Τετάρτη 25 Ιουλίου 2018

Ο νέος Νόμος 4554 και τα άρθρα 59, 60 και 61 αυτού

 Ο νέος Νόμος 4554 και τα άρθρα 59, 60  και 61
Αιτιολογική Έκθεση Άρθρο 59
Δυνατότητα ίδρυσης ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΜΕΑ από νομικά πρόσωπα δημοσίου
δικαίου
Με την παρ 1 του αρ 1 του ν. 2345/1995 (Α' 213), που αφορά στην παροχή οργανωμένων υπηρεσιών προστασίας του παιδιού ή ατόμων με ειδικές ανάγκες (παιδιών και ενηλίκων) ή ηλικιωμένων ή ανιάτων ή χρονίως πασχόντων ατόμων από φορείς κοινωνικής πρόνοιας, θεσπιζόταν η υποχρέωση λήψης προηγούμενης άδειας λειτουργίας εκ μέρους των φορέων που παρείχαν τις ως άνω υπηρεσίες. Σκοπός θέσπισης της διάταξης ήταν και συνεχίζει να αποτελεί η επίλυση σοβαρών προβλημάτων που σχετίζονται κυρίως με την αντιμετώπιση της αυθαίρετης λειτουργίας μεγάλου αριθμού φορέων και της παροχής χαμηλού επιπέδου υπηρεσιών από τους εμπλεκομένους φορείς.
Στην ίδια παράγραφο ορίζονταν και οι φορείς που είχαν το δικαίωμα παροχής των εν λόγω υπηρεσιών και συνεπώς λήψης της σχετικής αδείας, ως εξής: «...Σωματεία, οργανισμοί, ιδρύματα, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, ενώσεις προσώπων και γενικά φορείς μη υπαγόμενοι στο δημόσιο τομέα, που ασκούν κοινωνική πρόνοια, καθώς και ιδιώτες...». Συνεπώς, ευχερώς προκύπτει ότι δεν προβλεπόταν η δυνατότητα λήψης άδειας λειτουργίας νια παροχή των ανωτέρω υπηρεσιών και από φορείς που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου ή από ΟΤΑ α' και β' βαθμού και τα νομικά πρόσωπα αυτών ή από φορείς Κοινωνικής Αλληλεγγύης υπαγομένους στο δημόσιο τομέα.
Με την προτεινόμενη διάταξη παρέχεται η δυνατότητα και σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου. Φορείς Κοινωνικής Αλληλεγγύης υπαγόμενους στο δημόσιο τομέα και ΟΤΑ α' και β' βαθμού και τα νομικά πρόσωπα αυτών, να παρέχουν οργανωμένες κοινωνικές
υπηρεσίες, που έχουν σχέση με την προστασία του παιδιού ή ατόμων με ειδικές ανάγκες (παιδιών και ενηλίκων) ή ηλικιωμένων ή ανιάτων ή χρονίως πασχόντων ατόμων ή να ασκούν παρεμφερείς δραστηριότητες. Ενδεικτικά, τέτοιες δραστηριότητες δύνανται να είναι η ίδρυση και Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία. Η προτεινόμενη ρύθμιση δεν επηρεάζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες ν.π.δ.δ. εποπτευομένων από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, όπως τα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας που συνδέονται με την αποστολή και το σκοπό τους, αλλά αφορά στην ίδρυση νέων δομών ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ατόμων με αναπηρία.
Η συμπερίληψη και άλλων φορέων, πέρα από όσους είχαν αρχικώς προβλεφθεί, στους οποίους παρέχεται η δυνατότητα απόκτησης της σχετικής άδειας λειτουργίας, αποτελεί ρύθμιση που πρόκειται να καταστήσει την παροχή οργανωμένης προνοιακής περίθαλψης και φροντίδας ιδιαίτερα αποτελεσματική και προσιτή σε εκτεταμένο αριθμό πολιτών που αναμένεται να ωφεληθούν σε σχέση και με τη σημερινή ισχύουσα κατάσταση. Η διεύρυνση αναμένεται ευεργετική για ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού και οι παρεχόμενες υπηρεσίες θα είναι αναβαθμισμένες και προσαρμοσμένες στη σημερινή πραγματικότητα.
Το άρθρο του νόμου
Άρθρο 59
Δυνατότητα ίδρυσης ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΜΕΑ από νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και από Δήμους
1. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 2345/1995 (Α΄213) αντικαθίσταται ως εξής:
«Νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, νομικά πρόσω¬πα ιδιωτικού δικαίου, σωματεία, οργανισμοί, ιδρύματα, ενώσεις προσώπων και φορείς Κοινωνικής Αλληλεγγύ¬ης υπαγόμενοι στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα, καθώς και ιδιώτες, δεν επιτρέπεται να παρέχουν οργανωμένες κοινωνικές υπηρεσίες, που έχουν σχέση με την προστασία του παιδιού ή ατόμων με αναπηρία (παιδιών και ενη¬λίκων) ή ηλικιωμένων ή ανιάτων ή χρονίως πασχόντων ατόμων ή να ασκούν παρεμφερείς δραστηριότητες, πριν από την έκδοση σχετικής άδειας λειτουργίας από την οι¬κεία Περιφέρεια. Για την ίδρυση και τη λειτουργία των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) και Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες (ΚΔΑΠ ΜΕΑ) των δήμων και των νομι¬κών προσώπων αυτών χορηγείται άδεια από την αρμό¬δια υπηρεσία της οικείας Περιφέρειας.».
2. Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 2345/1995 προστίθενται εδάφια ως εξής:
«Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνι¬κής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Εσωτερικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, σε περίπτωση στέγασης ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΜΕΑ σε σχολικές εγκαταστά¬σεις, καθορίζονται οι προϋποθέσεις χορήγησης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των Κέντρων Δημιουργικής Απα¬σχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) και Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία (ΚΔΑΠ ΜΕΑ) και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των δήμων και των νομικών προσώπων αυτών, καθώς και οι τεχνικές προδι¬αγραφές, οι ειδικοί όροι καταλληλότητάς τους, η διαδικα¬σία ελέγχου τους και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.».
3. Στην παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 2345/1995 (Α΄ 213) προστίθεται τελευταίο εδάφιο ως εξής:
«Η περίπτωση 22 της παρ. 3 του άρθρου 94 του ν. 3852/2010 (Α΄ 87) διατηρείται σε ισχύ.».

Αιτιολογική έκθεση
Άρθρο 60
Δυνατότητα ίδρυσης, λειτουργίας και μεταβίβασης ΚΔΗΦ ΑΜΕΑ και από νομικά
πρόσωπα δημόσιου δικαίου
Με το π.δ. 395/1993 (Α'166) ορίσθηκαν οι προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας κέντρων αποκατάστασης ατόμων με προβλήματα υγείας ή αναπηρίες.
Στο άρθρο 15 του ως άνω π.δ. ορίζονται οι κατηγορίες των κέντρων αποθεραπείας και στην περίπτωση δ' αναφέρονται ως υποκατηγορία των Κέντρων Αποκατάστασης- Αποθεραπείας τα Κέντρα Διημέρευσης-Ημερήσιας φροντίδας για άτομα με Ειδικές Ανάγκες, τα οποία παρέχουν υπηρεσίες ημερήσιας φροντίδας και παραμονής με ανώτατο όριο ημερήσιας λειτουργίας τις 16 ώρες, ανάλογα με τις ανάγκες των ΑμεΑ.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν αρκετά ΚΔΗΦ ΑμεΑ σε λειτουργία, τα οποία έχουν ιδρυθεί από φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου. Επειδή η παροχή υπηρεσιών αποκατάστασης και ανάπτυξης δεξιοτήτων σε άτομα με αναπηρία αποτελεί μείζονα στόχο της Ε.Ε. στο πλαίσιο του εξαιρετικά σημαντικού στόχου της πρόληψης της
ιδρυματοποίησης, τα περισσότερα από αυτά επιχορηγούνται από ευρωπαϊκούς πόρους του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου.
Τα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας, εποπτευόμενοι φορείς του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, βάσει του άρθρου 9 του ν. 4109/2013 (Α'16) δημιουργήθηκαν από τη συνένωση όλων των Μονάδων Κοινωνικής φροντίδας (Μ.Κ.Φ.), οι οποίες είχαν συσταθεί με το ν. 3106/2003 (Α' 30). Οι μονάδες αυτές περιελάμβαναν τα πάσης φύσεως Κέντρα χρονιών παθήσεων, Κέντρα αποθεραπείας και αποκατάστασης ΑμεΑ, Κέντρα προστασίας Παιδιού και Κέντρα αποθεραπείας και αποκατάστασης παιδιών με αναπηρία που λειτουργούσαν στην επικράτεια.
Επομένως, από το 2013 τα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας συγκεντρώνουν όλες τις δημόσιες μονάδες αποθεραπείας και αποκατάστασης ΑμεΑ και συντονίζουν τις υπηρεσίες που αυτές προσφέρουν στα άτομα αυτής της ιδιαίτερα ευάλωτης κοινωνικής κατηγορίας πολιτών. Επιτελούν όμως παράλληλα, ένα ευρύτερο έργο παροχής των κατάλληλων υπηρεσιών και σε άτομα της περιοχής αρμοδιότητάς τους που δεν διαμένουν μόνιμα εντός των μονάδων κλειστής φροντίδας, στο πλαίσιο της νέας αντίληψης για συμβολή στην πρόληψη της ιδρυματοποίησης και την πλήρη ένταξη των ΑμεΑ στην κοινωνία. Στις υπηρεσίες τους αυτές αξιοποιούν και εφαρμόζουν την ευρεία πείρα και γνώση από την επί μακρόν φροντίδα ΑμεΑ.
Επομένως, είναι απολύτως απαραίτητο στα πλαίσια επιτέλεσης των σκοπών τους και παροχής ολοκληρωμένης φροντίδας σε άτομα με αναπηρία να έχουν τη δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας εξωϊδρυματικών μονάδων φροντίδας ΑμεΑ.
Διάταξη νόμου
Άρθρο 60
Δυνατότητα ίδρυσης, λειτουργίας και μεταβίβασης ΚΔΗΦ ΑΜΕΑ και από νομικά πρόσωπα δημόσιου δικαίου
Φορείς ίδρυσης, λειτουργίας και μεταβίβασης Κέντρων Διημέρευσης-Ημερήσιας Φροντίδας για άτομα με αναπηρία, κατά τα οριζόμενα στο π.δ. 395/1993 (Α΄166) δύνανται να είναι, εκτός από φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, εποπτευόμενα από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Αιτιολογική έκθεση
Άρθρο 61
Ρυθμίσεις Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ)
Με την προτεινόμενη ρύθμιση επιλύονται πρακτικά ζητήματα που ανέκυψαν στα πλαίσια εφαρμογής των διατάξεων του ν. 4520/2018 (Α' 30) έως και σήμερα, ενώ δίδεται εύλογο διάστημα παράτασης στην προθεσμία έκδοσης του Κανονισμού Παροχών και Υπηρεσιών, προκειμένου να συμπεριληφθούν ρυθμίσεις σχετικά με την καταβολή του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης, το οποίο τροποποιήθηκε δυνάμει του άρθρου 22 του ν. 4549/2018 (Α' 105) και την οικονομική ενίσχυση αναδοχής της οποίας φορέας καταβολής ορίστηκε ο ΟΠΕΚΑ δυνάμει του άρθρου 13 του ν. 4538/2018 (Α' 85).
Διάταξη νόμου
Άρθρο 61
Ρυθμίσεις Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ)
1. Στην παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 4520/2018 (Α’ 30) η φράση «που εκδίδεται μέχρι 30.6.2018» αντικαθίσταται από τη φράση «που εκδίδεται μέχρι 30.10.2018».
2. Η υποπερίπτωση ιβιβ΄ της περίπτωσης γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 22 του ν. 4520/2018 αντικαθίσταται ως εξής:
«ιβιβ) η μέριμνα για την έκδοση κάθε πράξης, σχετι¬κά με τις παροχές που προβλέπονται από τις διατάξεις της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του παρόντος των δικαιούχων του ειδικού λογαριασμού του ν. 1296/1982 και του ν. 4093/2012.».
3. Στο άρθρο 33 του ν. 4520/2018 προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής:
«Με απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Αγροτικής Εστίας, δύναται να ανατίθενται υποθέσεις
της αγροτικής εστίας, σε άλλο Τμήμα της Διεύθυνσης, από αυτό στην αρμοδιότητα του οποίου εμπίπτουν, με σκοπό την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη διεκπεραίωσή τους.».


ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΕΚΘΕΣΗ
Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (άρθρο 75 παρ. 2 του Συντάγματος)
Επί τροπολογίας στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης «Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις - Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας - Ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων - Επιτροπεία ασυνόδευτων ανηλίκων και άλλες διατάξεις.»
Α. Με την προτεινόμενη τροπολογία:
1. α) Παρέχεται η δυνατότητα και σε φορείς υπαγόμενους στο δημόσιο τομέα να παρέχουν οργανωμένες κοινωνικές υπηρεσίες που έχουν σχέση με την προστασία του παιδιού ή ατόμων με ειδικές ανάγκες (παιδιών και ενηλίκων) ή ηλικιωμένων ή ανιάτων ή χρονίως πασχόντων ατόμων, ή να ασκούν παρεμφερείς δραστηριότητες κατόπιν έκδοσης σχετικής άδειας λειτουργίας από την οικεία Περιφέρεια.
Για την ίδρυση και τη λειτουργία των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) και Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες (ΚΔΑΠ ΜΕΑ) των δήμων και των νομικών προσώπων αυτών χορηγείται άδεια από την αρμόδια υπηρεσία της οικείας Περιφέρειας.
β) Με την έκδοση κ.υ.α. θα καθοριστούν οι προϋποθέσεις χορήγησης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των ΚΔΑΠ και των ΚΔΑΠ ΜΕΑ κ.λπ. Έως την έκδοσή της, για τα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΜΕΑ των οποίων η λειτουργία μεταφέρθηκε σε υπηρεσία ή νομικό πρόσωπο του δήμου ή σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου αυτού ή τα οποία λειτουργούν στο πλαίσιο επιχείρησης Ο.Τ.Α., συνεχίζει να ισχύει η άδεια που είχαν λάβει ως νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου.
2. Παρέχεται η δυνατότητα και σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, εποπτευόμενα από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης να είναι φορείς ίδρυσης, λειτουργίας και μεταβίβασης Κέντρων Διημέρευσης-Ημερήσιας Φροντίδας για άτομα με αναπηρία.
3. Παρατείνεται κατά τέσσερις (4) μήνες (έληγε στις 30.06.2018) η προθεσμία έκδοσης του Κανονισμού Παροχών και Υπηρεσιών του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ).
Β. Από τις προτεινόμενες διατάξεις ενδέχεται να προκληθεί ετήσια δαπάνη σε βάρος των προϋπολογισμών φορέων του Δημοσίου (κατά βάση ν.π.δ.δ. επιχορηγούμενα από τον κρατικό προϋπολογισμό - φορείς Γενικής Κυβέρνησης) από τη δυνατότητα παροχής κοινωνικών υπηρεσιών σχετικών με την προστασία παιδιού ή ατόμων με ειδικές ανάγκες κ.λπ., λόγω της συμπερίληψης τους στους φορείς που δύνανται να αποκτήσουν τη σχετική άδεια λειτουργίας.
Αθήνα, Ιουλίου 2018 ΗΐΤενική Διευθύντρια
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ
Δυνατότητα ίδρυσης ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΜΕΑ από νομικά πρόσωπα δημόσιου
δικαίου
1. Αναγκαιότητα-Καταλληλότητα
Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις είναι αναγκαίες καθώς αναμένεται να συμβάλλουν αποφασιστικά στην παροχή οργανωμένης προνοιακής περίθαλψης σε ευρύ αριθμό ωφελουμένων πολιτών, όπως είναι τα παιδιά και τα παιδιά με αναπηρία, ώστε η φροντίδα τους να είναι αποτελεσματική. Η συμπερίληψη και άλλων φορέων, πέρα από όσους είχαν αρχικώς προβλεφθεί, στους οποίους παρέχεται η δυνατότητα απόκτησης της σχετικής άδειας λειτουργίας ,αναμένεται να καταστήσει την προαναφερθείσα παροχή κοινωνικής υπηρεσίας προσιτή σε εκτεταμένο αριθμό πολιτών και συνεπώς χαρακτηρίζεται ως απολύτως κατάλληλη και αναγκαία.
2. Συνέπειες για τους πολίτες
Η διεύρυνση των φορέων οι οποίοι δύνανται να λάβουν άδεια για ίδρυση και λειτουργία Κέντρων που θα παρέχουν οργανωμένες κοινωνικές υπηρεσίες, κυρίως σε σχέση με την προστασία του παιδιού ή ατόμων με ειδικές ανάγκες (παιδιών και ενηλίκων) αλλά και άλλων, πρόκειται να είναι ιδιαιτέρως ευεργετική για μεγάλο μέρος του πληθυσμού που θα ωφεληθεί. Οι υπηρεσίες θα είναι αναβαθμισμένες και απευθυνόμενες σε μεγάλο αριθμό ατόμων με συνέπεια την εξασφάλιση της παροχής κατάλληλων υπηρεσιών σε αυτούς και με θετικές συνέπειες σε σχέση και με τη σημερινή ισχύουσα κατάσταση.
3. Αρμοδιότητα
Αρμόδιες Υπηρεσίες Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Υπουργείο Εσωτερικών, ΟΤΑ α' και β' βαθμού και νομικά πρόσωπα αυτών, Αρμόδιες Υπηρεσίες Υπουργείου Παιδείας,'Ερευνας και θρησκευμάτων.
Δυνατότητα ίδρυσης, λειτουργίας και μεταβίβασης ΚΔΗΦ ΑΜΕΑ και από νομικά
πρόσωπα δημόσιου δικαίου
1. Αναγκαιότητα και Καταλληλότητα
Οι προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται ως κατάλληλη διότι, η παροχή υπηρεσιών αποκατάστασης και ανάπτυξης δεξιοτήτων σε άτομα με αναπηρία, σύμφωνα και με τα όσα προβλέπει το κείμενο της Συμβάσεως για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία και το Προαιρετικό Πρωτόκολλο του ΟΗΕ, αποτελεί μείζονα στόχο της Ε.Ε. στο πλαίσιο του εξαιρετικά σημαντικού στόχου της πρόληψης της ιδρυματοποίησης. Ήδη από το 2013 τα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας, τα οποία αποτελούν ΝΠΔΔ, συγκεντρώνουν όλες τις δημόσιες μονάδες αποθεραπείας και αποκατάστασης ΑμεΑ και συντονίζουν τις υπηρεσίες που αυτές προσφέρουν στα άτομα αυτής της ιδιαίτερα ευάλωτης κοινωνικής κατηγορίας πολιτών. Επιτελούν παράλληλα, ένα ευρύτερο έργο παροχής των κατάλληλων υπηρεσιών και σε άτομα της περιοχής αρμοδιότητάς τους που δεν διαμένουν μόνιμα εντός των μονάδων κλειστής φροντίδας, στο πλαίσιο της νέας αντίληψης για συμβολή στην πρόληψη της ιδρυματοποίησης και την πλήρη ένταξη των ΑμεΑ στην κοινωνία. Επομένως, το να παρέχεται νομοθετικά το νόμιμο δικαίωμα ίδρυσης και λειτουργίας και εξωϊδρυματικών μονάδων φροντίδας ΑμεΑ και να μπορούν να επωφεληθούν, στο πλαίσιο της παροχής αυτών των υπηρεσιών, από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους είναι απολύτως απαραίτητο και συνεπώς η προτεινόμενη ρύθμιση τυγχάνει αναντίρρητα αναγκαία.
2. Συνέπειες για την κοινωνία και τους πολίτες
Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις αναμένεται να έχουν ευεργετικές συνέπειες σε μεγάλη μερίδα πολιτών, διότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες στην ευάλωτη κατηγορία των Ατόμων με Αναπηρίες δια της παροχής υπηρεσιών αποκατάστασης και ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους, πρόκειται σταδιακά να οδηγήσει στην αποϊδρυματοποίησή τους και την πλήρη ένταξη τους στην κοινωνία.
3. Αρμοδιότητα
Αρμόδιες υπηρεσίες Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Ρυθμίσεις Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
(ΟΠΕΚΑ)
1.1 Γενική Αξιολόγηση-1.2 Περιγράψτε χωριστά και αναλυτικά τους λόγους για τους οποίους κάθε «άλλη διάταξη» είναι αναγκαία και κατάλληλη να αντιμετωπίσει το αντίστοιχο πρόβλημα
Με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 4520/2018 προσδιορίστηκαν οι παροχές και υπηρεσίες που χορηγεί ο ΟΠΕΚΑ, στις οποίες περιλαμβάνονταν και οι ήδη χορηγούμενες από τον ΟΓΑ, παροχές και υπηρεσίες, στο πλαίσιο της άσκησης των μη ασφαλιστικών αρμοδιοτήτων του, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 51 του ν.4387/2016. Επίσης παρασχέθηκαν οι αναγκαίες εξουσιοδοτήσεις για την έκδοση υπουργικών αποφάσεων, με τις οποίες αφενός θα καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις καθώς και κάθε αναγκαίο ζήτημα για την απονομή και εν γένει διαχείριση των νέων προνοιακών παροχών και υπηρεσιών που ανατίθενται στον ΟΠΕΚΑ καθώς και η έκδοση ενός Κανονισμού Παροχών και Υπηρεσιών. Η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία και κατάλληλη ούτως ώστε να εκδοθεί ο Κανονισμός Παροχών και Υπηρεσιών συμπεριλαμβάνοντας διαδικαστικές ρυθμίσεις σχετικά με την καταβολή του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης, όπως τροποποιήθηκε δυνάμει του άρθρου 22 του ν.4549/2018 (Α'105) και την οικονομική ενίσχυση αναδοχής της οποίας φορέας καταβολής ορίστηκε ο ΟΠΕΚΑ δυνάμει του άρθρου 13 του ν.4538/2018 (Α'85).
1.3. Αναφέρατε χωριστά και αναλυτικά τις αναμενόμενες συνέπειες κάθε μίας «άλλης διάταξης», συμπεριλαμβανομένων των συνεπειών στην οικονομία, την κοινωνία και τους πολίτες
Με τη προτεινόμενη διάταξη αναμένεται ότι θα ωφεληθούν με τον πλέον πρόσφορο και αποδοτικό τρόπο οι πολίτες καθώς οι επιμέρους ρυθμίσεις στοχεύουν στην απλοποίηση και ενοποίηση διαδικασιών που αφορούν στην καταβολή προνοιακών επιδομάτων
1.4. Αναφέρατε αναλυτικά τις υπηρεσίες που θα είναι αρμόδιες για την εφαρμογή κάθε «άλλης διάταξης».
Οι Υπηρεσίες του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.