Με την παρούσα απόφαση καθορίζονται:
α) η διαδικασία καταχώρισης των στοιχείων των κτηρίων όπου
στεγάζονται φορείς της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014,
β) οι κατηγορίες και τα είδη των καταχωρούμενων δεδομένων
των κτηρίων και ο τρόπος άντλησής τους,
γ) οι τεχνικές λεπτομέρειες λειτουργίας της ηλεκτρονικής
πλατφόρμας καταγραφής στοιχείων προσβασιμότητας,
δ) κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τα ανωτέρω.
Άρθρο 2 Υλοποίηση πληροφοριακού συστήματος Η ηλεκτρονική
πλατφόρμα καταγραφής στοιχείων
51196 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ Τεύχος B’ 3756/13.08.2021
προσβασιμότητας κτηρίων όπου στεγάζονται φορείς της παρ. 1
του άρθρου 14 του ν. 4270/2014, αποτελεί το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα
«Καταγραφή στοιχείων προσβασιμότητας κτηρίων δημοσίου ενδιαφέροντος» για την
καταχώριση και υποβολή των στοιχείων των κτηρίων και τη διαχείριση των
δεδομένων, σύμφωνα με την παρ. 10.α του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Το Τεχνικό
Επιμελητήριο Ελλάδας, στο οποίο έχει ανατεθεί η ανάπτυξη, λειτουργία και
συντήρηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, υλοποιεί το πληροφοριακό σύστημα με
ιδίους πόρους και αποκαλείται εφ’ εξής «Διαχειριστής του συστήματος».
Άρθρο 3
Διαδικασία καταχώρισης στοιχείων των κτηρίων
1.
Τα επιμέρους σημεία αναφοράς για την εφαρμογή της Σύμβασης
των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες και του
Προαιρετικού Πρωτοκόλλου στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες,
που κυρώθηκαν με το άρθρο 1 του ν. 4074/2012 (Α’ 88), όπως αυτά προσδιορίζονται
στο άρθρο 71 του ν. 4488/2017 (Α’ 137), δύνανται να ορίσουν εξουσιοδοτημένα
πρόσωπα σε επίπεδο Γενικής Διεύθυνσης, Διεύθυνσης ή Τμήματος της υπηρεσίας ή
του φορέα, προκειμένου να καταχωρίσουν τα στοιχεία των κτηρίων αρμοδιότητάς
τους, όπου στεγάζονται φορείς της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014.
2.
Το εξουσιοδοτημένο πρόσωπο εισέρχεται στην πλατφόρμα με τη
χρήση είτε των προσωπικών του διαπιστευτηρίων Taxisnet, είτε αυτών της
υπηρεσίας ή του φορέα και συμπληρώνει τον πίνακα στοιχείων που επισυνάπτεται
στην παρούσα ως Παράρτημα Α, αποτελώντας ενιαίο και αναπόσπαστο τμήμα της.
3.
Για κάθε κτήριο ή τμήμα κτηρίου σε διαφορετικό οικόπεδο όπου
στεγάζονται υπηρεσίες του ίδιου φορέα γίνεται ξεχωριστή καταχώριση. Σε
περίπτωση που στο ίδιο οικόπεδο βρίσκονται περισσότερα του ενός κτήρια που
στεγάζουν υπηρεσίες του ίδιου φορέα, γίνεται μία καταχώριση για κάθε κτήριο.
Εφόσον στο ίδιο κτήριο στεγάζονται διαφορετικοί φορείς, γίνεται ξεχωριστή
καταχώριση ανά τμήμα του κτηρίου που στεγάζει διαφορετικό φορέα.
4. Τα στοιχεία προς συμπλήρωση επιμερίζονται σε τέσσερις (4)
ενότητες ως εξής:
α) Στοιχεία υπηρεσίας:
αα. Φορέας (Υπουργεία, Ανεξάρτητες αρχές, Περιφέρειες,
Δήμοι)
ββ. Στεγαζόμενη υπηρεσία
γγ. ΑΦΜ υπηρεσίας, εφόσον διαθέτει. Εναλλακτικά,
καταχωρίζεται το ΑΦΜ του φορέα.
δδ. Χρήση κτηρίου. Επιλέγεται χρήση με βάση τον κτιριολογικό
κανονισμό. Σε περίπτωση που στεγάζονται διαφορετικές χρήσεις, επιλέγεται η
επικρατούσα.
εε. Γεωχωρικός προσδιορισμός του κτηρίου σε υπόβαθρο χάρτη
και ταχυδρομική διεύθυνση.
β) Ιδιοκτησιακό καθεστώς κτηρίου:
αα. Καταχωρίζεται εάν ο χώρος που καταλαμβάνει η
υπηρεσία είναι ιδιόκτητος, μισθωμένος, παραχωρημένος,
συνδυασμός αυτών ή άλλη περίπτωση.
ββ. Σε περίπτωση μίσθωσης ή παραχώρησης, καταχωρίζεται η
ημερομηνία λήξης της, καθώς και τα στοιχεία του εκμισθωτή/παραχωρητή.
γ) Στοιχεία κτηρίου:
αα. Χρονική περίοδος κατασκευής (προ 1955, 19551985,
1985-2000, 2000-2012, μετά το 2012). Σε περίπτωση που το κτήριο έχει
κατασκευαστεί σταδιακά σε διαφορετικό χρόνο, επιλέγεται η περίοδος κατασκευής
της πιο πρόσφατης προσθήκης.
ββ. Όροφοι κτηρίου, υπέργειοι και υπόγειοι
γγ. Όροφοι που καταλαμβάνει η υπηρεσία.
δδ. Τάξη μεγέθους επιφάνειας (τ.μ.) των κύριων χώρων που
καταλαμβάνει η υπηρεσία (0-100, 100-500, 5002000, 2000-5000, άνω των 5000).
εε. Ύπαρξη ή μη ανελκυστήρα πρόσβασης στην υπηρεσία για 7
άτομα και άνω, με δυνατότητα μεταφοράς άτομου σε αμαξίδιο,
στ. Εάν η είσοδος του κτηρίου είναι προσβάσιμη από άτομο σε
αμαξίδιο,
ζζ. Συνολικός αριθμός κτηρίων στο οικόπεδο που καταλαμβάνει
η υπηρεσία.
δ) Λοιπές πληροφορίες:
αα. Εάν η συγκεκριμένη χρήση της υπηρεσίας είναι η μοναδική
στον οικισμό,
ββ. Εάν στεγάζονται άλλες υπηρεσίες στο κτήριο, δημόσιου ή
ιδιωτικού τομέα.
γγ. Εάν έχει συνταχθεί μελέτη προσβασιμότητας ή είναι υπό
σύνταξη.
δδ. Εάν έχει εκκινήσει διαδικασία εκτέλεσης εργασιών
προσβασιμότητας.
εε. Φωτογραφίες του κτηρίου (κατ’ ελάχιστον πρόσοψης,
εισόδου, θαλάμου ανελκυστήρα) σε εκτυπώσιμη μορφή PDF, χωρίς αλλοίωση αναλογιών
και διαστάσεων.
στ. Χρήσιμες σχετικές παρατηρήσεις, κατά την κρίση του
καταχωριστή.
ζζ. Στοιχεία επικοινωνίας με την υπηρεσία ή τον φορέα
(ονοματεπώνυμο αρμοδίου/εξουσιοδοτημένου προσώπου, τηλέφωνο, e-mail).
5.
Μετά την εισαγωγή των ανωτέρω και την αποδοχή του
δικαιώματος για χρήση, στατιστική επεξεργασία και κοινοποίηση του περιεχομένου
των στοιχείων - με την επιφύλαξη της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, της
πνευματικής ιδιοκτησίας και των εμπορικά ευαίσθητων πληροφοριών - το
εξουσιοδοτημένο πρόσωπο της εκάστοτε υπηρεσίας ή του φορέα ολοκληρώνει την
υποβολή.
6.
Σε περίπτωση εσφαλμένης καταχώρισης και εφόσον δεν έχει
προχωρήσει η διαδικασία σε επόμενο στάδιο, το εξουσιοδοτημένο πρόσωπο της
εκάστοτε υπηρεσίας ή του φορέα δύναται να επαναφέρει την καταχώριση σε
προηγούμενο, επεξεργάσιμο στάδιο.
Άρθρο 4
Λειτουργίες πληροφοριακού συστήματος
1.
Το πληροφοριακό σύστημα «Καταγραφή στοιχείων προσβασιμότητας
κτηρίων δημοσίου ενδιαφέροντος» συμμορφώνεται με τους κανόνες και τα πρότυπα
σχεδιασμού, ανάπτυξης και λειτουργίας διαδικτυακών τόπων, σύμφωνα με τα
προβλεπόμενα στον ν. 4727/2020
Τεύχος B’ 3756/13.08.2021 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ 51197
«Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία
της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές
Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και
άλλες διατάξεις» (Α 184).
2.
Το πληροφοριακό σύστημα αναλύεται σε ένα σύνολο διακριτών
λειτουργιών, το οποίο περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον τις ακόλουθες λειτουργίες:
α. Δημιουργία ψηφιακής βάσης δεδομένων των κτηρίων που θα
διαχειρίζεται το περιεχόμενο των εγγραφών και περιλαμβάνει:
αα) Σχεδιασμό της βάσης δεδομένων (ανάλυση απαιτήσεων,
σχεσιακό διάγραμμα (ERD), εννοιολογικό σχεδιασμό/μοντελοποίηση, λογικό
σχεδιασμό, φυσικό/λειτουργικό σχεδιασμό, μοντέλο οντοτήτων/συσχετίσεων).
ββ) Υλοποίηση, εγκατάσταση εφαρμογών και μηχανισμών
ασφάλειας συμβατών με το G-Cloud, με αξιοποίηση αντίστοιχων παρεχόμενων
υπηρεσιών cloud computing (IaaS, PaaS, SaaS) και υποστήριξη της λειτουργίας των
βάσεων δεδομένων και των εφαρμογών που θα αναπτυχθούν.
β. Δημιουργία εφαρμογής για τη διαβαθμισμένη πρόσβαση των
χρηστών, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες αρμοδιότητές τους, στις υπηρεσίες του
πληροφοριακού συστήματος.
γ. Ανάπτυξη εφαρμογής διαχείρισης και παρακολούθησης της
ροής εργασιών που θα υποστηρίζει όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες.
δ. Εξασφάλιση της καλής λειτουργίας των βάσεων δεδομένων και
των εφαρμογών. ε. Παροχή υπηρεσιών συντήρησης και τεχνικής υποστήριξης των
συστημάτων (εφαρμογές και δεδομένα).
3.
Η ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος θα γίνει στη βάση
κοινών κανόνων διαλειτουργικότητας με τη χρησιμοποίηση ανοικτών διεπαφών,
πρωτοκόλλων και μορφοτύπων (συγκεντρωτικά: ανοικτά πρότυπα).
Άρθρο 5 Τεχνικές προδιαγραφές πληροφοριακού συστήματος Το
πληροφοριακό σύστημα «Καταγραφή στοιχείων προσβασιμότητας κτηρίων δημοσίου
ενδιαφέροντος» αποτελεί ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα που απαρτίζεται από
επιμέρους διαδικτυακές και τοπικές υπηρεσίες και περιλαμβάνει: α) Σύστημα
διαχείρισης βάσεων δεδομένων (RDBMS). β) Σύστημα αυθεντικοποίησης χρηστών. γ)
Σύστημα διαχείρισης και παρακολούθησης της ροής εργασιών που θα υποστηρίζει
όλες τις διαδικασίες και τα στάδια μέχρι την οριστικοποίηση της καταγραφής. δ)
Υπηρεσίες καταλόγου για την αναζήτηση δεδομένων. ε) Εξυπηρετητές (application
servers) διάθεσης των δεδομένων και υποστήριξης υπηρεσιών για την εκτέλεση
άλλων διεργασιών σε αυτά (π.χ. μετασχηματισμός, οπτικοποίηση, αναζήτηση,
μεταφόρτωση). Άρθρο 6 Δικαιώματα χρήσης και πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα
1.
Το πληροφοριακό σύστημα «Καταγραφή στοιχείων προσβασιμότητας
κτηρίων δημοσίου ενδιαφέροντος»
εφαρμόζει συγκεκριμένη πολιτική ασφαλείας και κατάλληλες
τεχνικές διαχείρισης των δεδομένων, ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη
λειτουργία του ως ασφαλούς πληροφοριακού συστήματος, στο οποίο έχουν πρόσβαση
οι κατηγορίες χρηστών, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στις παρ. 2 και 3 του παρόντος
άρθρου. Η προσβασιμότητα στη διαδικτυακή πύλη του πληροφοριακού συστήματος
γίνεται σύμφωνα με την παρ. 7 του Παραρτήματος Ι της υπό στοιχεία ΥΑΠ/Φ.40.4/1/989/2012
απόφασης «Κύρωση Πλαισίου Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης» (Β΄
1301).
2.
Χρήστες του πληροφοριακού συστήματος είναι:
α) τα εξουσιοδοτημένα πρόσωπα της εκάστοτε υπηρεσίας ή του
φορέα, που πιστοποιούνται μέσω διαπιστευτηρίων Taxisnet
β) οι αρμόδιες δημόσιες αρχές που χρησιμοποιούν το
πληροφοριακό σύστημα στο πλαίσιο των καθηκόντων τους και οι εμπλεκόμενοι με τις
σχετικές διαδικασίες υπάλληλοι των φορέων αυτών.
γ) εξουσιοδοτημένα από τον Διαχειριστή του συστήματος
πρόσωπα, τα οποία έχουν αυξημένα δικαιώματα πρόσβασης σε όλα τα δεδομένα του
συστήματος (δεδομένα χρήσης, γεωχωρικά δεδομένα, παραμετροποίησης, καταγραφής
μεταβολών κ.λπ.), με δυνατότητα εξαγωγής τους. Η δομή του πληροφοριακού
συστήματος και η διάρθρωση των επιμέρους στοιχείων που εισάγονται σε αυτό
επιτρέπουν τη διαβαθμισμένη ανάκτηση πληροφοριών και δεδομένων.
3.
Η κατηγοριοποίηση και διαχείριση χρηστών αντιμετωπίζονται
σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 12 του Παραρτήματος Ι και στο Παράρτημα ΙΙΙ
της υπό στοιχεία ΥΑΠ/Φ.40.4/1/989/2012 (Β΄ 1301) απόφασης του Υφυπουργού
Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Άρθρο 7 Διαφύλαξη εμπιστευτικότητας, όροι πρόσβασης και
διάθεσης στο πληροφοριακό σύστημα και τα δεδομένα
1.
Η πρόσβαση στο πληροφοριακό σύστημα «Καταγραφή στοιχείων
προσβασιμότητας κτηρίων δημοσίου ενδιαφέροντος» για την ηλεκτρονική καταχώριση
στοιχείων των κτηρίων γίνεται, σύμφωνα με το Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, σε κρυπτογραφημένη και ασφαλή σύνδεση.
2.
Ο πιστοποιημένος χρήστης οφείλει να τηρεί τη μυστικότητα των
κωδικών και είναι υπεύθυνος για κάθε καταχώριση, μεταβολή και διαγραφή
δεδομένων που διενεργείται με τους κωδικούς που του έχουν χορηγηθεί.
3.
Το πληροφοριακό σύστημα καταγράφει τις ενέργειες και τον
χρόνο που τις πραγματοποιεί ο εξουσιοδοτημένος χρήστης. Η τήρηση των δεδομένων
αυτών γίνεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για την προστασία προσωπικών
δεδομένων στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Για την περίπτωση αναδρομής
σε ενέργειες του παρελθόντος, τα αρχεία καταγραφής ενεργειών και γεγονότων
διατηρούνται για χρονικό διάστημα εικοσιτεσσάρων (24) μηνών από την προθεσμία
του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 10.α του άρθρου 26 του ν. 4067/2012.
51198 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ Τεύχος B’ 3756/13.08.2021
Άρθρο 8 Διαλειτουργικότητα
Το πληροφοριακό σύστημα «Καταγραφή στοιχείων προσβασιμότητας
κτηρίων δημοσίου ενδιαφέροντος» ακολουθεί κανόνες και πρότυπα για τη διασύνδεση
και τη διαλειτουργικότητα με τρίτα πληροφοριακά συστήματα, σύμφωνα με το
Παράρτημα II της υπό στοιχεία ΥΑΠ/Φ.40.4/1/989/2012 (Β΄ 1301) απόφασης, και τις
διατάξεις του ν. 4727/2020.
Το πληροφοριακό σύστημα διασυνδέεται με όρους
διαλειτουργικότητας με τρίτα πληροφοριακά συστήματα, εφόσον απαιτείται, και ιδίως
με το Ηλεκτρονικό Μητρώο Ελεγκτών Προσβασιμότητας της παρ. 10β του άρθρου 26
του ν. 4067/2012.
Άρθρο 9 Υποχρεώσεις του Διαχειριστή του συστήματος Οι
γενικές υποχρεώσεις του Διαχειριστή του συστήματος είναι οι ακόλουθες:
α) Να υποστηρίζει τη λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος
με υψηλή διαθεσιμότητα, παρέχοντας διαδικτυακή πρόσβαση, υποστήριξη των
συστημάτων, προσαρμογές αποδοτικότητας και να προβαίνει σε κάθε απαραίτητη
ενέργεια για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης και αποδοτικής λειτουργίας, σύμφωνα
με τα οριζόμενα στην παρούσα.
β) Να μεριμνά για τη συντήρηση του εξοπλισμού και του
λογισμικού του συστήματος, προκειμένου να εξασφαλίζεται η απαιτούμενη απόδοση
και ασφάλεια.
γ) Να προσαρμόζει τις λειτουργίες του πληροφοριακού
συστήματος σε τυχόν αλλαγές της νομοθεσίας και, εφόσον απαιτηθεί, να προβαίνει
σε αναβαθμίσεις και προσθήκες λειτουργικότητας, σύμφωνα με οδηγίες του
Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
δ) Να παρέχει πληροφορίες και στατιστικά στοιχεία στο
Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
ε) Να αναλαμβάνει την υποστήριξη των χρηστών και των
αρμόδιων υπηρεσιών στη λειτουργία και χρήση του συστήματος.
Άρθρο 10 Κυριότητα, διαχείριση και δομή του πληροφοριακού
συστήματος
1.
Η κυριότητα του πληροφοριακού συστήματος «Καταγραφή
στοιχείων προσβασιμότητας κτηρίων δημοσίου ενδιαφέροντος» ανήκει στο Υπουργείο
Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
2.
Η διαδικτυακή πύλη του πληροφοριακού συστήματος θα είναι
προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), την
οποία θα χρησιμοποιούν όλοι οι εμπλεκόμενοι στις διαδικασίες της καταγραφής
στοιχείων προσβασιμότητας κτηρίων.
3.
Η δομή, το περιεχόμενο και οι διαδικασίες διαχείρισης του
περιεχομένου της διαδικτυακής πύλης αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τα οριζόμενα
στις παρ. 5 και 7 του Παραρτήματος Ι της υπό στοιχεία ΥΑΠ/Φ.40.4/1/989/2012
απόφασης «Κύρωση Πλαισίου Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης» (Β΄
1301).
Άρθρο 11 Προθεσμία καταχώρισης
Παρατείνεται μέχρι την 31η.12.2021 η προθεσμία του τρίτου
εδαφίου της παρ. 10.α του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 για την καταχώριση των
στοιχείων των κτηρίων, στα οποία στεγάζονται οι φορείς της παρ. 1 του άρθρου 14
του ν. 4270/2014, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγραφής προσβασιμότητας από τα
επιμέρους σημεία αναφοράς για την εφαρμογή της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για
τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες και του Προαιρετικού Πρωτοκόλλου στη
Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, που κυρώθηκαν με το άρθρο 1
του ν. 4074/2012 (Α’ 88), όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 71 του ν. 4488/2017 (Α’
137). Με την εμπρόθεσμη, κατά τα ανωτέρω, ολοκλήρωση της καταχώρισης των
κτηρίων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγραφής προσβασιμότητας, αναστέλλονται
αναδρομικά από την 1η.1.2021 και μέχρι την 31η.12.2022 οι κυρώσεις της παρ. 4
του άρθρου 26 του ν. 4067/2012.
Άρθρο 12 Έναρξη λειτουργίας
Για την έναρξη της λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος
«Καταγραφή στοιχείων προσβασιμότητας κτηρίων δημοσίου ενδιαφέροντος» εκδίδεται
διαπιστωτική πράξη του Προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
Άρθρο 13 Έναρξη ισχύος Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Τελειώνω την ανάρτησή μου αυτή με το άρθρο 14 του νόμου 4270, για να γίνει γνωστό ποιοί είναι οι φορείς που δεσμεύονται με την πιο πάνω απόφαση.
Μανώλης Μπασιάς
Είδος: ΝΟΜΟΣ
Αριθμός: 4270
Έτος: 2014
ΦΕΚ: Α 143 20140628
Αρθρο: 14
Τίτλος Αρθρου
Ορισμοί [άρθρα 2 και 6(2) Οδηγίας 2011/85/ΕΕ]
Κείμενο Αρθρου
1. Για τους σκοπούς του παρόντος νόμου, οι κάτωθι όροι έχουν
την ακόλουθη έννοια:
«α. Δημόσιος τομέας: περιλαμβάνει τη Γενική Κυβέρνηση, τα
εκτός αυτής νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (ΝΠΔΔ), καθώς και τις εκτός αυτής
δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς του Κεφαλαίου Α' του ν. 3429/2005
(Α'314), ανεξαρτήτως εάν έχουν εξαιρεθεί από την εφαρμογή του.»
β. Γενική Κυβέρνηση: περιλαμβάνει τρία υποσύνολα, εφεξής
αποκαλούμενα υποτομείς: της Κεντρικής Κυβέρνησης, των Οργανισμών Τοπικής
Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) και των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης (ΟΚΑ), σύμφωνα με
τους κανόνες και τα κριτήρια του Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών (ΕΣΟΛ). Οι
φορείς εκτός Κεντρικής Διοίκησης, που περιλαμβάνονται στους υποτομείς της
Γενικής Κυβέρνησης (εφεξής «λοιποί φορείς της Γενικής Κυβέρνησης»),
προσδιορίζονται, ανά υποτομέα, από το Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης, που
τηρείται με ευθύνη της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και αποτελούν ξεχωριστά
νομικά πρόσωπα που εποπτεύονται από φορείς της Κεντρικής Διοίκησης ή από ΟΤΑ.
«γ. Υποτομέας της Κεντρικής Κυβέρνησης: περιλαμβάνει την
Κεντρική Διοίκηση και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, καθώς
και τις Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές που έχουν νομική προσωπικότητα, εφόσον τα
παραπάνω περιλαμβάνονται στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης, αλλά δεν ανήκουν
στους υποτομείς των ΟΤΑ και των ΟΚΑ.»
δ. Υποτομέας ΟΤΑ: περιλαμβάνει:
(αα) τους ΟΤΑ, οι οποίοι αποτελούνται από τους Δήμους (OTA
A' βαθμού) και τις Περιφέρειες (OTA B' βαθμού) και (ββ) τα νομικά πρόσωπα
ιδιωτικού δικαίου (ΒΛ. ΣΧΟΛΙΑ) και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου που
ανήκουν, ελέγχονται ή χρηματοδοτούνται από τους ΟΤΑ.
ε. Υποτομέας OKA: περιλαμβάνει Ασφαλιστικά Ταμεία,
Οργανισμούς Απασχόλησης και Οργανισμούς Παροχής Υπηρεσιών Υγείας.
στ. Κεντρική Διοίκηση ή Δημόσιο ή Κράτος: περιλαμβάνει την Προεδρία της Δημοκρατίας, τα Υπουργεία και τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, καθώς και τις Ανεξάρτητες Αρχές που δεν έχουν νομική προσωπικότητα. Για λόγους στατιστικής ταξινόμησης, η Βουλή των Ελλήνων περιλαμβάνεται και αυτή στην Κεντρική Διοίκηση, σύμφωνα με τον Κανονισμό της, ως προς τον προϋπολογισμό εξόδων και τον ισολογισμό-απολογισμό αυτής. Οι φορείς της Κεντρικής Διοίκησης και οι υποδιαιρέσεις τους σε ειδικούς φορείς είναι διοικητικές της μονάδες και μονάδες του προϋπολογισμού της, χωρίς αυτοτελή νομική προσωπικότητα.
Κατά την εισηγητική έκθεση του άρθρου:
Στο άρθρο 14 παρατίθενται οι ορισμοί των όρων που περιέχονται στον παρόντα νόμο, σύμφωνα με τους ορισμούς που περιλαμβάνει η Οδηγία 2011/85/ΕΕ, αλλά και με την ορολογία του ΕΣΟΛ που χρησιμοποιεί η Eurostat για τη Γενική Κυβέρνηση και τους υποτομείς της. Οι ορισμοί του παρόντος άρθρου αφορούν τους όρους του Δημόσιου τομέα, της Γενικής Κυβέρνησης, των υποτομέων Κεντρικής Κυβέρνησης, Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης και Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της Κεντρικής Διοίκησης, του Κρατικού Προϋπολογισμού, των Φορέων της Κεντρικής Διοίκησης και των Επικεφαλής των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης. Επίσης δίδονται οι ορισμοί του ετήσιου διαρθρωτικού ισοζυγίου της Γενικής Κυβέρνησης, των εξαιρετικών περιστάσεων, της περιόδου εφαρμογής σημαντικών διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και του μεσοπρόθεσμου δημοσιονομικού στόχου. Τέλος προσδιορίζονται οι όροι του Πρωτοκόλλου 12, του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης και του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος. Οι ορισμοί του «χρέους, του ελλείμματος και του πλεονάσματος της Γενικής Κυβέρνησης» δεν παρατίθενται στο άρθρο αυτό, αλλά ορίζεται ότι έχουν την ίδια έννοια όπως και στον Κανονισμό του Συμβουλίου (ΕΚ) αριθ. 479/2009.