Η κλήση σας στο «112» δεν... προωθείται
Στη χώρα μας δεν υπάρχει επίσης μέριμνα για τη χρήση του αριθμού από άτομα με ειδικές ανάγκες. Σε άλλες χώρες έχουν ήδη εφαρμοστεί πολιτικές για τη δυνατότητα αποστολής γραπτών ή φωνητικών μηνυμάτων στη γραμμή «112», κάτι που ωστόσο εδώ δεν εφαρμόζεται ακόμη.
ΤΗΣ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑΣ ΜΟΥΤΟΥΣΗ
«Τηλεφωνήσατε Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως» ήταν ο τίτλος της πασίγνωστης ταινίας του Άλφρεντ Χίτσκοκ. Μόνον που ο «112», ο πανευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης, ούτε πασίγνωστος φαίνεται να είναι, ούτε άμεση ασφάλεια να παρέχει σε κάποια κράτη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία βάσει της πανευρωπαϊκής Ημέρας του αριθμού.
Έχουν περάσει 27 χρόνια από την καθιέρωση του αριθμού «112» στην Ε.Ε. και 19 χρόνια από την έναρξη λειτουργίας του στη χώρα μας. Κι όμως λίγοι είναι αυτοί που θυμούνται τον αριθμό ύστερα από τόσο διάστημα. Τρεις στους τέσσερις Ευρωπαίους τον έχουν χρησιμοποιήσει, ενώ μόλις το 14% των Ελλήνων γνωρίζει πως μπορεί να χρησιμοποιήσει τον αριθμό «112» σε περίπτωση ανάγκης σε οποιοδήποτε μέρος της Ε.Ε.
Το ποσοστό των συνολικών κλήσεων προς τον συγκεκριμένο αριθμό κυμαίνεται λίγο πάνω από το 26%, με τις υπόλοιπες κλήσεις να γίνονται στις εγχώριες γραμμές βοήθειας (στο 100 για την Αστυνομία, στο 166 για το ΕΚΑΒ, στο 199 για την Πυροσβεστική κ.λπ.).
Το ηχογραφημένο μήνυμα
Παρότι ο μέσος όρος απάντησης των κλήσεων είναι τα 9 δευτερόλεπτα, στοιχείο που κατατάσσει την Ελλάδα στον μέσο πανευρωπαϊκό στόχο που είναι τα 10 δευτερόλεπτα, υπάρχουν κάποιες άλλες παράμετροι οι οποίες δεν διευκολύνουν τη χρήση του «112». Μία από αυτές είναι η ύπαρξη προηχογραφημένου μηνύματος πριν από τη σύνδεση με τον τηλεφωνητή, που ίσχυε σύμφωνα με την έρευνα της Κομισιόν εκτός από την Ελλάδα και στην Κύπρο, τη Γαλλία, την Πολωνία και την Ισπανία. Ένα άλλο πρόβλημα, που δυσχεραίνει τόσο τους πραγματικά καλούντες σε βοήθεια όσο και τους τηλεφωνητές, είναι η λανθασμένη χρήση του αριθμού «112». Και η χώρα μας στον τομέα αυτό καταγράφεται ως πρωταθλήτρια...
Ενδεικτικό είναι πως η έκθεση της Κομισιόν αναφέρει ότι στην Ελλάδα οι λανθασμένες κλήσεις ξεπερνάνε το 95%, κατατάσσοντάς την στην πρώτη θέση των χωρών της Ε.Ε. Στον αντίποδα βρίσκεται μάλιστα η Κύπρος, όπου το ποσοστό των λανθασμένων κλήσεων στο «112» είναι μόνον 8%.
ΑμεΑ και εντοπισμός κλήσης
Στη χώρα μας δεν υπάρχει επίσης μέριμνα για τη χρήση του αριθμού από άτομα με ειδικές ανάγκες. Σε άλλες χώρες έχουν ήδη εφαρμοστεί πολιτικές για τη δυνατότητα αποστολής γραπτών ή φωνητικών μηνυμάτων στη γραμμή «112», κάτι που ωστόσο εδώ δεν εφαρμόζεται ακόμη.
Ιδιαίτερα σημαντική χαρακτηρίζει η Κομισιόν τη δυνατότητα εντοπισμού των επειγουσών κλήσεων. Στην Εσθονία, μικρά παιδιά τηλεφώνησαν στο «112» γιατί πήρε φωτιά η τοστιέρα τους. Γνώριζαν τον δρόμο διαμονής τους και τον αριθμό του διαμερίσματος τους, αλλά δεν ήξεραν τον ακριβή αριθμό της οδού.
Η δυνατότητα εντοπισμού της κλήσης οδήγησε τις αρμόδιες αρχές στο σημείο, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Η Ελλάδα ωστόσο καταγράφει τον μεγαλύτερο χρόνο εντοπισμού –πάνω από 8 λεπτά– καθώς δεν γίνεται αυτόματα όπως προβλέπει η νομοθεσία της Ε.Ε. αλλά ύστερα από αίτημα στις αρμόδιες αρχές.
Πηγή: Εφημερίδα «Ο Φιλελεύθερος»
Στη χώρα μας δεν υπάρχει επίσης μέριμνα για τη χρήση του αριθμού από άτομα με ειδικές ανάγκες. Σε άλλες χώρες έχουν ήδη εφαρμοστεί πολιτικές για τη δυνατότητα αποστολής γραπτών ή φωνητικών μηνυμάτων στη γραμμή «112», κάτι που ωστόσο εδώ δεν εφαρμόζεται ακόμη.
ΤΗΣ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑΣ ΜΟΥΤΟΥΣΗ
«Τηλεφωνήσατε Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως» ήταν ο τίτλος της πασίγνωστης ταινίας του Άλφρεντ Χίτσκοκ. Μόνον που ο «112», ο πανευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης, ούτε πασίγνωστος φαίνεται να είναι, ούτε άμεση ασφάλεια να παρέχει σε κάποια κράτη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία βάσει της πανευρωπαϊκής Ημέρας του αριθμού.
Έχουν περάσει 27 χρόνια από την καθιέρωση του αριθμού «112» στην Ε.Ε. και 19 χρόνια από την έναρξη λειτουργίας του στη χώρα μας. Κι όμως λίγοι είναι αυτοί που θυμούνται τον αριθμό ύστερα από τόσο διάστημα. Τρεις στους τέσσερις Ευρωπαίους τον έχουν χρησιμοποιήσει, ενώ μόλις το 14% των Ελλήνων γνωρίζει πως μπορεί να χρησιμοποιήσει τον αριθμό «112» σε περίπτωση ανάγκης σε οποιοδήποτε μέρος της Ε.Ε.
Το ποσοστό των συνολικών κλήσεων προς τον συγκεκριμένο αριθμό κυμαίνεται λίγο πάνω από το 26%, με τις υπόλοιπες κλήσεις να γίνονται στις εγχώριες γραμμές βοήθειας (στο 100 για την Αστυνομία, στο 166 για το ΕΚΑΒ, στο 199 για την Πυροσβεστική κ.λπ.).
Το ηχογραφημένο μήνυμα
Παρότι ο μέσος όρος απάντησης των κλήσεων είναι τα 9 δευτερόλεπτα, στοιχείο που κατατάσσει την Ελλάδα στον μέσο πανευρωπαϊκό στόχο που είναι τα 10 δευτερόλεπτα, υπάρχουν κάποιες άλλες παράμετροι οι οποίες δεν διευκολύνουν τη χρήση του «112». Μία από αυτές είναι η ύπαρξη προηχογραφημένου μηνύματος πριν από τη σύνδεση με τον τηλεφωνητή, που ίσχυε σύμφωνα με την έρευνα της Κομισιόν εκτός από την Ελλάδα και στην Κύπρο, τη Γαλλία, την Πολωνία και την Ισπανία. Ένα άλλο πρόβλημα, που δυσχεραίνει τόσο τους πραγματικά καλούντες σε βοήθεια όσο και τους τηλεφωνητές, είναι η λανθασμένη χρήση του αριθμού «112». Και η χώρα μας στον τομέα αυτό καταγράφεται ως πρωταθλήτρια...
Ενδεικτικό είναι πως η έκθεση της Κομισιόν αναφέρει ότι στην Ελλάδα οι λανθασμένες κλήσεις ξεπερνάνε το 95%, κατατάσσοντάς την στην πρώτη θέση των χωρών της Ε.Ε. Στον αντίποδα βρίσκεται μάλιστα η Κύπρος, όπου το ποσοστό των λανθασμένων κλήσεων στο «112» είναι μόνον 8%.
ΑμεΑ και εντοπισμός κλήσης
Στη χώρα μας δεν υπάρχει επίσης μέριμνα για τη χρήση του αριθμού από άτομα με ειδικές ανάγκες. Σε άλλες χώρες έχουν ήδη εφαρμοστεί πολιτικές για τη δυνατότητα αποστολής γραπτών ή φωνητικών μηνυμάτων στη γραμμή «112», κάτι που ωστόσο εδώ δεν εφαρμόζεται ακόμη.
Ιδιαίτερα σημαντική χαρακτηρίζει η Κομισιόν τη δυνατότητα εντοπισμού των επειγουσών κλήσεων. Στην Εσθονία, μικρά παιδιά τηλεφώνησαν στο «112» γιατί πήρε φωτιά η τοστιέρα τους. Γνώριζαν τον δρόμο διαμονής τους και τον αριθμό του διαμερίσματος τους, αλλά δεν ήξεραν τον ακριβή αριθμό της οδού.
Η δυνατότητα εντοπισμού της κλήσης οδήγησε τις αρμόδιες αρχές στο σημείο, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Η Ελλάδα ωστόσο καταγράφει τον μεγαλύτερο χρόνο εντοπισμού –πάνω από 8 λεπτά– καθώς δεν γίνεται αυτόματα όπως προβλέπει η νομοθεσία της Ε.Ε. αλλά ύστερα από αίτημα στις αρμόδιες αρχές.
Πηγή: Εφημερίδα «Ο Φιλελεύθερος»